Autor Wątek:  Dyskoteka na semaforze  (Przeczytany 34124 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline MuNiO

  • Wiadomości: 440
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Dyskoteka na semaforze
« Odpowiedź #30 dnia: 05 Lutego 2011, 22:30:11 »
Często też wygasza się semafor, jak spod niego startuje elektryk z ciężkim bruttem :D

Winne duże prądy błądzące.

Offline Niebugoclaw

  • Wiadomości: 1222
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Dyskoteka na semaforze
« Odpowiedź #31 dnia: 06 Lutego 2011, 00:42:34 »
Często też wygasza się semafor, jak spod niego startuje elektryk z ciężkim bruttem :D
A dokładniej dzieje się tak dlatego, że do szyn wracają prądy na tyle duże, że robią zajętości, co wygasza semafor ;)
EDIT: Widzę, że kolega mnie uprzedził.

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2387
  • Maszynista Instruktor, kom. odbiorczy
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 103
Odp: Dyskoteka na semaforze
« Odpowiedź #32 dnia: 06 Lutego 2011, 09:16:58 »
Często też wygasza się semafor, jak spod niego startuje elektryk z ciężkim bruttem :D
Luzem też jest to możliwe i nawet nie trzeba za mocno kręcić kołem ;). Odnośnie urządzeń SRK to Mysłowice mają je w fatalnym stanie. Nic dziwnego, że są na I miejscu stacji na Śląsku pod względem przejechań sygnału Stój (niezależnie czy CARGO, prywaciarz, IC czy PR). Sam byłem kilka razy świadkiem jak jechaliśmy od strony Oświęciemia i tarcza była na wolną, podjeżdżaliśmy bliżej i na wysokości ostatniego wskaźnika W11 tracza wygasała. Następnie semafor był znów podawany. Gdy byliśmy jakieś 100m przed nim (na szczęście luzem) semafor znów wygasł… Tłumaczenia dyżurnych były wręcz idiotyczne a oni sami bagatelizowali zupełnie ten problem.
 btw Jakiś czas temu w Dąbrowie górniczej manewry robiliśmy elektrykiem. Przy ruszaniu (obustronnie) poszedł piękny ogień z łączników szynowych, które były na przeciwko dysponującej. Zwróciliśmy na to uwagę a dyżurny odparł "nic nie będziemy zgłaszać bo jeszcze ten tor na którym jesteście nam zamkną…" -only na PLK ;).
« Ostatnia zmiana: 06 Lutego 2011, 09:43:22 wysłana przez mechatronik »
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2006
  • Kochaj myśl twórczą-ćwicz dłoń!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 248
Odp: Dyskoteka na semaforze
« Odpowiedź #33 dnia: 06 Lutego 2011, 10:30:19 »
To był wypadek na stacji Strażów we wrześniu 1979r. Do kasacji krakowska EU07-168, która miała już nieprzyjemność brać udział w wypadku kolejowym pod Julianką w 1976r.
W Strażowie zawinili elektromonterzy, którzy odwrotnie połączyli przewody semafora. Pociąg międzynarodowy nie miał podanej drogi przebiegu, ze względu na wagon pociągu towarowego, który nie zdążył zjechać na bok. Maszynista zamiast światła czerwonego zobaczył zielone.

Offline kalapi

  • Wiadomości: 56
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Dyskoteka na semaforze
« Odpowiedź #34 dnia: 06 Lutego 2011, 23:21:46 »
Ostatni samoczynny migał na zielono, czyli wjazd w stację na 100.
Semafor wjazdowy jest semaforem półsamoczynnym, czyli chyba niekoniecznie 100 km/h. Np.: Po minięciu "snajpera" masz S5, (który nie mówi o prędkości) i z jaką prędkością jedziesz? Snajper miga, bo nie masz wyjazdu. Czy taka sytuacja jest możliwa?

Proszę pisać bez odstępów, są zbędne. Poprawiłem.
Krzysiek626


« Ostatnia zmiana: 07 Lutego 2011, 13:41:05 wysłana przez Krzysiek626 »

Offline EU07-457

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1475
  • dyrektor lokomotywy
    • Zobacz profil
    • Paweł Telega - fotografia kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Dyskoteka na semaforze
« Odpowiedź #35 dnia: 07 Lutego 2011, 17:02:22 »
Ostatni samoczynny migał na zielono, czyli wjazd w stację na 100.
Semafor wjazdowy jest semaforem półsamoczynnym, czyli chyba niekoniecznie 100 km/h.

Jaki sygnał zatem Twoim zdaniem może pojawić się na semaforze (zakładając oczywiście, że wszystko działa prawidłowo) wjazdowym, jeśli ostatni semafor na blokadzie samoczynnej wskazuje sygnał S3?


Cytuj
Np.: Po minięciu "snajpera" masz S5, (który nie mówi o prędkości) i z jaką prędkością jedziesz? Snajper miga, bo nie masz wyjazdu. Czy taka sytuacja jest możliwa?

Co masz na myśli pisząc "snajper"?
« Ostatnia zmiana: 07 Lutego 2011, 18:33:31 wysłana przez EU07-457 »

Offline Niebugoclaw

  • Wiadomości: 1222
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Dyskoteka na semaforze
« Odpowiedź #36 dnia: 07 Lutego 2011, 17:20:50 »
Co masz na myśli pisząc "snajper"?
Zapewne ostatni SBL ze wskaźnikiem W18 ;) Co do mrugania zielonego światła na że tak powiem "snajperze" to w takim wypadku semafor może wskazywać tylko sygnał zezwalający na jazdę z ograniczeniem do stu - na 3-stawnej SBL, natomiast na 4-stawnej takie mruganie mogłoby oznaczać, że wjazd podany na wprost, a na wyjeździe "stój".

Offline libertyn89

  • Wiadomości: 2002
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Dyskoteka na semaforze
« Odpowiedź #37 dnia: 07 Lutego 2011, 17:41:23 »
A nie jest przypadkiem tak, ze S3 na ostatnim semaforze zarowno SBL 3- jak i 4-stawnej znaczy dokladnie to samo, czyli wjazd podany z Vmax = 100 km/h?
Pozdrawiam, Karol

Offline JONIN_EZT

  • Wiadomości: 919
  • Dalej student. Linia 202 maker
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Dyskoteka na semaforze
« Odpowiedź #38 dnia: 07 Lutego 2011, 17:46:40 »
Owszem jest tak samo.

Co masz na myśli pisząc "snajper"?
Zapewne ostatni SBL ze wskaźnikiem W18 ;) Co do mrugania zielonego światła na że tak powiem "snajperze" to w takim wypadku semafor może wskazywać tylko sygnał zezwalający na jazdę z ograniczeniem do stu - na 3-stawnej SBL, natomiast na 4-stawnej takie mruganie mogłoby oznaczać, że wjazd podany na wprost, a na wyjeździe "stój".

Nie ważne czy SBL jest 3 albo 4 stawna, bo jak ma wskaźnik W18 to odnosi się tylko do wjazdowego. 4-stawna na stacji już nie mówi o odstępach wolnych więc w tym przypadku jak poda S3 to na wyjeździe może być i podany wyjazd jak i stój, bo sytuacja na stacji jest już dyktowana przez wjazdowe/wyjazdowe semafory półsamoczynne.
Może być jeszcze taki wyjątek, że jak na szlakowa wynosi V<=100km/h to ograniczenia 100km/h się nie podaje, więc SBLka może podawać na W18 bez problemu S2, bo dopiero na wjazdowym Ci powie czy dalej jest stój czy coś innego.
Linia 202
Układ torowy (tory główne) - 100%
Układ torowy (reszta) - 15%

Offline Mati_An

  • Wiadomości: 630
  • Trasopisarz i fotograf
    • Zobacz profil
    • Moje Fotki
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Dyskoteka na semaforze
« Odpowiedź #39 dnia: 07 Lutego 2011, 18:15:56 »
Może być jeszcze taki wyjątek, że jak na szlakowa wynosi V<=100km/h to ograniczenia 100km/h się nie podaje, więc SBLka może podawać na W18 bez problemu S2, bo dopiero na wjazdowym Ci powie czy dalej jest stój czy coś innego.
W tym przypadku, jeśli linia miała szlakową >100 km/h i na skutek jej degradacji prędkość spadła poniżej 100 km/h, to nawet wtedy na wjazdach/wyjazdach podaje się sygnały z ograniczeniem do 100 km/h (jeśli oczywiście tak było wcześniej). Przykład - Kraków Mydlniki, szlak od strony Katowic ma szlakową 50 km/h, podobnie przez całą stację, a przy przelocie semafory na wjeździe i wyjeździe mają wyświetlone odpowiednio S7 i S6, dopiero za stacją prędkość wzrasta do 120 km/h.
« Ostatnia zmiana: 07 Lutego 2011, 18:25:21 wysłana przez Rozi »
Bajka o czasie - trza się brać tylko za trasy... a może nie tylko?

Offline Niebugoclaw

  • Wiadomości: 1222
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Dyskoteka na semaforze
« Odpowiedź #40 dnia: 07 Lutego 2011, 18:29:02 »
Jak wiemy najczęściej ograniczenie do stu przy przebiegu po prostej jest przez jazdę po angliku. Na stacji Szczecin Załom jest dosyć ciekawa sytuacja, gdzie szlakowa wynosi 120km/h, a w torze głównym jest anglik, po którym nie ma ograniczenia do stu, również nie ma tam ograniczenia w WOSie.

Offline EU07-457

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1475
  • dyrektor lokomotywy
    • Zobacz profil
    • Paweł Telega - fotografia kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Dyskoteka na semaforze
« Odpowiedź #41 dnia: 07 Lutego 2011, 18:38:28 »
[...]natomiast na 4-stawnej takie mruganie mogłoby oznaczać, że wjazd podany na wprost, a na wyjeździe "stój".

No nie do końca - a co jak na wjeździe masz podany sygnał S6 albo S7? Rozumiem, że zakładasz na wjeździe sygnał S5.

Offline Niebugoclaw

  • Wiadomości: 1222
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Dyskoteka na semaforze
« Odpowiedź #42 dnia: 07 Lutego 2011, 18:48:48 »
I tu rozumiemy to dwojako. W opisanej przez Ciebie sytuacji również powinno mrugać zielone na ostatnim SBL. Jednak mogłem się mylić z tym mruganiem ostatniego odstępu bez podanego wyjazdu.

Offline Mati_An

  • Wiadomości: 630
  • Trasopisarz i fotograf
    • Zobacz profil
    • Moje Fotki
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Dyskoteka na semaforze
« Odpowiedź #43 dnia: 07 Lutego 2011, 18:49:42 »
Na stacji Szczecin Załom jest dosyć ciekawa sytuacja, gdzie szlakowa wynosi 120km/h, a w torze głównym jest anglik, po którym nie ma ograniczenia do stu, również nie ma tam ograniczenia w WOSie.
Tuż przed stacją szlakowa zmienia się ze 120 na 70 km/h, ale tylko po jedynce. Jeśli ten anglik leży w tym torze to ta zmiana jest zrozumiała, tak poza tym temat dyskotekowy nam ucieka.
Bajka o czasie - trza się brać tylko za trasy... a może nie tylko?

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2006
  • Kochaj myśl twórczą-ćwicz dłoń!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 248
Odp: Dyskoteka na semaforze
« Odpowiedź #44 dnia: 07 Lutego 2011, 19:40:20 »
Cytuj
Semafor wjazdowy jest semaforem półsamoczynnym, czyli chyba niekoniecznie 100 km/h. Np.: Po minięciu "snajpera" masz S5, (który nie mówi o prędkości) i z jaką prędkością jedziesz? Snajper miga, bo nie masz wyjazdu. Czy taka sytuacja jest możliwa?

Póki co obowiązuje nas Rozporządzenie MI o prowadzeniu ruchu kolejowego, na podstawie którego powinien być przejazd z prędkością do 100km/h. :)
Cytuj
S3 Jazda z najwyższą dozwoloną szybkością nie większą niż 160 km/h, a przy następnym semaforze z szybkością 100 km/h.

Offline JONIN_EZT

  • Wiadomości: 919
  • Dalej student. Linia 202 maker
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Dyskoteka na semaforze
« Odpowiedź #45 dnia: 07 Lutego 2011, 19:43:05 »
Cytuj
S3 Jazda z najwyższą dozwoloną szybkością nie większą niż 160 km/h, a przy następnym semaforze z szybkością 100 km/h.
Póki co obowiązuje nas Rozporządzenie MI o prowadzeniu ruchu kolejowego, na podstawie którego powinien być przejazd z prędkością do 100km/h. :)

W SBL-4-stawnej akurat tak jak wskazał kolega EU40, więc mamy 2 przypadki.
« Ostatnia zmiana: 07 Lutego 2011, 19:49:44 wysłana przez libertyn89 »
Linia 202
Układ torowy (tory główne) - 100%
Układ torowy (reszta) - 15%

Offline libertyn89

  • Wiadomości: 2002
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Dyskoteka na semaforze
« Odpowiedź #46 dnia: 07 Lutego 2011, 19:48:44 »
Tyle, ze w Ie-1 jest wyrazne rozgraniczenie na semafory samoczynne SBL za wyjatkiem ostatniego i polsamoczynne wraz z ostatnim SBL.
Pozdrawiam, Karol

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2006
  • Kochaj myśl twórczą-ćwicz dłoń!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 248
Odp: Dyskoteka na semaforze
« Odpowiedź #47 dnia: 07 Lutego 2011, 19:55:04 »
Hmm.. A na czym to rozgraniczenie polega w przypadku odczytywania sygnałów?

Offline libertyn89

  • Wiadomości: 2002
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Dyskoteka na semaforze
« Odpowiedź #48 dnia: 07 Lutego 2011, 20:02:45 »
Jesli S3 dotyczy nieostatniego semafora SBL, to mowi tylko tyle, ze z przodu dwa odstepy blokowe sa wolne. Nie mowi nic o zwalnianiu do 100 km/h przy nastepnym sygnalizatorze.
Pozdrawiam, Karol

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2387
  • Maszynista Instruktor, kom. odbiorczy
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 103
Odp: Dyskoteka na semaforze
« Odpowiedź #49 dnia: 07 Lutego 2011, 20:04:12 »
Na dobrą sprawę to już nie wiem o co chodzi w tej dyskusji z ostatnim samoczynnym.
Cytat z Ie-1:
"Sygnał S 3* zezwala na jazdę z największą prędkością dozwoloną dla danego pociągu i danego odcinka linii kolejowej. Sygnał S 3 nadawany przez:
a) semafor półsamoczynny lub ostatni semafor samoczynny blokady liniowej** informuje, że następny semafor (logiczne, że półsamoczynny się tu załapie) nadaje sygnał zezwalający na jazdę z prędkością nie większą niż 100 km/h"

* Jedno zielone światło migające na semaforze
** Semafor SBL ze wskaźnikiem W18
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline EU07-457

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1475
  • dyrektor lokomotywy
    • Zobacz profil
    • Paweł Telega - fotografia kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Dyskoteka na semaforze
« Odpowiedź #50 dnia: 07 Lutego 2011, 20:04:59 »
Jesli S3 dotyczy nieostatniego semafora SBL, to mowi tylko tyle, ze z przodu dwa odstepy blokowe sa wolne. Nie mowi nic o zwalnianiu do 100 km/h przy nastepnym sygnalizatorze.
Nic bardziej mylnego:
 Sygnał S 3 „Jazda z największą dozwoloną prędkością nie większą niż 160 km/h – w przodzie są dwa odstępy blokowe wolne – a przy następnym semaforze z prędkością nie większą niż 100 km/h"

Offline libertyn89

  • Wiadomości: 2002
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Dyskoteka na semaforze
« Odpowiedź #51 dnia: 07 Lutego 2011, 20:06:37 »
Ja sie opieram na Ie-1 (Warszawa 2007) umieszczonej na forum przez mechatronika:
Cytuj
3) Sygnał S 3 „Jazda z największą dozwoloną prędkością nie
większą niż 160 km/h – w przodzie są dwa odstępy blokowe wolne
– a przy następnym semaforze z prędkością nie większą niż
100 km/h"
Jedno zielone światło migające na semaforze
Sygnał S 3 zezwala na jazdę z największą prędkością dozwoloną
dla danego pociągu i danego odcinka linii kolejowej. Sygnał S 3
nadawany przez:
a) semafor półsamoczynny lub ostatni semafor samoczynny blokady
liniowej informuje, że następny semafor nadaje sygnał zezwalający
na jazdę z prędkością nie większą niż 100 km/h,
b) semafor samoczynny blokady liniowej lub semafor wyjazdowy
na szlak wyposażony w samoczynną blokadę liniową informuje,
że dwa kolejne odstępy blokowe za tym semaforem są wolne,
maszynista powinien tak regulować prędkość jazdy, aby mógł
zatrzymać pociąg przed semaforem wskazującym sygnał „Stój”;
dotyczy to także semafora wjazdowego posterunku odgałęźnego
bez semafora wyjazdowego.

Wazny jest tutaj podpunkt b). Ale mozliwe, ze ja go zle interpretuje. Poza tym - jesliby przyjac, ze na odcinku z SBL 4-stawna sygnal S3 (rozumiany jako: [w przodzie są dwa odstępy blokowe wolne – a przy następnym semaforze z prędkością nie większą niż 100 km/h] poprzedza S5, to jest to dla mnie niespojne, gdyz S5 nic nie mowi o V max = 100 km/h.
« Ostatnia zmiana: 07 Lutego 2011, 20:13:22 wysłana przez libertyn89 »
Pozdrawiam, Karol

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2006
  • Kochaj myśl twórczą-ćwicz dłoń!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 248
Odp: Dyskoteka na semaforze
« Odpowiedź #52 dnia: 07 Lutego 2011, 20:08:53 »
A definicja zielonego migającego?Pojmuję, że chodzi o sytuację, kiedy nie mamy podanego semafora wjazdowego i wjazdowy wyświetla "Stój", ostatni samoczynny "pomarańczowe", (który informuje, że wjazd jest na 40 lub 60) a przedostatni wtedy miga na zielono. To akurat jest jasne, ale definicja S3 jest taka, jak wcześniej zacytowałem wg Rozporządzenia. Dochodzi do wypadku kolejowego i Prokuratora będzie interesowało jedno: czy maszynista prowadził pociąg zgodnie z przepisami.

Cytuj
Wazny jest tutaj podpunkt b). Ale mozliwe, ze ja go zle interpretuje.
Nie powiedziałbym od razu, że go źle interpretujesz, bo przy takiej sytuacji dużo kolejarzy ma swoje zdanie. Ja uważam, że jeżeli mamy definicję S3, to powinniśmy ją stosować. Dajmy na to nie ograniczyliśmy prędkości do 100km/h i doszło do przejechania semafora wjazdowego wskazującego "Stój"..I kuku.
« Ostatnia zmiana: 07 Lutego 2011, 20:16:07 wysłana przez EU40 »

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 5737
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 257
Odp: Dyskoteka na semaforze
« Odpowiedź #53 dnia: 07 Lutego 2011, 20:11:54 »
@Libertyn: Podpunkty a i b są częścią dodatkową do głównej definicji ;)
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline libertyn89

  • Wiadomości: 2002
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Dyskoteka na semaforze
« Odpowiedź #54 dnia: 07 Lutego 2011, 20:14:30 »
To w takim razie dlaczego w podpunkcie (a) jest powielony fragment z definicji glownej (na nastepnym V max = 100), a w podpunkcie (b) juz nie?
Pozdrawiam, Karol

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2006
  • Kochaj myśl twórczą-ćwicz dłoń!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 248
Odp: Dyskoteka na semaforze
« Odpowiedź #55 dnia: 07 Lutego 2011, 20:17:43 »
Bo to jest kolej właśnie. Piękna, wspaniała i nie do końca zrozumiała :D

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2387
  • Maszynista Instruktor, kom. odbiorczy
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 103
Odp: Dyskoteka na semaforze
« Odpowiedź #56 dnia: 07 Lutego 2011, 20:18:13 »
Bo podpunkt b) mówi już o dwóch odstępach a podpunkt a) mówi co jest na kolejnym semaforze ;). Jeśli przeczytamy podpunkt a) to wiemy jaki sygnał mamy na kolejnym semaforze ale nie wiemy ile odstępów przed sobą mamy wolnych. Podpunkt b) to wyjaśnia.
Ciężko to w logiczny sposób wytłumaczyć ;).
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline Mati_An

  • Wiadomości: 630
  • Trasopisarz i fotograf
    • Zobacz profil
    • Moje Fotki
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Dyskoteka na semaforze
« Odpowiedź #57 dnia: 07 Lutego 2011, 20:22:28 »
"Sygnał S 3* zezwala na jazdę z największą prędkością dozwoloną dla danego pociągu i danego odcinka linii kolejowej. Sygnał S 3 nadawany przez:
a) semafor półsamoczynny lub ostatni semafor samoczynny blokady liniowej** informuje, że następny semafor (logiczne, że półsamoczynny się tu załapie) nadaje sygnał zezwalający na jazdę z prędkością nie większą niż 100 km/h"
No to teraz Was zagnę - podg Warszawa Antoninów, semafor wjazdowy do strony Rembertowa, 4 komory bez żadnego pasa świetlnego, a mimo to ostatni SBL przed właśnie tym semaforem ma możliwość podania S3 (tak było przynajmniej rok temu, jak jest teraz to nie wiem). Jak się to ma do powyższego przepisu?
Bajka o czasie - trza się brać tylko za trasy... a może nie tylko?

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2387
  • Maszynista Instruktor, kom. odbiorczy
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 103
Odp: Dyskoteka na semaforze
« Odpowiedź #58 dnia: 07 Lutego 2011, 20:25:52 »
S3 na ostatnim SBL, wjazdowy na odgałęźny (odgałęźny bez semafora wyjazdowego) na pomarańczowo a kolejny SBL za odgałęźnym na Stój. Tak bym to widział.
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2006
  • Kochaj myśl twórczą-ćwicz dłoń!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 248
Odp: Dyskoteka na semaforze
« Odpowiedź #59 dnia: 07 Lutego 2011, 20:27:42 »
Cytuj
No to teraz Was zagnę
Hej stary zaginaczu ;) A może wyjazd będzie na "Stój" i wtedy świeci się na wjazdowym pomarańczowe.
Ale tak samo jak w powyższym przypadku: wcześniejszy semafor ograniczał już prędkość przejazdu przy tym semaforze.