Autor Wątek:  Kolejowy Rotfl  (Przeczytany 747761 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline ic_kolobrzeg

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 536
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 51
Odp: Kolejowy Rotfl
« Odpowiedź #900 dnia: 21 Czerwca 2014, 12:05:44 »
Dwie "lokomotywy" w akcji.

Zasubskrybuj mój kanał YT--> https://www.youtube.com/channel/UCAlVu9PI4F9bbKKffC5Eu3Q
Zestawienia pociągów Spółki PKP IC ->http://bocznica.eu/
PKP Polskie Linie Kolejowe, Zakład Linii Kolejowych  Szczecin, Sekcja Eksploatacji Koszalin

Offline up5358

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 649
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Kolejowy Rotfl
« Odpowiedź #901 dnia: 21 Czerwca 2014, 14:48:10 »
Ekologiczny rodzaj trakcji. To sa chyba te nowe glowice napedowe (do skladu typu Russolino) sfilmowane w czasie testow. Srodkowe wagony sprzedali by miec na paliwo do lokomotyw (konfekcjonowane, w opakowaniach szklanych).

Offline PanMechanik

  • Wiadomości: 838
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Kolejowy Rotfl
« Odpowiedź #902 dnia: 22 Czerwca 2014, 00:36:34 »

Offline MichałŁ

  • Wiadomości: 1179
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 37
Odp: Kolejowy Rotfl
« Odpowiedź #903 dnia: 22 Czerwca 2014, 06:50:07 »
Gagarin przerobiony na elektrowóz w Korei. Nie jest to jedyna tego typu modyfikacja.

Offline ET22_RULZ

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 592
  • User #13
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 24
Odp: Kolejowy Rotfl
« Odpowiedź #904 dnia: 26 Czerwca 2014, 20:36:32 »
A w Korei Polnocnej opalaja parowozy starymi oponami:
"Nudzą Jacka takie sprawy, ciągła praca, brak zabawy"
Pozdrawiam,
Bartosz "ET22_RULZ" Wojciechowski

Offline Niebugoclaw

  • Wiadomości: 1222
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: Kolejowy Rotfl
« Odpowiedź #905 dnia: 27 Czerwca 2014, 17:19:37 »
Na niewiele się to zda, samochodów mają tyle, co węgla :D

Offline piotr996

  • Wiadomości: 45
  • Odjazd.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Kolejowy Rotfl
« Odpowiedź #906 dnia: 30 Czerwca 2014, 13:09:29 »
Twardy facet:


Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Kolejowy Rotfl
« Odpowiedź #907 dnia: 01 Lipca 2014, 14:59:31 »
Cytuj
Ok. godz. 15 w poniedziałek 30.06.2014 r. motornicza wrocławskiego MPK, prowadząca tramwaj linii 71, przez pomyłkę wjechała na zamknięty odcinek trasy na ul. Piastowskiej we Wrocławiu. W powrocie pomogło jej kilku przechodniów i pasażerów, którzy popchnęli tramwaj do tyłu.

Offline muri

  • Wiadomości: 627
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Kolejowy Rotfl
« Odpowiedź #908 dnia: 01 Lipca 2014, 15:31:32 »
Bądź FIT z wrocławskim MPK! Dzień pieszego pasażera powrócił :D

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Kolejowy Rotfl
« Odpowiedź #909 dnia: 01 Lipca 2014, 15:50:31 »
Nieco jest to komiczne, natomiast myślę, że to cofanie na skrzyżowaniu jest zabronione, jeśli nie ma panów w pomarańczowych kamizelkach MPK lub policjantów.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6313
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 343
Odp: Kolejowy Rotfl
« Odpowiedź #910 dnia: 01 Lipca 2014, 16:28:27 »
Nowsze tramwaje posiadają uproszczony pulpit do jazdy tyłem. Jeśli nie ma pulpitu, jazda do tyłu musi być ubezpieczana przez uprawnionego pracownika (znającego zachowanie się tramwaju). Motorniczowie powinni być przeszkoleni na taką sytuację.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4097
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1236
Odp: Kolejowy Rotfl
« Odpowiedź #911 dnia: 01 Lipca 2014, 17:00:46 »
W Warszawie w PESA Swing zdarza się, że ten tylny pulpit jest otwarty (niezabezpieczony, można go swobodnie otworzyc). To tak w ramach ciekawostki. Chyba nawet 105Na posiadają tylny pulpit do jazdy na wstecznym.
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie

14 lat z MaSzyną!

Offline Interesant

  • Wiadomości: 376
    • Zobacz profil
    • Drogowe Ochotnicze Pogotowie Ratunkowe
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Kolejowy Rotfl
« Odpowiedź #912 dnia: 01 Lipca 2014, 20:32:23 »
Fabrycznie w 105Na nigdy nie było tylnego pulpitu manewrowego. O ile dobrze pamiętam, to Tylni pulplit pojawił się dopiero w 105Nb wraz z wyłącznikiem hebelkowym baterii w tylnej szafce.
Choć jeszcze sobie przypominam że pierwsze przymiarki do tylnego pulpitu były wprowadzone przez w T3 MZK w latach 80/90-tych w ramach programu realizatorskiego (za kasę) w ostatnich sztukach 105N (na 10xx) i 106N które z powodu wysokiej awaryjności zostały przebudowane na 105Na.

  Dodano: 01 Lipca 2014, 21:40:06
Nowsze tramwaje posiadają uproszczony pulpit do jazdy tyłem. Jeśli nie ma pulpitu, jazda do tyłu musi być ubezpieczana przez uprawnionego pracownika (znającego zachowanie się tramwaju). Motorniczowie powinni być przeszkoleni na taką sytuację.
W 116Na do tylnego pulpitu pasuje kluczyk od stacyjki ze 105N -> 44213.
« Ostatnia zmiana: 01 Lipca 2014, 21:40:06 wysłana przez Interesant »
Interesant.

Offline Ostry

  • Wiadomości: 19
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Kolejowy Rotfl
« Odpowiedź #913 dnia: 01 Lipca 2014, 22:51:59 »
Powiem Wam panowie, lekkie zdziwko - łapię dzisiaj za nowy WOS dla ZLK Warszawa, patrzę a tu... zakaz jazdy piętrusami przez tunel średnicowy powrócił! O.O Na szczęście panowie z PLK już się poprawili: http://www.lotos.pl/repository/44839/
"Zachodnia, zgłoś się na radio..."
"SŁUCHA WSCHODNIA"

Offline muri

  • Wiadomości: 627
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Kolejowy Rotfl
« Odpowiedź #914 dnia: 02 Lipca 2014, 12:32:48 »
Nowsze tramwaje posiadają uproszczony pulpit do jazdy tyłem.
Sprawa chyba nie tyle w nowości, co w braku prądu :) Na początku filmu przy prawej krawędzi widać izolator sekcyjny - prawdopodobnie tramwaj go minął i wjechał pod niezasilany odcinek sieci - dlatego trzeba było popchnąć w tył pod zasilaną sieć.

Online matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6139
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2097
Odp: Kolejowy Rotfl
« Odpowiedź #915 dnia: 02 Lipca 2014, 14:07:21 »
W Wiadomościach mówili, że w wjechał na odcinek z odłączonym prądem w sieci. Na filmiku widać, że tylko kawałek pchali, a później przez skrzyżowanie na wstecznym jechała.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

sebastian82

  • Gość
Odp: Kolejowy Rotfl
« Odpowiedź #916 dnia: 02 Lipca 2014, 16:58:08 »
Ten typ tramwaju to 205WrAs ( Wr bo jezdzi tylko we Wrocku, As bo ma asynchrony). Zarowno 205WrAs, 204WrAsjak i 105Wr Posiadaja drugi pulpit. Instrukcje zjazdow awaryjnych wrzuce jak wroce do domu bo z tabletu pisze.
« Ostatnia zmiana: 02 Lipca 2014, 23:47:31 wysłana przez sebastian82 »

Offline QGforcing

  • Wiadomości: 65
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 27
Odp: Kolejowy Rotfl
« Odpowiedź #917 dnia: 02 Lipca 2014, 17:21:08 »
Cytat z instrukcji zakładowej dla motorniczych:

Cytuj
§ 20
1. Manewrowanie na drodze publicznej (torach szlakowych pozazajezdniowych) może odbywać się tylko w obecności przedstawiciela Centrali Ruchu. W trakcie manewrowania motorniczy bezwzględnie musi stosować się do wskazówek i sygnałów pracownika Centrali Ruchu.
2. Cofanie tramwajem przez motorniczego na terenie miasta może odbyć się po zapewnieniu sobie pomocy osoby ubezpieczającej, tzn. pracownika Centrali Ruchu, bądź w wyjątkowych okolicznościach - innego motorniczego, po uprzednim skonsultowaniu się z dyspozytorem Centrali Ruchu (nie dotyczy wagonów wyposażonych w stanowisko do cofania z tylnego pomostu).
3. Za prawidłowość i bezpieczeństwo podczas manewrowania lub cofania odpowiada osoba zabezpieczająca, do której wskazówek i sygnałów motorniczy bezwzględnie musi się stosować.

Może i przepisy mówią, że cofanie tramwaju bez pracownika CR lub innego motorniczego jest zabronione, ale owe przepisy istnieją tylko na papierze. W tej firmie ich łamanie jest niestety codziennością. Dodam jeszcze, że na filmie ewidentnie widać, że motorniczy przebywa w kabinie, a nie na tylnym pomoście, bo to ważna informacja.
« Ostatnia zmiana: 02 Lipca 2014, 17:38:31 wysłana przez QGforcing »

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 444
Odp: Kolejowy Rotfl
« Odpowiedź #918 dnia: 02 Lipca 2014, 21:25:57 »
Cytuj
2. Cofanie tramwajem przez motorniczego na terenie miasta może odbyć się po zapewnieniu sobie pomocy osoby ubezpieczającej, tzn. pracownika Centrali Ruchu, bądź w wyjątkowych okolicznościach - innego motorniczego, po uprzednim skonsultowaniu się z dyspozytorem Centrali Ruchu (nie dotyczy wagonów wyposażonych w stanowisko do cofania z tylnego pomostu).
Skoro ten tramwaj ma ma stanowisko na tylnym pomoście, to nie było obowiązku zabezpieczenia z przez pracownika CR. Niemniej na filmie, wyraźnie widać osobę pomagającą przy cofaniu. Mniemam, że mógł być to inny motorniczy, nie sądzę aby kierująca tramwajem zaryzykowała jazdę tyłem bez widoczności. Nie ma też informacji, czy jednak na tylnym pomoście była osoba uprawniona do kierowania i zjazdu tyłem pojazdu, choć kierująca była na pomoście przednim. Na filmie widać też, że odjazd odbył się po zapaleniu światła zielonego. Dywagacje o łamaniu przepisów wobec powyższego są na wyrost, błąd należało naprawić.
@sebastian82. Instrukcje niczego nie sugerują.
« Ostatnia zmiana: 03 Lipca 2014, 12:35:36 wysłana przez Krzysiek626 »

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 444
Odp: Kolejowy Rotfl
« Odpowiedź #919 dnia: 03 Lipca 2014, 12:46:38 »
Pod adresem: http://covalus.ovh.org/it/it.html  znalazłem instrukcję, oto wyjątek: Nie ma w tym nic, co byłoby niezgodne z tym, co widać na filmie.
Cytuj
1.W przypadku manewrowania na drodze publicznej należy stosować się do wskazówek pracownika Centrali Ruchu.
 2. Motorniczy może cofać tramwajem na terenie miasta po zapewnieniu sobie osoby ubezpieczającej (nie dotyczy wagonów wyposażonych w cofacz)
.[/color]
[/font]
Nie ma w tym nic, co byłoby niezgodne z tym, co widać na filmie.
« Ostatnia zmiana: 04 Lipca 2014, 18:01:04 wysłana przez Krzysiek626 »

Offline QGforcing

  • Wiadomości: 65
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 27
Odp: Kolejowy Rotfl
« Odpowiedź #920 dnia: 04 Lipca 2014, 16:19:25 »
Dobrze, przyznaję się, trochę szukałem dziury w całym z tą całą "instrukcją"... Rzeczywiście, do złamania przepisów tutaj nie doszło. Po prostu jestem na tym punkcie trochę przewrażliwiony. Codziennie, gdy jadę tramwajem do szkoły widzę, jak motorowi starają się, by za wszelką cenę zdążyć na światła na skrzyżowaniach. Jedni starają się jechać przepisowo, drudzy to kompletnie olewają. 10 km/h zwrotnice najazdowe, 10 km/h krzyżownice, 10 km/h pod wiaduktami, 15 km/h zwrotnice zjazdowe, 15 km/h na mostach. Jechałem już z wieloma motorniczymi, którzy potrafią przez te elementy/budowle jechać z prędkością o wiele większą niż te podane w "instrukcji", która zresztą - jak wielu motorniczych uważa - przeczy PoRD. Na kolei aż tak źle z przepisami wewnętrznymi chyba nie jest.

Offline janek32

  • Wiadomości: 567
  • EMIT Ghp400M4C
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Kolejowy Rotfl
« Odpowiedź #921 dnia: 05 Lipca 2014, 10:15:51 »
Kiedyś jeden motorniczy mi mówił, że przez krzyżownice spokojnie można przejeżdżać nawet 30 km/h i nic się nie stanie. Podobnie pod wiaduktami, tam zwykle też można szybciej, we Wrocławiu wyjątkiem wtedy był (i pewnie jest dalej) wiadukt na Stawowej koło dworca. Tam przewody są na tyle zużyte, że wszyscy wolą się do tych dziesięciu zastosować, niż później ewentualnie płacić za wymianę połamanego patyka.
-Środa 844012.
-Zgłaszam się.
-Zapytaj energetykę, czy zapłacili rachunki, luzem ciągniemy i jest 2900.

Offline darek71wrc

  • Wiadomości: 1364
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 25
Odp: Kolejowy Rotfl
« Odpowiedź #922 dnia: 06 Lipca 2014, 12:58:39 »
Opis wypadku kolejowego w Szczecinie:
"Według wstępnych ustaleń kobieta (wiek około 40 - 45 lat) przechodziła przez torowisko w miejscu niedozwolonym i została potrącona przez kierującego pociągiem relacji Szczecin - Warszawa - mówi aspirant Irena Kornicz.
Kierujący pociągiem był trzeźwy".
http://wiadomosci.onet.pl/szczecin/smiertelny-wypadek-na-stacji-szczecin-port-centralny/j029y

Offline Niebugoclaw

  • Wiadomości: 1222
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: Kolejowy Rotfl
« Odpowiedź #923 dnia: 06 Lipca 2014, 13:31:10 »
Ten wypadek miał miejsce jakiś tydzień temu i nie wiem czemu robi się z tego rozgłos. Normalne zdarzenie jakich wiele ale widać, że pismaki już nie mają o czym pisać... Do tego ten "przestępca kierujący pojazdem"... Żenada.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6313
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 343
Odp: Kolejowy Rotfl
« Odpowiedź #924 dnia: 06 Lipca 2014, 13:42:32 »
Powinni jeszcze podawać, czy trzeźwy był dyżurny i dyspozytor, bo pociągi nie jeżdżą, jak same chcą.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Anrej

  • Wiadomości: 825
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Kolejowy Rotfl
« Odpowiedź #925 dnia: 06 Lipca 2014, 21:18:24 »
Dzisiaj piszą, ponieważ dzisiaj zostało podane na Onecie. Ciekawe dlaczego nie sprawdzono trzeźwość kobiety?

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 444
Odp: Kolejowy Rotfl
« Odpowiedź #926 dnia: 07 Lipca 2014, 15:04:53 »
Wróciłem do Łodzi po kilku tygodniach nieobecności. Zastałem takie tramwajowe wahadło. Okazuje się, że w MPK Łódź znaleziono rozwiązanie na brak drugiej kabiny. Takie składy wożą ludzi po ul. Piotrkowskiej.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Kolejowy Rotfl
« Odpowiedź #927 dnia: 07 Lipca 2014, 15:15:35 »
We Wrocławiu kiedyś były stodwójki z dwóch czół pospawane na przegubie. A takie składaki to jeździły regularnie aż do zakupu Skód kilka lat temu.
Niedługo będzie trzeba zmienić nazwę wątku na "tramwajowy rotfl".
Mój kanał youtube

Offline SKP

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1692
  • Stwierdzanie Końca Pociągu
    • Zobacz profil
    • Śledź na bieżąco odjazdy z Twojego ulubionego przystanku - Gdańsk
  • Otrzymane polubienia: 32
Odp: Kolejowy Rotfl
« Odpowiedź #928 dnia: 07 Lipca 2014, 15:20:08 »
To tymczasowe rozwiązanie czy będzie tak na stałe? Trochę to niewydajne, bo trzeba ciągnąć dwa tramwaje, a tylko jeden jest wykorzystywany. Chyba, że dorobią drzwi z drugiej strony.
Scenarzysta teoretyk. Trasopisarz doświadczalny.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 444
Odp: Kolejowy Rotfl
« Odpowiedź #929 dnia: 07 Lipca 2014, 15:30:07 »
Rozwiązanie jest tymczasowe, duża przebudowa centrum miasta. Z ciekawostek dodam, że pasażerowie jadą tylko w tym wagonie w którym jest motorniczy. Wzorem mechów z siódemek, lub podobnego taboru. Motorniczy zmieniając kabinę zmienia także używany pantograf. Wagony są sparowane, także połączone są przewodem WN.
Cytuj
Niedługo będzie trzeba zmienić nazwę wątku na "tramwajowy rotfl".
Biorąc pod uwagę ilościowy stosunek postów o kolei i tramwajach sądzę, że jeszcze długo nie.