Autor Wątek:  Trasa w 3ds i błąd w Maszynie  (Przeczytany 11642 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Mati_An

  • Wiadomości: 630
  • Trasopisarz i fotograf
    • Zobacz profil
    • Moje Fotki
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Trasa w 3ds i błąd w Maszynie
« Odpowiedź #30 dnia: 26 Lutego 2011, 14:30:45 »
Drugi łuk musi mieć o tyle mniejszy/większy promień (zależy czy będzie po wewnętrznej czy po zewnętrznej tego pierwszego łuku) ile wynosi odległość między osiami torów - np jeśli pierwszy łuk ma 1200 m promienia a tory są oddalone od siebie o 5 m, to promień drugiego łuku powinien wynosić 1205 m (jeśli po zewnętrznej) lub 1195 m (jeśli po wewnętrznej).
Bajka o czasie - trza się brać tylko za trasy... a może nie tylko?

Offline ISDR

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 275
  • IZIR
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Trasa w 3ds i błąd w Maszynie
« Odpowiedź #31 dnia: 27 Lutego 2011, 10:52:56 »
Jeśli nie zależy Ci na konkretnych wymiarach tylko na wygodzie tworzenie możesz zrobić tak:
1. Jak masz dwa tory w odległości np. 5m to zaznacz je i trzymając SHIFT przesuń (max_2.jpg). W ten sposób skopiujesz tory.
2. Przesuń skopiowane tory na jakąś odległość i obróć (max_3.jpg)
3. Połącz flexami tory (max_4.jpg)

Offline mk1992

  • Wiadomości: 435
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Trasa w 3ds i błąd w Maszynie
« Odpowiedź #32 dnia: 27 Lutego 2011, 12:54:34 »
@ISDR, Twój sposób jest dobry, sam często z niego korzystam. Niemniej jednak chciałbym wiedzieć (o ile mogę podpiąć swoje pytanie do tego wątku), jak zrobić jednocześnie przechyłkę? Gdzieś na forum jest link do strony, gdzie jest to opisane, ale jak dla mnie jest to zbyt ciężkie do ogarnięcia i zrozumienia.

Offline Krzystek60

  • Wiadomości: 248
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Trasa w 3ds i błąd w Maszynie
« Odpowiedź #33 dnia: 27 Lutego 2011, 13:10:20 »
Skoro już są pytania. Przechyłka Roll1 i Roll2, czo czego służą roll1 i roll2?
Nie ważne jaki popełnisz błąd... Ważne jest to żeby nie powtórzyć go jeszcze raz.

Offline WSK

  • Wiadomości: 340
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Trasa w 3ds i błąd w Maszynie
« Odpowiedź #34 dnia: 27 Lutego 2011, 15:00:41 »
Skoro już są pytania. Przechyłka Roll1 i Roll2, czo czego służą roll1 i roll2?
Roll1 ustawienie wysokości jednej szyny, roll2 ustawienie wysokości drugiej szyny.
...

Offline Quark-t

  • Administrator
  • Wiadomości: 3590
  • Automaty liczą...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 47
Odp: Trasa w 3ds i błąd w Maszynie
« Odpowiedź #35 dnia: 27 Lutego 2011, 17:04:05 »
Bzdura. Roll1 to przechyłka toru w końcu nr 1, a roll2 w końcu nr 2. W ten sposób ustawiając roll1 = 0 i roll2 = X tworzymy rampę przechyłkową. Do tego pamiętaj, że jest to w stopniach a nie w mm.
Pozdrawiam, dr inż. Quark-t

Offline Krzystek60

  • Wiadomości: 248
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Trasa w 3ds i błąd w Maszynie
« Odpowiedź #36 dnia: 27 Lutego 2011, 17:11:29 »
Innymi słowy muszę poczytać o profilu pionowym, jak dobrze ustawić przechyłkę?
« Ostatnia zmiana: 27 Lutego 2011, 18:22:49 wysłana przez Quark-t »
Nie ważne jaki popełnisz błąd... Ważne jest to żeby nie powtórzyć go jeszcze raz.

Offline Quark-t

  • Administrator
  • Wiadomości: 3590
  • Automaty liczą...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 47
Odp: Trasa w 3ds i błąd w Maszynie
« Odpowiedź #37 dnia: 27 Lutego 2011, 18:29:48 »
Przechyłka, to się tyczy planu, czyli profilu poziomego.
Pozdrawiam, dr inż. Quark-t