Autor Wątek:  Zegar  (Przeczytany 7145 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline PEKAP

  • Wiadomości: 588
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Zegar
« dnia: 24 Kwietnia 2005, 06:29:59 »
Chcę zrobić model działającego zegara. Zrobiłem pudło zegara i wskazówki i nazwałem je tak jak są nazwane w plikach .t3d kabin lokomotyw(czyli ClockMhand, ClockHhand) ale zegar nie działa. Co zrobić by działał? Z góry dzięki.
-//-

Offline jaras

  • Wiadomości: 224
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 12
Zegar
« Odpowiedź #1 dnia: 24 Kwietnia 2005, 11:31:14 »
Witaj.

No, ale, Proszę Pana, ten zegar ma być częścią haslera w lokomotywie, czy może ma działać jako samodzielne urządzenie (np. gdzieś na dworcu)?

W pierwszym wypadku jego "chodzenie" jest już zakodowane w samym symku.

W drugim przypadku pozostaje Ci dokładna lektura pliku Scenery.doc i... samodzielne napisanie wszystkich zdarzeń sterujących zegarem.

Ale i tak wątpię, żeby taki zegar był bardzo dokładny... ;-)

Pozdrawiam serdecznie.
Jarosław Krasuski (@ jaras)

Doc: tutaj.
No cóż... trzeba się powoli zbierać do odejścia z tego forum - nic tu po mnie.

Offline PEKAP

  • Wiadomości: 588
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Zegar
« Odpowiedź #2 dnia: 24 Kwietnia 2005, 18:37:39 »
Chodzi mi oczywiście o zegar na dworcu. Czy z tymi eventami chodzi o event typu animation wyzwalany okresowo(np. obrót wskazówki co 60 s. o ileś tam stopni)?
-//-

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Zegar
« Odpowiedź #3 dnia: 24 Kwietnia 2005, 19:23:44 »
właściwie to jedyny sposób to zdarzenia. tylko trzeba by robić 60 zdarzeń obsługujących wskazówke minutową i ze 30 dla godzinowej, a z synchronizacją czasu będzie różnie
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline PEKAP

  • Wiadomości: 588
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Zegar
« Odpowiedź #4 dnia: 24 Kwietnia 2005, 20:17:17 »
Aha 60 eventów do jednego zegara. To może sobie odpuszczę narazie robienie działającego zegara.
-//-

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6308
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 337
Odp: Zegar
« Odpowiedź #5 dnia: 17 Marca 2011, 20:21:57 »
Wiem, że wątek dawno założony, ale mam potrzebę w tym samym kierunku, tylko z drugiej strony. Zrobiłem właśnie animację wskazówek zegara i pilnie potrzebuję model T3D zegara z odpowiednio ustawionymi pivotami, żeby potem nie było reklamacji, że w zegarach coś trzeba ustawiać odwrotnie, bo ja źle zrobiłem.

Wstępnie jako wskazówki uruchomiłem ramiona semafora kształtowego, ale to nie jest miarodajne, gdyż semafory wstawia odwrotnie do zainteresowanego obserwatora. Na razie obrót jest wg osi Y, a ramiona się kręcą się w lewo. Dolne ramię ma zero u góry, a górne po prawej…


   « Dodano: 17 Marca 2011, 20:46:41 »
Zegar w formacie MAX jest tu:
http://eu07.pl/download/paczki/288i-zegar.rar.html
jednak sam nie jestem w stanie wyeksportować tego do T3D.
« Ostatnia zmiana: 17 Marca 2011, 20:46:41 wysłana przez Ra »
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline adsim

  • Moderator
  • Wiadomości: 3934
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 12
Odp: Zegar
« Odpowiedź #6 dnia: 17 Marca 2011, 20:53:44 »
Sprawdź lekko poprawiony zegar z L61. Pewnie z jednej strony będzie się kręcić w złą stronę (nie wiem tylko, z której, musisz to ustalić) i coś z nazwami będzie trzeba wykombinować (zegar dwustronny, na końcu nazw wskazówek dodałem liczbę).
(: ɯɐıʍɐɹpzod

Offline WSK

  • Wiadomości: 340
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Zegar
« Odpowiedź #7 dnia: 17 Marca 2011, 20:58:26 »
Ra, powiedź mi jakie chcesz nazwy wskazówek. Już montuje model, tak za moment powinien być gotowy.
« Ostatnia zmiana: 17 Marca 2011, 21:05:01 wysłana przez WSK »
...

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6308
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 337
Odp: Zegar
« Odpowiedź #8 dnia: 17 Marca 2011, 21:15:37 »
Nazwy wskazówek są nieistotne, ruch ustawia się za pomocą własności Anim:.

seconds_jump - sekundy z przeskokiem
minutes_jump - minuty z przeskokiem
hours - godziny bez przeskoku

Adsim, ten zegar chodzi w prawo od tej strony, gdzie uchwyt jest po prawej, tylko że wskazówki są od środka. Z drugiej strony, jak uchwyt mam po lewej, to chodzi w lewo.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline WSK

  • Wiadomości: 340
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Zegar
« Odpowiedź #9 dnia: 17 Marca 2011, 21:27:06 »
Ok, fajnie. A godzinę początkową ustawić na ?
...

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Zegar
« Odpowiedź #10 dnia: 17 Marca 2011, 21:28:59 »
WSK: standardowo zegarki mają 0 pionowo ;)
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline adsim

  • Moderator
  • Wiadomości: 3934
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 12
Odp: Zegar
« Odpowiedź #11 dnia: 17 Marca 2011, 21:32:27 »
Zobacz teraz.
(: ɯɐıʍɐɹpzod

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6308
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 337
Odp: Zegar
« Odpowiedź #12 dnia: 17 Marca 2011, 21:32:42 »
Dla 00 sekund/minut/godzin jest kąt 0°. Jeszcze coś muszę zmienić w wyliczaniu kąta, bo teraz mam 24h na 360°…

Adsim, ten zegar ma już wskazówki od zewnętrznej, jednak po obydwu stronach chodzi w lewo. Jeśli jego konstrukcja jest "dobra", to zmienię kąt ruchu na przeciwny.
« Ostatnia zmiana: 17 Marca 2011, 21:48:17 wysłana przez Ra »
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Zegar
« Odpowiedź #13 dnia: 17 Marca 2011, 22:05:04 »
@Ra: nie można tego zrobić z takimi samymi przelicznikami co wskazówki w mmd? Standardowa oś, standardowy kierunek… ;)
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6308
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 337
Odp: Zegar
« Odpowiedź #14 dnia: 17 Marca 2011, 22:18:39 »
Można. Zrób mi zegar T3D zgodny z MMD, to do niego dostosuję parametry animacji.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline adsim

  • Moderator
  • Wiadomości: 3934
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 12
Odp: Zegar
« Odpowiedź #15 dnia: 17 Marca 2011, 22:25:31 »
Ok, teraz już powinno grać w takim razie.
(: ɯɐıʍɐɹpzod

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6308
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 337
Odp: Zegar
« Odpowiedź #16 dnia: 17 Marca 2011, 22:30:47 »
Nie chodzi mi o to, żeby dostosować model T3D do tego, co zrobiłem, tylko żebym dostosował animację do optymalnej konstrukcji zegara. Zarówno w zakresie osi obrotu jak i punktu zerowego. Najlepiej, jakby parę osób zrobiło po zegarze wg własnego wyobrażenia i jeśli wszystkie będą działały identycznie, to będzie stan, który chcę osiągnąć. Jeśli będą rozbieżności, to wtedy trzeba by ustalić, czyje argumenty są bardziej słuszne.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline adsim

  • Moderator
  • Wiadomości: 3934
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 12
Odp: Zegar
« Odpowiedź #17 dnia: 17 Marca 2011, 22:35:48 »
W tej ostatniej wersji pivot jest tak samo, jak w zegarku haslera.
(: ɯɐıʍɐɹpzod