Autor Wątek:  Spóźniony "Polonez" bez kilku wagonów.  (Przeczytany 16233 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Online MaciejM

  • Wiadomości: 4116
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1318
Spóźniony "Polonez" bez kilku wagonów.
« dnia: 07 Stycznia 2011, 19:59:05 »
http://www.tvnwarszawa.pl/stolica,news,-quot-polonez-quot-do-moskwy-spozniony-bo-kolejarze-zgubili-wagony,45297.html
Cytuj
- Nasz partner rosyjski nie przysłał nam w pociągu wracającym z Moskwy dwóch wagonów sypialnych, które powinny być w tym składzie - wyjaśnia Beata Czemerajda z PKP InterCity i dodaje, że informacja o brakujących wagonach dotarła zbyt późno.

Edit: W artykule jest też wzmianka o awaryjności Husarzy.
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie

14 lat z MaSzyną!

Offline muri

  • Wiadomości: 627
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Spóźniony "Polonez" bez kilku wagonów.
« Odpowiedź #1 dnia: 08 Stycznia 2011, 00:03:30 »
Hehe parę dni temu była podobna sprawa:
http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/1,80273,8905737,Pierwsza_klasa_na_korytarzu__Nie_bylo_wagonu.html
Cytuj
PKP wyjaśnia, że brak wagonu to wina Deutsche Bahn. - Jeżeli chodzi o połączenia z Berlina do Warszawy (i z powrotem), jest to wspólny produkt dwóch przewoźników: Deutsche Bahn oraz PKP Intercity - pisze Magdalena Popielucha z biura prasowego PKP IC.
Albo naprawdę nagle wszyscy sąsiedzi zaczęli nam świnie podkładać i przestali dawać wagony (Ribbentropp - Mołotow v.2.0 beta), albo w IC mają tylko jedną kartkę-ściągawkę z odpowiedziami dla dziennikarzy... ;)

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Spóźniony "Polonez" bez kilku wagonów.
« Odpowiedź #2 dnia: 08 Stycznia 2011, 03:20:23 »
Niektórym trudno jest uwierzyć i tym bardziej zrozumieć, że sąsiedzi też mają problemy z zimami i innymi takimi.

Offline Interesant

  • Wiadomości: 376
    • Zobacz profil
    • Drogowe Ochotnicze Pogotowie Ratunkowe
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Spóźniony "Polonez" bez kilku wagonów.
« Odpowiedź #3 dnia: 08 Stycznia 2011, 06:39:18 »
...
Hehe parę dni temu była podobna sprawa:
http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/1,80273,8905737,Pierwsza_klasa_na_korytarzu__Nie_bylo_wagonu.html
Cytuj
PKP wyjaśnia, że brak wagonu to wina Deutsche Bahn. - Jeżeli chodzi o połączenia z Berlina do Warszawy (i z powrotem), jest to wspólny produkt dwóch przewoźników: Deutsche Bahn oraz PKP Intercity - pisze Magdalena Popielucha z biura prasowego PKP IC.
Albo naprawdę nagle wszyscy sąsiedzi zaczęli nam świnie podkładać i przestali dawać wagony (Ribbentropp - Mołotow v.2.0 beta), albo w IC mają tylko jedną kartkę-ściągawkę z odpowiedziami dla dziennikarzy... ;)
Za wagony pierwszej klasy w pociągach Berlin Warszawa Ekspres (BWE) 1700x odpowiadają Niemcy.
Nie jest to żadna ściągawka rzecznika dla dziennikarzy.
Interesant.

Offline amorek311

  • Wiadomości: 11
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Spóźniony "Polonez" bez kilku wagonów.
« Odpowiedź #4 dnia: 08 Stycznia 2011, 09:36:09 »
Niektórym trudno jest uwierzyć i tym bardziej zrozumieć, że sąsiedzi też mają problemy z zimami i innymi takimi.
Wczoraj np EC"Wawel" Jechał w skróconej relacji Kraków - Główny - Węgliniec. Na trasie Hamburg - Węgliniec pociągu nie uruchomiła kolej DB. Także więc nie tylko my mamy problemy z zimą czy nawet brakami taborowymi.

Offline mk1992

  • Wiadomości: 435
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Spóźniony "Polonez" bez kilku wagonów.
« Odpowiedź #5 dnia: 08 Stycznia 2011, 10:48:37 »
Cytat: amorek311
Także więc nie tylko my mamy problemy z zimą

Faktycznie, od wczoraj jest odwilż, a od dobrego tygodnia nie spadł świeży śnieg. Zima forever! :D

Nudne jest już tłumaczenie nieudolności PKP IC i Przewozów Regionalnych niezwykle srogą i śnieżną zimą w momencie, kiedy wszystko się topi, a temperatura w nocy nie spada poniżej 1/2 kresek poniżej zera.

Offline Darth Luk

  • Wiadomości: 367
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Spóźniony "Polonez" bez kilku wagonów.
« Odpowiedź #6 dnia: 08 Stycznia 2011, 14:14:57 »
Tylko, że właśnie takie warunki potrafią być dość zabójcze dla lokomotyw elektrycznych. Kiedy robi się odwilż, a następnie woda na trakcji szybko zamarza z powodu nagłego obniżenia się temperatury w nocy, powstaje na drutach lód.
Zapraszam na Mgławicę Mocy http://mglawicamocy.pl

Offline tomekilawa

  • Wiadomości: 258
  • na służbie...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Spóźniony "Polonez" bez kilku wagonów.
« Odpowiedź #7 dnia: 08 Stycznia 2011, 16:02:48 »
Właśnie takie warunki jak napisał @Darth Luk są powodem oblodzenia sieci trakcyjnej. Do tego dochdzi woda i lód, która zalewa np. silniki trakcyjne.
« Ostatnia zmiana: 08 Stycznia 2011, 16:08:10 wysłana przez tomekilawa »

Offline mk1992

  • Wiadomości: 435
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Spóźniony "Polonez" bez kilku wagonów.
« Odpowiedź #8 dnia: 08 Stycznia 2011, 16:17:51 »
A czy w ostatnich dniach była mowa o opóźnieniach pociągów z powodów przez Was podanych? Nie przypominam sobie. Przez większość doby temperatury są dodatnie, woda na sieci trakcyjnej nie zdąży nawet zamarznąć.

Prawda jest taka, że w PKP IC w komórce odpowiedzialnej za tabor (lokomotywy/wagony) pracują ludzie, którzy kompletnie nie znają się na swoim fachu. Spółka ma pod dostatkiem zarówno lokomotyw jak i wagonów, problem w tym, że ludzie zajmujący się taborem nie mają zielonego pojęcia o tym, czym się zajmują. Zmiana prezesa PKP nie sprawi, że nagle pociągi będą jeździły w zestawieniu 10 czy 12 wagonów (co nie oznacza, że nie cieszę się z jego odwołania, wręcz przeciwnie). Potrzebne są zmiany na kluczowych stanowiskach w PKP IC, bo o zmianach systemowych nie wspomnę.

Jeżeli chodzi o Przewozy Regionalne, problem jest głębszy i o zupełnie innym podłożu, aniżeli w PKP IC. Tutaj wychodzą bokiem efekty usamorządowienia spółki w 2008 roku. PR-y pozostały z nadwyżką niepotrzebnych lokomotyw spalinowych (których brakuje w PKP IC) i wagonów, których nie mają czym ciągnąć. W tym momencie chciałbym zauważyć, że w woj. śląskim przez wiele lat niektóre relacje były po części obsługiwane taborem zestawionym z lokomotywy i wagonów pasażerskich (Gliwice - Częstochowa czy Katowice - Racibórz), o czym dzisiaj, w momencie braku sprawnych EZT w ŚZPR możemy tylko marzyć. Z pustego i Salomon nie naleje. Osobną kwestią co prawda jest przerośnięta biurokracja w tejże spółce, pożerająca grube pieniądze, które z powodzeniem mogłyby iść na naprawy rewizyjne EZT. Spółki nie stać na zakup własnych lokomotyw, a te które dzierżawią od PKP Cargo to ET22, które jakie są, każdy wie.

Wniosek jest krótki: problemem dzisiejszej kolei są efekty usamorządowienia i złe zarządzanie. Gdyby przynajmniej oba podmioty były dobrze zarządzane, to problem niedoinwestowania byłby znacznie mniejszy, aniżeli jest obecnie.

PS. Chyba pomyliłem tematy, ten post powinien się znaleźć w wątku dotyczącym zaginionych wagonów.

Online MaciejM

  • Wiadomości: 4116
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1318
Odp: Spóźniony "Polonez" bez kilku wagonów.
« Odpowiedź #9 dnia: 08 Stycznia 2011, 16:32:07 »
Cytuj
Zmiana prezesa PKP nie sprawi, że nagle pociągi będą jeździły w zestawieniu 10 czy 12 wagonów...
No tak, ale na zmianę prezesa największy wpływ miał Premier D.Tusk. Gdyby Premier nic nie zrobił, społeczeństwo pomyślałoby, że jest bezsilny, więc musiał coś zrobić.  Moim zdaniem szopki z dymisjami nie są potrzebne.
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie

14 lat z MaSzyną!

Offline mk1992

  • Wiadomości: 435
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Spóźniony "Polonez" bez kilku wagonów.
« Odpowiedź #10 dnia: 08 Stycznia 2011, 16:49:35 »
Dymisje są potrzebne, ale (tak jak już wcześniej wspomniałem) przy równoczesnym powoływaniu na kluczowe stanowiska osób, które będą znały się na tym, co robią. Żeby nie dochodziło do sytuacji, w której lokomotywie czy wagonowi kończy się rewizja, a ten jest odstawiany na 2 czy 3 lata na bocznicę.

Wczoraj natknąłem się gdzieś na świetny przykład. Otóż, masz samochód, za dwa tygodnie kończy się ważność jego badania technicznego. Czy czekasz do ostatniego dnia i dopiero wtedy dzwonisz do warsztatu, że będziesz chciał dokonać przeglądu, czy robisz to z wyprzedzeniem 2 czy 3-tygodniowym? Zapewne odpowiesz, że to drugie. Niestety, ale w PKP IC tego nie wiedzą. Bo osoby, które tym się zajmują, powinny odśnieżać perony, a nie zajmować się rewizjami taboru.

Offline tomekilawa

  • Wiadomości: 258
  • na służbie...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Spóźniony "Polonez" bez kilku wagonów.
« Odpowiedź #11 dnia: 08 Stycznia 2011, 16:54:53 »
Prawda jest taka, że w PKP IC w komórce odpowiedzialnej za tabor (lokomotywy/wagony) pracują ludzie, którzy kompletnie nie znają się na swoim fachu. Spółka ma pod dostatkiem zarówno lokomotyw jak i wagonów, problem w tym, że ludzie zajmujący się taborem nie mają zielonego pojęcia o tym, czym się zajmują.

Nie jestem tego taki pewien, pracujesz/masz kogoś pracującego w PKP Intercity z rodziny? Wątpię, zaś ja mam i wiem jak jest - Wiedzą co robią, lecz nie mogą robić niczego wbrew woli zarządu/dyrekcji/przełożonych. No i naprawa wagonów trwa, do tego dochodzą koszty i to że wysyła się tylko po kilka wagonów co jakiś czas na NR/NG a nie setki.
Jeżeli chodzi o Przewozy Regionalne, problem jest głębszy i o zupełnie innym podłożu, aniżeli w PKP IC. Tutaj wychodzą bokiem efekty usamorządowienia spółki w 2008 roku. PR-y pozostały z nadwyżką niepotrzebnych lokomotyw spalinowych (których brakuje w PKP IC) i wagonów, których nie mają czym ciągnąć. W tym momencie chciałbym zauważyć, że w woj. śląskim przez wiele lat niektóre relacje były po części obsługiwane taborem zestawionym z lokomotywy i wagonów pasażerskich (Gliwice - Częstochowa czy Katowice - Racibórz), o czym dzisiaj, w momencie braku sprawnych EZT w ŚZPR możemy tylko marzyć. [...]
Osobną kwestią co prawda jest przerośnięta biurokracja w tejże spółce, pożerająca grube pieniądze, które z powodzeniem mogłyby iść na naprawy rewizyjne EZT.
Fakt biurokracji zbyt dużo, lecz uwierz mi że to by były i tak za małe pieniądze, które muszą na to iść.

Offline libertyn89

  • Wiadomości: 2002
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Spóźniony "Polonez" bez kilku wagonów.
« Odpowiedź #12 dnia: 08 Stycznia 2011, 17:00:58 »
Czy czekasz do ostatniego dnia i dopiero wtedy dzwonisz do warsztatu, że będziesz chciał dokonać przeglądu, czy robisz to z wyprzedzeniem 2 czy 3-tygodniowym? Zapewne odpowiesz, że to drugie.

I to jest sedno sprawy. Mamy XXI wiek. Czy nikt nie pomyslal aby utworzyc komputerowa baze wagonow? System moglby - miedzy innymi - z odpowiednim wyprzedzeniem informowac, ze "za x dni uplynie data waznosci rewizji wagonu nr y".
Pozdrawiam, Karol

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6167
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 876
Odp: Spóźniony "Polonez" bez kilku wagonów.
« Odpowiedź #13 dnia: 08 Stycznia 2011, 17:24:13 »
Wczoraj natknąłem się gdzieś na świetny przykład. Otóż, masz samochód, za dwa tygodnie kończy się ważność jego badania technicznego. Czy czekasz do ostatniego dnia i dopiero wtedy dzwonisz do warsztatu, że będziesz chciał dokonać przeglądu, czy robisz to z wyprzedzeniem 2 czy 3-tygodniowym?
Ostatniego dnia po prostu podjeżdżam do SKP i proszę o wykonanie badań. Nie dzwonię, bo nie ma takiej potrzeby.

Z rewizjami jest taka sprawa, że trwają one więcej czasu niż przegląd samochodu czy wykonanie badań. Dodatkowo przewoźników państwowych obowiązuje ustawa o zamówieniach publicznych. Stąd nawet przy zaplanowaniu, że robimy co roku przetarg na rewizje, mogą się pojawić opóźnienia — chociażby ze względu na protesty, unieważnienia itp.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline mk1992

  • Wiadomości: 435
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Spóźniony "Polonez" bez kilku wagonów.
« Odpowiedź #14 dnia: 08 Stycznia 2011, 17:51:08 »
Cytat: tomekilawa
Nie jestem tego taki pewien, pracujesz/masz kogoś pracującego w PKP Intercity z rodziny? Wątpię, zaś ja mam i wiem jak jest - Wiedzą co robią, lecz nie mogą robić niczego wbrew woli zarządu/dyrekcji/przełożonych. No i naprawa wagonów trwa, do tego dochodzą koszty i to że wysyła się tylko po kilka wagonów co jakiś czas na NR/NG a nie setki.

Nie trzeba być reżyserem, aby zostać krytykiem filmowym.

Powiedz mi w takim razie, jak to jest, że za czasów, gdy pociągi pośpieszne należały do ówczesnej spółki PKP Przewozy Regionalne, składy te kursowały w zestawieniu 7/8 wagonów klasy 2 (to był wręcz standard na większości pociągów nawet w sezonie), a spółka nie miała problemów z rewizjami, a teraz PKP IC nie może sprostać temu samemu zadaniu? Ok, powiesz, że brak pieniędzy na rewizje. W takim razie ja odpowiadam, cięcia w siatce połączeń pośpiesznych (do grudnia 2008 roku na polskich torach kursowało 466 pociągów pośpiesznych, obecnie liczba ta wynosi ok. 300), cięcia w rewizjach wagonów, a nawet lokomotyw - gdzie są te pieniądze?

Cytat: tomekilawa
Fakt biurokracji zbyt dużo, lecz uwierz mi że to by były i tak za małe pieniądze, które muszą na to iść.

Mało? W skali roku są to ciężkie pieniądze. Nie znam struktury administracyjnej w PKP IC, ale oprę się na przykładzie Przewozów Regionalnych. Po co spółce Rada Nadzorcza? Po co spółce aż 15 oddziałów PR? Po co w każdym oddziale dyrektor, jego zastępca, naczelnicy i Bóg wie kto jeszcze? W końcu pytam, po co Przewozom Regionalnym związki zawodowe, które wcale nie walczą o dobro szeregowych pracowników, tylko o swoje własne stołki? Ci wszyscy, których wymieniłem biorą na prawdę ciężkie pieniądze, a efektów z tego nie ma żadnych. Dalej uważasz, że sumka byłaby mała? A może chcesz mi powiedzieć, że te wszystkie stanowiska są w PR-ach potrzebne? Jeśli tak, to zapraszam do województwa śląskiego. Przejedź się jakimś pociągiem w ciągu tygodnia z Gliwic do Katowic na godzinę 8 rano. Wtedy możemy szerzej porozmawiać na temat zbędnej administracji w tej spółce.

Cytat: libertyn89
I to jest sedno sprawy. Mamy XXI wiek. Czy nikt nie pomyslal aby utworzyc komputerowa baze wagonow? System moglby - miedzy innymi - z odpowiednim wyprzedzeniem informowac, ze "za x dni uplynie data waznosci rewizji wagonu nr y".

Dokładnie. Niestety komórka odpowiadająca za rewizję taboru w PKP IC jest uśpiona. Bo inaczej nie można nazwać braku podjęcia jakichkolwiek działań w kwestii wagonów, aby nie dochodziło w grudniu i styczniu do dantejskich scen na dworcach kolejowych, gdzie ludzie całymi dziesiątkami zostawali na peronach.

Cytat: youBy
Z rewizjami jest taka sprawa, że trwają one więcej czasu niż przegląd samochodu czy wykonanie badań. Dodatkowo przewoźników państwowych obowiązuje ustawa o zamówieniach publicznych. Stąd nawet przy zaplanowaniu, że robimy co roku przetarg na rewizje, mogą się pojawić opóźnienia — chociażby ze względu na protesty, unieważnienia itp.

I to jest kolejne sedno sprawy. Po pierwsze, rewizja wagonów trwa sporo czasu jak już zauważyłeś. Dlatego więc spółki kolejowe powinny przygotowywać się do wysłania taboru na rewizję z odpowiednim wyprzedzeniem. Nie wiem, trzy miesiące wcześniej? Pół roku wcześniej? Po drugie, idiotyczna ustawa o zamówieniach publicznych. Po cholerę to? Czy w Polsce na wszystko muszą być ogłaszane przetargi? Identyczny przykład jak z samochodem. Właściciele samochodów nie muszą ogłaszać przetargów, mogą sobie dobrowolnie wybrać SKP, która dokona przeglądu, dlaczego więc przewoźnicy kolejowi też tak nie mogą? Przecież to by znacznie przyśpieszyło rewizję taboru, bo o zbędnej biurokracji nie wspomnę. Jak dla mnie jest to chore.

To są właśnie dowody na to, że w Polsce należy zmienić nie tylko osoby piastujące główne stanowiska w spółkach, ale także wiele ustaw. A wręcz cały system zarządzania i finansowania koleją.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6167
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 876
Odp: Spóźniony "Polonez" bez kilku wagonów.
« Odpowiedź #15 dnia: 08 Stycznia 2011, 17:59:40 »
I to jest kolejne sedno sprawy. Po pierwsze, rewizja wagonów trwa sporo czasu jak już zauważyłeś. Dlatego więc spółki kolejowe powinny przygotowywać się do wysłania taboru na rewizję z odpowiednim wyprzedzeniem. Nie wiem, trzy miesiące wcześniej? Pół roku wcześniej? Po drugie, idiotyczna ustawa o zamówieniach publicznych. Po cholerę to? Czy w Polsce na wszystko muszą być ogłaszane przetargi? Identyczny przykład jak z samochodem. Właściciele samochodów nie muszą ogłaszać przetargów, mogą sobie dobrowolnie wybrać SKP, która dokona przeglądu, dlaczego więc przewoźnicy kolejowi też tak nie mogą? Przecież to by znacznie przyśpieszyło rewizję taboru, bo o zbędnej biurokracji nie wspomnę. Jak dla mnie jest to chore.
Chodzi o pieniądze publiczne. W zamyśle miało to zapobiegać ich marnowaniu. Teraz sobie wyobraź, że wybierana jest firma, która bierze za jeden wagon dwa razy więcej i zostaje wybrana przez spółkę, bo tak.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline mk1992

  • Wiadomości: 435
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Spóźniony "Polonez" bez kilku wagonów.
« Odpowiedź #16 dnia: 08 Stycznia 2011, 18:02:56 »
Fakt, jest też drugie dno tego. Ale czy stoi coś na przeszkodzie, aby każdorazowa naprawa taboru kolejowego była poprzedzona np. obowiązkowymi konsultacjami z UTK, któremu z kolei należałoby... zwiększyć kompetencje?

Jak wygląda sprawa napraw rewizyjnych w Niemczech i Czechach? Jak tam przewoźnicy radzą sobie z tym problemem?

Offline surgeon

  • Wiadomości: 659
  • Zmierzły, opryskliwy, czepialski i mądrala :D
    • Zobacz profil
    • SCN
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Spóźniony "Polonez" bez kilku wagonów.
« Odpowiedź #17 dnia: 08 Stycznia 2011, 18:09:50 »
Chodzi o pieniądze publiczne. W zamyśle miało to zapobiegać ich marnowaniu. Teraz sobie wyobraź, że wybierana jest firma, która bierze za jeden wagon dwa razy więcej i zostaje wybrana przez spółkę, bo tak.
Jak się zleceniodawca uprze to i tak wybierze "odpowiednią" ofertę. ;)
Ra: Ostatnio dochodzę do wniosku, że cybernetycznie to kura ma podobne skomplikowanie, co obecne komputery. A jest tańsza, zdrowsza, a jak się zepsuje, to wywalić na kompost można.

Offline malły

  • Wiadomości: 40
  • ORZYSZ
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Spóźniony "Polonez" bez kilku wagonów.
« Odpowiedź #18 dnia: 08 Stycznia 2011, 18:24:13 »
Patrząc na to wszystko widać że brak porządnej logistyki, planowania przede wszystkim, ktoś za to odpowiada przecież, sprzątaczki nie interesuje kiedy wagon ma rewizję ona ma sprzątać jak ma mniej wagonów tym niej roboty a dniówka ta sama. Gdzie są Ci ludzie co za to odpowiadają zaczynając od wagonowni? Wiadomo dół pracuje na GÓRĘ, ale trzeba być dobrze kierowanym ludzie zrobią wszystko co trzeba żeby wagony jeździły.  
Chciałbym iść do nieba ze względu na klimat, ale... w piekle tylu znajomych...

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2207
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
Odp: Spóźniony "Polonez" bez kilku wagonów.
« Odpowiedź #19 dnia: 08 Stycznia 2011, 19:22:48 »
Co tu więcej pisać: pociąg jest międzynarodowy. Czy są wagony innego zarządu kolejowego czy też nie, odpowiada za niego kolej przyjmująca, czyli w tym przypadku przewoźnik IC.
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline JONIN_EZT

  • Wiadomości: 918
  • Dalej student. Linia 202 maker
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Spóźniony "Polonez" bez kilku wagonów.
« Odpowiedź #20 dnia: 09 Stycznia 2011, 00:49:02 »
Czy czekasz do ostatniego dnia i dopiero wtedy dzwonisz do warsztatu, że będziesz chciał dokonać przeglądu, czy robisz to z wyprzedzeniem 2 czy 3-tygodniowym? Zapewne odpowiesz, że to drugie.

I to jest sedno sprawy. Mamy XXI wiek. Czy nikt nie pomyslal aby utworzyc komputerowa baze wagonow? System moglby - miedzy innymi - z odpowiednim wyprzedzeniem informowac, ze "za x dni uplynie data waznosci rewizji wagonu nr y".

Tutaj się całkowicie z Tobą zgadzam. Dla mnie to jest, aż ewenement na skalę światową, że do dziś się wszyscy bawią w papierkową robotę, gdzie przy takim skoku technologicznym komputery załatwiły by wszystko za jednym zamachem. Nie jest też tak całkiem źle z tą komputeryzacją. Powolne, (ale zawsze) wprowadzanie komputerowego sterowania ruchem w Polsce idzie do przodu, co dzięki temu stało się ogromnym ułatwieniem dla dyżurnych ruchu. Myślę, że oprócz wprowadzania bazy komputerowej powinno się pomyśleć też o systemie wykrywania wagonu na stacjach postojowych i bezpośredniego przesyłania do komputerów o jego stanie wraz z danymi o naprawach itp.

Co tu więcej pisać: pociąg jest międzynarodowy. Czy są wagony innego zarządu kolejowego czy też nie, odpowiada za niego kolej przyjmująca, czyli w tym przypadku przewoźnik IC.

Myślę, że w takim przypadku powinni zorganizować wagon zastępczy który by później wracał z powrotnym Berlinem do Warszawy, wysłać info do DB, żeby przygotowali własny zastępczy wagon i doczepili go w Berlinie i wsio. Zresztą z tym połączeniem i obiegami wagonów to za Berlinem jest niezła makabra.
Tak samo w przypadku Warszawa-Praha gdzie do ICków należy przygotowanie Czeskich wagonów do wyprawienia na szlak.

Na Gdyni swego czasu jak przyjeżdżały jakieś niemieckie składy (możliwe, że to nawet był OstBahn, nie pamiętam teraz) to nasi musieli się zająć całym składem.
Linia 202
Układ torowy (tory główne) - 100%
Układ torowy (reszta) - 15%

Offline Robert72

  • Wiadomości: 2
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Spóźniony "Polonez" bez kilku wagonów.
« Odpowiedź #21 dnia: 09 Stycznia 2011, 07:26:33 »
Obecna sytuacja na PKP jest zamierzona,  nie jest przypadkiem.To cud dzieło ludzi obrzydliwie bogatych tzw.lobby pseudo polityczne z naciskiem na " herr pierwszego",jakże marnego. Upadek-prywatyzacja-zmiana szyldu-giełda-business. Żegnaj PKP, Willkommen DB.
« Ostatnia zmiana: 09 Stycznia 2011, 10:15:39 wysłana przez REWIZOR »
Robert R72

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2207
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
Odp: Spóźniony "Polonez" bez kilku wagonów.
« Odpowiedź #22 dnia: 09 Stycznia 2011, 10:55:36 »
Cytuj
I to jest sedno sprawy. Mamy XXI wiek. Czy nikt nie pomyslal aby utworzyc komputerowa baze wagonow?
Wagony już od dawna posiadają taką bazę i to co najmniej 15-tu. O EWP kolega słyszał?


Jak pisałem we wcześniejszych wątkach to nie kolejarze są temu wszystkiemu winni, bo z pustego i Salomon nie naleje. :(
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline Dolmio89

  • Wiadomości: 1185
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Spóźniony "Polonez" bez kilku wagonów.
« Odpowiedź #23 dnia: 09 Stycznia 2011, 12:24:32 »
Obecna sytuacja na PKP jest zamierzona,  nie jest przypadkiem.To cud dzieło ludzi obrzydliwie bogatych tzw.lobby pseudo polityczne z naciskiem na " herr pierwszego",jakże marnego. Upadek-prywatyzacja-zmiana szyldu-giełda-business. Żegnaj PKP, Willkommen DB.
Nie wiem jak Ty, ale ja tylko chcę jechać pociągiem punktualnym, czystym i w przyzwoitych warunkach. Logo przewoźnika mnie zupełnie nie obchodzi...

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Spóźniony "Polonez" bez kilku wagonów.
« Odpowiedź #24 dnia: 09 Stycznia 2011, 12:35:19 »
Nie wiem jak Ty, ale ja tylko chcę jechać pociągiem punktualnym, czystym i w przyzwoitych warunkach. Logo przewoźnika mnie zupełnie nie obchodzi...
Dziwne podejście, naprawdę. Nie obchodzi Cię to, że za jakiś czas największy udział w rynku będzie miał Niemiec, Arab czy inny, nie Polak? Fajnie jest wszystko sprzedać i pozbyć się źródła długów, ale na dłuższą metę to chyba się nie opłaca.
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline adsim

  • Moderator
  • Wiadomości: 3934
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 12
Odp: Spóźniony "Polonez" bez kilku wagonów.
« Odpowiedź #25 dnia: 09 Stycznia 2011, 12:40:50 »
Ale dla zwykłego pasażera liczy się właśnie to, o czym pisze Dolmio.
(: ɯɐıʍɐɹpzod

Offline Dolmio89

  • Wiadomości: 1185
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Spóźniony "Polonez" bez kilku wagonów.
« Odpowiedź #26 dnia: 09 Stycznia 2011, 12:45:20 »
A w sklepie patrzysz na cenę czy na kraj produkcji?

Jeśli DB będzie miało korzystniejsze ceny to w kieszeni polaków zostanie więcej pieniędzy, więc podróżowanie kolejami niemieckimi będzie aktem patriotyzmu...

EDIT
Czytaliście "Lalkę" Prusa?
« Ostatnia zmiana: 09 Stycznia 2011, 12:52:40 wysłana przez Dolmio89 »

Offline mk1992

  • Wiadomości: 435
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Spóźniony "Polonez" bez kilku wagonów.
« Odpowiedź #27 dnia: 09 Stycznia 2011, 13:37:44 »
Cytat: Patrykos
Dziwne podejście, naprawdę. Nie obchodzi Cię to, że za jakiś czas największy udział w rynku będzie miał Niemiec, Arab czy inny, nie Polak? Fajnie jest wszystko sprzedać i pozbyć się źródła długów, ale na dłuższą metę to chyba się nie opłaca.

Zgadzam się. Przyjadą Niemcy i myślicie, że od razu będziecie mieli ICE na polskich torach? Dobre sobie. Z taką infrastrukturą i stawkami dostępu do torów jakie obowiązują na PLK w chwili obecnej, możecie zapomnieć o "punktualnych, szybkich, komfortowych" niemieckich pociągach. To raz. Dwa. Myślicie, że Niemcy będą się bawić w uruchamianie deficytowych pociągów do Jeleniej Góry, Zielonej Góry, Lublina czy Rybnika? Śmiem w to wątpić. Skupią się na kilku głównych magistralach, a reszta kraju nie będzie się dla nich liczyć.

Ja uważam, że spółki z grupy PKP stać na stworzenie dobrej kolei. Szybkiej, punktualnej, czystej, z miłą obsługą. Rzecz w tym, że spółki te potrzebują dobrego sterownika, który wyznaczy im kurs, jakim mają podążać, aby osiągnąć wyżej wymienione standardy kolei na miarę XXI wieku. A przez ostatnie 20 lat mieliśmy na głównych stanowiskach samych złodziei, którym wcale nie zależało (i nadal nie zależy) na pasażerach, tylko na... No właśnie, na czym? Pewnie na jedynce i kilku zerach na koncie. Warto na to spojrzeć nieco szerzej.

Offline Dolmio89

  • Wiadomości: 1185
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Spóźniony "Polonez" bez kilku wagonów.
« Odpowiedź #28 dnia: 09 Stycznia 2011, 13:42:53 »
To w końcu się boicie tych Niemców czy nie? Bo ja się już gubię, będą jeździć czy nie będą?

Offline libertyn89

  • Wiadomości: 2002
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Spóźniony "Polonez" bez kilku wagonów.
« Odpowiedź #29 dnia: 09 Stycznia 2011, 13:45:15 »
Przyjadą Niemcy i myślicie, że od razu będziecie mieli ICE na polskich torach?

Rozmawialem z kilkoma osobami, ktore nie interesuja sie kolejnictwem i tak wlasnie mysla :(
Pozdrawiam, Karol