Autor Wątek:  Realność dźwięków - czy nie za duża?  (Przeczytany 10922 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline ABu

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 45
Realność dźwięków - czy nie za duża?
« dnia: 22 Grudnia 2010, 12:13:00 »
Ostatnio po bardzo długim czasie "odwyku" postanowiłem sobie pojeździć w symku. Pech chciał, że wziąłem sobie na kolana mojego synka, dwulatka. Odpaliłem jakąś scenerię i przy włączonych głośnikach walnęła mnie po uszach soczysta "kur**" z rozmów w radio. Odechciało mi się momentalnie...

Wobec powyższego zgłaszam wniosek, aby wszelkie przekleństwa w plikach dźwiękowych zaszumić, w sposób dający posmak realizmu, ale pozwalający bawić się symkiem np. z dziećmi.
ABu

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Realność dźwięków - czy nie za duża?
« Odpowiedź #1 dnia: 22 Grudnia 2010, 12:19:36 »
Pisałem o tym w czasie testów paczki, ale miało być realnie. Popieram pomysł.

Offline Grzywa

  • Wiadomości: 51
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Realność dźwięków - czy nie za duża?
« Odpowiedź #2 dnia: 22 Grudnia 2010, 12:45:34 »
(...)Odpaliłem jakąś scenerię i przy włączonych głośnikach walnęła mnie po uszach soczysta "kur**" z rozmów w radio. Odechciało mi się momentalnie...

Wobec powyższego zgłaszam wniosek, aby wszelkie przekleństwa w plikach dźwiękowych zaszumić, w sposób dający posmak realizmu, ale pozwalający bawić się symkiem np. z dziećmi.

ABu, dziecka i tak nie uchronisz przed nauczeniem sie calej gamy przeklenstw, jak nie nauczy sie teraz (2 lata) to nauczy sie za 2 lata i tak czy tak bedzie chodzil i rzucal "soczystymi". Sam ze swoim 1,5 rocznym synkiem nie raz gralem i gram z nim na kolanach i sie nie przejmuje przeklenstwami z radiotelefonu, bo jest ich niewiele i raczej pasuja do kontekstu wypowiedzi. Nadgorliwosc jest ponoc gorsza od faszyzmu ;) nawet jakby bylo wiecej "soczystych" to wyobrazasz sobie jaki bylby szumofon ? Nie daloby sie zrozumiec wypowiedzi, wiec moim zdaniem BEZ ZASZUMIANIA jest dobrze :)

Offline REWIZOR

  • Administrator
  • Wiadomości: 3679
    • Zobacz profil
    • www.eu07.pl
  • Otrzymane polubienia: 28
Odp: Realność dźwięków - czy nie za duża?
« Odpowiedź #3 dnia: 22 Grudnia 2010, 13:07:14 »
Jest jeden taki dźwięk, aż jeden. Było o tym, doszliśmy do wniosku, że nie zaszkodzi, identycznie jak była burza a to o plakat z panienką czy tez protest o usunięcie zdjęcia Maryi z kabiny EU07.
Pozdrawiam

Offline Niebugoclaw

  • Wiadomości: 1222
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: Realność dźwięków - czy nie za duża?
« Odpowiedź #4 dnia: 22 Grudnia 2010, 13:13:45 »
Na siłę można by też dodać plakat Kolejorza w kabinie SU46 v.2 @Szoguna...

Offline Bombardier

  • Wiadomości: 367
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Realność dźwięków - czy nie za duża?
« Odpowiedź #5 dnia: 22 Grudnia 2010, 13:17:05 »
Symek nie jest grą dla dzieci, tylko symulatorem pojazdów szynowych - nie podoba mi się pomysł cenzurowania tego, co jest w rzeczywistości. To nie jest symulator savoir-vivre'u.

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6093
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2069
Odp: Realność dźwięków - czy nie za duża?
« Odpowiedź #6 dnia: 22 Grudnia 2010, 14:20:42 »
Pod PC2009.1.1 są też scenerie bez radia np. Quark_noc i quarkmce2007.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline Niebugoclaw

  • Wiadomości: 1222
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: Realność dźwięków - czy nie za duża?
« Odpowiedź #7 dnia: 22 Grudnia 2010, 15:58:25 »
Ale przyznać trzeba, że brak radiowych rozmów znacznie pozbawia symulator realizmu.

Offline JONIN_EZT

  • Wiadomości: 918
  • Dalej student. Linia 202 maker
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Realność dźwięków - czy nie za duża?
« Odpowiedź #8 dnia: 22 Grudnia 2010, 16:20:15 »
Niestety jeżeli chodzi o scenerie fikcyjne to nie ma co z tym radiotelefonem zrobić, chyba, że się samemu coś nagra z trasy i dołoży eventy uruchamiające rozmowy radiotelefoniczne z trasy w oparciu o realne położenie wszystkich składów na trasie. Z realnymi jest już łatwiej, bo można jeszcze wrzucić to co z prawdziwego świata idzie, ale żeby się jeszcze to łączyło z tym co jest w symku. W sumie na linii61 jest to właśnie odwzorowane.
Linia 202
Układ torowy (tory główne) - 100%
Układ torowy (reszta) - 15%

Offline Tomaszek_Łódź

  • Wiadomości: 852
    • Zobacz profil
    • http://www.youtube.com/user/Tomaszek1980lodzlodz?feature=guide
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Realność dźwięków - czy nie za duża?
« Odpowiedź #9 dnia: 22 Grudnia 2010, 16:23:18 »
Ja uważam, że powinno zostac tak jak jest obecnie. Rzeczywiście, symulator dąży do jak najwierniejszego odtworzenia pracy maszynisty, a rozmowy przez radiotelefon (w tym łacina), są jej nieodzownym elementem. Fakt, popieram kolegę Nebugoclaw, że symulator znacznie straci na realizmie po usunięciu rozmów, opowiadam sie nawet za tym, żeby było ich więcej, niekoniecznie "soczystych". Chodzi np. o komunikaty kierownika pociągu przy odjazdach.
« Ostatnia zmiana: 22 Grudnia 2010, 16:23:37 wysłana przez REWIZOR »

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4095
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1231
Odp: Realność dźwięków - czy nie za duża?
« Odpowiedź #10 dnia: 22 Grudnia 2010, 16:50:49 »
Albo zrobić jeszcze inaczej - dać na soczyste miejsca dźwięk cenzury, czyli charakterystyczne pii... :)
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie

14 lat z MaSzyną!

Offline chyzy17

  • Wiadomości: 250
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Realność dźwięków - czy nie za duża?
« Odpowiedź #11 dnia: 22 Grudnia 2010, 17:04:19 »
Albo zrobić jeszcze inaczej - dać na soczyste miejsca dźwięk cenzury, czyli charakterystyczne pii... :)

Na pewno nie. Nietrafiony pomysł. Wtedy to by rzeczywiście był realizm...
« Ostatnia zmiana: 22 Grudnia 2010, 17:05:24 wysłana przez ZiomalCl »

Offline C2H6OH

  • Wiadomości: 42
  • Niewolnik Windowsa
    • Zobacz profil
    • MorsEncryption
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Realność dźwięków - czy nie za duża?
« Odpowiedź #12 dnia: 22 Grudnia 2010, 17:26:24 »
A nie można po prostu każdą scenerię, w której są jakieś przekleństwa/plakaty itp treści ko trowersyjne odpowiednio oznaczyć, np w tekście o scenerii?
Każdy by na początku wiedział, czego się spodziewać po odpalanej misji.
Nie posiadam profesjonalnej wiedzy nt. kolei, dlatego proszę o poprawianie każdego błędu rzeczowego w moich postach.
Jak nie ma polskich znakow, znaczy ze ich nie posiadam ;)

Offline adsim

  • Moderator
  • Wiadomości: 3934
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 12
Odp: Realność dźwięków - czy nie za duża?
« Odpowiedź #13 dnia: 22 Grudnia 2010, 17:48:02 »
Już to widzę: "UWAGA, w misji występują treści religijne (obrazki świętych itp.). Osoby, które tego nie tolerują prosimy o odejście od monitora", no i jeszcze czerwony kwadracik w rogu ekranu trzeba dać ;). A teraz na serio, Panowie, nie popadajmy w paranoję. Nie próbujmy na siłę idealizować świata. W końcu to jest symulator.
(: ɯɐıʍɐɹpzod

Offline Tomaszek_Łódź

  • Wiadomości: 852
    • Zobacz profil
    • http://www.youtube.com/user/Tomaszek1980lodzlodz?feature=guide
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Realność dźwięków - czy nie za duża?
« Odpowiedź #14 dnia: 22 Grudnia 2010, 17:53:42 »
Wyciszenie wulgaryzmów też zmniejszy realizm. To jest symulator, a nie gra dla dzieci. Jeśli już musicie pokazywać Maszynę dzieciom to proponuję montować rozmowy niezawierające wulgaryzmów, a nie wyciszać łacinę.
« Ostatnia zmiana: 22 Grudnia 2010, 17:55:02 wysłana przez ZiomalCl »

Offline surgeon

  • Wiadomości: 659
  • Zmierzły, opryskliwy, czepialski i mądrala :D
    • Zobacz profil
    • SCN
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Realność dźwięków - czy nie za duża?
« Odpowiedź #15 dnia: 22 Grudnia 2010, 18:08:31 »
Symulator symulatorem, ale to chyba nie jest symulator wulgarnego mechanika. Mechanicy różni są, jeden używa przekleństw jako przecinka, a inny pewnie nie używa ich wcale. Dlaczego ci co rzucają mięsem mają być lepsi? :)
Ra: Ostatnio dochodzę do wniosku, że cybernetycznie to kura ma podobne skomplikowanie, co obecne komputery. A jest tańsza, zdrowsza, a jak się zepsuje, to wywalić na kompost można.

Offline REWIZOR

  • Administrator
  • Wiadomości: 3679
    • Zobacz profil
    • www.eu07.pl
  • Otrzymane polubienia: 28
Odp: Realność dźwięków - czy nie za duża?
« Odpowiedź #16 dnia: 22 Grudnia 2010, 18:17:50 »
Dobrze, jeżeli nie będzie komuś odpowiadało usunie sobie ten dźwięk. Adam Twój syn już zna takie słowa?! ;p
Pozdrawiam

Offline maacius

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 595
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Realność dźwięków - czy nie za duża?
« Odpowiedź #17 dnia: 22 Grudnia 2010, 19:09:53 »
Surgeon, a co zrobić jeżeli ta, i tylko ta rozmowa pasuje do danej misji? Nie będziesz przecież na siłę upiększał tego, co prawdziwe.

Offline Tomaszek_Łódź

  • Wiadomości: 852
    • Zobacz profil
    • http://www.youtube.com/user/Tomaszek1980lodzlodz?feature=guide
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Realność dźwięków - czy nie za duża?
« Odpowiedź #18 dnia: 22 Grudnia 2010, 20:16:37 »
Surgeon, oczywiście nie jest to symulator złego mechanika, ale też nie jest, jak było napisane parę postów wyżej, symulatorem i poradnikiem dobrego wychowania. Nie przesadzajcie też, że jest mnóstwo tych wulgaryzmów. To, że się trafi raz czy dwa w jakiejś scenerii to nie znaczy, że nagle symulator zaczyna demoralizować. Zdarza się przecież, że ktoś zabluźni przez radio, czy to w kolei, policji itd.
« Ostatnia zmiana: 22 Grudnia 2010, 20:17:01 wysłana przez ZiomalCl »

Offline REWIZOR

  • Administrator
  • Wiadomości: 3679
    • Zobacz profil
    • www.eu07.pl
  • Otrzymane polubienia: 28
Odp: Realność dźwięków - czy nie za duża?
« Odpowiedź #19 dnia: 22 Grudnia 2010, 21:10:36 »
Już to widzę: "UWAGA, w misji występują treści religijne (obrazki świętych itp.). Osoby, które tego nie tolerują prosimy o odejście od monitora", no i jeszcze czerwony kwadracik w rogu ekranu trzeba dać ;). A teraz na serio, Panowie, nie popadajmy w paranoję. Nie próbujmy na siłę idealizować świata. W końcu to jest symulator.
Poplułem monitor :D
Dokładnie, @adsim to pięknie podsumował. [SOLVED]
Pozdrawiam