Autor Wątek:  Z prac nad EXE…  (Przeczytany 129540 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Z prac nad EXE…
« Odpowiedź #30 dnia: 23 Grudnia 2011, 21:39:12 »
Teraz trzeba zrobić jakąś ładną sortownię. ;)


PS
Brakuje przycisku „Lubię to!” przy niektórych postach. :)
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline Szociu

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 828
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 54
Odp: Z prac nad EXE…
« Odpowiedź #31 dnia: 23 Grudnia 2011, 21:40:26 »
No to jadymy na gruba ;)
@CTL robił chyba coś kopalnianego, Benny chyba robi kopalnię.
Pozdrawiam.
Piotrek

Offline matfre96

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 594
  • m-sta
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 40
Odp: Z prac nad EXE…
« Odpowiedź #32 dnia: 25 Grudnia 2011, 01:24:36 »
Właściwie to ja nie widzę problemu z pantografami. Zamiast Shift+O można wcisnąć Shift+P.
« Ostatnia zmiana: 25 Grudnia 2011, 13:30:13 wysłana przez epoka9.24 »
Autoryzacja: EU07, EP07, EP08, EP09, EU160, ED160, ED161, ED250, SM42, 18D, 6Dh-1, 15D, E6ACTd, E6ACTadb, T448p, 6Dg

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9224
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 743
Odp: Z prac nad EXE…
« Odpowiedź #33 dnia: 25 Grudnia 2011, 13:47:34 »
Mało wiesz widzę. Polecam ponownie zapoznanie się z plikiem informacyjnym. Poczytaj zrozumiesz.
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6306
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 336
Odp: Z prac nad EXE…
« Odpowiedź #34 dnia: 09 Sierpnia 2012, 13:50:08 »
Tym razem wstępna wersja wyświetlacza tekstowego, czyli inaczej generatora napisów, według koncepcji opisanej 12 godzin temu. Font wzięty z Racer 0.5.0 (http://racer.nl).
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline matfre96

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 594
  • m-sta
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 40
Odp: Z prac nad EXE…
« Odpowiedź #35 dnia: 09 Sierpnia 2012, 14:57:42 »
Niezła opcja. Można do tego podpiąć inną czcionkę?
Autoryzacja: EU07, EP07, EP08, EP09, EU160, ED160, ED161, ED250, SM42, 18D, 6Dh-1, 15D, E6ACTd, E6ACTadb, T448p, 6Dg

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6306
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 336
Odp: Z prac nad EXE…
« Odpowiedź #36 dnia: 09 Sierpnia 2012, 15:05:47 »
Mam wrażenie, że ostatnio piszesz cokolwiek, byle tylko wysłać wiadomość.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline matfre96

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 594
  • m-sta
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 40
Odp: Z prac nad EXE…
« Odpowiedź #37 dnia: 09 Sierpnia 2012, 15:50:38 »
Nie, po prostu pytam.
Autoryzacja: EU07, EP07, EP08, EP09, EU160, ED160, ED161, ED250, SM42, 18D, 6Dh-1, 15D, E6ACTd, E6ACTadb, T448p, 6Dg

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6306
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 336
Odp: Z prac nad EXE…
« Odpowiedź #38 dnia: 09 Sierpnia 2012, 15:58:23 »
Prościej zapytać niż kliknąć na link?
Wyświetlacz tekstowy składał by się z submodelu bez trójkątów o własności Type: Text. Mógłby mieć on dowolną liczbę submodeli potomnych, nazwanych różnymi znakami (z rozróżnieniem wielkości), np. "a", "b", "0", "1", "Z", "@", "_" itd. Taki submodel jednoliterowy musiałby mieć zdefiniowaną szerokość w swoim transformie. Tzn. układ rysowania submodelu byłby najpierw przemieszczany o wskazany wektor względem poprzedniej pozycji, a następnie rysowany byłby submodel. Przemieszczenie następowało by narastająco, dzięki czemu można by składać napisy dowolnej długości i w dowolnym kierunku. Submodele znakowe w najprostszej formie były by prostokątami z zamapowanym fragmentem tekstury z zestawem znaków, a w zaawansowanej -- modelem 3D znaku.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6306
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 336
Odp: Z prac nad EXE…
« Odpowiedź #39 dnia: 16 Lutego 2014, 03:02:40 »
Dawno nic wizualnie zauważalnego nie było, teraz będzie. Na razie wstępna wersja, jeszcze nie wszystkie napisy się pokazują.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Online RoboBatman

  • Wiadomości: 1634
    • Zobacz profil
    • Wykaz Taboru Kolejowego na Tekstury
  • Otrzymane polubienia: 546
Odp: Z prac nad EXE…
« Odpowiedź #40 dnia: 16 Lutego 2014, 17:39:56 »
@Ra, jeśli to zostanie zaimplementowane w EXE, będzie to świetne udogodnienie dla osób niesłyszących lub ledwo słyszących, oraz jak to ktoś napisał na Facebook,  "pomysł wprowadzenia takiej opcji związany jest z dużą ilością użytkowników zagranicznych". Jestem ciekaw jednakże jednej kwestii: to udogodnienie z tymi napisami to będzie już w standardzie bez możliwości wyłączenia (to znaczy, ze w każdej symulacji będą się wyświetlać napisy), czy będzie to opcja do wyłączenia w ustawieniach Rainsted? Dzięki za odpowiedź na moją kwestię.
« Ostatnia zmiana: 16 Lutego 2014, 17:44:59 wysłana przez RoboBatman »

Offline muri

  • Wiadomości: 627
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Z prac nad EXE…
« Odpowiedź #41 dnia: 16 Lutego 2014, 17:47:02 »
Sam sobie odpowiedziałeś... Skoro musi być możliwość wyboru pliku (żeby zagraniczni mogli sobie wybrać np. *_en.txt), to będzie sobie można wybrać jakiś nieistniejący język... W ostateczności: jak wywalisz wszystkie pliki z napisami - no to na pewno Ci ich wtedy nie wyświetli :)

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6306
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 336
Odp: Z prac nad EXE…
« Odpowiedź #42 dnia: 16 Lutego 2014, 19:37:27 »
W związku z wieloma pytaniami o możliwość wyłączenia, zanim w ogóle zostało to udostępnione, pragnę wyjaśnić, że polska wersja językowa nie będzie standardowo dołączana, w związku z czym nie trzeba będzie jej wyłączać.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6306
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 336
Odp: Z prac nad EXE…
« Odpowiedź #43 dnia: 20 Lipca 2014, 17:50:40 »
Od dzisiaj się kręci.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4339
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 312
Odp: Z prac nad EXE…
« Odpowiedź #44 dnia: 20 Lipca 2014, 19:00:33 »
I przy każdym uruchomieniu loka od 0 startuje?
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline janek32

  • Wiadomości: 567
  • EMIT Ghp400M4C
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Z prac nad EXE…
« Odpowiedź #45 dnia: 20 Lipca 2014, 19:33:09 »
To w ramach prac nad wyświetlaczem tekstowym?
-Środa 844012.
-Zgłaszam się.
-Zapytaj energetykę, czy zapłacili rachunki, luzem ciągniemy i jest 2900.

Offline Carmelovy

  • Wiadomości: 523
  • W MaSzynie od 2009r. Maszynista IC
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Z prac nad EXE…
« Odpowiedź #46 dnia: 20 Lipca 2014, 19:33:36 »
Mam pewnien pomysł jak stworzyć spaliny. Można było by stworzyć "model" dymu który miałby bardzo dużo animacji odtwarzanych (zależnie od obciążenia silnika). Model ten mógłby rozpadać się na drobiny, dając efekt rozrzedzania się spalin. Model zmieniał by kolor i przejrzytość dymu, zależnie od obszaru rozrzedzenia gazu. Musiał by też "podążać" za jadącą lokomotywą. Dla każdego pojazdu model byłby inny jak i animacje modelu. Taka jest moja koncepcja. :)

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6306
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 336
Odp: Z prac nad EXE…
« Odpowiedź #47 dnia: 20 Lipca 2014, 19:45:33 »
Dzięki, zatem poproszę o pliki modeli, tekstur oraz fizykę silnika spalinowego, która będzie produkować informację o ilości i kolorze spalin.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Carmelovy

  • Wiadomości: 523
  • W MaSzynie od 2009r. Maszynista IC
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Z prac nad EXE…
« Odpowiedź #48 dnia: 20 Lipca 2014, 19:48:33 »
To tylko koncepcja...

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6306
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 336
Odp: Z prac nad EXE…
« Odpowiedź #49 dnia: 20 Lipca 2014, 19:51:50 »
Taka koncepcja to już była 10 lat temu. Mi potrzebne są konkrety.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Irek_Wd

  • Wiadomości: 550
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 81
Odp: Z prac nad EXE…
« Odpowiedź #50 dnia: 20 Lipca 2014, 20:21:16 »
Czy licznik kilometrów będzie uzależniony w jakichś sposób od pliku .dat? Jak to ma zamiar funkcjonować?

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6306
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 336
Odp: Z prac nad EXE…
« Odpowiedź #51 dnia: 20 Lipca 2014, 20:54:37 »
U góry są napisy Debugmode, gdzie jest podana przejechana odległość. Ta sama liczba pokazywana jest na liczniku. Opcjonalnie w MMD można dodać jakąś wartość, żeby od 0 nie zaczynać. To nie jest wyświetlacz tekstowy, raczej rozszerzenie opcji obrotu wskazówek.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4339
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 312
Odp: Z prac nad EXE…
« Odpowiedź #52 dnia: 20 Lipca 2014, 22:55:58 »
To nie lepiej by było jakby exe generowalo jakiś plik w którym były by zapisywane rodzaj tekstury i typ fizyki z jaka została uruchomiona i dla tej konfiguracji były by zapisywane kilometry. Kazdorazowe uruchomienie tej samej kombinacji fizyki z ta sama tekstura doliczalo by i zapisywalo kolejne kilometry. Jedyny minus to taki ze ile tekstur tyle plikow z zapisanymi danymi. Plik bylby tworzony dopiero po uruchomieniu danej tekstury. W ttaki sposób dla roznych numerow lokow bylby zapisywany stan kilometrow.
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6306
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 336
Odp: Z prac nad EXE…
« Odpowiedź #53 dnia: 20 Lipca 2014, 23:00:56 »
Proszę szczegółowo opisać, jakie pliki, jaka struktura zapisu danych, czy to może ma być np. MySQL albo ODBC, albo może trzymane na serwerze i przydzielane zalogowanym użytkownikom. Bo mi się nie chce tego wszystkiego w szczegółach wymyślać.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline janek32

  • Wiadomości: 567
  • EMIT Ghp400M4C
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Z prac nad EXE…
« Odpowiedź #54 dnia: 21 Lipca 2014, 01:03:03 »
Z tego co zrozumiałem - przy pierwszym uruchamianiu symulatora z danym pojazdem odległość byłaby wczytywana z MMD. W czasie symulacji/przy wyłączaniu/nie wiem kiedy najlepiej odległość przebyta przez pojazd o danej teksturze byłaby zapisywana do jakiegoś pliku tekstowego i z niego odczytywana przy następnym uruchomieniu symka z daną teksturą.
EPkowi raczej chodziło o przechowywanie lokalne, a nie na serwerze.

Jaka byłaby najlepsza struktura tego pliku nie wiem. Można oddzielny plik dla każdej tekstury, można jakoś w jednym (coś typu 303e-ep-zez-xxx=ileśtam1, w następnej linijce 201e-xxx=ileśtam2, itd., coś jak TEXTURES.txt). I nie wiem, w jakim katalogu najlepiej taki plik byłoby trzymać.
« Ostatnia zmiana: 21 Lipca 2014, 01:04:50 wysłana przez janek32 »
-Środa 844012.
-Zgłaszam się.
-Zapytaj energetykę, czy zapłacili rachunki, luzem ciągniemy i jest 2900.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6306
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 336
Odp: Z prac nad EXE…
« Odpowiedź #55 dnia: 21 Lipca 2014, 01:22:16 »
Rzecz jeszcze w tym, że EU07.EXE ma bardzo ułomny parser, więc praktycznie nie jest w stanie wprowadzać drobnych zmian w plikach tekstowych. Nawet samo wczytywanie jest bardzo prymitywne — najlepiej idzie gdy słowa są oddzielone spacjami. Poza tym, skoro ma być już rejestrowany przebieg, to czy nie lepiej założyć książkę pojazdu i robić w niej adnotacje, przepisując od razu przebieg do MMD (na każdą teksturę musiało by być osobne).
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline muri

  • Wiadomości: 627
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Z prac nad EXE…
« Odpowiedź #56 dnia: 21 Lipca 2014, 10:16:59 »
Może po prostu dorzucić przebieg na końcu linijki dla danej tekstury w texturex.txt? Np. po jakimś ustalonym znaku specjalnym.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Z prac nad EXE…
« Odpowiedź #57 dnia: 21 Lipca 2014, 10:43:14 »
Osobiście nie podoba mi się mieszanie plików symulatora i zewnętrznych programów.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline Czomo

  • Wiadomości: 152
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Z prac nad EXE…
« Odpowiedź #58 dnia: 21 Lipca 2014, 20:00:23 »
Ja mam takie pytanie, czy te km są wyświetlane z bieżących danych, jest to jako osobny model? Pytanie może być głupie bo myślę czy w taki sposób można było by zrobić nowego Haslera z wyświetlaczem cyfrowym. I jeszcze jedno czy takie wyświetlanie km jest przypisane do jednego typu haslera czy opracowałeś do każdego typu?

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6306
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 336
Odp: Z prac nad EXE…
« Odpowiedź #59 dnia: 21 Lipca 2014, 20:20:13 »
Mechanizm polega na obracaniu cylindrów o wielokrotność kąta 36°. Cylindry są doczepione do jakiegoś submodelu, wskazanego w MMD. Obracane są te cylindry, których nazwy zaczynają się od cyfry (inne nie są animowane). Cyfra ta (0..9) jest pozycją (wykładnikiem dziesiętnym) cyfry z pokazywanej wartości, czyli 0 reprezentuje jednostki, 1 — dziesiątki, 2 — setki itd. Zmieniając mnożnik w MMD można uzyskać pokazywanie hektometrów zamiast całkowitej liczby kilometrów. Co do modeli Haslera, to tym się nie zajmowałem.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni