Autor Wątek:  Z prac nad EXE…  (Przeczytany 129542 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6308
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 336
Z prac nad EXE…
« dnia: 06 Grudnia 2010, 13:50:44 »
Do rysowania dróg dodałem mechanizm rozpoznawania zmiany przekroju. Jeśli jest przejście na inny przekrój (zmiana szerokości drogi albo pobocza, zmiana wysokości pochylenia), to automatycznie narysują się odpowiednie skosy, również na łukach. Aktualnie umożliwia to tworzenie zwężających się peronów, co niedawno dodałem w edytorze RSF. Nadaje się to również do tworzenia nasypów na pochyłym terenie oraz realistycznych rzek o zmiennej szerokości i wysokości brzegów. W dalszej kolejności będzie można w analogiczny sposób zrobić profilowanie podsypki z przechyłką, również przechyłkę na drogach.

Na obrazku widoczny zwężający się peron, wstawiony jako droga. Teksturowanie jeszcze do przemyślenia.


   « Dodano: 08 Grudnia 2010, 01:19:35 »
Przechyłka na drodze już jest, jeszcze trzeba by dostosować samochody, bo na razie toną w asfalcie robiąc dryft. Pobocze drogi dałem na płasko, a rozmiar części pochyłej się zmienia.


   « Dodano: 16 Grudnia 2010, 20:38:14 »
Trzeci obrazek to peron o zmiennej szerokości, mapowany nawierzchnią bez skalowania szerokości. Dzięki temu rozmiar płytek jest zachowany, niezależnie od szerokości peronu oraz jej zmiany. Biała linia ostrzegawcza znajduje się na teksturze "pobocza".
« Ostatnia zmiana: 16 Grudnia 2010, 20:38:15 wysłana przez Ra »
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline JONIN_EZT

  • Wiadomości: 918
  • Dalej student. Linia 202 maker
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Z prac nad EXE…
« Odpowiedź #1 dnia: 17 Grudnia 2010, 15:22:11 »
Witam

Chcę zasugerować jedną z rzeczy, o której w sumie wcześniej się może raz pomyślało. Chodzi mi o nawierzchnię torową. Czy myślano w ogóle o zastosowaniu podkładów jako model 3D do torów + ewentualnie modelami przytwierdzeń K [mam u siebie jedną śrubę która się przyda do modelu] i SB3, (i od niedawna na zmodernizowanych rozjazdach Skl) są używane do podkładów. Z racji tego, że sprzętowo cały czas się idzie do przodu i z Maszyny, można już na najnowszym sprzęcie sporo wycisnąć jeżeli chodzi o jakość. Widziałem na necie sporo rysunków podkładów drewnianych jak i betonowych (strony producentów).
Przez ostatni czas infrastruktura trakcyjna @Bohuna była mocno rozbudowywana jak i z filmików z ostatnich postępów prac z tras połączonych jest już na naprawdę odpowiednio wysokim poziomie. Dlatego też pomyślałem, że z dolną częścią przydałoby się coś zrobić, co zawsze urozmaici poczucie realizmu w Maszynie.
Jeżeli chodzi o szyny to nie ma co się rozgraniczać czy to 49E1 czy UIC60, bo w sumie żadnej różnicy to nie robi, ale z podkładami i przytwierdzeniami to już podwyższy realizm. Jedynym problemem jaki tutaj może się pojawić to kwestia zanurzenia podkładów w tłuczeń, gdzie w realu jest to wszędzie inaczej.

Pozdrawiam
Linia 202
Układ torowy (tory główne) - 100%
Układ torowy (reszta) - 15%

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6308
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 336
Odp: Z prac nad EXE…
« Odpowiedź #2 dnia: 17 Grudnia 2010, 15:36:09 »
Na razie nie myślałem o tym. Chcę w pierwszej kolejności dodać funkcjonalności, które w prosty sposób dodać można. Mam też parę pomysłów na optymalizację wydajności.

W przypadku modelu 3D podkładów, mocowań itd. są dwie kwestie do rozwiązania. Pierwsza to obcinanie modelu na potrzebną długość (teksturę jest prościej przyciąć), a druga to zmienność zwiększająca realizm (nie powinna na odcinku 10km ciągle wyglądać identycznie). Poza tym, u mnie na lokalnej linii podkłady na zewnątrz szyn są zasypane podsypką do połowy wysokości szyn, takie rzeczy też trzeba by uwzględnić.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4339
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 312
Odp: Z prac nad EXE…
« Odpowiedź #3 dnia: 25 Grudnia 2010, 20:06:24 »
Cytuj
Z racji tego, że sprzętowo cały czas się idzie do przodu i z Maszyny, można już na najnowszym sprzęcie sporo wycisnąć jeżeli chodzi o jakość.

Nie u wszystkich.

Dlatego jesli ten pomysl przejdzie, to prosze o mozliwosc pozostawienia wyboru uzytkownikowi, czy chce to miec wlaczone czy wylaczone.
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6308
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 336
Odp: Z prac nad EXE…
« Odpowiedź #4 dnia: 17 Marca 2011, 00:57:39 »
Zrobiłem pochylanie w pozostałych dwóch osiach.
« Ostatnia zmiana: 17 Marca 2011, 14:08:37 wysłana przez Ra »
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6308
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 336
Odp: Z prac nad EXE…
« Odpowiedź #5 dnia: 08 Maja 2011, 03:01:40 »
Tym razem zrobiłem model nieba — 2850 gwiazd zapisanych w specjalnej wersji T3D i animowanych z upływem czasu.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline El Mecánico

  • Wiadomości: 1067
  • Dawniej El Driver
    • Zobacz profil
    • Stowarzyszenie POLARIS - OPP
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Z prac nad EXE…
« Odpowiedź #6 dnia: 09 Maja 2011, 17:49:03 »
Czy gwiazdy to świecące obiekty czy całe niebo to tekstura? Bo biała Betelgeza na drugim screenie wygląda nie za bardzo...
www.polaris.org.pl
www.ciemneniebo.pl
MaSzyna_LD w trakcie tworzenia...

Offline Szociu

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 828
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 54
Odp: Z prac nad EXE…
« Odpowiedź #7 dnia: 09 Maja 2011, 17:53:12 »
Czy gwiazdy to świecące obiekty czy całe niebo to tekstura? Bo biała Betelgeza na drugim screenie wygląda nie za bardzo...
Świecące punkty, do tego animowane. W symku wygląda to dużo lepiej niż na screenie.
Pozdrawiam.
Piotrek

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6308
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 336
Odp: Z prac nad EXE…
« Odpowiedź #8 dnia: 09 Maja 2011, 18:22:54 »
Obawiałem się, że kompresja JPG może w ogóle zlikwidować świecące punkty i zastanawiałem się nad użyciem PNG. Jednak obrazek nie wyglądał tak źle i pozostawiłem JPG. Niemniej podobnie jak w przypadku latarń, symulacja wygląda lepiej niż JPG. Starałem się uwzględnić kolor adekwatny do typu widmowego, na podstawie dostępnych w Internecie opracowań. Zastanawiam się także nad modelem obejmującym 10000 gwiazd (do 6.5), ale to raczej jak już będą modele binarne. Sprawa jest otwarta i rozwojowa.


   « Dodano: 09 Maja 2011, 23:23:21 »
To jeszcze zrzut nieba z Symulatora w wersji PNG.
« Ostatnia zmiana: 09 Maja 2011, 23:23:21 wysłana przez Ra »
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline El Mecánico

  • Wiadomości: 1067
  • Dawniej El Driver
    • Zobacz profil
    • Stowarzyszenie POLARIS - OPP
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Z prac nad EXE…
« Odpowiedź #9 dnia: 18 Maja 2011, 00:11:18 »
Ra, niema sensu ładować gwiazdek do 6.5 magnitudo, w większości miejsc w kraju wzdłuż żelaznych dróg niebo jest tak zanieczyszczone sztucznym światłem, że z biedą idzie wyciągnąć gołym okiem 4-4.5 mag. U mnie pod Oświęcimiem co prawda jeszcze od zenitu na południe można zobaczyć Galaktykę, czasami M31, ale od zenitu na północ, w kierunku śląska, zasięg mam praktycznie 1-1.5 mag.
www.polaris.org.pl
www.ciemneniebo.pl
MaSzyna_LD w trakcie tworzenia...

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6308
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 336
Odp: Z prac nad EXE…
« Odpowiedź #10 dnia: 27 Maja 2011, 12:30:32 »
Nadszedł czas, aby jasno określić co jest czym i do czego służy. W załączeniu zrzut obrazujący położenie wózków, czerwony ostrosłup jest ponad przednim wózkiem, a zielony ponad tylnym. Hm, czemu są odwrotnie?


   « Dodano: 30 Maja 2011, 08:43:42 »
Na drugim załączniku mijające się samochody. Nie jest źle.
« Ostatnia zmiana: 30 Maja 2011, 08:43:42 wysłana przez Ra »
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Mihau

  • Wiadomości: 1696
  • Grafika - brak ciągnie z procka
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Z prac nad EXE…
« Odpowiedź #11 dnia: 30 Maja 2011, 11:23:50 »
Skoro normalny ruch uliczny zaczyna działać to może zrobił bym kilka zdjęć na tekstury ciężarówek? Takie modele low poly nawet by wystarczyły, 4 ściany do tego jakaś przyczepa. Można by je puścić jako normalny ruch. Ale powstaje pytanie czy jest sens robić to teraz?

EDIT: Zaproponowałem ciężarówki ponieważ to z nimi mam styczność na co dzień. Tyrystor więc aparat w dłoń i rób zdjęcia osobówkom.
« Ostatnia zmiana: 30 Maja 2011, 15:19:35 wysłana przez Mihau_PCC »
Strażak-ratownik, kierowca OSP Susz

Offline Tyrystor

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 530
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Z prac nad EXE…
« Odpowiedź #12 dnia: 30 Maja 2011, 14:54:37 »
Zamiast samych ciężarówek, furgonetek należało by robić więcej tekstur osobówek i modeli oczywiście

Offline Darth Luk

  • Wiadomości: 367
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Z prac nad EXE…
« Odpowiedź #13 dnia: 30 Maja 2011, 15:14:03 »
Wlasnie ruch samochodowy to dobry pomysl, przynajmniej nie bedzie pusto na drogach kolo szlakow. Tzn. jest duzy ruch kolejowy, ale samochodow juz nie ma, badz pojawiaja sie rzadko.
Zapraszam na Mgławicę Mocy http://mglawicamocy.pl

Offline ABu

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 45
Odp: Z prac nad EXE…
« Odpowiedź #14 dnia: 30 Maja 2011, 15:42:49 »
Ruch samochodowy tak, ale byłbym za generowaniem go dynamicznie i losowo, na podstawie współczynnika natężenia ruchu.
Do tego trzeba by utworzyć punkty generujące i usuwające modele pojazdów, które na podstawie w/w współczynnika oraz aktualnej godziny tworzyłyby nowe modele.
ABu

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Z prac nad EXE…
« Odpowiedź #15 dnia: 30 Maja 2011, 15:47:47 »
Takie samo rozwiązanie byłoby można zastosować w stosunku do pociągów. Mowa o samej możliwości wygenerowania w jakimś punkcie składu lub jego usunięcia.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Z prac nad EXE…
« Odpowiedź #16 dnia: 30 Maja 2011, 17:05:57 »
Zalatuje mi to koncepcją czarnej dziury poruszanej przy VD ;) W przypadku pociągów wypadałoby zapisać zależności jakieś, żeby się dziwne mieszańce nie pojawiły, ale to już kwestia wtórna jest.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4095
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1231
Odp: Z prac nad EXE…
« Odpowiedź #17 dnia: 30 Maja 2011, 17:57:11 »
A bylaby taka mozliwosc, aby pojazdy zatrzymywaly sie przed zamknieta rogatka?
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie

14 lat z MaSzyną!

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Z prac nad EXE…
« Odpowiedź #18 dnia: 30 Maja 2011, 18:17:34 »
A teraz się nie zatrzymują? Odpowiedź: Jak ktoś nie skorzystał z eventów wstawionego przejazdu i nie przypisał ich do drogi, to się nie zatrzymują.

Offline Mikołaj Kobryński

  • Wiadomości: 79
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Z prac nad EXE…
« Odpowiedź #19 dnia: 07 Lipca 2011, 16:18:22 »
del
« Ostatnia zmiana: 06 Grudnia 2017, 16:53:32 wysłana przez Mikołaj Kobryński »

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6308
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 336
Odp: Z prac nad EXE…
« Odpowiedź #20 dnia: 07 Lipca 2011, 16:24:03 »
Przygotuj algorytm, to pomyślimy. Ja nie zamierzam tego robić, ani nie znam nikogo, kto by się za to zabierał.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline ET21-622

  • Wiadomości: 287
  • Dźwiękowiec
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Z prac nad EXE…
« Odpowiedź #21 dnia: 07 Lipca 2011, 23:35:46 »
(...) Ja nie zamierzam tego robić, ani nie znam nikogo, kto by się za to zabierał.
Może z małym żalem napiszę. Więc po co była ankieta, skoro nie ma osób do zrobienia tego? Rozumiem, że nie jest to łatwe do wykonania, ale może próby i testy przybliżą żądany wynik. Bo takie ankiety to każdy może zrobić, i potem stwierdzić, że " to zrobię ja, tego nie, to ni wiem, to później, a to za trudne (ect.) ". Może i OT. ale nie rozumiem całej ankiety która była, i wypowiedzi, co do wykonania propozycji, złożonych przez użytkowników MaSzyny...

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Z prac nad EXE…
« Odpowiedź #22 dnia: 07 Lipca 2011, 23:43:59 »
Zapewniam maruderów, którzy tak płaczą nad brakiem rozruchu impulsowego, że są istotniejsze rzeczy. Zwróćcie uwagę ile osób nad tym pracuje. Weźcie pod uwagę, że żeby coś zrobić to trzeba mieć:
a) Chęć;
b) Czas;
c) Możliwości.
Fajnie się tak maruduje jeśli się nie widzi tego, co trzeba tak naprawdę zrobić. Jeśli ktoś tak bardzo chce rozruch impulsowy to proszę się poduczyć przez wakacje programowania, od września do grudnia wykonać robotę i na święta sprawić nam prezent.
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline ShaXbee

  • Administrator
  • Wiadomości: 1984
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Z prac nad EXE…
« Odpowiedź #23 dnia: 07 Lipca 2011, 23:45:01 »
Ankieta była na temat tego czego brakuje, a jej wyniki mają wpływ na priorytety zmian w symulatorze, podobnie jak ma na to wpływ czas osób które mają wiedzę dziedzinową potrzebą do wykonania tych zadań.

Chciałbym też zauważyć że rozruch impulsowy który otrzymał 4.6% znajduje się za takimi problemami jak:
czas wczytywania scenerii (12.1%), dźwięki jazdy, dedykowany edytor i zachowanie AI.

Polecam na przyszłość mniej pretensjonalną postawę :-)

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6308
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 336
Odp: Z prac nad EXE…
« Odpowiedź #24 dnia: 07 Lipca 2011, 23:45:14 »
Dwa albo trzy razy pisałem, po co była ankieta. Żebym mając dwie rzeczy do wyboru mógł się zasugerować, która by była bardziej pożądana i wtedy ewentualnie jedną zrobić wcześniej, a drugą odłożyć na potem. Na pewno nie w tym celu, żebym wiedział, czego mam się douczyć, żeby móc spełnić wszystkie zachcianki.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Z prac nad EXE…
« Odpowiedź #25 dnia: 07 Lipca 2011, 23:46:08 »
Ra chce pomagać w miarę swoich możliwości, a ta ankieta miała mu pomóc w wyborze tego, co jest ważniejsze. Ja też mam kilka pomysłów, dużą część związaną z rzeczami zgłaszanymi. Jednakże się nie rozpiątczę żeby to wszystko zrobić. Nie chcę też podejmować się kilku rzeczy jednocześnie, bo wtedy ani jedno, ani drugie nie będzie wykonane dobrze i czas realizacji będzie znacząco dłuższy, zwłaszcza gdy pojawią się pewne komplikacje.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6308
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 336
Odp: Z prac nad EXE…
« Odpowiedź #26 dnia: 22 Lipca 2011, 19:12:02 »
Taki skład to już nie problem wstawić, ba, nawet od razu jeździć nim można.
« Ostatnia zmiana: 22 Lipca 2011, 19:24:14 wysłana przez Ra »
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6308
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 336
Odp: Z prac nad EXE…
« Odpowiedź #27 dnia: 04 Sierpnia 2011, 23:18:07 »
Chodniczek. Jeszcze teksturowanie do poprawienia, ale mniej więcej widać, o co chodzi. W tle słabo widoczne automatycznie tworzone skrzyżowanie ulic. Jak poprawię, to pokażę z bliska.


Poprawiłem mapowanie chodnika. Chodnik po każdej stronie jezdni może mieć inną szerokość, za to stałe jest pochylenie krawężnika 1:3.75.
« Ostatnia zmiana: 06 Sierpnia 2011, 04:30:24 wysłana przez Ra »
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6308
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 336
Odp: Z prac nad EXE…
« Odpowiedź #28 dnia: 23 Grudnia 2011, 21:14:15 »
Wreszcie się załadował! Po tylu latach!
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Z prac nad EXE…
« Odpowiedź #29 dnia: 23 Grudnia 2011, 21:37:48 »
Brawo!
Hip hip, huRa!

Wraz z innymi nowinkami pozwoli to na scenariusz ciągły :)
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.