Ale popatrzcie na to z trochę innej strony, nowy tabor świadczy lepiej o spółce która go posiada. W kraju jest coraz więcej linii do 160km/h więc pozwoli to przerzucić EP09 na inne szlaki gdzie naprawdę skróci się czas przejazdu. Mamy odcinek Węglinic-Legnica do 160km/h i tabor do 110km/h. Więc PR też powinny zainwestować w szybszy tabor który by znacznie skrócił czas przejazdu. Trochę wyłazi na Naszym forum polskie myślenie: nic się nie robi to źle a jak się już coś zacznie nowego kupować to też źle. Sygnalizacja kabinowa wg planów PLK ma być wprowadzana stopniowo a przecież taboru z dnia na dzień raczej się nie kupi. We Wrocławiu mamy mieć tramwaj plus, niby większość torowisk jest gotowa ale Skoda nie jest w stanie dostarczyć nam 8 tramwajów w tak krotkim czasie.
OT: ostatnio miałem okazje sobie pojeździć po naszym kraju pociągami i mam wrażenie, że województwo dolnośląskie najgorzej sobie radzi z liniami lokalnymi (są w złym stanie technicznym, a odcinki pozamykane by można wykorzystać prowadząc ruch małymi szynobusami)