Autor Wątek:  Uruchamianie AI  (Przeczytany 5816 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline szogun

  • Wiadomości: 5627
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 552
Uruchamianie AI
« dnia: 25 Sierpnia 2010, 12:15:50 »
Ostatnio zacząłem uczyć się eventów. Z semaforami i zwrotnicami nie mam już problemów, ale mimo przestudiowania scenery.doc nie wiem jak uruchomić AI, a następnie ruszyć je z miejsca. Czy mógłby ktoś (w miarę łopatologicznie) opisać, jak to zrobić np. gdy mój pojazd wjeżdża na tor X uruchamia się AI, a po dojechaniu do toru Y dostaje np. S10 i rusza?
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline tomekilawa

  • Wiadomości: 258
  • na służbie...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Uruchamianie AI
« Odpowiedź #1 dnia: 25 Sierpnia 2010, 13:32:49 »
Gdzieś czytałem na temat AI. Trzeba wpierw zaaktywować AI np. takim eventem : event eu07activate  multiple 1 0  Wait_for_orders 1 0  endevent takim uruchomić silniki np. event eu07start putvalues 1.0 none 0.1 0.1 0.1 Prepare_engine 1 0 endevent
Tyle zdążyłem zrozumieć, choć nie jestem pewien, przykłady eventów wziąłem z Quarka_noc i Bałtyku.

Offline libertyn89

  • Wiadomości: 2002
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Uruchamianie AI
« Odpowiedź #2 dnia: 25 Sierpnia 2010, 13:36:37 »
Event z komendą Jump_to_order 0 0 wystarczy. Trzeba to przypiąć do toru, na którym stoi AI za pomocą event0. Należy też do tego samego toru przytwierdzić event2 (w 90% przypadkow; w pozostałych 10%, gdy tor jest ustawiony odwrotnie stosujemy event1) z XXX_sem_info, które przekaże informacje AI o zmianie sygnału na semaforze o nazwie XXX. Jest tak zrobione chociażby na Krzyżowej. Wszystko to dla prędkości początkowej 0.

Dla prędkości początkowej <> 0 (np. 0.1, 0.5) wystarczy samo XXX_sem_info.

EDIT:
No i potem oczywiście trzeba podać na semaforze XXX sygnał zezwalający na jazdę :)
« Ostatnia zmiana: 25 Sierpnia 2010, 15:31:38 wysłana przez libertyn89 »
Pozdrawiam, Karol

Offline szogun

  • Wiadomości: 5627
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 552
Odp: Uruchamianie AI
« Odpowiedź #3 dnia: 25 Sierpnia 2010, 15:30:31 »
Na razie dałem prędkość początkową kociołkowi na 0.1, i podpiąłem pod tor na który wjadę SUką event który ma zaświecić kociołkowi S10 i poprzestawiać zwrotki - zaraz zobaczę jak to działa :)

EDIT: Eventy się wyzwoliły - S10 się świeci, zwrotnice przestawione, a kociołek jak stał tak stoi :/
Event:
Cytuj
event su46wjezdza multiple 15.0 none mac_G_S10 mac_zwr7- mac_zwr5+ mac_zwr4+ mac_zwr2+ endevent
i... (na tym torze staję moją SU46)
node 3000 0 macie1 track normal 100.0 1.435 0.25 25.0 20 0 Flat vis
 Rail_screw_used1 4 TpBpS-new2.tex 0.2 0.5 1.1
-8231.74 6.2 -15515.6  0.0  //point 1
0.0 0.0 33.333  //control vector 1
0.0 0.0 -33.333  //control vector 2
-8231.74 6.2 -15415.6  0.0  //point 2
0
event0 su46wjezdza
endtrack

trainset rozklad macie3 20.0 0.1
node 800 0 SP42-210 dynamic PKP\SP42_v1 101d-210.dds 101D 0.0 headdriver 3 0 enddynamic
node 800 0 PassPack2 dynamic PKP\1xxa_v1 120A-4.dds 120a 0.0 nobody 0 0 enddynamic
endtrainset

Jak coś to robię to na Całkowie.
« Ostatnia zmiana: 25 Sierpnia 2010, 15:48:22 wysłana przez szogun »
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline libertyn89

  • Wiadomości: 2002
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Uruchamianie AI
« Odpowiedź #4 dnia: 25 Sierpnia 2010, 15:43:16 »
Za malo danych. Najlepiej pokaz wpis torow i SP42 do scenerii.


   « Dodano: 25 Sierpnia 2010, 15:58:47 »
No, a gdzie jest tor z sem_info?

Nic tutaj nie zmieniales?
node 3000 0 macie3 track normal 100.0 1.435 0.25 25.0 20 0 Flat vis
 Rail_screw_used1 4 TpBpS-new2.tex 0.2 0.5 1.1
-8235.74 6.2 -15515.6  0.0  //point 1
0.0 0.0 33.333  //control vector 1
0.0 0.0 -33.333  //control vector 2
-8235.74 6.2 -15415.6  0.0  //point 2
0
event0 startganz2
event2 mac_G_sem_info
endtrack
« Ostatnia zmiana: 25 Sierpnia 2010, 16:01:44 wysłana przez libertyn89 »
Pozdrawiam, Karol

Offline szogun

  • Wiadomości: 5627
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 552
Odp: Uruchamianie AI
« Odpowiedź #5 dnia: 25 Sierpnia 2010, 16:00:27 »
Czyli muszę pod tor na którym stoi kociołek podpiąć sem_info tak? Po prostu w scenery.doc, pojęcia są wyjaśnione, ale już użycie, zależności między nimi itd. nie ma.
Cytuj
Nic tutaj nie zmieniales?
Wszystkie stare eventy mam zaremowane.
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline libertyn89

  • Wiadomości: 2002
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Uruchamianie AI
« Odpowiedź #6 dnia: 25 Sierpnia 2010, 16:03:30 »
No przeciez napisalem wyraznie, ze:
Cytuj
Trzeba to przypiąć do toru, na którym stoi AI (..) Należy też do tego samego toru przytwierdzić event2 (w 90% przypadkow; w pozostałych 10%, gdy tor jest ustawiony odwrotnie stosujemy event1) z XXX_sem_info, które przekaże informacje AI o zmianie sygnału na semaforze o nazwie XXX. Jest tak zrobione chociażby na Krzyżowej. Wszystko to dla prędkości początkowej 0.

Dla prędkości początkowej <> 0 (np. 0.1, 0.5) wystarczy samo XXX_sem_info.

Wiec musi byc to sem_info.
Pozdrawiam, Karol

Offline szogun

  • Wiadomości: 5627
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 552
Odp: Uruchamianie AI
« Odpowiedź #7 dnia: 25 Sierpnia 2010, 17:19:10 »
Poddaję się...
node 3000 0 macie3 track normal 100.0 1.435 0.25 25.0 20 0 Flat vis
 Rail_screw_used1 4 TpBpS-new2.tex 0.2 0.5 1.1
-8235.74 6.2 -15615.6  0.0  //point 1
0.0 0.0 33.333  //control vector 1
0.0 0.0 -33.333  //control vector 2
-8235.74 6.2 -15515.6  0.0  //point 2
0
//event0 startganz2
event2 mac_G_sem_info
endtrack
node 3000 0 macie1 track normal 100.0 1.435 0.25 25.0 20 0 Flat vis
 Rail_screw_used1 4 TpBpS-new2.tex 0.2 0.5 1.1
-8231.74 6.2 -15515.6  0.0  //point 1
0.0 0.0 33.333  //control vector 1
0.0 0.0 -33.333  //control vector 2
-8231.74 6.2 -15415.6  0.0  //point 2
0
event0 costam
endtrack
event costam multiple 15.0 none mac_zwr7- mac_zwr5+ mac_zwr4+ mac_zwr2+ mac_G_S10 endeventtrainset rozklad macie3 20.0 0.1
node 800 0 SP42-210 dynamic PKP\SP42_v1 101d-210.dds 101D 0.0 headdriver 3 0 enddynamic
node 800 0 PassPack2 dynamic PKP\1xxa_v1 120A-4.dds 120a 0.0 nobody 0 0 enddynamic
endtrainset
A smród stoi...
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Uruchamianie AI
« Odpowiedź #8 dnia: 25 Sierpnia 2010, 17:20:02 »
Trzeba wpierw zaaktywować AI np. takim eventem : event eu07activate  multiple 1 0  Wait_for_orders 1 0  endevent

Powodzenia. Z taką składnią nie uzyskasz tego efektu (multiple).

Szogun:

Jako event0 na torze daj:

event eu07start putvalues 10.0 none 0.1 0.1 0.1 Jump_to_order 0 0 endevent
Na tym samym torze ma być sem_info semafora jako event1/2. A event wyświetlający sygnał dajesz np. poprzez KeyCtrl01.

event KeyCtrl01 multiple 1.0 none mac_zwr7- mac_zwr5+ mac_zwr4+ mac_zwr2+ mac_G_S10 endevent
Efekt? AI się uruchamia, Ty podajesz sygnał po wciśnięciu shift + 1, AI rusza mając sem_info semafora pod nosem.

Scenery.doc to nie wszystko - należy podglądać eventy innych scenerii!
« Ostatnia zmiana: 25 Sierpnia 2010, 17:26:31 wysłana przez ZiomalCl »

Offline libertyn89

  • Wiadomości: 2002
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Uruchamianie AI
« Odpowiedź #9 dnia: 25 Sierpnia 2010, 17:44:39 »
Alez nie musi byc wcale tego eventu0 z Jump_to_order jesli mamy predkosc poczatkowa <> 0 :) W takim wypadku taki event bedzie nam tylko zasmiecal log, a na slabych komputerach moze nawet przymulac.

U mnie dziala bez niego:
Cytuj
node -1 0 STONKA track normal 100.0 1.435 0.25 25.0 20 0 Flat vis
 Rail_screw_used1 4 TpBpS-new2.tex 0.2 0.5 1.1
0 0.2 1500  10  //point 1
0.0 0.0 0.0  //control vector 1
0.0 0.0 0.0  //control vector 2
0 0.2 1800  10  //point 2
0
event2 semafor_sem_info
endtrack

Oczywiscie wrzucilem do scn pierwszy lepszy 5-komorowiec o nazwie semafor i podalem S2. Wpis skladu:
Cytuj
trainset rozklad STONKA 20 0.1
node 800 0 SP42-210 dynamic PKP\SP42_V1 101d-210.dds 101D 0 headdriver 3 0 enddynamic
node 800 0 PassPack2 dynamic PKP\1XXA_V1 120A-4.dds 120a 0 nobody 0 0 enddynamic
endtrainset
« Ostatnia zmiana: 25 Sierpnia 2010, 17:55:03 wysłana przez libertyn89 »
Pozdrawiam, Karol

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Uruchamianie AI
« Odpowiedź #10 dnia: 25 Sierpnia 2010, 17:48:09 »
No, wtedy nie :) Ale sprawdzić można.

Offline szogun

  • Wiadomości: 5627
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 552
Odp: Uruchamianie AI
« Odpowiedź #11 dnia: 25 Sierpnia 2010, 18:29:03 »
Przyczyna tego była tak głupia że aż wstyd mi o tym pisać :) Kociołek miał pewne opory (przypuszczam że dlatego że dość długo luzuje hamulce), bo fiacik pojechał bez żadnych oporów ;) Dzięki @ZiomalCL i @libertyn89 :)
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio