Autor Wątek:  Luzowanie składu  (Przeczytany 20387 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Szmytek

  • Wiadomości: 31
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Luzowanie składu
« Odpowiedź #30 dnia: 28 Czerwca 2004, 19:19:46 »
Ja nie wiem jak Wy to robicie. Jak jeździłem EU07+4 wagony to zawsze po użyciu hamulca, żeby wyluzować skład dawałem w uderzeniowe na jakieś 2-3 sekundy. I skład się nie przeładowywał. W MaSzynie też daję. Czytałem już wcześniej czyjąś wypowiedź (chyba też CTL'a), że w pasażerach uderzeniowego się nie używa. Ja sobie tego nie wyobrażam :)

P.S. Ponieważ to moja pierwsza wypowiedź na forum, pozdrawiam wszystkich i gratuluję autorom - kawał naprawdę solidnej roboty!

Offline CTL

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 383
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 57
Luzowanie składu
« Odpowiedź #31 dnia: 28 Czerwca 2004, 19:26:39 »
Ja jezdze prawie zawodowo:P, i troszke wiem o tym, powiedzialem ze nie powinno sie uzwyac a nie ze nie mozna, kazdy sklad oczywiscie reaguje inaczej. Sproboj przykladowo jak pojedziesz IC to od razu chwyca hamulce, zobacz tez przy wszystkich nowych wagonach i tez ci sie tak stanie. Poprostu jak bedziesz mial hamulec dobrze wyczuty to nie bedziesz musial uzywac tej pozycji zeby wyluzowac sklad. No to jest moje zdanie, i zaznaczam ze inne moga sie od mojego roznic:P

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4339
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 312
Luzowanie składu
« Odpowiedź #32 dnia: 28 Czerwca 2004, 20:16:04 »
Każdy mechanik uzywa uderzeniowego luzowania. Jeszcze nie spotkałem na trasie takiego co by luzował tylko pozycją jazda.
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline CTL

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 383
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 57
Luzowanie składu
« Odpowiedź #33 dnia: 28 Czerwca 2004, 21:08:47 »
A ja widze ze z wieloma rzeczami ani zagadnieniami sie jeszcze nie spotkales:P

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4339
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 312
Luzowanie składu
« Odpowiedź #34 dnia: 28 Czerwca 2004, 21:18:08 »
CTL a z kąd wiesz? a może się spotkałem? Ale nie chcę tego kontynuować bo nie ma sensu. Po co wszczynać kłutnie.
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline CTL

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 383
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 57
Luzowanie składu
« Odpowiedź #35 dnia: 28 Czerwca 2004, 21:22:34 »
Nie wszczynam klutni tylko twierdze ze osoby z ktorymi ja jezdze nie uzywaja tej pozycji jedzilem jeszcze na IC, EC i nie uzywal jej zaden z maszynistow, wyjatek to dlugie pospiechy, jak juz pisalem zreszta.

Offline |andy|

  • Wiadomości: 960
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Luzowanie składu
« Odpowiedź #36 dnia: 28 Czerwca 2004, 21:26:29 »
Cytat: "CTL"
Nie wszczynam klutni tylko twierdze ze osoby z ktorymi ja jezdze nie uzywaja tej pozycji jedzilem jeszcze na IC, EC i nie uzywal jej zaden z maszynistow, wyjatek to dlugie pospiechy, jak juz pisalem zreszta.


A może chodzi o rodzaj hamulców: czy tarczowe, czy te "zwykłe" z klockami?

Offline CTL

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 383
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 57
Luzowanie składu
« Odpowiedź #37 dnia: 28 Czerwca 2004, 21:31:08 »
Tak w IC, EC to jest ta przyczyna ze sie nie uzywa tej pozycji. No a przy skladach 3-4 wagonowych luzowanie nastepje bardzo szybko, tagze gdy jest przewaga wagonow z hamulcami tarczowymi no i nie ma sensy jeszcze dawac w uderzeniowa, jesli wiadomo czym to grozi:-)

Offline zpc

  • Wiadomości: 19
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Luzowanie składu
« Odpowiedź #38 dnia: 28 Czerwca 2004, 21:44:30 »
Calkowicie zgadzam sie z CTL'em! Znam go osobiscie i wiem ze przejezdzil on bardzo dlugie godziny na roznego typu pociagach! Z tego co tu obserwuje to pewnym osoba polecam udac sie do najblizjesz stacji PKP i pogadac z pierwszym lepszym mechanikiem! Z osobowymi mam do czynienia bardzo czesto i moge smialo powiedziec ze uzywanie uderzeniowego jest bardzo niebezpieczne poniewaz latwo przepelnic uklad i wtedy czeka ogromna kara w postaci XX% premi!! a w nowych wagonach,ktore posiadaja hamulec tarczowy urzycie uderzeniowego powoduje natychmiastowe zachamowanie skladu poniewaz uklad tego hamulca jest zlaczony z wezem sterowniczym lokomotywy (powietrze na automatyczne otwieranie drzwi itp)
Przemmmekkk

Offline Szmytek

  • Wiadomości: 31
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Luzowanie składu
« Odpowiedź #39 dnia: 28 Czerwca 2004, 23:12:36 »
Mój ojciec jest maszynistą już ponad 20 lat i zawsze używa, CTL też pewnie trochę już jeździ - i nie używa. Być może to kwestia wyuczonej techniki jazdy. I tyle w tym temacie :)

Offline CTL

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 383
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 57
Luzowanie składu
« Odpowiedź #40 dnia: 29 Czerwca 2004, 09:06:53 »
Hmm i tym optymistycznym akcentem zakonczylismy temat:-)

Offline Radkos07

  • Wiadomości: 297
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Luzowanie składu
« Odpowiedź #41 dnia: 29 Czerwca 2004, 15:36:41 »
To jeszcze tylko ja.
Cytuj
Czytałem już wcześniej czyjąś wypowiedź (chyba też CTL'a), że w pasażerach uderzeniowego się nie używa. Ja sobie tego nie wyobrażam :)

A jak masz na haku dwa wózki?
Teraz możemy zakończyć...
Ciężka praca i brak rozrywek sprawią,
ze bedziesz cholernym nudziarzem,
a twoja żona bogatą wdową