Autor Wątek:  Podświetlenie w SP42  (Przeczytany 6475 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Online ST44-003

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2959
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 320
Podświetlenie w SP42
« dnia: 17 Sierpnia 2010, 14:33:44 »
Czołem.
Przekonwertowałem wszystkie pliki *.dds z SP42 do *.bmp i *.tga. Nie ma z nimi praktycznie problemu, prócz podświetlenia, które z niewiadomych przyczyn tworzy coś w rodzaju promieni Roentgena. A prezentuje się to mniej więcej tak jak na skrenie. Wie ktoś może jak to poprawić?

P.S. Dla osób nie chcących bawić się Mariuszowymi narzędziami podpowiem, że do Gimpa istnieje plug-in czytający pliki z rozszerzeniem dds :)

EDIT: Dzieje tak tylko z podświetleniem na pulpicie, hasler działa w 100% w porządku.

Offline szogun

  • Wiadomości: 5630
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 562
Odp: Podświetlenie w SP42
« Odpowiedź #1 dnia: 17 Sierpnia 2010, 14:35:19 »
Wskaźniki nie podświetlone muszą być w *BMP.
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline Quark-t

  • Administrator
  • Wiadomości: 3590
  • Automaty liczą...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 47
Odp: Podświetlenie w SP42
« Odpowiedź #2 dnia: 17 Sierpnia 2010, 14:40:12 »
1. Po co konwertować do bmp? Samo tga wystarczy.
2.
P.S. Dla osób nie chcących bawić się Mariuszowymi narzędziami podpowiem, że do Gimpa istnieje plug-in czytający pliki z rozszerzeniem dds :)
  • Gimp
    • należy pobrać dodatkową wtyczkę (do znalezienia w Internecie)
(…)
Tia…
Pozdrawiam, dr inż. Quark-t

Online ST44-003

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2959
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 320
Odp: Podświetlenie w SP42
« Odpowiedź #3 dnia: 17 Sierpnia 2010, 14:43:26 »
@Quark-t, mogę nawet dać do niego tutaj linka ;) A samo konwertowanie zajęło mi mniej niż 40 minut ;)

Offline szogun

  • Wiadomości: 5630
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 562
Odp: Podświetlenie w SP42
« Odpowiedź #4 dnia: 17 Sierpnia 2010, 14:47:27 »
1. Po co konwertować do bmp? Samo tga wystarczy.
Jeżeli na TGA wpływa rodzaj konwersji (DXT1, DXT3...) to owszem. Miałem podobny problem z DDS-ami, ale tu akurat chodziło o to, że tekstury bez kanału alpha powinny być konwertowane za pomocą DXT1, a te z kanałem alpha za pomocą DXT3. Ja wszystko konwertowałem za pomocą DXT3 i robiła mi się dziura tak jak u @ST44-003. Jak wiadomo *BMP nie obsługuje kanału alpha więc nie powinna się zrobić dziura :]
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline libertyn89

  • Wiadomości: 2002
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Podświetlenie w SP42
« Odpowiedź #5 dnia: 17 Sierpnia 2010, 15:03:15 »
Konwertujac z DDS do TGA, teksture bez kanalu alfa oczywistym jest, ze ow kanal nalezy usunac z powstalego pliku TGA (chyba, ze sie nie utworzyl).
Pozdrawiam, Karol

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3926
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 279
Odp: Podświetlenie w SP42
« Odpowiedź #6 dnia: 17 Sierpnia 2010, 15:09:02 »
Cytuj
P.S. Dla osób nie chcących bawić się Mariuszowymi narzędziami podpowiem, że do Gimpa istnieje plug-in czytający pliki z rozszerzeniem dds :)
Jednym narzędziem jak już, bo drugie służy do przerabiania scenerii i taboru pod tga.
Cytuj
@Quark-t, mogę nawet dać do niego tutaj linka ;) A samo konwertowanie zajęło mi mniej niż 40 minut ;)
Coś długo bardzo no i efekt jakiś taki problemowy ;)

Offline Quark-t

  • Administrator
  • Wiadomości: 3590
  • Automaty liczą...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 47
Odp: Podświetlenie w SP42
« Odpowiedź #7 dnia: 17 Sierpnia 2010, 17:25:35 »
Bo prawda jest taka, że jak się chce dobrze skonwertować paczkę na tga/bmp, to nie należy używać żadnych konwerterów, tylko pobrać starą wersję symka i sukcesywnie podmieniać pliki uważając na przypadki duplikowania nazw.
Pozdrawiam, dr inż. Quark-t

Offline stroggowy_zabijaka

  • Wiadomości: 36
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Podświetlenie w SP42
« Odpowiedź #8 dnia: 23 Sierpnia 2010, 21:04:13 »
Cytuj
P.S. Dla osób nie chcących bawić się Mariuszowymi narzędziami podpowiem, że do Gimpa istnieje plug-in czytający pliki z rozszerzeniem dds :)
Tak? To dlaczego GIMP nie chce mi otworzyć byle jakiego pliku .dds?

Online ST44-003

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2959
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 320
Odp: Podświetlenie w SP42
« Odpowiedź #9 dnia: 23 Sierpnia 2010, 21:07:34 »
Bo trzeba ten plug-in pobrać ;)

Offline stroggowy_zabijaka

  • Wiadomości: 36
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Podświetlenie w SP42
« Odpowiedź #10 dnia: 23 Sierpnia 2010, 21:09:58 »
Bo trzeba ten plug-in pobrać ;)
Mam ściągnięty i nie działa. A wgrałem go dobrze.

Online ST44-003

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2959
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 320
Odp: Podświetlenie w SP42
« Odpowiedź #11 dnia: 23 Sierpnia 2010, 21:27:49 »
Jaką masz wersje Gimpa? Bo ten plug-in działa poprawnie na wersji 2.6.10 w zwyż.

Offline stroggowy_zabijaka

  • Wiadomości: 36
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Podświetlenie w SP42
« Odpowiedź #12 dnia: 24 Sierpnia 2010, 10:20:36 »
2.4.5

Offline szogun

  • Wiadomości: 5630
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 562
Odp: Podświetlenie w SP42
« Odpowiedź #13 dnia: 24 Sierpnia 2010, 10:22:45 »
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline stroggowy_zabijaka

  • Wiadomości: 36
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Podświetlenie w SP42
« Odpowiedź #14 dnia: 24 Sierpnia 2010, 10:26:50 »