Autor Wątek:  ET41 problem  (Przeczytany 55238 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Tomnord15

  • Wiadomości: 603
  • Fan ET21
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 25
Odp: ET41 problem
« Odpowiedź #60 dnia: 28 Lipca 2010, 20:13:45 »
Zawsze wstawiam po lewej stronie,przecież tylko tak jest prawidłowo.Najpierw drugi człon a potem pierwszy.
T.N

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: ET41 problem
« Odpowiedź #61 dnia: 28 Lipca 2010, 20:19:27 »
W paczce sa zle obrazki mini ;x
Ja zmieniłem nazwę obrazków na te podane we wpisie textures i starter je widzi dobrze.I jeszcze pytanie.Jeśli ustawiam jamnika na scenerii za pomocą startera RA i daję w drugim członie connected to wtedy patyki podnoszą się ale tylko w pierwszym członie.Jak zaznaczę opcję ukrotnienie w pierwszym członie,to działają prawidłowo.Czy zaznaczanie opcji ukrotnienie  jest prawidłowe?
Jest konieczne.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline surgeon

  • Wiadomości: 659
  • Zmierzły, opryskliwy, czepialski i mądrala :D
    • Zobacz profil
    • SCN
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: ET41 problem
« Odpowiedź #62 dnia: 28 Lipca 2010, 21:25:03 »
Mi się zdawało, że trzeba wstawiać AB, ale ja się nie znam. ;)
Ra: Ostatnio dochodzę do wniosku, że cybernetycznie to kura ma podobne skomplikowanie, co obecne komputery. A jest tańsza, zdrowsza, a jak się zepsuje, to wywalić na kompost można.

Offline Tomnord15

  • Wiadomości: 603
  • Fan ET21
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 25
Odp: ET41 problem
« Odpowiedź #63 dnia: 09 Sierpnia 2010, 13:58:40 »
Próbuję ustawić w starterze w scenerii L053 misja brutto-posp lokomotywę ET41 żeby startować z członu b jako reardriver+zaznaczenie opcji przejście i ukrotnienie, człon a zaznaczam jako connected i mimo tego  pantografy działają tylko w członie b.Jak ustawić aby lokomotywa działała prawidłowo?W starterze jest jeszcze opcja wysokie napięcie,ale nie wiem czy chodzi o zasilanie następnego członu.I czy jest ona potrzebna do sterowania lokami dwuczłonowymi.
T.N

Offline adsim

  • Moderator
  • Wiadomości: 3934
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 12
Odp: ET41 problem
« Odpowiedź #64 dnia: 09 Sierpnia 2010, 14:02:06 »
A nie możesz ustawić się jako headdriver w kabinie A i przejść sobie do B?
(: ɯɐıʍɐɹpzod

Offline surgeon

  • Wiadomości: 659
  • Zmierzły, opryskliwy, czepialski i mądrala :D
    • Zobacz profil
    • SCN
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: ET41 problem
« Odpowiedź #65 dnia: 09 Sierpnia 2010, 14:03:58 »
Wklej cały trainset, bo inaczej nie wiadomo gdzie masz loka i jakie sprzęgi.
Ra: Ostatnio dochodzę do wniosku, że cybernetycznie to kura ma podobne skomplikowanie, co obecne komputery. A jest tańsza, zdrowsza, a jak się zepsuje, to wywalić na kompost można.

Offline Tomnord15

  • Wiadomości: 603
  • Fan ET21
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 25
Odp: ET41 problem
« Odpowiedź #66 dnia: 09 Sierpnia 2010, 14:23:45 »
Jak mam wkleic trainset?W scenerii mam wpisanego loka Eu07-111.

« Ostatnia zmiana: 09 Sierpnia 2010, 14:41:57 wysłana przez Tomnord15 »
T.N

Offline libertyn89

  • Wiadomości: 2002
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: ET41 problem
« Odpowiedź #67 dnia: 09 Sierpnia 2010, 14:31:56 »
Nas interesuje plik $.scn.
Pozdrawiam, Karol

Offline Tomnord15

  • Wiadomości: 603
  • Fan ET21
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 25
Odp: ET41 problem
« Odpowiedź #68 dnia: 09 Sierpnia 2010, 14:42:07 »
node 800 0 ET41-200-A- dynamic PKP\ET41_V1 ET41-200-A.DDS 203E-A 0 connected 3 0 enddynamic
node 800 0 ET41-200-B dynamic PKP\ET41_V1 ET41-200-B.DDS 203E-B 0 reardriver 23 0 enddynamic

Taki wpis generuje mi starter.
T.N

Online szogun

  • Wiadomości: 5627
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 552
Odp: ET41 problem
« Odpowiedź #69 dnia: 09 Sierpnia 2010, 14:45:28 »
Spróbuj
Cytuj
node 800 0 ET41-200-A- dynamic PKPET41_V1 ET41-200-A.DDS 203E-A 0 connected 55 0 enddynamic
node 800 0 ET41-200-B dynamic PKPET41_V1 ET41-200-B.DDS 203E-B 0 reardriver 0 0 enddynamic


   « Dodano: 09 Sierpnia 2010, 14:52:49 »
Jednak nie... Wypróbowałem ten wpis i jeden człon ciągnie do przodu, a drugi do tyłu. Po prostu uruchamiaj symulator z kabiny A i przechodź do kabiny B - to najprostsze rozwiązanie.
« Ostatnia zmiana: 09 Sierpnia 2010, 14:52:49 wysłana przez szogun »
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline surgeon

  • Wiadomości: 659
  • Zmierzły, opryskliwy, czepialski i mądrala :D
    • Zobacz profil
    • SCN
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: ET41 problem
« Odpowiedź #70 dnia: 09 Sierpnia 2010, 15:04:48 »
Jak przeciągniesz, to skład się urwie (od czegoś niewidocznego) i zacznie jechać prawidłowo. ;)
Ra: Ostatnio dochodzę do wniosku, że cybernetycznie to kura ma podobne skomplikowanie, co obecne komputery. A jest tańsza, zdrowsza, a jak się zepsuje, to wywalić na kompost można.

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3925
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 277
Odp: ET41 problem
« Odpowiedź #71 dnia: 09 Sierpnia 2010, 15:08:02 »
head, rear-zajrzeć do pliku mmd i spojrzeć jakie są definicje dla tego mmd kabiny A i kabiny B. Jak już zdobędzie się te informacje, wyciągnąć wnioski i kombinować dalej.

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: ET41 problem
« Odpowiedź #72 dnia: 09 Sierpnia 2010, 15:45:44 »
Szybciej będzie zamienić początek toru z końcem i wpis dać jako headdriver dla A.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: ET41 problem
« Odpowiedź #73 dnia: 11 Sierpnia 2010, 22:10:57 »
Connected działa dobrze tylko w pojazdach za headdriver.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: ET41 problem
« Odpowiedź #74 dnia: 27 Sierpnia 2010, 22:38:20 »
A czy komuś się trafiło, że po uruchomieniu wersji tga FPS spada z 30.0 do 3.0?
Na kabinie EU07 i innych nie ma takich start...

Online szogun

  • Wiadomości: 5627
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 552
Odp: ET41 problem
« Odpowiedź #75 dnia: 27 Sierpnia 2010, 22:39:31 »
U mnie TGA ciut bardziej obciążają FPS ale to jest spadek zaledwie o ~2.
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Online piotrek0804

  • Wiadomości: 182
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 21
Odp: ET41 problem
« Odpowiedź #76 dnia: 27 Sierpnia 2010, 23:26:52 »
Ja zmieniłem rozmiar kilku największych plików (oczywiście kabinowych) i pomogło.

Online ST44-003

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2950
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 311
Odp: ET41 problem
« Odpowiedź #77 dnia: 28 Sierpnia 2010, 16:36:31 »
Jak w takim razie to zrobić, żeby nie stracić na jakości tekstury?
W innym modelu, robionym przeze mnie, plik pulpitu poziomego ma wagę 3,91 rozmiar 1568x760 pikseli. Stanowczo za dużo. FPS spada mi z 75 na TD do zaledwie 1 FPSu ;| Zaznaczam, że dzieje mi się tak tylko na karcie ATI. Geforce radzi sobie z tym na spokoju, tak że spadku FPSu praktycznie nie widać. Zaznaczam, że jest to plik TGA.
« Ostatnia zmiana: 28 Sierpnia 2010, 16:47:36 wysłana przez ST44-003 »

Offline adsim

  • Moderator
  • Wiadomości: 3934
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 12
Odp: ET41 problem
« Odpowiedź #78 dnia: 28 Sierpnia 2010, 18:52:52 »
Żeby to napisał jakiś nowy użytkownik, ale ktoś kto ma 1061 postów na koncie? Staary, skompromitowałeś się na całej linii. 1568x760? I dziwisz się, że FPS Ci spada? :D

Hasło na dziś, specjalnie dla Ciebie: "potęga dwójki".
(: ɯɐıʍɐɹpzod

Online ST44-003

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2950
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 311
Odp: ET41 problem
« Odpowiedź #79 dnia: 28 Sierpnia 2010, 19:16:53 »
@adsim, niczym się nie skompromitowałem ;]
Myślisz, że nie wiem że tekstury muszą być potęgą dwójki? ;) Mój problem polega na tym, że tło waży nieco ponad 11 mega (tak podaje GIMP). A samo pomniejszenie tekstury do formatu 1280x800 powoduje to, że pulpit ma kanał teksturę do połowy plane`a na którym się znajduje ;)
Nie tędy droga więc...

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: ET41 problem
« Odpowiedź #80 dnia: 28 Sierpnia 2010, 19:20:19 »
Ja zmieniłem rozmiar kilku największych plików (oczywiście kabinowych) i pomogło.

A jakie miałeś wcześniej różnice w FPS?

Offline adsim

  • Moderator
  • Wiadomości: 3934
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 12
Odp: ET41 problem
« Odpowiedź #81 dnia: 28 Sierpnia 2010, 19:23:57 »
...do formatu 1280x800...
Raczej dalej się kompromitujesz:P.

...powoduje to, że pulpit ma kanał teksturę do połowy plane`a na którym się znajduje ;)...
Można jaśniej, bo nie rozumiem tego zdania? Może jakieś obrazki?;]
(: ɯɐıʍɐɹpzod

Offline libertyn89

  • Wiadomości: 2002
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: ET41 problem
« Odpowiedź #82 dnia: 28 Sierpnia 2010, 19:33:30 »
Potega liczby 2 o wykladniku naturalnym (dodatnim, bo chyba 1 px sie nie zalapie) :)
Pozdrawiam, Karol

Online ST44-003

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2950
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 311
Odp: ET41 problem
« Odpowiedź #83 dnia: 28 Sierpnia 2010, 19:34:00 »
Ej ludzie, spokojnie, ja to wiem. ;)
Problem polega nie na samej nie potęgowej rozdzielczości, tylko na tym, że sama tekstura waży blisko 4 mega. O to cały czas się rozchodzi :) Podając te wartości zaznaczam, że zależy mi na tym, aby tekstura zachowała swoją jakość.

EDIT: Dobra, sprawdzałem was ;P Tak naprawdę problem polegał w tym, że symek na kartach ATI nie czyta poprawnie tekstur w rozdzielczości nie będącej potęgą 2 tak jak napisaliście. Jednak problem ten zanika gdy w grę wchodzą karty Geforce.
Moje pytanie brzmi: skąd to się bierze?

P.S. Sama tekstura straciła mocno na jakości, bo żeby można ją było poprawnie odczytać potrzebna była rozdzielczość 1024x512.
« Ostatnia zmiana: 28 Sierpnia 2010, 19:50:43 wysłana przez ST44-003 »

Online szogun

  • Wiadomości: 5627
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 552
Odp: ET41 problem
« Odpowiedź #84 dnia: 28 Sierpnia 2010, 19:40:53 »
Zmiana rozdzielczości nie powinna sprawiać takich cyrków ;) Jak pokażesz screena to obadamy ;)
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline adsim

  • Moderator
  • Wiadomości: 3934
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 12
Odp: ET41 problem
« Odpowiedź #85 dnia: 28 Sierpnia 2010, 19:48:32 »
Zmiana rozdzielczości nie powinna sprawiać takich cyrków...
Z tym mogę się zgodzić, pod warunkiem, że wszystko jest wykonane poprawnie.


   « Dodano: 28 Sierpnia 2010, 19:59:48 »
...
EDIT: Dobra, sprawdzałem was ;P Tak naprawdę problem polegał w tym, że symek na kartach ATI nie czyta poprawnie tekstur w rozdzielczości nie będącej potęgą 2 tak jak napisaliście. Jednak problem ten zanika gdy w grę wchodzą karty Geforce.
Moje pytanie brzmi: skąd to się bierze?
...
Bo karty GF w przypadku tex o nietypowych rozmiarach, same je poprawiają do właściwych rozmiarów. ATI tego nie potrafi.

...
P.S. Sama tekstura straciła mocno na jakości, bo żeby można ją było poprawnie odczytać potrzebna była rozdzielczość 1024x512.
Zawsze możesz iść w drugą stronę i zrobić tex w wyższej rozdzielczości.
« Ostatnia zmiana: 28 Sierpnia 2010, 20:38:34 wysłana przez ZiomalCl »
(: ɯɐıʍɐɹpzod

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: ET41 problem
« Odpowiedź #86 dnia: 28 Sierpnia 2010, 21:03:16 »
A czy zrobiłby ktoś paczuszkę z takimi teksturami jak jest w zwykłych EU07, tak żeby dało się tym normalnie pojeździć?

Będę wdzięczny!

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: ET41 problem
« Odpowiedź #87 dnia: 28 Sierpnia 2010, 21:07:22 »
No w sumie da się, no ale to już nie będzie ten sam efekt ;)
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: ET41 problem
« Odpowiedź #88 dnia: 28 Sierpnia 2010, 21:22:22 »
Chodzi o mniejszą rozdzielczość, a nie o podmianę tekstur z siódemek. W .dds FPS był w porządku, ale .ddsy były niepoprawnie odczytywane.

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: ET41 problem
« Odpowiedź #89 dnia: 28 Sierpnia 2010, 21:25:47 »
No ja rozumiem, tylko tak jak mówię, mniejsze tekstury to też mniejsza jakość w niektórych przypadkach. Dodam dla ciekawskich, że pierwotnie tekstury były jeszcze większe :)
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.