Autor Wątek:  Jak obrócić obiekt?  (Przeczytany 18316 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline wysek44

  • Wiadomości: 176
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Jak obrócić obiekt?
« dnia: 19 Lipca 2010, 19:27:52 »
Mam problem ze semaforami zwrotnicami. Chcę je obrócić w przeciwną stronę, sęk w tym, że nie wiem jak. Ktoś ma jakieś propozycje, jak to zrobić?
Nie wiem czy to gdzieś było, ale jeśli tak, to proszę mnie tam odesłać.

Nie chcąc zakładać nowego wątku, mam jeszcze jedno pytanie:
Jak pojeździć lokomotywą po nowej scenerii stworzonej w Rainsted?
« Ostatnia zmiana: 20 Lipca 2010, 08:42:52 wysłana przez wysek44 »
Pozdrawiam

Offline szogun

  • Wiadomości: 5627
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 552
Odp: jak obrócić obiekt?
« Odpowiedź #1 dnia: 19 Lipca 2010, 20:05:35 »
Jak pojeździć lokomotywą po nowej scenerii stworzonej w Rainsted?
W zakładce "Komórki" jest przycisk exportu scenerii. Wystarczy wyeksportować do pliku EXPORT.scn. Później wystarczy ustawić skład i uruchomić symulator.
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6301
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 330
Odp: jak obrócić obiekt?
« Odpowiedź #2 dnia: 19 Lipca 2010, 20:36:48 »
Mam problem ze zwrotnicami. Chcę je obrócić w przeciwną stronę, sęk w tym, że nie wiem jak. Ktoś ma jakieś propozycje, jak to zrobić?
Jeśli obrócić na przeciwną, to na zakładce Punkty jest przycisk Obróć, który zamienia końce 1 i 2 zwrotnicy.

Jeśli chodzi o zmianę kierunku zwrotnicy (lewa albo prawa), to trzeba wybrać punkt 4 i ustawić go na mapie po którejś ze stron zwrotnicy. Tor odgałęziający przeskoczy na wskazaną stronę.

Później wystarczy ustawić skład i uruchomić symulator.
Dodam tylko, że standardowo wstawia się SM03 na pierwszy znaleziony tor o długości większej niż 30m. Składy można też ustawić z poziomu edytora, ale wymaga to podania nazw plików CHK i tekstur, a także wpisania wymiarów (długość, szerokość) w obiekty pojazdów.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline wysek44

  • Wiadomości: 176
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: jak obrócić obiekt?
« Odpowiedź #3 dnia: 19 Lipca 2010, 20:37:42 »
Tylko, że jak wyeksportuję scenerię i ustawię loka na tor, to np. jeśli to jest elektrowóz to klikam kolejno:
Shift+O, Shift+M, Shift+X, Shift+C oraz klawisz numeryczny 3. I tu jest pies pogrzebany, bo lok wogóle nie chce ruszyć ani nawet włączyć silnika. Podobnie jest ze spalinowozem.
Pozdrawiam

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: jak obrócić obiekt?
« Odpowiedź #4 dnia: 19 Lipca 2010, 20:47:30 »
Zapomniałeś o nastawieniu odpowiedniej pozycji nastawnikiem kierunkowym... 'd' - jazda do przodu, 'r' - jazda do tyłu.

Offline szogun

  • Wiadomości: 5627
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 552
Odp: jak obrócić obiekt?
« Odpowiedź #5 dnia: 19 Lipca 2010, 20:59:53 »
Tylko, że jak wyeksportuję scenerię i ustawię loka na tor, to np. jeśli to jest elektrowóz to klikam kolejno:
Shift+O, Shift+M, Shift+X, Shift+C oraz klawisz numeryczny 3. I tu jest pies pogrzebany, bo lok wogóle nie chce ruszyć ani nawet włączyć silnika. Podobnie jest ze spalinowozem.
Mogłeś ustawić złą szerokość toru i przez to lok już na starcie jest wykolejony, albo masz współczynnik tarcia (czy jak to tam się nazywa w każdym razie chodzi mi o "przyczepność" toru) ustawiony na zero. Kiedy zacząłem bawić się Rainstedem miałem podobny problem - SP42 normalnie odpalała, ale po wybraniu kierunku i zakręceniu kołem (nie ważne czy stopniowo czy od razu "full power") lok stał, ale ruszył kiedy podsypałem piaseczku. Przyczepność ustawiasz po wybraniu toru i wejściu we własności na zakładce Linie (znajdziesz odpowiednie okienko).
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6301
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 330
Odp: jak obrócić obiekt?
« Odpowiedź #6 dnia: 19 Lipca 2010, 21:33:40 »
Aktualnie współczynniki tarcia są ustawiane automatycznie na sztywne wartości przy wczytywaniu scenerii. Problemem może być rozstaw szyn (wykolejenie od razu) albo włączenie dokładnej symulacji sieci zasilającej.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline wysek44

  • Wiadomości: 176
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: Jak obrócić obiekt?
« Odpowiedź #7 dnia: 20 Lipca 2010, 08:45:41 »
Z rozstawem szyn nie mam problemu, tylko nie wiem jaki współczynnik tarcia wpisać do torów. Bo tam, w rubryce "Tarcie" jest 0.
Pozdrawiam

Offline szogun

  • Wiadomości: 5627
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 552
Odp: Jak obrócić obiekt?
« Odpowiedź #8 dnia: 20 Lipca 2010, 09:20:31 »
(...) tam, w rubryce "Tarcie" jest 0.
Standardowym współczynnikiem tarcia w trasach jest 0.25.
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline wysek44

  • Wiadomości: 176
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: Jak obrócić obiekt?
« Odpowiedź #9 dnia: 20 Lipca 2010, 15:57:35 »
A czy mogę użyć eventów zapisanych w plikach .inc semaforów, jako eventy sterujące ruchem?
A Czy jest to w| |ogóle możliwe?

Quark-t
« Ostatnia zmiana: 20 Lipca 2010, 16:03:52 wysłana przez Quark-t »
Pozdrawiam

Offline tomekilawa

  • Wiadomości: 258
  • na służbie...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Jak obrócić obiekt?
« Odpowiedź #10 dnia: 20 Lipca 2010, 16:18:24 »
A czy mogę użyć eventów zapisanych w plikach .inc semaforów, jako eventy sterujące ruchem?
Nie, bo te eventy w inc semaforów odpowiadają za wywoływanie odpowiednich świateł na semaforach. Żeby sterować scenerią musisz napisać eventy dla trasy w pliku scenerii. Jak je stworzyć i modyfikować? - poczytaj na forum.

Offline wysek44

  • Wiadomości: 176
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: Jak obrócić obiekt?
« Odpowiedź #11 dnia: 20 Lipca 2010, 18:24:30 »
Mnie konkretnie chodziło o to, żeby za pomocą eventów zmieniać światła na semaforach.
Czyli te eventy do zmiany świateł mam wpisać gdzie: do pliku .scm czy .scn?

A w Rainsted jak próbowałem dodać Słupy Trakcyjne to klikałem kolejno:
1.Na zakładkę "dodaj".
2.Potem na "Słup Trakcyjny"
3.Ustawiałem ilość uchwytów "1" lub "2" i klikałem "Dodaj wysięgnik albo słup", przy czym w rubryce "Typy wysięgnika" było pusto.
4.Po wyeksportowaniu wszystkiego do pliku .scn i odpaleniu scenerii, słupa nie było : (
Pozdrawiam

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6301
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 330
Odp: Jak obrócić obiekt?
« Odpowiedź #12 dnia: 20 Lipca 2010, 19:07:33 »
W zakresie eventów, na poziomie edytora na razie można tylko ustawiać odczyt semafora oraz ustawianie semafora na S1.

Ustawiłeś ścieżkę do pliku INC słupa w obiekcie? Masz pliki INC słupa?

http://rainsted.com/download/tra.7z

Tak najprościej dla obiektu słupa:
Blokada wysokości albo długości: włączona
Odległość w prawo: 2700
Odległość w górę: 5250 (drut ponad główką szyny)
Plik obiektu: tra\SB165-3D.inc
Tekstura: tra/BetonRelief2.bmp
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline surgeon

  • Wiadomości: 659
  • Zmierzły, opryskliwy, czepialski i mądrala :D
    • Zobacz profil
    • SCN
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Jak obrócić obiekt?
« Odpowiedź #13 dnia: 20 Lipca 2010, 19:16:47 »
A profil pionowy nie musi być dla słupów?
Ra: Ostatnio dochodzę do wniosku, że cybernetycznie to kura ma podobne skomplikowanie, co obecne komputery. A jest tańsza, zdrowsza, a jak się zepsuje, to wywalić na kompost można.

Offline wysek44

  • Wiadomości: 176
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: Jak obrócić obiekt?
« Odpowiedź #14 dnia: 20 Lipca 2010, 19:19:11 »
A do którego folderu mam wypakować te pliki?

Sorka za niedopatrzenie, już wiem.

No i mam kolejny problem: rozpakowałem to wszystko do folderów "Models", "Scenery" i "Textures" a na liście obiektu nic nie mam. Co jest źle?
« Ostatnia zmiana: 20 Lipca 2010, 19:26:31 wysłana przez wysek44 »
Pozdrawiam

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6301
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 330
Odp: Jak obrócić obiekt?
« Odpowiedź #15 dnia: 20 Lipca 2010, 19:22:14 »
Nie, tor ma swoją wysokość (0), nawet jak nie ma profilu. Jeśli nie ma niwelety, wysokość policzy się z wysokości końców odcinka (mam nadzieję).
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline wysek44

  • Wiadomości: 176
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: Jak obrócić obiekt?
« Odpowiedź #16 dnia: 20 Lipca 2010, 19:29:55 »
Pojawił mi się słup, tyle, że bez tekstury i na równi z torami. Jakoś sam dojdę do miejsca błędu. A jak mam pobierać mapy z geoportalu, by użyć je w Rainstedzie?
Pozdrawiam

Offline szogun

  • Wiadomości: 5627
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 552
Odp: Jak obrócić obiekt?
« Odpowiedź #17 dnia: 20 Lipca 2010, 19:39:02 »
A jak mam pobierać mapy z geoportalu, by użyć je w Rainstedzie?
Za pomocą "g" :)
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6301
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 330
Odp: Jak obrócić obiekt?
« Odpowiedź #18 dnia: 20 Lipca 2010, 19:41:29 »
Zakładka Dodaj, guzik Dodawanie danych zewnętrznych, w rogu jest Generator pustych plików, tam trzeba wpisać współrzędne z Geoportalu i nazwę pliku i utworzyć nowy plik. Potem zamknąć to okno, na zakładce Wczytanie wybrać ten nowy plik i przycisnąć klawisz G (w rozdzielczości od 250px/km do 16px/m).
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline wysek44

  • Wiadomości: 176
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: Jak obrócić obiekt?
« Odpowiedź #19 dnia: 21 Lipca 2010, 10:25:04 »
A jak obraca się tory? Bo jak mam stację Rzeszów, to tory na mapie są lekko skośne i nie wiem co zrobić, żeby tor pokrywał się z tym na mapie. I czy jest możliwość masowego dodawania torów tak, aby pokrywały się z tymi na mapie?
Pozdrawiam

Offline tomekilawa

  • Wiadomości: 258
  • na służbie...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Jak obrócić obiekt?
« Odpowiedź #20 dnia: 21 Lipca 2010, 18:46:51 »
A jak obraca się tory? Bo jak mam stację Rzeszów, to tory na mapie są lekko skośne i nie wiem co zrobić, żeby tor pokrywał się z tym na mapie. I czy jest możliwość masowego dodawania torów tak, aby pokrywały się z tymi na mapie?
Wybierasz tor i na zakładce punkty ustawiasz który punkt chcesz przesunąć i klikasz button 'ustaw na mapie' i zaznaczasz go na widoku mapy. Jeśli jest to łuk to ustawiasz zmiana prosty -> łuk i dajesz ile promień ma mieć metrów. Co do masowego dodawania torów to niestety się nie da tak zrobić.

Offline Rozi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1931
  • Są zdjęcia = są modele.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 135
Odp: Jak obrócić obiekt?
« Odpowiedź #21 dnia: 21 Lipca 2010, 19:18:20 »
@tomekilawa, nie znasz się to się nie wypowiadaj.

@wysek44, najpierw należy ustawić linię kierunkową (tak, żeby dokładnie szła po torach z mapy), a później tory ustawić równolegle do linii kierunkowej.

Powinieneś się zapisać na kurs edytora: rainsted.com, na samym dole.

Offline wysek44

  • Wiadomości: 176
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: Jak obrócić obiekt?
« Odpowiedź #22 dnia: 22 Lipca 2010, 09:17:07 »
Powinieneś się zapisać na kurs edytora: rainsted.com, na samym dole.

Już jestem zapisany i otrzymałem pierwszą lekcję.
Pozdrawiam

Offline wysek44

  • Wiadomości: 176
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: Jak obrócić obiekt?
« Odpowiedź #23 dnia: 27 Sierpnia 2010, 09:26:09 »
Postanowiłem przerobić trochę scenerię Quark. Zamiast tradycyjnych nastawni, wstawiłem tą ze scenerii Toporków. Ale mam problem, bo po odpaleniu scenerii w Wielkim Kacu, nastawnia Toporków odwrócona jest w przeciwnym kierunku do torów.

I teraz mam pytanie: Które z tych cyfr odpowiadają za obrót obiektu?

node;-1;0;nastawnia_tk;model;0.0;0.0;0.0;0.0;toporkow.t3d;none;;endmodel

FAKT, TO NIE JEST ZWIĄZANE Z RAINSTED, ALE NIE CHCĘ ZAKŁADAĆ ODDZIELENGO TEMATU. <= Dlaczego krzyczysz?

Jednak powinieneś założyć odpowiedni wątek w odpowiednim dziale.

REWIZOR
« Ostatnia zmiana: 27 Sierpnia 2010, 09:49:52 wysłana przez REWIZOR »
Pozdrawiam

Offline adsim

  • Moderator
  • Wiadomości: 3934
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 12
Odp: Jak obrócić obiekt?
« Odpowiedź #24 dnia: 27 Sierpnia 2010, 11:50:13 »
Wiesz, że trzeba zmienić jedną z zaledwie 4 wartości. Żeby ich było chociaż z 20, ale 4 i Ty się pytasz, którą zmienić?! Od tej 9:26 z 10 razy byś doszedł, co trzeba poprawić.
Więcej samodzielności życzę.
(: ɯɐıʍɐɹpzod

gumini

  • Gość
Odp: Jak obrócić obiekt?
« Odpowiedź #25 dnia: 27 Sierpnia 2010, 20:49:36 »
Plik "scenery.doc" jest umieszczony w http://eu07.pl/forum/index.php/topic,6124.msg61721.html#msg61721
ewentualnie masz w załaczniku wersje pdf.

Scenery.doc można znaleźć również tak:
Wchodzimy na stronę główna (nie forum, ale eu07.pl) -> klikamy poddział "Edycja" (po lewej stronie)-> klikamy "Edycja scenerii" (to trzecie "Edy...") -> i tam jest podany ten plik.
Gdyby ktoś się zgubił to ma link do strony "Edycja scenerii" http://eu07.pl/misc/edscen/

Tam znajdziesz naprawdę dużo informacji odnośnie budowy pliku scenerii.

A żeby model obrócić wystarczyło spojrzeć do kilku dowolnych plików *.inc(np. skoro jest semafor to musi być wstawiony model semafora). Na pewno odnalazłbyś na górze opis poszczególnej kolejności liczb.
Najpierw poszukaj a potem pisz.
Pozdrawiam.
« Ostatnia zmiana: 27 Sierpnia 2010, 21:11:51 wysłana przez gumini »

Offline wysek44

  • Wiadomości: 176
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: Jak obrócić obiekt?
« Odpowiedź #26 dnia: 28 Sierpnia 2010, 21:02:39 »
Dobra już rozgryzłem którą liczbę trzeba zamienić. Teraz wszystko jest ok.
@adsim miałeś rację. Z tym, że jeszcze jestem początkującym jeśli chodzi o budowę czy edycję scenerii (albo eventy). To z resztą elementów nie mam problemów.
Pozdrawiam

gumini

  • Gość
Odp: Jak obrócić obiekt?
« Odpowiedź #27 dnia: 28 Sierpnia 2010, 22:00:44 »
Podaj, proszę, który parametr (liczbę) trzeba zmienić. Inny początkujący też będzie chciał poznać tą tajemnicę.

Offline adsim

  • Moderator
  • Wiadomości: 3934
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 12
Odp: Jak obrócić obiekt?
« Odpowiedź #28 dnia: 28 Sierpnia 2010, 22:08:09 »
To nie jest żadna tajemnica. Chodzi o samodzielną pracę. Najlepiej zapamiętasz coś, jak sam do tego dojdziesz. Tym bardziej w tym przypadku, gdzie dużo zrobić nie trzeba.
Poza tym, też napisałeś wyżej, jak znaleźć ten parametr. Każdy powinien sobie z tym sam poradzić. Jeśli mu się nie uda, to lepiej niech nie bierze się za modyfikowanie, lub tworzenie scenerii.
(: ɯɐıʍɐɹpzod

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Jak obrócić obiekt?
« Odpowiedź #29 dnia: 28 Sierpnia 2010, 22:35:54 »
A ja się zapytam za pomocą jakiego programu stawia się trakcję? Modyfikuje pewną scenerię na potrzeby nowej misji i 7 bramek wraz z zwieszakami wstawiałem cały dzień, dlatego że wyliczyłem na kartce parametry prostych przez które przechodzą osie podłużne bramek, a potem zaczęło się wstawianie wieszaków. Korzystałem ze startera Ra tylko, by mieć pogląd. Nie wyobrażam sobie zrobić tak całej scenerii...