Autor Wątek:  ST44  (Przeczytany 3100 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Mytnik

  • Wiadomości: 576
  • Administrator
    • Zobacz profil
    • Mój kanał na YT
  • Otrzymane polubienia: 1
ST44
« dnia: 18 Lipca 2010, 21:49:09 »
Na pewnym forum wyczytałem:
Cytuj
Lokomotywę napędza dwusuwowy, dwunastocylindrowy silnik wysokoprężny z przepłukiwaniem zwrotnym o oznaczeniu 14D40, o mocy 2000 KM.
Nie interesuje się za bardzo trakcją spalinową, chodzi mi co oznacza to przepłukiwanie zwrotne. Szukałem w googlach coś tam znalazłem ale nie za bardzo rozumiem o co chodzi. Gdyby tak ktoś na chłopski rozum wytłumaczył mi o co chodzi.
Pozdrawiam

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: ST44
« Odpowiedź #1 dnia: 18 Lipca 2010, 22:06:25 »
Jeśli w tym wypadku "przepłukiwanie zwrotne" to to samo co "przepłukiwanie wzdłużne" (a takie mam wrażenie bo 14D40 ma wzdłużne) to pozwolę sobie zacytować książkę o ST44 bo tam jest to tak ładnie opisane, że nie ma co kombinować ;).
Cytuj
"przepływ gazów przez cylinder odbywa się na zasadzie systemu tłokowo -zaworowego (tzw. przepłukiwanie wzdłużne): tłok odsłania i przykrywa okna wlotowe w tulei cylindrowej, przez które wpływa powietrze, a zawory wydechowe, umieszczone w głowicy cylindrowej, umożliwiają wypływ gazów spalinowych. Ze względu na bardzo małe różnice ciśnienia wywoływane przez ruch tłoka w cylindrze i krótki czas trwania przepłukiwania, zadowalające napełnianie cylindra uzyskuje się przez wstępne sprężanie powietrza poza cylindrem"
« Ostatnia zmiana: 18 Lipca 2010, 22:28:49 wysłana przez mechatronik »
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline trus

  • Wiadomości: 119
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: ST44
« Odpowiedź #2 dnia: 18 Lipca 2010, 22:30:27 »
Przepłukiwanie zwrotne stosuje się w silnikach nie wyposażonych w zawory, gdzie przepływem mieszanki "steruje" tłok odsłaniając właściwe kanały w cylindrze. Kanały dolotowy i wylotowy znajdują się w cylindrze. Silnik 14D40 jest wyposażony w zawory wydechowe. Dolot następuje poprzez kanały rozmieszczone w cylindrze i odsłaniane przez tłok, a wydech przez zawory umieszczone w głowicy i to jest właśnie przepłukiwanie wzdłużne.