Ja czegoś nie rozumiem skoro żeliwne klocki są od zawsze pociągi na nich jeździły i jakoś wszystkim było dobrze. Teraz ktoś nagle wymyśla że mu za głośno.
Ja bym poszedł w drugą stronę. Przez lata (ponad 100) używano dziadowskiego żeliwa i teraz niełatwo przestawić się na coś innego: eurocoupler też jest gotowy już chyba z 30 lat, a mimo to dalej są sprzęgi śrubowe. Wykruszenia, przegrania, poślizgi przed zatrzymaniem — czy to aby na pewno dobrze?
Sprawa druga skoro te kompozyty takie dziadowskie to czego ktoś che je na siłę upchać.
Oczywiście nikt nie zapytał dokładniej o zdjęcia ;) Zdjęcie klocków LL jest po przejechaniu linii św. Gotarda — linia ta jest testowym odcinkiem UIC, gdzie średnie nachylenie to jakieś 20‰ (przyznaję, piszęteraz z głowy, bo gdzieś zgubiłem dane — postaram się wrzucić sprostowanie). Niestety nie dotarłem do zdjęć klocków żeliwnych i obręczy po tym teście.
Sprawa trzecia teraz przecież taka wielka nowoczesna technologia kosmiczna wszędzie panuje i nikt nie może wyprodukować zamiennika zwykłego żeliwa toż to śmich, albo po prostu pewnych rzeczy nowoczesną technologia się załatwić nie da.
Uwierz, że takie badziewie ciężko odtworzyć — bardzo duża zależność od prędkości i od nacisku. Stąd się wziął rapid — żeby odzyskać niewykorzystaną przyczepność przy dużych prędkościach. Przy tarczówkach już tego nie ma.
Sprawa trzecia teraz przecież taka wielka nowoczesna technologia kosmiczna wszędzie panuje i nikt nie może wyprodukować zamiennika zwykłego żeliwa toż to śmich, albo po prostu pewnych rzeczy nowoczesną technologia się załatwić nie da.
Da się, można montować hamulce tarczowe w węglarkach :D
ELH produkuje wózki do wagonów towarowych z hamulcami tarczowymi. Jednak zachowanie hamulców tarczowych jest inne niż klocków żeliwnych. Bliżej im do kompozytów (wszak okładziny są z reguły właśnie kompozytowe).
A to klocki hałasują w trakcie jazdy?
Nie, hałasują kanciaste kółka. W załączniku powierzchnia toczna kół przy współpracy z klockami żeliwnymi i kompozytowymi.
Sprawa druga skoro te kompozyty takie dziadowskie to czego ktoś che je na siłę upchać.
Bo jakiś krewny jakiegoś dyrektora ma na zbyciu kilkadziesiąt kontenerów tego dziadostwa?
Producentów jest wielu ;) Kompozyty typu K (o wysokim współczynniku tarcia) pozwalają na nowe rozwiązania układów hamulcowych — hamowanie jednostronne kół, hamulce kompaktowe na wózkach, mniejsze cylindry hamulcowe — co pozwala zmniejszyć masę wagonu.