Autor Wątek:  Czym zapisać teksturę do dds'a?  (Przeczytany 5790 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Davidsonxx

  • Wiadomości: 140
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Czym zapisać teksturę do dds'a?
« dnia: 13 Czerwca 2010, 21:20:23 »
Witam

Problem leży tu że nie wiem jak i czym zamienić zdjęcie czoła w kwadrat jak w teksturze.

Sytuacja jak w zał.
« Ostatnia zmiana: 21 Czerwca 2010, 19:49:06 wysłana przez Davidsonxx »

Offline Mihau

  • Wiadomości: 1696
  • Grafika - brak ciągnie z procka
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Zrobienie z czoła kwadratu
« Odpowiedź #1 dnia: 13 Czerwca 2010, 21:35:46 »
"Uciąć" czołownicę czyli to pomarańczowe i przeskalować odpowiednim programem np gimp.


EDIT: Trzeba było opisać dokładnie co chcesz zrobić...

Proszę post na bocznicę.
« Ostatnia zmiana: 13 Czerwca 2010, 21:54:22 wysłana przez Mihau_PCC »
Strażak-ratownik, kierowca OSP Susz

Offline Davidsonxx

  • Wiadomości: 140
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Zrobienie z czoła kwadratu
« Odpowiedź #2 dnia: 13 Czerwca 2010, 21:41:25 »
Tzn. czołownicę sobie darujmy - chodzi o to żeby górna krawędź była prosta... i nie wiem co ma do tego przeskalowanie, a perspektywą GIMPową się nie da :/

Najlepiej by było coś w stylu rozciągnij do granic obrazu, aczkolwiek GIMP tego nie posiada...
« Ostatnia zmiana: 13 Czerwca 2010, 21:49:15 wysłana przez Davidsonxx »

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Zrobienie z czoła kwadratu
« Odpowiedź #3 dnia: 13 Czerwca 2010, 21:55:30 »
PTLens Ci pomoże.
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline Davidsonxx

  • Wiadomości: 140
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Zrobienie z czoła kwadratu
« Odpowiedź #4 dnia: 13 Czerwca 2010, 22:16:02 »
No niestety mi nie pomógł... co tu robić ?

PS. Taka mała prośba - może ktoś by to przerobił i pokazał efekt ?

Offline MKdudu

  • Wiadomości: 360
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Zrobienie z czoła kwadratu
« Odpowiedź #5 dnia: 13 Czerwca 2010, 22:26:21 »
Witam,
Dobrze by było jak by ktoś nagrał filmik na którym jest ukazana praca tworzenia jakiejś tekstury przez dobrego fachowcę, tak od samego początku do samego końca, co należy krok po kroku robić aby wykonać jakąś dobrą teksturę np. na model 4E. Myślę że wtedy z wielką chęcią dużo osób by się podjęło wykonywania tekstur (ja w szczególności ;).
To tylko taka mała propozycja ;p
Pozdrawiam, Daniel.
^^PR Rzeszów^^

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Zrobienie z czoła kwadratu
« Odpowiedź #6 dnia: 13 Czerwca 2010, 22:27:49 »
Witam,
Dobrze by było jak by ktoś nagrał filmik na którym jest ukazana praca tworzenia jakiejś tekstury przez dobrego fachowcę, tak od samego początku do samego końca, co należy krok po kroku robić aby wykonać jakąś dobrą teksturę np. na model 4E. Myślę że wtedy z wielką chęcią dużo osób by się podjęło wykonywania tekstur (ja w szczególności ;).
To tylko taka mała propozycja ;p
Pozdrawiam, Daniel.
Fachowców jest mało i w dodatku mają mało czasu (adsim, EU05).

P.S
Daniel, chyba sobie żartujesz ; -)
« Ostatnia zmiana: 14 Czerwca 2010, 19:35:03 wysłana przez Patrykos »
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline MKdudu

  • Wiadomości: 360
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Zrobienie z czoła kwadratu
« Odpowiedź #7 dnia: 13 Czerwca 2010, 22:41:47 »
No i jeszcze Ty ;), właśnie zapomniałem o tym napisać że jak by ktoś miał na tyle czasu i mógłby poświęcić się nagrywając programem to co wykonuje ;).
^^PR Rzeszów^^

Offline Mati_An

  • Wiadomości: 630
  • Trasopisarz i fotograf
    • Zobacz profil
    • Moje Fotki
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Zrobienie z czoła kwadratu
« Odpowiedź #8 dnia: 13 Czerwca 2010, 22:45:01 »
http://eu07.pl/forum/index.php/topic,3199.0.html
Tylko, że w tym przypadku potrzebny jest Paint Shop Pro.
Bajka o czasie - trza się brać tylko za trasy... a może nie tylko?

Offline Rudzik

  • Wiadomości: 2028
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 103
Odp: Zrobienie z czoła kwadratu
« Odpowiedź #9 dnia: 14 Czerwca 2010, 19:33:12 »
Cytuj
a perspektywą GIMPową się nie da :/

Najlepiej by było coś w stylu rozciągnij do granic obrazu, aczkolwiek GIMP tego nie posiada...

A niby jak w Gimp'ie tworzone są tekstury? Ja tak potrafię zrobić mniej więcej z czołem tylko jest zabawy troszkę.

Offline Davidsonxx

  • Wiadomości: 140
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Zrobienie z czoła kwadratu
« Odpowiedź #10 dnia: 14 Czerwca 2010, 21:23:17 »
Faktycznie... pobawiłem się i zrobiłem; wprawdzie skaliczyłem ale lepiej nie umiem wyprostować - efekt:

Wziąłem kabinę na pół i w obu oddzielnie zmieniłem perspektywę i skleiłem.

Wystarczy tyle jak na teksturę ?

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Zrobienie z czoła kwadratu
« Odpowiedź #11 dnia: 14 Czerwca 2010, 21:26:43 »
To Twoje pierwsze tekstury? Jeśli tak, to bardzo ładnie zaczynasz :) Teraz żeby wyrównać to skrzywienie nad środkową szybą, możesz wyrównać stemplem i załatać plasterkiem ;)
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline Davidsonxx

  • Wiadomości: 140
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Czym zapisać teksturę do dds'a?
« Odpowiedź #12 dnia: 21 Czerwca 2010, 19:52:20 »
Następne pytanie związane z teksturami. Posiadam DXTBmp i próbowałem nim zapisać teksturę do DDS. Wszystkie tekstury z MaSzyny we właściwościach pokazują DDS DXT5. Więc ładuję zgodną alphę, i zapisuję do DDS DXT5. A w MaSzynie brak tekstury. Coś nie tak? Jaki program do tego używacie?

EDIT: Problem rozwiązany przez PW

Zawsze możesz opisać rozwiązanie tutaj - wszak nie wiadomo ilu jeszcze ludzi ma taki sam problem :)
ZiomalCl


Więc prosta rzecz - DXTBmp jakoś źle zapisywał - @szogun polecił DDS Converter 2 i tyle ;P

PS. Nie chwaląc się mówię że zamierzam wydać moją pierwszą teksturę w życiu - premiera prawdopodobnie jutro ;) Alpha do poprawki tylko mi została :)

Edit: Okazało się że więcej jeszcze muszę poprawek wprowadzić... a poza tym to się z motyką na słońce porwałem podając datę premiery :P Czas do ukończenia nieokreślony
« Ostatnia zmiana: 22 Czerwca 2010, 19:16:38 wysłana przez Davidsonxx »