Autor Wątek:  Autosan Solina  (Przeczytany 5322 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline wrzesien91

  • Wiadomości: 43
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Autosan Solina
« dnia: 04 Czerwca 2010, 12:15:52 »
Czy ktoś z was ma może informacje ile kosztuje seryjnie nowy Autosan H7-10 Solina w wersji między miastowej? Wiem że koszty są związane ściśle ze specyfikacją zamówienia, ale tak pi razy drzwi, ile kosztowało by zamówienie 3 albo 5 solin w wersji najtańszej. I czy ktoś z was wie może jak oceniają je kierowcy?

Offline REWIZOR

  • Administrator
  • Wiadomości: 3679
    • Zobacz profil
    • www.eu07.pl
  • Otrzymane polubienia: 29
Odp: Autosan Solina
« Odpowiedź #1 dnia: 04 Czerwca 2010, 13:21:23 »
Poniżej dane kontaktowe do przedstawiciela AUTOSAN z Twojego regionu:

województwa: dolnośląskie, kujawsko-pomorskie, lubuskie, pomorskie, wielkopolskie, zachodnio-pomorskie

Andrzej Pomykała
Tel.: 013 465 01 09,
Fax: 013 465 04 36,
Tel. kom.: 0601 402 849
Pozdrawiam

Offline Szymoniak

  • Wiadomości: 317
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Autosan Solina
« Odpowiedź #2 dnia: 04 Czerwca 2010, 23:20:58 »
Powiem tak. Autobus tani i potocznie zwie się przez kierowców szmelcem. Ładniy design wewnętrzny i zewnętrzny. Gorzej z jazdą i użytkowaniem. Wiem że jest to chyba jeden z niewielu który potrzebuje 3 certyfikatów na badania techniczne na ogranicznik 105km/h. Auto to kupuje szczególnie PKS i SW, Policja i inne państwowe spółki. Ja nigdy nie spotkałem się żeby w prywatnej spółce ktoś kupił nowego autosana bo z własnej praktyki wiem że lepiej jest kupić używaną Setrę czy Mana lub Mercedesa. Autosan ma to do siebie że jest bardzo ubogi. Same blachy, zero jakiś ładnych obić itp. Ma tylko ładne siedzenia i na tym sie kończy. Pamiętam tez że Solina z rocznika 2006/08 ma wadliwe przednie zawieszenie(na polskie drogi ma za miękkie poduchy i autobus wpadając w byle dziurę kołyszę się z dobre 5/6 sek.) A może powiedz czego szukasz to doradzimy? :)

Offline wrzesien91

  • Wiadomości: 43
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Autosan Solina
« Odpowiedź #3 dnia: 05 Czerwca 2010, 12:08:39 »
Właściwie to szukam czegoś co mało pali, żeby wykończyć busiarzy (PKS Grudziądz wita :), i odmłodzić trochę tabor, bo średnia wieku jest strasznie wysoka. Miał by to być autobus pojemny i ekonomiczny. Szlak na którym byłby używany jest aktualnie prawie wyremontowany, więc ok 40km na które byłby używany, do końca roku będą gładkie jak stół.

Offline REWIZOR

  • Administrator
  • Wiadomości: 3679
    • Zobacz profil
    • www.eu07.pl
  • Otrzymane polubienia: 29
Odp: Autosan Solina
« Odpowiedź #4 dnia: 05 Czerwca 2010, 19:04:23 »
Nie lepiej odkupić jakiegoś używanego MAN-a? Tańszy i o niebo lepszy.
Pozdrawiam

Offline MariensPL

  • Wiadomości: 64
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Autosan Solina
« Odpowiedź #5 dnia: 05 Czerwca 2010, 20:16:27 »
Szlak na którym byłby używany jest aktualnie prawie wyremontowany, więc ok 40km na które byłby używany, do końca roku będą gładkie jak stół.

Bądź pewien, że nowy, gładziutki i piękny asfalt zostanie zerwany, bo trzeba nowe rury położyć, bo stare są już stare, a że droga nowa, to trzeba dorównać. Więc nie byłbym taki pewien, czy byłaby to dobra inwestycja  :)
You've seen the butcher.

Offline Szymoniak

  • Wiadomości: 317
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Autosan Solina
« Odpowiedź #6 dnia: 05 Czerwca 2010, 22:23:51 »
Nie lepiej odkupić jakiegoś używanego MAN-a? Tańszy i o niebo lepszy.

To zależy. Jeśli kupi coś co stało 1,5 roku i potem on będzie chciał tym jeździć to zapewniam że Man się rozsypie. A co do tego że tańszy to się nie zgadzam. Jeśli chce kupić Mana jakieś 5 lat wstecz produkowanego to będzie on w jednej cenie. Many jakby nie patrząc są drogie. To samo tyczy się Setr i Mercedesów. Ale zastanowił bym się nad nowym ruskim MAZ-em.. Porównywalne z Manem. Silnik Mercedesowski i dość ładnie wygląda.
Pozdrawiam.

Offline wrzesien91

  • Wiadomości: 43
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Autosan Solina
« Odpowiedź #7 dnia: 06 Czerwca 2010, 09:39:27 »
Reasumując, mają to być pojazdy do obstawienia połączeń o mniejszej liczbie podróżnych, około 4.30, 5-5.30, 6, 18, 20, 22.30, żeby uatrakcyjnić naszą ofertę, bo z naszych usług korzystają na tej linii głównie uczniowie (przez to w wakacje będziemy wozić powietrze), ale chcemy też przyciągnąć pracujących dojeżdżających do Grudziądza. Połączenia od 7 do 16 -17 mamy w miarę obstawione (można ewentualnie dopleść jedną, dwie pary od września). Teraz problem polega na tym żeby dodać kilka autobusów rano i wieczorem. Ceny biletów mamy o 50 gr wyższe od konkurencji więc myślimy może o jakiejś promocji na wakacje na tej linii żeby zejść niżej niż konkurencja, a od września zrównać się z nimi cenowo, chyba że napływ pasażerów byłby znaczący, to pozostać przy wakacyjnej cenie. I teraz chodzi o to żeby autobusy był jak najbardziej ekonomiczne, żeby linia nie przynosiła strat. Przejrzałem kilka ofert:
http://motoallegro.pl/item1065613330_man_irizar.html  - konkurencja używa podobnych
http://motoallegro.pl/item1060914767_dennis_javelin_z_niemieckiej_armii_mercedes.html  - tańsze od irizara, ale większe, na pewno bardziej paliwo chłonne
http://www.maz-auto.pl/autobusy/maz/206067  - maz? cenowo przegra z dwoma wyżej, ale jest nowy> będzie mniej awaryjny
pozostają jeszcze soliny (może jakiś leasing?), albo sprintery....
Liczę na waszą pomoc :)