Autor Wątek:  Rozjazd krzyżowy  (Przeczytany 13083 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Davidsonxx

  • Wiadomości: 140
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Rozjazd krzyżowy
« dnia: 26 Maja 2010, 13:35:36 »
Witam! Mam pytanie - jak stworzyć w edytorze Ra rozjazd krzyżowy?

Bo to mi wygląda właśnie na niego (patrz zał.), tak?
« Ostatnia zmiana: 26 Maja 2010, 13:41:20 wysłana przez Davidsonxx »

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6301
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 330
Odp: Rozjazd krzyżowy
« Odpowiedź #1 dnia: 26 Maja 2010, 13:56:18 »
1. Najpierw ustawić kierunkową na długości stacji (na zdjęciu pozioma) i przykleić do niej tory.
2. Potem dodać gdzieś zwrotnicę, która da kierunek skośny, równoległy do skośnego w rozjeździe krzyżowym.
3. Przykleić tor skośny do kierunku wyznaczonego tą zwrotnicą, w odpowiedniej odległości.
4. Każdy z torów przechodzące przez rozjazd krzyżowy podzielić tak, by w okolicy krzyżowego były po 3 odcinki.
5. Dodać 4 zwrotnice 8800mm od wewnętrznej strony, zaznaczając kolejno 4 zewnętrzne odcinki i wybierając ich wewnętrzny koniec.
6. Do 2 z 4 zwrotnic dodać odcinki proste do toru odgałęźnego - można to zrobić zaraz po dodaniu.
7. Zapamiętać punkt 4 przeciwległych zwrotnic i ustawić z pamięci końce tych odcinków prostych.
8. Jednej ze zwrotnic nadać nazwę zakończoną literą "a" do "d" i naprawić tę zwrotnicę.
9. Naprawić kolejno pozostałe zwrotnice, co przeliczy geometrię (nazwy powinny się przenieść ze zmianą litery).
10. Ewentualnie dla uzyskania lepszego efektu, podzielić zewnętrzne odcinki na pół i obrócić bliższy zwrotnicy odcinek tak, aby jego punkt 1 stykał się ze zwrotnicą. Po naprawieniu tej zwrotnicy zostanie ustawiona długość tego odcinka i będzie on pozbawiony podsypki, aby nie pokrywała się z modelem w pliku INC.
11. Standardowo w tory wpisze się prędkość 100km/h na wprost i 40km/h na bok - we Własnościach torów można zmniejszyć te wartości, jeśli występują ograniczenia.



2012-07-17:
Obecnie zwrotnice są wstawiane z dodatkowym odcinkiem ustawionym punktem 1 w kierunku iglic, tak więc ręczne dodawanie tego odcinka, opisane w punkcie 10 nie jest już potrzebne. Długość tego odcinka ustawi się automatycznie przy naprawianiu zwrotnicy. Długość tę można ustawić ręcznie, po obróceniu odcinka punktem 2 do iglic - może to być potrzebne przy jakimś ciasnym układzie rozjazdów.
« Ostatnia zmiana: 17 Lipca 2012, 13:35:57 wysłana przez Ra »
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Davidsonxx

  • Wiadomości: 140
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Rozjazd krzyżowy
« Odpowiedź #2 dnia: 26 Maja 2010, 16:12:37 »
To trochę na mnie za trudne xD Ale dobra... zostawię na koniec :P A przy okazji - czy można jakoś dodać tekstury podsypki pod wszystkie tory na raz ? Bo mi się udało ale tylko na krótkim odcinku a nie wiem jak to zrobiłem ;D

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6301
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 330
Odp: Rozjazd krzyżowy
« Odpowiedź #3 dnia: 26 Maja 2010, 16:35:31 »
Trzeba znaleźć tor, który został wstawiony jako pierwszy i w nim dodać (albo wybrać z istniejących) tekstury podsypki oraz szyn. Następnie wejść w eksportowanie scenerii, zaptaszyć Poprawianie i wykonać eksport, po czym zapisać scenerię. Tekstury powinny się ustawić na wszystkich torach, w których tekstury nie były ustawione.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Davidsonxx

  • Wiadomości: 140
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Rozjazd krzyżowy
« Odpowiedź #4 dnia: 26 Maja 2010, 17:08:11 »
Z tym że... mam ustawioną podsypkę na wszystkich torach na 6-9-9/noil1.tga... a przy niej nie mam żadnej podsypki po exporcie. A tylko na tamtym odcinku jakoś tak samo się ustawiło kilka torów na właściwą podsypkę tj. TpBpS-new.tex i tam jest... tylko jak zamienić ustawioną już podsypkę na nową :/ Bo tu stoję :(
« Ostatnia zmiana: 26 Maja 2010, 18:32:48 wysłana przez Davidsonxx »

Offline surgeon

  • Wiadomości: 659
  • Zmierzły, opryskliwy, czepialski i mądrala :D
    • Zobacz profil
    • SCN
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Rozjazd krzyżowy
« Odpowiedź #5 dnia: 26 Maja 2010, 18:47:38 »
A masz taki katalog i plik w textures?
Ra: Ostatnio dochodzę do wniosku, że cybernetycznie to kura ma podobne skomplikowanie, co obecne komputery. A jest tańsza, zdrowsza, a jak się zepsuje, to wywalić na kompost można.

Offline Davidsonxx

  • Wiadomości: 140
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Rozjazd krzyżowy
« Odpowiedź #6 dnia: 26 Maja 2010, 20:51:39 »
Tego 6-9-9 nie mam - ale mi tej tekstury nie potrzeba. Ja chcę wszędzie zmienić podsypkę na tą drugą ;O

Offline puma2091

  • Wiadomości: 463
  • ...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Rozjazd krzyżowy
« Odpowiedź #7 dnia: 26 Maja 2010, 21:32:20 »
http://rainsted.com/download/6-9-9.7z
Tu masz cały katalog 6-9-9. Jest on potrzebny jeżeli chcesz mieć tą nową podsypkę. Gdy ściągniesz wtedy powinno działać. Musisz sobie tylko przekonwertować tą podsypkę do DDS aby działała na PC09.
Po co Ci ten katalog? Z prostego powodu, jest to nowy profil podsypek używany w edytorze i żeby się pliki nie mieszały są one w oddzielnym folderze. Oczywiście można używać starego tylko należy pozmieniać wartości:
wysokość pochylenia (nowy 0.6 stary 0.2) długości od szyny (0.9, 0.5) długości pochylenia (0.9, 1.1)
Podane tutaj wartości są w metrach, natomiast w edytorze wpisuje się je w mm dokładnie w właściwościach, w edycji tekstur. Tylko sądzę że się to mija z celem jako że Ra starał się aby wszystko było "książkowe" ;]

No sądziłem że tak to ma być :]
« Ostatnia zmiana: 26 Maja 2010, 22:17:58 wysłana przez puma2091 »

Offline surgeon

  • Wiadomości: 659
  • Zmierzły, opryskliwy, czepialski i mądrala :D
    • Zobacz profil
    • SCN
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Rozjazd krzyżowy
« Odpowiedź #8 dnia: 26 Maja 2010, 21:33:19 »
Wcale nie musi konwertować.
Ra: Ostatnio dochodzę do wniosku, że cybernetycznie to kura ma podobne skomplikowanie, co obecne komputery. A jest tańsza, zdrowsza, a jak się zepsuje, to wywalić na kompost można.

Offline libertyn89

  • Wiadomości: 2002
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Rozjazd krzyżowy
« Odpowiedź #9 dnia: 26 Maja 2010, 21:51:03 »
Musisz sobie tylko przekonwertować tą podsypkę do DDS aby działała na PC09.
Skad takie informacje?
Pozdrawiam, Karol

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6301
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 330
Odp: Rozjazd krzyżowy
« Odpowiedź #10 dnia: 27 Maja 2010, 02:13:57 »
mam ustawioną podsypkę na wszystkich torach na 6-9-9/noil1.tga...

Tekstury w torze są wpisane jako wskaźniki do list tekstur. Używane są dwie listy tekstur: dla szyn oraz podsypki. Teksturę w torze można zmienić na dwa sposoby:
- wybierając inną pozycję z listy -  w tym przypadku tekstura zmieni się tylko w wybranym torze,
- wchodząc w edycję listy i zmieniając nazwę pliku na danej pozycji na liście - tekstura zmieni się we wszystkich torach, które na daną pozycję wskazują.

Jak to już było wspomniane, tekstury symkowe (np. TpBpS-new.tex) są na profil 0.2 0.5 1.1 i taki trzeba wpisać w parametrach tekstury. Ewentualnie można też dać nieco inny profil, o ile suma ostatnich dwóch liczb będzie równa 1.6 (przy rozstawie normalnym szyn) - inaczej tekstura będzie dziwnie rozciągnięta.

Jakby nie było, dla innego profilu trzeba stworzyć oddzielne modele podsypek pod rozjazdy, gdyż standardowe ani nie trzymają długości (np. 34m zamiast 33.23m), ani nie będą się prawidłowo pochylały, gdy tor nie będzie płaski. (Te moje w 6-9-9 są tymczasowe - mają uproszczony kształt i niedokładne teksturowanie - zostały zrobione głownie po to, by rozjazdy nie wyróżniały się specjalnie jakąś odmiennością na filmach ze scenerii zrobionych edytorem…)
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Davidsonxx

  • Wiadomości: 140
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Rozjazd krzyżowy
« Odpowiedź #11 dnia: 27 Maja 2010, 09:50:12 »
Ok. Tekstury mam zrobione.

Teraz prośba. Za nic nie dam rady zrobić tego rozjadu sam. Jakby to nie było problemem to czy mógłbyś udostępnić mi plik *.rsf z takim rozjazdem? Przyjrzałbym się mu... bo nawet filmik mi nic nie daje :/

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6301
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 330
Odp: Rozjazd krzyżowy
« Odpowiedź #12 dnia: 27 Maja 2010, 11:33:06 »
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Davidsonxx

  • Wiadomości: 140
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Rozjazd krzyżowy
« Odpowiedź #13 dnia: 27 Maja 2010, 14:04:41 »
Wzorowałem się i się udało :O Ale będę musiał to baaardzo dopracować bo robiłem go 2,5 godziny a efekt marny (ale grunt że jest xD)

Aż się pochwalę :D (wiem że nie ma czym xP)

Ok. Już opanowałem lepiej niż w zał - wyszło fajnie. Temat do zamknięcia
« Ostatnia zmiana: 27 Maja 2010, 14:14:21 wysłana przez Davidsonxx »

Offline El Mecánico

  • Wiadomości: 1067
  • Dawniej El Driver
    • Zobacz profil
    • Stowarzyszenie POLARIS - OPP
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Rozjazd krzyżowy
« Odpowiedź #14 dnia: 28 Maja 2010, 09:35:25 »
Ra, a może dało by się zrobić gotowy rozjazd krzyżowy, który wstawiało by się w całości? Żeby nie było problemów z dopasowaniem, to tory w środku można by pociągnąć fleksami. Załączam przykładowy schemacik z punktami które były by ustawiane.
www.polaris.org.pl
www.ciemneniebo.pl
MaSzyna_LD w trakcie tworzenia...

Offline Davidsonxx

  • Wiadomości: 140
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Rozjazd krzyżowy
« Odpowiedź #15 dnia: 28 Maja 2010, 10:08:49 »
A ja myślałem że przydałaby się opcja "kopiuj & wklej" :P By się wszystko kopiowało i gra :)


   « Dodano: 30 Maja 2010, 18:42:05 »
Mam jeszcze jedno pytanko - to nie jest rozjazd krzyżowy - jak to się nazywa i jak to zrobić ?
« Ostatnia zmiana: 30 Maja 2010, 18:42:05 wysłana przez Davidsonxx »

Offline surgeon

  • Wiadomości: 659
  • Zmierzły, opryskliwy, czepialski i mądrala :D
    • Zobacz profil
    • SCN
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Rozjazd krzyżowy
« Odpowiedź #16 dnia: 30 Maja 2010, 20:13:46 »
Cztery zwykłe zwrotnice.
Ra: Ostatnio dochodzę do wniosku, że cybernetycznie to kura ma podobne skomplikowanie, co obecne komputery. A jest tańsza, zdrowsza, a jak się zepsuje, to wywalić na kompost można.

Offline Davidsonxx

  • Wiadomości: 140
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Rozjazd krzyżowy
« Odpowiedź #17 dnia: 30 Maja 2010, 20:18:12 »
Czyli wszystkie te 4 zwrotnice są przestawiane oddzielnie ?

Offline Szociu

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 828
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 54
Odp: Rozjazd krzyżowy
« Odpowiedź #18 dnia: 30 Maja 2010, 20:22:55 »
Czyli wszystkie te 4 zwrotnice są przestawiane oddzielnie ?
Z punktu widzenia symulatora, tak.
Pozdrawiam.
Piotrek