Autor Wątek:  Dostosowanie modelu i tekstur do dds.  (Przeczytany 5209 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Tomnord15

  • Wiadomości: 603
  • Fan ET21
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 25
Dostosowanie modelu i tekstur do dds.
« dnia: 26 Maja 2010, 13:12:05 »
Witam.Chciałem przerobić pewien model lokomotywy ze starszej paczki tak,żeby działał w PC2009.Próbowałem konwertera Mariusza i programu Nconvert,ale po konwersji pliki są za małe i nie da się ich otworzyć.Próbowałem tez Gimpem z wtyczką dds.Ale po przerobieniu modelu wszystkie tekstury są białe.Czy trzeba przerabiać też plik tex?I czy może byc to wina konwersji w gimpie lub pliku textures?Proszę o wskazówki jak to zrobić.W załączeniu log z ładowania modelu do symka i wpis textures.
« Ostatnia zmiana: 26 Maja 2010, 13:27:38 wysłana przez Tomnord15 »
T.N

Offline Rudzik

  • Wiadomości: 2028
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 103
Odp: Dostosowanie modelu i tekstur do dds.
« Odpowiedź #1 dnia: 26 Maja 2010, 13:24:16 »
Jak zapisujesz (ale "zapisz jako") w DDS w Gimpie, to wyskakuje okienko "save as DDS".
I tam dajesz:
Compression: BC3 / DTX5
i NIE zaznaczasz "Generate Mipmaps"

Ja tak każdą teksturę zapisuję i działa, jak natura chciała.

Offline Tomnord15

  • Wiadomości: 603
  • Fan ET21
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 25
Odp: Dostosowanie modelu i tekstur do dds.
« Odpowiedź #2 dnia: 26 Maja 2010, 13:34:57 »
Próbuje tak robic ale pojawia sie komunikat-DDS: Cannot compress images whose dimensions are not multiples of 4.
Saved image will not be compressed.Czy może trzeba zaznaczyć jeszcze jakąś opcję przy zapisywaniu?Np. format RGB8?I jeszcze jedno.W gimpie obracam teksturę o 180 stopni ale po tym jej rozdzielczość zwiększa się o jakieś 1-3 piksele.Czy to może mieć wpływ na wyświetlanie i czy w takim przypadku dokonać skalowania do pierwotnej rozdzielczości?
T.N

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6301
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 330
Odp: Dostosowanie modelu i tekstur do dds.
« Odpowiedź #3 dnia: 26 Maja 2010, 13:42:31 »
Plik TEXTURES.TXT jest zrobiony błędnie. Zaznaczone na niebiesko fragmenty powinny być identyczne i zapisane z uwzględnieniem wielkości liter.

Cytuj
!=e,ET22-2000
201EM-2009.DDS=201EM,201Em_V2

Tak jak powyżej, ET22-2000 będzie stanowiło oddzielną kategorię w lokomotywach elektrycznych (będzie osobno od ET22). W linijce z nazwą tekstury, kolejne po znaku równości, oddzielone przecinkiem nazwy oznaczają:
- nazwę modelu (jak MMD i CHK),
- nazwę obrazka mini kategorii - nazwa ta musi być wymieniona w linijce z wykrzyknikiem,
- ewentualnie nazwę obrazka mini specyficznego dla danej tekstury lub egzemplarza (np. malowanie).
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline libertyn89

  • Wiadomości: 2002
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Dostosowanie modelu i tekstur do dds.
« Odpowiedź #4 dnia: 26 Maja 2010, 13:53:15 »
No mozna sie bylo spodziewac, ze chodzi o ET22-2009…
Pozdrawiam, Karol

Offline Tomnord15

  • Wiadomości: 603
  • Fan ET21
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 25
Odp: Dostosowanie modelu i tekstur do dds.
« Odpowiedź #5 dnia: 26 Maja 2010, 13:56:36 »
No mozna sie bylo spodziewac, ze chodzi o ET22-2009…
Robię to tylko z ciekawości i dlatego,że chciałbym nauczyć się przerabiania tekstur.Ten plik zostanie tylko w moim komputerze.Zapewniam.
T.N

Offline adsim

  • Moderator
  • Wiadomości: 3934
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 12
Odp: Dostosowanie modelu i tekstur do dds.
« Odpowiedź #6 dnia: 26 Maja 2010, 15:15:52 »
Rób sobie z tym co chcesz. Chodzi tylko o to, że nie było to wydane na forum i nie pomagamy przy błędach czegoś, czego tu nie ma. Z resztą, do PC możesz wgrać wersję z teksturami tga, bmp i też będzie działać.
Co do dds, to tekstur nie obracasz, a odbijasz w pionie i zapisujesz w dxt5, jak wyżej jest już napisane. Długość boku tekstury musi być bezwzględnie potęgą liczby 2 (np. 256 x 256, 512 x 2048, itd.).
(: ɯɐıʍɐɹpzod

Offline szogun

  • Wiadomości: 5627
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 552
Odp: Dostosowanie modelu i tekstur do dds.
« Odpowiedź #7 dnia: 26 Maja 2010, 15:22:55 »
Z resztą, do PC możesz wgrać wersję z teksturami tga, bmp i też będzie działać.
Racja, będzie działać, z tą różnicą że niektóre tekstury w bmp mogą się nie wyświetlać (np. woltomierze).
Osobiście używam do takich celów Dds converter'a 2. Konwertuję z tga (z bmp nie da rady) do dds, i później otwieram modele za pomocą notatnika, naciskam Ctrl+h i :
- w pole wyszukaj wpisuję .bmp bądź .tga
- w pole zamień na wpisuję .dds
- zamieniam i zapisuję
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline adsim

  • Moderator
  • Wiadomości: 3934
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 12
Odp: Dostosowanie modelu i tekstur do dds.
« Odpowiedź #8 dnia: 26 Maja 2010, 15:27:43 »
...niektóre tekstury w bmp mogą się nie wyświetlać (np. woltomierze)...
Bo trzeba dopisać rozszerzenie tekstury w pliku t3d.
« Ostatnia zmiana: 26 Maja 2010, 18:35:57 wysłana przez adsim »
(: ɯɐıʍɐɹpzod

Offline Tomnord15

  • Wiadomości: 603
  • Fan ET21
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 25
Odp: Dostosowanie modelu i tekstur do dds.
« Odpowiedź #9 dnia: 26 Maja 2010, 16:06:51 »
Dziękuję wszystkim za pomoc.Wszystko działa jak należy.Proszę o zamknięcie tematu.
T.N