« Odpowiedź #12 dnia: 05 Maja 2010, 01:53:50 »
Trochę mi zamieszałeś Anrej, bo tak jak pisałem byk nie ma neutralnych pozycji pomiędzy grupami połączeń
Byk posiada pozycje neutralne ale na nastawniku grupowym i nie jest to uwzględnione w nastawniku jazdy. Dzięki takiemu rozwiązaniu przechodzenie pomiędzy układami odbywa się w stanie bez prądowym. Co prawda trwa to dosłownie chwilę ale tak jest.
A inne lokomotywy elektryczne mają?
Mają. Jako przykład podam czeskie lokomotywy 181/182. Z tym, że najczęściej operuje się nazwą "pozycja przejścia". Ale z tego co zauważyłem wielu ludzi używa też pojęcia "pozycja neutralna". Można się z tym zgadzać lub nie, mnie osobiście to nie przeszkadza bo z elektrycznego punktu widzenia jest to pozycja neutralna ale przejściowa ;).

Zapisane
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76