Autor Wątek:  Łączenie lokomotyw  (Przeczytany 10676 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline sebciom14

  • Wiadomości: 1
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Łączenie lokomotyw
« dnia: 07 Maja 2010, 17:00:27 »
Witam,
jest to mój pierwszy temat na forum, więc chce się przywitać oraz mam nadzieje, że to dobry dział.

A teraz do rzeczy, chciałbym ze sobą połączyć moc lokomotyw EU07, EP09, oraz ET22. Prosiłbym jak to zrobić podczas układania taboru w plikach scenerii.

Pozdrawiam:
Sebciom14


EDIT:

1. To od nowa, chciałbym się dowiedzieć jak można połączyć moc lokomotyw w jednym składzie, chciałbym na własny użytek zrobić jeden długi skład ale nawet mocne lokomotywy nie dają przy nim rady.
2. Wersja mojego symulatora to Paczka Całościowa 2009, po przerobieniu narzędziami w Exelu, bo nie chciał mi odpalać.
Mam Win 7 x64, HD 5770 w Catylistami w wersji 10.4  (działa na nich symulator po przeróbce w Exelu), symek działa mi *.exe 736 KB.

EDIT2:
Dostałem odp. na PW, chodziło, że przy składach albo headdriver jeśli jest to lokomotywa ciągnąca, albo nobody, jeśli to dalej w składzie pociągu (za lokomotywą)
« Ostatnia zmiana: 07 Maja 2010, 17:13:46 wysłana przez sebciom14 »

Offline siodemkanaoporach

  • Wiadomości: 295
  • EU07
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Łączenie lokomotyw
« Odpowiedź #1 dnia: 07 Maja 2010, 17:29:32 »
Zacznijmy od tego, że na PKP nie można połączyć lokomotyw różnego typu.
Co do edit2: aby połączyć lokomotywy wpisujesz connected w drugim loku, a w rodzaju sprzęgu pierwszego dajesz 23[śruba, hamulce, kable i mostek]. Wtedy końcówka wpisu wygląda tak:
headdriver 23 0 enddynamic a w drugiej lokomotywie: connected 3 0 enddynamic
quidquid Latine dictum sit, altum videtur

Offline Rozi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1931
  • Są zdjęcia = są modele.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 135
Odp: Łączenie lokomotyw
« Odpowiedź #2 dnia: 07 Maja 2010, 17:31:53 »
Zacznijmy od tego, że na PKP nie można połączyć lokomotyw różnego typu.

Połączyć nie można, ale może druga lokomotywa pchać. W związku z tym pierwsza lokomotywa powinna mieć taki wpis:

headdriver 7 0 enddynamic (sprzęg, śruba, hamulce)

Offline libertyn89

  • Wiadomości: 2002
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Łączenie lokomotyw
« Odpowiedź #3 dnia: 07 Maja 2010, 17:34:16 »
A skonczmy na tym, ze nie ma sensu grzebanie w plikach scenerii, jesli posiadasz PC2009.
http://eu07.pl/forum/index.php/topic,14329.msg149788.html#msg149788
Pozdrawiam, Karol

Offline MichałŁ

  • Wiadomości: 1179
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 37
Odp: Łączenie lokomotyw
« Odpowiedź #4 dnia: 07 Maja 2010, 18:00:19 »
Przecież starter Ra z PC2009 umożliwia łatwe modyfikowanie składów. Tylko raczej nie połączysz w trakcję wielokrotna różnych typów lokomotyw. Tylko patrz co zmieniasz, żaby jak coś by ci przestało działać to wiedział jak to naprawić.

Offline Rudzik

  • Wiadomości: 2028
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 103
Odp: Łączenie lokomotyw
« Odpowiedź #5 dnia: 07 Maja 2010, 19:51:35 »
I może być tak, że na pierwszej pozycji nastawnika owszem, skład ruszy z różnymi lokami, ale jak już pójdziesz dalej, to w którymś pójdą nadmiarowe, później w związku z obniżeniem siły pociągowej a stałą masą ciągniętą w następnym "czułym" na skok prądu loku wybije, później pójdzie jak domino i tak się posypie cały skład.

Offline szogun

  • Wiadomości: 5630
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 562
Odp: Łączenie lokomotyw
« Odpowiedź #6 dnia: 07 Maja 2010, 20:09:14 »
(..) Chciałbym na własny użytek zrobić jeden długi skład ale nawet mocne lokomotywy nie dają przy nim rady. (...)
Nie łącz różnych lokomotyw tylko daj ukrotnienie na tym samym modelu lokomotywy np.
node 800 0 ET22-001 dynamic PKP\ET22_v1 201E-001.tga 201E 0.0 headdriver 55 0 enddynamic
node 800 0 ET22-140 dynamic PKP\ET22_v1 201E-140.tga 201E 0.0 connected 3 0 enddynamic
i dalej Twoje wagony
rozszerzenia tekstur są w tga bo napisałeś że przekonwertowałeś sobie paczkę narzędziem @Mariusza1970.

Pamiętaj że dwie lokomotywy w scenerii nie mogą być tak samo nazwane
Cytuj
node 800 0 ET22-001 dynamic PKP\ET22_v1 201E-001.tga 201E 0.0 headdriver 7 0 enddynamic
Jeżeli taka nazwa loka już istnieje to musisz zmienić nazwę lokomotywy na taką która w scenerii nie występuje np. ET22-001-2.
« Ostatnia zmiana: 08 Maja 2010, 08:02:11 wysłana przez szogun »
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline dymus

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1046
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 274
Odp: Łączenie lokomotyw
« Odpowiedź #7 dnia: 07 Maja 2010, 20:37:35 »
node 800 0 ET22-001 dynamic PKP\ET22_v1 201E-001.tga 201E 0.0 headdriver 7 0 enddynamic
node 800 0 ET22-140 dynamic PKP\ET22_v1 201E-140.tga 201E 0.0 connected 3 0 enddynamic
Wszystko fajnie, tylko nie możesz połączyć dwóch ET22 wielokrotnie. Były co prawda dwa prototypy ze sterowanie wielokrotnym ale to całe dwa egzemplarze na ponad 1000 serię lokomotyw. Lepiej połączyć dwie EU07 i to będzie wyglądało realnie, np.:
node 800 0 EU07-004 dynamic PKP\4E_v1 4e-004.tga 4e 0.0 headdriver 55 0 enddynamic
node 800 0 EU07-005 dynamic PKP\4E_v1 4e-005.tga 4e 0.0 connected 3 0 enddynamic

Offline Mihau

  • Wiadomości: 1696
  • Grafika - brak ciągnie z procka
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Łączenie lokomotyw
« Odpowiedź #8 dnia: 07 Maja 2010, 20:58:43 »
Zawsze można założyć że w drugiej lokomotywie też jest maszynista i nas wspomaga.
Strażak-ratownik, kierowca OSP Susz

Offline Rozi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1931
  • Są zdjęcia = są modele.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 135
Odp: Łączenie lokomotyw
« Odpowiedź #9 dnia: 08 Maja 2010, 00:05:29 »
Dokładnie jak mówi kolega Michał. Jak jest "headdriver 7" to nas popychają. W tym wypadku nie dajemy "headdriver 23" by nie było węży ukrotnienia.

Offline Anrej

  • Wiadomości: 825
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Łączenie lokomotyw
« Odpowiedź #10 dnia: 08 Maja 2010, 00:51:58 »
Zacznijmy od tego, że na PKP nie można połączyć lokomotyw różnego typu.
Pierwsze coś takiego słyszę.
chciałbym się dowiedzieć jak można połączyć moc lokomotyw w jednym składzie, chciałbym na własny użytek zrobić jeden długi skład ale nawet mocne lokomotywy nie dają przy nim rady.
To może ET41.
EU07 ma moc 2000kW.
ET22 ma moc 3000kW.
ET41 ma moc 4000kW.

Offline Rozi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1931
  • Są zdjęcia = są modele.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 135
Odp: Łączenie lokomotyw
« Odpowiedź #11 dnia: 08 Maja 2010, 01:05:06 »
Anrej, koledze chodzi o to, że nie łączy się kablami ukrotnienia na przykład ET22 z SU46, bo to jest fizycznie niemożliwe. Nie chodziło mu, że nie może jechać ST44 + SM42. Należy czytać ze zrozumieniem :)

Offline MichałŁ

  • Wiadomości: 1179
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 37
Odp: Łączenie lokomotyw
« Odpowiedź #12 dnia: 08 Maja 2010, 06:32:49 »
Wy tu też tak nie gadajcie że to fizycznie niemożliwe, w realu tak niema itp. Chłopak chce poeksperymentować niech próbuje w końcu od tego jest symulator. Nawet ja czasami dla zabawy robię dziwne składy np. ET42 w trakcji wielokrotnej, 4x ST44 w trakcji wielokrotnej albo mój ulubiony zestaw trzyczłonowy ET42 na wzór tego http://www.train-photo.ru/details.php?image_id=86176.

Offline Anrej

  • Wiadomości: 825
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Łączenie lokomotyw
« Odpowiedź #13 dnia: 09 Maja 2010, 01:34:49 »
Anrej, koledze chodzi o to, że nie łączy się kablami ukrotnienia na przykład ET22 z SU46, bo to jest fizycznie niemożliwe. Nie chodziło mu, że nie może jechać ST44 + SM42. Należy czytać ze zrozumieniem :)
Ja czytam ze zrozumieniem, ale o ukrotnieniu nic nie pisał.