« Odpowiedź #9 dnia: 08 Maja 2010, 16:17:43 »
To nie ma tam radiostopow ani czuwakow? Czy co...?
1) Kto miałby radiopstop uruchomić skoro nikt nie widział zagrożenia ruchu? Nie dość, że w nocy jest ograniczona widoczność to nie kryjmy, że i dyżurni czasem sobie przysną (to tylko ludzie). Zwłaszcza jeśli wie, że ma chwilę i semafory są na "Stój!".
2) Z czuwakiem i SHP jest taka ciekawa sprawa, że maszyniści potrafią przejechać kilka km normalnie reagując na urządzenia czujności ale jadą w czymś podobnym do transu. Po pewnym czasie nagle potrafią się ocknąć i nie mają pojęcia co się działo przez ostatnie kilka km. Pomijam sytuacje gdy co 60s ręka sama leci na przycisk (wyprzedzając lampki) czego sam doświadczyłem. Głupie uczucie, ale jak się telepie 20km/h przez 1,5h w nocy, po np 9h służby w bardzo nagrzanej kabinie to nie ma się co dziwić. Dlatego najlepiej jest co jakiś czas wstać, rozprostować kości i wystawić główkę za okno celem przewietrzenia ;). SHP i CA ma za zadanie zadziałać gdy maszynista np straci przytomność, ale jeśli jedzie w "transie" i prawidłowo reaguje to nie zadziałają…
Zapisane
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76