Witam,
Ad 1. Po stworzeniu i oteksturowaniu modelu reflektora (z odpowiednią nazwą kończącą się na _off i bez SelfIllum, czyli parametru odpowiedzialnego za jego świecenie w ciemności) należy ten model zdublować (najlepiej to chyba zrobić już po eksporcie z 3DSMaxa, np. WordPadem) i zmienić końcówkę na _on oraz ustawić SelfIllum: true. Dzięki temu po wyjściu z pojazdu w nocy będzie widać świecące się reflektory. Co do FREE SPOTLIGHT - po oddaleniu się od pojazdu na określoną odległość obiekty reflektorów znikają, gdyż są za małe, by było je widać. W tym momencie ich funkcję przejmuje SPOTLIGHT, czyli punkt o odpowiednim kolorze, który OIDP nie zmniejsza się przy zmianie odległości i znika dopiero po oddaleniu się na MaxDistance, razem z całym modelem. Jeśli się mylę, to poprawcie.
Przykład:
//---------------------------------------------------------------------------------
Parent: HeadLamp11_on
Type: FreeSpotLight
Name: Fspot10
Anim: false
Diffuse: 202.0 200.0 143.0
SelfIllum: true
NearAttenStart: 0.0
NearAttenEnd: 40.0
UseNearAtten: false
FarAttenDecayType: 1
FarDecayRadius: 40.0
FalloffAngle: 45.0
HotspotAngle: 43.0
MaxDistance: 1000
MinDistance: 0
Transform:
-1.1766 -3.83385e-007 -1.41444e-006 0.0
-3.83386e-007 1.1766 4.58186e-007 0.0
1.20214e-006 3.89415e-007 -1.0 0.0
2.71027 0.0169106 0.236711 1.0
Co do dwóch następnych punktów - nie wiem, o co dokładnie chodzi. Mogę napisać tylko, że pivot jest odpowiedzialny za przesuwanie danego fragmentu modelu (oś, kierunek, itd.).