Autor Wątek:  Nadmiar w Byku  (Przeczytany 8322 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline trus

  • Wiadomości: 119
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Nadmiar w Byku
« dnia: 02 Maja 2010, 21:11:58 »
Moje pytanie dotyczy następującej sytuacji .Jadę bykiem na Mocznikach pod górę na równoległej bezoporowej pozycji nastawnika .Lok zaczyna zwalniać, rosną prądy, więc zaczynam schodzić nastawnikiem w dół utrzymując wartości prądu 500-550A i podczas zejścia z pierwszej pozycji oporowej równoległej do szeregowo-równoległej wybija nadmiarowy.Czy tak jest w realu, czy to jakiś błąd w pliku chk, czy też jest to moja błędna technika?

Offline tomekilawa

  • Wiadomości: 258
  • na służbie...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Nadmiar w Byku
« Odpowiedź #1 dnia: 02 Maja 2010, 21:30:00 »
Bezpiecznik nadmiarowy wybija wtedy gdy prąd przekracza 650A lub na wysokiej nastawie prądu przy 750A. Więc pewnie jest to błąd, ponieważ prąd powinien się zmiejszyć na niższych pozycjach.

Offline Mihau

  • Wiadomości: 1696
  • Grafika - brak ciągnie z procka
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Nadmiar w Byku
« Odpowiedź #2 dnia: 02 Maja 2010, 21:34:19 »
Taka mała uwaga. To nie jest bezpiecznik nadmiarowy. Nie jestem specjalistą od byków ale schodząc nastawnikiem w dół po każdej pozycji bezoporowej mamy pozycje neutralna że tak to nazwę. Może ktoś lepiej to wyjaśni.
Strażak-ratownik, kierowca OSP Susz

Offline tomekilawa

  • Wiadomości: 258
  • na służbie...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Nadmiar w Byku
« Odpowiedź #3 dnia: 02 Maja 2010, 21:44:25 »
Taka mała uwaga. To nie jest bezpiecznik nadmiarowy.
No to przekaźnik nadmiarowy - mówiąc fachowo.
Nie jestem specjalistą od byków ale schodząc nastawnikiem w dół po każdej pozycji bezoporowej mamy pozycje neutralna że tak to nazwę.
Tak, w ET22 takie pozycje występują. Są to tak zwane pozycje przejściowe.

Offline Mihau

  • Wiadomości: 1696
  • Grafika - brak ciągnie z procka
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Nadmiar w Byku
« Odpowiedź #4 dnia: 02 Maja 2010, 22:00:46 »
Taka mała uwaga. To nie jest bezpiecznik nadmiarowy.
No to przekaźnik nadmiarowy - mówiąc fachowo.
Odnosiłem się do wypowiedzi trusa.
Strażak-ratownik, kierowca OSP Susz

Offline trus

  • Wiadomości: 119
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: Nadmiar w Byku
« Odpowiedź #5 dnia: 02 Maja 2010, 22:14:15 »
W starym pliku chk były pozycje neutralne w nowym nie ma, ale pytałem kiedyś mecha jeżdżącego bykiem i stwierdził, że takich pozycji w rzeczywistości nie ma

Offline szogun

  • Wiadomości: 5630
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 560
Odp: Nadmiar w Byku
« Odpowiedź #6 dnia: 03 Maja 2010, 08:00:35 »
W starym pliku chk były pozycje neutralne w nowym nie ma [...]
U mnie ta pozycja działa tylko gdy schodzę z trzeciej pozycji bezoporowej ale teraz dokładnie tego nie sprawdzę ponieważ mój komputer jest uszkodzony.
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline Anrej

  • Wiadomości: 825
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Nadmiar w Byku
« Odpowiedź #7 dnia: 03 Maja 2010, 20:42:37 »
W starym pliku chk były pozycje neutralne w nowym nie ma, ale pytałem kiedyś mecha jeżdżącego bykiem i stwierdził, że takich pozycji w rzeczywistości nie ma
Nie wiadmo o co się pytałeś. Przestawiasz nastawnik na pozycję 1, silniki zostają połączone szeregowo poprzez opory rozruchowe. Przekręcasz nastawnik na dalsze pozycje w pewnej pozycji opory rozruchowe są wyłączone. Jest to pierwsza pozycja bezoporowa. Przekręcasz nastawnik na następną pozycje. Silniki zostają połączone szeregowo-równolegle poprzez opory rozruchowe. Sytuacja się powtarza. Przekręcając nastawnik dochodzisz do drugiej pozycji bezoporowej. Na nastepnej pozycji silniki zostają połączone równolegle. Cały proces się powtarza aż do uzyskania trzeciej pozycji bezopoorowej.
Przy schodzeniu w dół już tak nie jest. Jesteś na trzeciej bezoporowej. Skręcasz nastawnik na niższe pozycje. Silniki zasilane są po przez opory rozruchowe. Dochodzisz do drugiej bezoporowej i tutaj okazuje się, że wartość prądu wynosi 0 A. Trzeba przekręcić nastawnik na niższą pozycje i powrócić na bezoporową.

Może za powoli schodzisz na pozycję bezoporową szeregowo-równoległą. Jeśli nie pomoże zejść na szeregową. Używać bocznikowania.
Prąd 500-500A jest zaduży. ET22 ma moc ciągłą silników 3000kW przy 6 silnikach wychodzi 500kW na silnik silnik zasilany jest napięciem 1500V, co daje 333A. Przy mocy godzinowej 3120kW prąd 347A.

Offline trus

  • Wiadomości: 119
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: Nadmiar w Byku
« Odpowiedź #8 dnia: 03 Maja 2010, 21:38:58 »
Trochę mi zamieszałeś Anrej, bo tak jak pisałem byk nie ma neutralnych pozycji pomiędzy grupami połączeń i też nie wiem jakbym miał używać bocznika podczas zmniejszania prądów nastawnikiem gdy opory ruchu rosną .Pytałem o konkretną sytuację, bo wydaje mi się, że prąd przy przejściu z układu równoległego na szeregowo-równoległy powinien się zmniejszyć i wobec tego nie powinno wybić przekażnika nadmiarowego

Offline Szopa

  • Wiadomości: 228
  • Miłośnik kolei z Wrocławia
    • Zobacz profil
    • Moja galeria zdjęciowa
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Nadmiar w Byku
« Odpowiedź #9 dnia: 03 Maja 2010, 21:55:01 »
Trzeba przekręcić nastawnik na niższą pozycje i powrócić na bezoporową.
Dlaczego nie można od razu dać nastawnika na pozycję bezoporową? Zaobserwowałem w Maszynie to jakiś czas temu, wydawało mi się że to błąd.
www.gagarin.kolej.org.pl -moja galeria zdjęciowa
www.youtube.com/user/gagarinpl -moja galeria filmowa
Pozdrawiam!

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Nadmiar w Byku
« Odpowiedź #10 dnia: 03 Maja 2010, 22:04:52 »
Bo to taki błąd :)
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline Anrej

  • Wiadomości: 825
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Nadmiar w Byku
« Odpowiedź #11 dnia: 05 Maja 2010, 01:40:16 »
Trochę mi zamieszałeś Anrej, bo tak jak pisałem byk nie ma neutralnych pozycji pomiędzy grupami połączeń
A inne lokomotywy elektryczne mają? Wogóle co to są neutralne pozycje.
też nie wiem jakbym miał używać bocznika podczas zmniejszania prądów nastawnikiem gdy opory ruchu rosną.
Bocznikować można na pozycji bezoporowej, takie są trzy.
Pytałem o konkretną sytuację, bo wydaje mi się, że prąd przy przejściu z układu równoległego na szeregowo-równoległy powinien się zmniejszyć i wobec tego nie powinno wybić przekażnika nadmiarowego
I tak i nie. Teoretycznie jak napięcie zasilania silników zmaleje natężenie prąd powinien się zmnieszyć. Ale jak opory ruchu wzrosna to natężenie prądu też wzrośnie.

Nie wiem dokładnie czy nadmiarowy działa tylko przy przekroczeniu granicznego natężenia prądu. Czy zadziała jeśli ciągle przekroczy się nominalne natężenie prądu.

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: Nadmiar w Byku
« Odpowiedź #12 dnia: 05 Maja 2010, 01:53:50 »
Trochę mi zamieszałeś Anrej, bo tak jak pisałem byk nie ma neutralnych pozycji pomiędzy grupami połączeń
Byk posiada pozycje neutralne ale na nastawniku grupowym i nie jest to uwzględnione w nastawniku jazdy. Dzięki takiemu rozwiązaniu przechodzenie pomiędzy układami odbywa się w stanie bez prądowym. Co prawda trwa to dosłownie chwilę ale tak jest.
A inne lokomotywy elektryczne mają?
Mają. Jako przykład podam czeskie lokomotywy 181/182. Z tym, że najczęściej operuje się nazwą "pozycja przejścia". Ale z tego co zauważyłem wielu ludzi używa też pojęcia "pozycja neutralna". Można się z tym zgadzać lub nie, mnie osobiście to nie przeszkadza bo z elektrycznego punktu widzenia jest to pozycja neutralna ale przejściowa ;).
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline Anrej

  • Wiadomości: 825
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Nadmiar w Byku
« Odpowiedź #13 dnia: 07 Maja 2010, 02:06:51 »
Przejechałem tę trasę ET22 i żadnych problemów nie widzę. Na tej trasie natężenie 500A nigdy nie przekracza, nie mówiąc 550A. To fakt jak się jedzie z Mocznik-Zdrój do fabryki w pewnym momencie natężenie zaczyna wzrastać. Ale spokojnie natężenie zblizyło się do 450A, nastawnik z pozycji 48 na pozycje 35 powrót 36 na bezoporową szeregowo-równoległą. Zwrosło natężenie tak do 450A, to nastawnik na pozycje 20 powrót na 21. Bez problemu pokonałem odcinek. Nadmiarowy nie wybiło. Natężenie zaczęło spadać, to zwiększałem prędkość.
Żeby było ciekawie. To węglarki miały po 10 ton wegla, zmieniłem aby miały po 50 ton węgla. Wagony kryte były były puste, dołozyłem po 55 ton zboża.

Offline trus

  • Wiadomości: 119
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: Nadmiar w Byku
« Odpowiedź #14 dnia: 08 Maja 2010, 11:46:48 »
Przejedź się jeszcze do Stolców Dużych, z dwoma tysiącami ton na haku zobaczysz że jest co robić. Oczywiście przestrzegając ograniczeń.

Kropkę to się stawia zaraz po wyrazie, a nie po spacji...
ZiomalCl
« Ostatnia zmiana: 08 Maja 2010, 11:49:17 wysłana przez ZiomalCl »

Offline Anrej

  • Wiadomości: 825
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Nadmiar w Byku
« Odpowiedź #15 dnia: 09 Maja 2010, 02:42:35 »
Przejedź się jeszcze do Stolców Dużych, z dwoma tysiącami ton na haku zobaczysz że jest co robić. Oczywiście przestrzegając ograniczeń.

Kropkę to się stawia zaraz po wyrazie, a nie po spacji...
ZiomalCl

Wyrażaj się jaśniej. Trudno do wszystkiego dochodzić. Mówimy o Mocznikach ET22.
Orginalny fragment scenerii:
trainset rozklad tor_trasa_d_lok 0.0 0.0
//$o Aby rozpocząć wciśnij: Shift+4
node 800 0 ET22-615 dynamic PKP\ET22_v1 201E-615.dds 201E 0.0 headdriver 0 0 enddynamic
endtrainset


trainset none tor_trasa_d_wag1 0.0 0.0
node 800 0 5520371-5 dynamic PKP\eaos_v1 401W-67.dds 401w 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node 800 0 5520371-1 dynamic PKP\eaos_v1 401W-50.dds 401w 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node 800 0 5520371-2 dynamic PKP\eaos_v1 401W-60.dds 401w 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node 800 0 5520371-2 dynamic PKP\eaos_v1 401W-64.dds 401w 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node 800 0 5520372-0 dynamic PKP\Gags_v2 gags04.dds 401ka 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node 800 0 5520372-0 dynamic PKP\Gags_v2 gags03.dds 401ka 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node 800 0 5520372-0 dynamic PKP\Gags_v2 gags01.dds 401ka 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node 800 0 5520372-0 dynamic PKP\Gags_v2 gags03.dds 401ka 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node 800 0 5051-503320-2 dynamic pkp\sis_v1 #sis.dds 426S 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node 800 0 5051-503320-2 dynamic pkp\sis_v1 #sis.dds 426S 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node 800 0 5051-503320-2 dynamic pkp\sis_v1 #sis.dds 426S 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node 800 0 5051-304510-1 dynamic PKP\Rs_v1 rs01.dds 412Z 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node 800 0 5051-304510-1 dynamic PKP\Rs_v1 rs01.dds 412Z 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node 800 0 5051-304510-1 dynamic PKP\Rs_v1 rs01.dds 412Z 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node 800 0 5520372-0 dynamic PKP\Gags_v2 gags04.dds 401ka 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node 800 0 5520372-0 dynamic PKP\Gags_v2 gags03.dds 401ka 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node 800 0 5520372-0 dynamic PKP\Gags_v2 gags01.dds 401ka 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node 800 0 5520372-0 dynamic PKP\Gags_v2 gags03.dds 401ka 0.0 nobody 0 0 enddynamic
endtrainset
Gdzie tutaj masz dwa tysiące ton?

Offline trus

  • Wiadomości: 119
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: Nadmiar w Byku
« Odpowiedź #16 dnia: 09 Maja 2010, 09:53:46 »
Można podstawić ET22 w misji EU06_EU07,a skład przecież możesz sobie zestawić dowolnie.Ja podstawiam byka pod EP08 na hak 25 eaosów z węglem i potem wracam misją EN57 z pustymi węglarkami i w ten sposób symuluję sobie wahadła węglowe na linii 96 Tarnów-Nowy Sącz.Fantazja nie zna granic.

Offline Anrej

  • Wiadomości: 825
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Nadmiar w Byku
« Odpowiedź #17 dnia: 09 Maja 2010, 23:15:19 »
Można podstawić ET22 w misji EU06_EU07,a skład przecież możesz sobie zestawić dowolnie.Ja podstawiam byka pod EP08 na hak 25 eaosów z węglem i potem wracam misją EN57 z pustymi węglarkami i w ten sposób symuluję sobie wahadła węglowe na linii 96 Tarnów-Nowy Sącz.Fantazja nie zna granic.
Oczywiście że możesz sobie fantazjować i zestawiać skład dowolnie. Ale jak piszesz.
Moje pytanie dotyczy następującej sytuacji .Jadę bykiem na Mocznikach pod górę na równoległej bezoporowej pozycji nastawnika .Lok zaczyna zwalniać, rosną prądy, więc zaczynam schodzić nastawnikiem w dół utrzymując wartości prądu 500-550A i podczas zejścia z pierwszej pozycji oporowej równoległej do szeregowo-równoległej wybija nadmiarowy.Czy tak jest w realu, czy to jakiś błąd w pliku chk, czy też jest to moja błędna technika?
Należałoby o zmianach napisać. Nie uważasz.