Autor Wątek:  Maszyna Open Source  (Przeczytany 14073 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Zorin

  • Gość
Maszyna Open Source
« dnia: 04 Czerwca 2004, 01:38:30 »
Panowie, tworzycie cos bardzo wartosciowego. Wkladacie w to duzo pracy. Z projektem wiaza sie tez inne osoby. Jest sporo zrobione.

Jednak gra ma duze braki funkcjonalno - organizacyjne. Mimo faktu, ze nigdy nie wyjdzie komercyjnie nic co byloby tak bardzo osadzone w polskich realiach i nakierowane na prawdziwych milosnikow kolei, jest sporo czynnikow zniechecajacych do wlaczania sie w projekt.

Engine uniemozliwia stworzenie szczegolowej, prawdziwie polskiej okolicy, bowiem juz na obszarach lekko zabudowanych gra spowalnia do 3 fps i to na komputerach, ktore trudno jeszcze nazwac przestarzalymi.

Dobrze jednak wiadomo, dzieki podobnym produktom komercyjnym, ze na sprzecie podobnej klasy da sie wyciagnac kolosalnie wiecej przy podobnej ilosci szczegolow.


Dlatego tez uwazam, ze kula u nogi w przypadku tej gry jest fakt, ze jej zrodla nie sa dostepne dla szerszej publicznosci. Skoro nie chcecie tego symulatora sprzedawac komercyjnie, powinniscie moim zdaniem udostepnic zrodla. Spowoduje to zdecydowanie wieksze zainteresowanie projektem i bedzie korzystne dla jego rozwoju.

Wiele osob nie lubi upubliczniac kody, poniewaz uwaza go za nieprofesjonalny. Ja jednak uwazam, ze normalne jest, iz kady programuje inaczej i nie kazdy kto moze tworzyc cos dobrego musi byc profesjonalnym programista. Mowi sie, ze nawet niektore wieleki firmy programistyczne ponoc wstydza sie swoich kodow zrodlowych. Dla mnie to lekki absurd...

Zrobcie Maszyne projektem w pelni Open Source...

Offline Bart

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 415
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Maszyna Open Source
« Odpowiedź #1 dnia: 04 Czerwca 2004, 02:23:41 »
A poprawisz pan coś? Z tego co wiem wystarczy pogadać z autorami, a bez przeszkód udostępniają kod. Kilka osób włączyło się do projektu. Tu większość i tak woli grać po 2, 3 godziny dziennie niż cokolwiek zrobić (zastanawia mnie to jak tysięczny przejazd trasą może się nie znudzić?). W obecnym kodzie już niewiele bedzie się zmieniać (kilka osób ma jeszcze pomysły - chwała im za to - ale napewno nie wpłyną na FPS). Czekaj na NEBULĘ będzie szybsza (ciekawie ilukrotnie)...

Z drugiej strony pomyśl... takie udostępmnienie źródeł wprowadziłoby chaos. Kilka osób naraz mogłoby zacząć grzebać i coś dorobić tylko że każdy oddzielnie i powstały by takie wersje: jedna z działąjącymi patykami, inna zatrzymywała by składy na PO, w kolejnej byli by pasażerowie...
Ci którzy chcą coś zrobić to robią... inni tylko grają...
Ale niech się wypowiedzą autorzy...
Marcin_EU (21-08-2005 20:42) napisał:
wystarczy znalezc wielu frajerow i za 10 lat ze starego symka bedziecie mieli bve, a za 50 to moze i mstsa

Offline iwan

  • Administrator
  • Wiadomości: 595
    • Zobacz profil
    • Fotki na TWB
  • Otrzymane polubienia: 18
Re: Maszyna Open Source
« Odpowiedź #2 dnia: 04 Czerwca 2004, 03:04:09 »
Cytat: "Zorin"
Panowie, tworzycie cos bardzo wartosciowego. Wkladacie w to duzo pracy. Z projektem wiaza sie tez inne osoby. Jest sporo zrobione.

Jednak gra ma duze braki funkcjonalno - organizacyjne. Mimo faktu, ze nigdy nie wyjdzie komercyjnie nic co byloby tak bardzo osadzone w polskich realiach i nakierowane na prawdziwych milosnikow kolei, jest sporo czynnikow zniechecajacych do wlaczania sie w projekt.


Np jakich? Kazdy kto chce moze sie wlaczyc do projektu. Kodu nie udostepniamy bo nie jest uporzadkowany...

Z reszta gdzie sens w momenciegdy powstaje wersja na innym engine?

Cytuj
Engine uniemozliwia stworzenie szczegolowej, prawdziwie polskiej okolicy, bowiem juz na obszarach lekko zabudowanych gra spowalnia do 3 fps i to na komputerach, ktore trudno jeszcze nazwac przestarzalymi.


Nowy engine - nebula ma to zmienic...

Cytuj
Dobrze jednak wiadomo, dzieki podobnym produktom komercyjnym, ze na sprzecie podobnej klasy da sie wyciagnac kolosalnie wiecej przy podobnej ilosci szczegolow.


Jeszcze raz - nebula - poszukaj tego forumowym searchem

Cytuj
Dlatego tez uwazam, ze kula u nogi w przypadku tej gry jest fakt, ze jej zrodla nie sa dostepne dla szerszej publicznosci. Skoro nie chcecie tego symulatora sprzedawac komercyjnie, powinniscie moim zdaniem udostepnic zrodla. Spowoduje to zdecydowanie wieksze zainteresowanie projektem i bedzie korzystne dla jego rozwoju.


Zeby to zrobic zrodla musza byc jakos uporzadkowane - ktos sie nimi musi opiekowac itd... Trzeba tez napisac porzadna licencje - a u nas prawnikow nie ma ;-)

Cytuj
Wiele osob nie lubi upubliczniac kody, poniewaz uwaza go za nieprofesjonalny. Ja jednak uwazam, ze normalne jest, iz kady programuje inaczej i nie kazdy kto moze tworzyc cos dobrego musi byc profesjonalnym programista. Mowi sie, ze nawet niektore wieleki firmy programistyczne ponoc wstydza sie swoich kodow zrodlowych. Dla mnie to lekki absurd...


No tutaj podobno ta obawa jest uzasadniona ;-)

Cytuj
Zrobcie Maszyne projektem w pelni Open Source...


Ja jestem w pelni za - najlepiej na GNU/GPL, ale mnie nikt nie slucha ;-)
/Krzysztof Waszkiewicz/ <iwan@eu07.pl> http://www.eu07.pl
tel: +48667841589
********* Non sunt multiplicanda entia sine necessitate *********

Marcin_EU

  • Gość
Re: Maszyna Open Source
« Odpowiedź #3 dnia: 04 Czerwca 2004, 11:12:36 »
Cytat: "iwan"

Cytuj
Zrobcie Maszyne projektem w pelni Open Source...


Ja jestem w pelni za - najlepiej na GNU/GPL, ale mnie nikt nie slucha ;-)

Niby jestes za ale CVSa nie chcesz postawic wiec sam blokujesz taka mozliwosc :)

Offline McZapkie

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 675
    • Zobacz profil
    • http://www.mczapkie.prv.pl
  • Otrzymane polubienia: 0
Re: Maszyna Open Source
« Odpowiedź #4 dnia: 04 Czerwca 2004, 12:30:10 »
Cytat: "Marcin_EU"
Cytat: "iwan"

Cytuj
Zrobcie Maszyne projektem w pelni Open Source...


Ja jestem w pelni za - najlepiej na GNU/GPL, ale mnie nikt nie slucha ;-)

Niby jestes za ale CVSa nie chcesz postawic wiec sam blokujesz taka mozliwosc :)


No właśnie - bez CVS z wygodnym międzymordziem WWW nie widze możliwości sprawnego rozwoju symulatora a tym bardziej publikacji źródeł.
Już we dwóch z Marcinem mieliśmy problemy z uzgadnianiem zmian, a szersze udostępnienie starej wersji co prawda zaowocowało poprawkami,
ale jenocześnie kod się zbifurkował bo np. ja robiłem poprawki na starym kodzie bo nie miałem poprawek Wingera.

Offline iwan

  • Administrator
  • Wiadomości: 595
    • Zobacz profil
    • Fotki na TWB
  • Otrzymane polubienia: 18
Re: Maszyna Open Source
« Odpowiedź #5 dnia: 04 Czerwca 2004, 12:38:22 »
Cytat: "Marcin_EU"
Niby jestes za ale CVSa nie chcesz postawic wiec sam blokujesz taka mozliwosc :)


Ale mi sie nie chce... ;-)
/Krzysztof Waszkiewicz/ <iwan@eu07.pl> http://www.eu07.pl
tel: +48667841589
********* Non sunt multiplicanda entia sine necessitate *********

Offline hejnal

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 967
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Re: Maszyna Open Source
« Odpowiedź #6 dnia: 04 Czerwca 2004, 15:23:11 »
Cytat: "Zorin"
(...)wstydza sie swoich kodow zrodlowych.


Cytat: "iwan"
Kodu nie udostepniamy bo nie jest uporzadkowany...


Hehehe...

Offline iwan

  • Administrator
  • Wiadomości: 595
    • Zobacz profil
    • Fotki na TWB
  • Otrzymane polubienia: 18
Re: Maszyna Open Source
« Odpowiedź #7 dnia: 04 Czerwca 2004, 15:25:25 »
Cytat: "hejnal"
Cytat: "Zorin"
(...)wstydza sie swoich kodow zrodlowych.


Cytat: "iwan"
Kodu nie udostepniamy bo nie jest uporzadkowany...


Hehehe...


Nie smiej sie - to nie ja to wymyslilem ;-)
/Krzysztof Waszkiewicz/ <iwan@eu07.pl> http://www.eu07.pl
tel: +48667841589
********* Non sunt multiplicanda entia sine necessitate *********

Marcin_EU

  • Gość
Re: Maszyna Open Source
« Odpowiedź #8 dnia: 04 Czerwca 2004, 16:13:58 »
Cytat: "iwan"
Cytat: "Marcin_EU"
Niby jestes za ale CVSa nie chcesz postawic wiec sam blokujesz taka mozliwosc :)


Ale mi sie nie chce... ;-)

To rob format i stawiaj serwer na windzie, wszystko sie samo zainstaluje ;)

Offline iwan

  • Administrator
  • Wiadomości: 595
    • Zobacz profil
    • Fotki na TWB
  • Otrzymane polubienia: 18
Re: Maszyna Open Source
« Odpowiedź #9 dnia: 04 Czerwca 2004, 16:39:35 »
Cytuj
To rob format i stawiaj serwer na windzie, wszystko sie samo zainstaluje ;)


Jak taki dowcipny jestes to zrob tak sam... Przeciez CVS nie musi stac u mnie ;-)
/Krzysztof Waszkiewicz/ <iwan@eu07.pl> http://www.eu07.pl
tel: +48667841589
********* Non sunt multiplicanda entia sine necessitate *********

Offline Dżyszla

  • Wiadomości: 444
    • Zobacz profil
    • mgr inż. Dżyszla Homepage
  • Otrzymane polubienia: 6
Maszyna Open Source
« Odpowiedź #10 dnia: 06 Czerwca 2004, 14:08:28 »
Przy okazji... Jak tam te modyfikacje idą... Bo bym się wziął za stare kody jeszcze, ale czekam aż będzie ta wersja z uzależnieniem od sieci trakcyjnej.

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4220
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 247
Maszyna Open Source
« Odpowiedź #11 dnia: 06 Czerwca 2004, 17:44:55 »
No własnie ale to już Ci Winger powie... co z tą wersja.
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline ABu

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 45
Maszyna Open Source
« Odpowiedź #12 dnia: 06 Czerwca 2004, 22:21:11 »
Cytat: "Dżyszla"
Przy okazji... Jak tam te modyfikacje idą... Bo bym się wziął za stare kody jeszcze, ale czekam aż będzie ta wersja z uzależnieniem od sieci trakcyjnej.


Pamiętaj, że jeszcze ja jestem w kolejce ;)
Mam tam troszkę do wklejenia. A o wersję z uzależnieniem na razie
boję się pytać :)

Pozdrawiam
ABu
ABu

Offline Dżyszla

  • Wiadomości: 444
    • Zobacz profil
    • mgr inż. Dżyszla Homepage
  • Otrzymane polubienia: 6
Maszyna Open Source
« Odpowiedź #13 dnia: 07 Czerwca 2004, 21:18:05 »
Pamiętam, pamiętam...

obyśmy się doczekali...

Offline t0mcioo

  • Wiadomości: 65
    • Zobacz profil
    • Homepage
  • Otrzymane polubienia: 0
Re: Maszyna Open Source
« Odpowiedź #14 dnia: 08 Czerwca 2004, 19:22:06 »
Cytat: "iwan"
Cytuj
To rob format i stawiaj serwer na windzie, wszystko sie samo zainstaluje ;)


Jak taki dowcipny jestes to zrob tak sam... Przeciez CVS nie musi stac u mnie ;-)


co do CVS to może mogłbym postawic na 'mojim' serwerku (mysialbym pogadac z wspoładminem co do takiej decyzji by nie mial zdziwka). Szczegółów dot. serwerka nie bede podawał publicznie - jakbedzie zainteresowwanie oraz zostana zakonczone prace nad nim (bo obecnie jest rozpieprzony) to pogadam na priv z autorami

pozdrawaim
~/
"...sometimes the sound of goodbye is louder than any drum beat..."
Literówki wynikaja zwykle z braku kofeiny. Braki 'ogonków' - z niechcenia robienia sobie odcisków na kciuku.

Offline hexy

  • Wiadomości: 57
    • Zobacz profil
    • http://www.banghole.humor.pl/
  • Otrzymane polubienia: 0
Maszyna Open Source
« Odpowiedź #15 dnia: 08 Czerwca 2004, 23:34:50 »
open source?

dla mnie panowie sprawa wyglada tak:

nawet zajefajny programista moze nie odnalezc sie w nieuporzadkowanym kodzie... wiec sie nie dziwie ze nie chetnie udostepniacie :)

zeby ten kod ladnie poukladac pewnie byloby z tym wiele roboty a to spowolniloby prace nad samym symulatorem, a tego wszyscy chyba bysmy nie chcieli :)

moje osobiste stanowisko w tej sprawie

i pozdrawiam szanownych :)

Offline Maciu

  • Wiadomości: 60
    • Zobacz profil
    • http://www.maciu.net
  • Otrzymane polubienia: 1
Maszyna Open Source
« Odpowiedź #16 dnia: 10 Czerwca 2004, 18:10:06 »
Cytat: "hexy"
open source?

dla mnie panowie sprawa wyglada tak:

nawet zajefajny programista moze nie odnalezc sie w nieuporzadkowanym kodzie... wiec sie nie dziwie ze nie chetnie udostepniacie :)

zeby ten kod ladnie poukladac pewnie byloby z tym wiele roboty a to spowolniloby prace nad samym symulatorem, a tego wszyscy chyba bysmy nie chcieli :)


Moze i masz racje... na pocztaku tak by moglo byc, ale patrzac bardziej w przyszlosc (zakladajac ze symulator bedzie sie caly czas rozwijał) to napewno to pomoglo by to projektowi. Co do tego ze kod nie jest uporzadkowany to moze to jest akurat szansa na to zeby go w koncu uporzadkowac??
Nie prawda jest tez ze prace zostana spowolnione, przeciez w ten sposob wiecej ludzi bedzie aktywnie uczystniczyc w projekcie . Coraz wiecej ludzi porusza ten temat, wystarczy spojzec na "miedzynarodowa" część forum. Jeden gosciu nawet zadeklarowal pomoc...
Registered Linux user #414397

Offline McZapkie

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 675
    • Zobacz profil
    • http://www.mczapkie.prv.pl
  • Otrzymane polubienia: 0
Maszyna Open Source
« Odpowiedź #17 dnia: 10 Czerwca 2004, 22:04:32 »
Proponuję temat zamknąc i powrócić do niego, gdy ktoś wreszcie postawi to CVS z interfejsem przez WWW.

Marcin_EU

  • Gość
Maszyna Open Source
« Odpowiedź #18 dnia: 10 Czerwca 2004, 22:16:07 »
Cytat: "McZapkie"
Proponuję temat zamknąc i powrócić do niego, gdy ktoś wreszcie postawi to CVS z interfejsem przez WWW.

Ale CVS chyba nie ma sensownego intrerfejsu WWW. Jedyny ktory znam z sourceforge.net to taki, ktory pozwala jedynie na przegladanie roznic, nawet pelnych plikow sciagnac z tego sie nie da.

Offline orzech

  • Wiadomości: 8
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Maszyna Open Source
« Odpowiedź #19 dnia: 19 Czerwca 2004, 12:13:33 »
Cytat: "Marcin_EU"
Cytat: "McZapkie"
Proponuję temat zamknąc i powrócić do niego, gdy ktoś wreszcie postawi to CVS z interfejsem przez WWW.

Ale CVS chyba nie ma sensownego intrerfejsu WWW. Jedyny ktory znam z sourceforge.net to taki, ktory pozwala jedynie na przegladanie roznic, nawet pelnych plikow sciagnac z tego sie nie da.


Np. http://cvs.pld-linux.org/
Można oglądać różnice, można ściągnąć dowolną rewizę pliku.
Tomek Orzechowski