Autor Wątek:  Wypadek w Zabrzu  (Przeczytany 3422 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline REWIZOR

  • Administrator
  • Wiadomości: 3679
    • Zobacz profil
    • www.eu07.pl
  • Otrzymane polubienia: 28
Pozdrawiam

Offline ET21-622

  • Wiadomości: 287
  • Dźwiękowiec
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Wypadek w Zabrzu
« Odpowiedź #1 dnia: 17 Maja 2010, 13:44:59 »
Może to głupie, mieszkam w Zabrzu i nic nie wiadomo mi o tym, Trochę szkoda mi drezyny, zawsze jak byłem na szlaku to mnie mijała. Ale dobrze że się tylko na 6 poszkodowanych skończyło, że się pociąg nie wykoleił. Bo by było.
EDIT:
Poza tym wiadomo kto zawinił?
« Ostatnia zmiana: 17 Maja 2010, 14:08:00 wysłana przez ET21-622 »

Offline DRE

  • Wiadomości: 63
  • D29-131
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Wypadek w Zabrzu
« Odpowiedź #2 dnia: 17 Maja 2010, 15:02:13 »
Jak to możliwe, że maszynista drezyny nie zawiadomił nikogo, że staje na szlaku. Przecież od tak sobie nie może stanąć. Winę powinien ponieść maszynista drezyny.

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: Wypadek w Zabrzu
« Odpowiedź #3 dnia: 17 Maja 2010, 15:14:30 »
Jak to możliwe, że maszynista drezyny nie zawiadomił nikogo, że staje na szlaku. Przecież od tak sobie nie może stanąć. Winę powinien ponieść maszynista drezyny.
Skąd wiesz, że nie zawiadomił? I od kiedy to muszę mieć pozwolenie, żeby się nagle zatrzymać na szlaku?
To dyżurny potwierdza bądź nie przybycie pojazdu pomocniczego a nie kierowca drezyny. Ten mógł to zgłosić a dyżurny to przyjął do wiadomości i tyle. Jeśli natomiast nie możemy się porozumieć z posterunkiem to obowiązkowo wysyłamy pracownika by w razie zauważenia pociągu starał się go zatrzymać. Jeśli na wspomnianym szlaku jest SBLka i maszynista zatrzymał się przed sygnałem "Stój" a następnie ruszył bez nawiązania łączności z posterunkiem i nie zapytał czemu czemu "jest na Stój" no to ewidentnie winę ponosi maszynista EZTa.
btw Przepisy wcale nie mówią maszyniście, że ma jechać 20km/h. Ma poruszać się z prędkością bezpieczną do 20km/h. Skoro działo się to w porze ciemnej to najwyraźniej maszynista nie zastosował się do tego przepisu…
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline DRE

  • Wiadomości: 63
  • D29-131
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Wypadek w Zabrzu
« Odpowiedź #4 dnia: 17 Maja 2010, 15:26:12 »
Skąd wiesz, że nie zawiadomił? I od kiedy to muszę mieć pozwolenie, żeby się nagle zatrzymać na szlaku?
Nie wiem, czy nie zawiadomił. Tylko tak mi się wydaje.

Na trasie Zabrze - Chorzów Batory SBLki działają różnie. Wiele razy na stacji w Świętochłowicach psuje się SBL. W Zabrzu jest podobnie. SBL na tej strasie jest zwariowany. Jedzie pociąg w stronę Zabrza, a na SBL jest sygnał zezwalający na jazdę, chociaż ma on wskazywać sygnał przy jeździe po niewłaściwym torze w stronę Batorego.

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Wypadek w Zabrzu
« Odpowiedź #5 dnia: 17 Maja 2010, 16:55:17 »
Tylko tak mi się wydaje.

Mhm...

Cytuj
Na trasie Zabrze - Chorzów Batory SBLki działają różnie. Wiele razy na stacji w Świętochłowicach psuje się SBL.

Uszkodzenie blokady samoczynnej nie zwalnia maszynisty z przestrzegania przepisów (a nie jest powiedziane, że SBL działała źle). Jeśli jest S1/ciemny/wątpliwy i maszynista nie otrzymał R-305 na unieważnienie blokady, odstęp osłaniany semaforem z takim wskazaniem po uprzednim zatrzymaniu przejeżdża z V max. do 20km/h.

Cytuj
W Zabrzu jest podobnie. SBL na tej strasie jest zwariowany. Jedzie pociąg w stronę Zabrza, a na SBL jest sygnał zezwalający na jazdę, chociaż ma on wskazywać sygnał przy jeździe po niewłaściwym torze w stronę Batorego.

Mógłbyś jakoś to rozwinąć (lub napisać w sposób bardziej zrozumiały)?
« Ostatnia zmiana: 17 Maja 2010, 17:01:06 wysłana przez ZiomalCl »