Autor Wątek:  Hamulec pomocniczy  (Przeczytany 25376 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline dila en57

  • Wiadomości: 89
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Hamulec pomocniczy
« dnia: 05 Kwietnia 2010, 19:43:34 »
Czy w EN57 są pomocnicze? Bo ręczny jest. W symku hamuje na pomocniczym chociaż go nie widać, albo nie wiem gdzie jest :)
Pozdrawiam, Piotr

Offline tomekilawa

  • Wiadomości: 258
  • na służbie...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Hamulec pomocniczy
« Odpowiedź #1 dnia: 05 Kwietnia 2010, 19:46:51 »
W EZT się ich nie stosuje bo każdy człon musiałby mieć podłączenie do zaworu pomocniczego maszynisty. Za dużo zachodu i nie jest stosowany w EZT-ach. Co do błędu pewnie nikt go nie znalazł, bądź nie da się z tym nic zrobić.

Offline dila en57

  • Wiadomości: 89
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Hamulec pomocniczy
« Odpowiedź #2 dnia: 05 Kwietnia 2010, 19:49:25 »
Jaki siłę ma ręczny? Jak często się go używa?
Pozdrawiam, Piotr

Offline tomekilawa

  • Wiadomości: 258
  • na służbie...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Hamulec pomocniczy
« Odpowiedź #3 dnia: 05 Kwietnia 2010, 19:52:21 »
Hamulec ręczny stosowany jest tylko gdy opuszcza się dany pojazd trakcyjny, by tabor nie zbiegł. Co do siły to niewiem jak to opisać - jest silny na tyle by tabor mógł utrzymać w bezruchu.

Offline matfre96

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 594
  • m-sta
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 40
Odp: Hamulec pomocniczy
« Odpowiedź #4 dnia: 05 Kwietnia 2010, 20:00:43 »
A można podłączyć hamulec pomocniczy do dźwigni ręcznego? A jeżeli mówimy o hamulcach to czy Knorra można połączyć z Oerlikonem?
Autoryzacja: EU07, EP07, EP08, EP09, EU160, ED160, ED161, ED250, SM42, 18D, 6Dh-1, 15D, E6ACTd, E6ACTadb, T448p, 6Dg

Offline tomekilawa

  • Wiadomości: 258
  • na służbie...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Hamulec pomocniczy
« Odpowiedź #5 dnia: 05 Kwietnia 2010, 20:05:16 »
A można podłączyć hamulec pomocniczy do dźwigni ręcznego?

Nie, ponieważ ręczny jest mechaniczny, a hamulec pomocniczy pneumatyczny.

A jeżeli mówimy o hamulcach to czy Knorra można połączyć z Oerlikonem?

Tak, można bo obydwa są pneumatyczne.

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: Hamulec pomocniczy
« Odpowiedź #6 dnia: 05 Kwietnia 2010, 20:16:14 »
Jaki siłę ma ręczny?
Ciężar hamujący hamulca ręcznego np w EN57 wynosi 26 t.
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Hamulec pomocniczy
« Odpowiedź #7 dnia: 05 Kwietnia 2010, 20:38:21 »
Cytuj
Co do błędu pewnie nikt go nie znalazł, bądź nie da się z tym nic zrobić.

Przeciwnie - problem jest znany i da się coś z tym zrobić :)

Offline tomekilawa

  • Wiadomości: 258
  • na służbie...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Hamulec pomocniczy
« Odpowiedź #8 dnia: 05 Kwietnia 2010, 21:25:53 »
Przeciwnie - problem jest znany i da się coś z tym zrobić :)

Chodziło mi w sensie tego że teraz są ważniejsze rzeczy na głowie jeśli chodzi o *exe. ;)
koniec OT.

PS: Pewnie prawie nikt tego nie zauważył bo ktoś kto jest często w kabinie EN57, itp. widzi że na EZT nie ma hamulca pomocniczego i nie należy go używać (bo go nie ma, nawet w MaSzynie).

Offline MichałŁ

  • Wiadomości: 1179
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 37
Odp: Hamulec pomocniczy
« Odpowiedź #9 dnia: 06 Kwietnia 2010, 08:01:29 »
Ja bym stwierdził takie coś Ze za hamulec pomocniczy robi hamulec EP bo w końcu on napełnia bezpośrednio cylindry tak jak pomocniczy tylko sterowany jest elektrycznie.
Co do hamulca pomocniczego w pojazdach wieloczłonowych to są lokomotywy, w których hamulec pomocniczy działa na wszystkie człony poprzez połączenia pneumatyczne. W EZT zastąpione są przez połączenia elektryczne.
Połączenie oerlikona z knorrem jeżeli chodzi o hamulce pneumatyczne to można spokojnie połączyć. Ale EP już nie.

Nawet oerlikona EP są dwa rodzaje których pewnie nie można połączyć bo działają na innej zasadzie.
Pierwszy to taki jak w naszych kiblach.
Drugi kran maszynisty wygląda tak samo ale proces sterowania hamulcem EP inaczej. Tu ja potencjometr przestawiany dźwignią który zmienia napięcie na cewce zaworu powtarzacza a tym samym ciśnienie w cylindrze hamulcowym. Obsługa hamulca EP wygląda jak obsługa FD1. Czy takie coś jest u nas używane ? To się @YB by musiał wypowiedzieć.
A sam kran przedstawiony jest tu: http://lokforum.com/viewtopic.php?t=1171

Offline Anrej

  • Wiadomości: 825
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Hamulec pomocniczy
« Odpowiedź #10 dnia: 07 Kwietnia 2010, 10:44:19 »
Ale człowieku mącisz.
Hamulec pomocniczy działający na lokomotywę, jest tylko w lokomotywach. W EZT nie ma hamulca pomocniczego, gdyż lokomotywa z składem stanowia jedną całość. Hamowanie elektropneumatyczne dokonuje się tą sama dźwignią co pneumatyczne. W symku jest to 1 pozycja dżwigni hamulca. Charakteryzuje się to brakiem spadku ciśnienia w PG.
Klawisze 1 i 7 obsługują kran pomocniczy lokomotywy. Ale jak podejdziesz do wagonu, to też używając klawiszy 1 i 7, zahamować lub odhamować wagon. Mimo że w wagonie kranu hamulca nie ma.

Offline MichałŁ

  • Wiadomości: 1179
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 37
Odp: Hamulec pomocniczy
« Odpowiedź #11 dnia: 07 Kwietnia 2010, 13:57:37 »
No fakt może trochę namąciłem. Chodziło mi właśnie o to że hamulec EP działa podobnie jak pomocniczy podaje powietrze bezpośrednio do cylindrów.
A co do hamulca pomocniczego to są lokomotywy co maja go w jednym kranie z zasadniczym.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Hamulec pomocniczy
« Odpowiedź #12 dnia: 07 Kwietnia 2010, 15:17:53 »
Tutaj wychodzi kwestia nazewnictwa. Hamulcem zasadniczym jest hamulec samoczyny zespolony. Natomiast zarówno pomocniczy z EU07 jak i ep z EN57 są hamulcami dodatkowymi i niesamoczynnymi. Można uważać, że hamulcem pomocniczym jest każdy hamulec poza zasadniczym, można też uważać, że hamulcem pomocniczym nazywamy hamulec pneumatyczny działający tylko na pojazd trakcyjny — co kto woli.
« Ostatnia zmiana: 07 Kwietnia 2010, 15:53:21 wysłana przez youBy »
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline dila en57

  • Wiadomości: 89
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Hamulec pomocniczy
« Odpowiedź #13 dnia: 07 Kwietnia 2010, 15:25:52 »
To co to jest za hmulec co nim hamujemy w kiblu 1 - 7?
Pozdrawiam, Piotr

Offline tomekilawa

  • Wiadomości: 258
  • na służbie...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Hamulec pomocniczy
« Odpowiedź #14 dnia: 07 Kwietnia 2010, 15:34:01 »
To co to jest za hmulec co nim hamujemy w kiblu 1 - 7?
Pomocniczym, ale w realnym świecie EN57 go nie ma. Poprostu trzeba go jakoś wykulczyć w exe i chk.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Hamulec pomocniczy
« Odpowiedź #15 dnia: 07 Kwietnia 2010, 15:54:05 »
Jest to hamulec ręczny.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline tomekilawa

  • Wiadomości: 258
  • na służbie...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Hamulec pomocniczy
« Odpowiedź #16 dnia: 07 Kwietnia 2010, 15:59:32 »
Jest to hamulec ręczny.
Czyli to nie błąd? W trybie debugmode wskazuje nam że to właśnie hamulec pomocniczy.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Hamulec pomocniczy
« Odpowiedź #17 dnia: 07 Kwietnia 2010, 16:05:53 »
Za dużo by było kombinowania z podmienianiem napisów, więc napis jest jeden dla każdego rodzaju pojazdu.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline LHS_ST40S

  • Wiadomości: 472
  • OSx86 is the best!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 27
Odp: Hamulec pomocniczy
« Odpowiedź #18 dnia: 07 Kwietnia 2010, 19:39:39 »
Jak można w kibelku zaanimować ręczny, tzn. co wpisać do mmd aby się kręcił podczas naciskania klawiczy num 1/7?
Cud zdarza się tylko kiedy nie ma znaczenia.

Offline MichałŁ

  • Wiadomości: 1179
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 37
Odp: Hamulec pomocniczy
« Odpowiedź #19 dnia: 07 Kwietnia 2010, 19:42:49 »
Ja tam się nie znam na MMD. Ale bym spróbował  dać wpis który jest w kabinie SM31 tam podczas hamowania dodatkowym kręci się koło hamulca ręcznego.

Offline puma2091

  • Wiadomości: 463
  • ...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Hamulec pomocniczy
« Odpowiedź #20 dnia: 07 Kwietnia 2010, 19:48:32 »
A pisząc już coś na temat hamulca pomocniczego. Pamiętam że w SM42 była taka sama sytuacja jak w kiblu. Do czego jest/było to przypisane?

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Hamulec pomocniczy
« Odpowiedź #21 dnia: 07 Kwietnia 2010, 19:59:34 »
Musiałbyś znać nazwę koła od hamulca ręcznego w kabinie kibla.
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline Anrej

  • Wiadomości: 825
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Hamulec pomocniczy
« Odpowiedź #22 dnia: 08 Kwietnia 2010, 01:17:39 »
Chodziło mi właśnie o to że hamulec EP działa podobnie jak pomocniczy podaje powietrze bezpośrednio do cylindrów.
Jeśli EZT ma hamulec EP, jest to hamulec zasadniczy. Kojarzenie go z hamulcem pomocniczym jest wprowdzeniem w błąd.
Hamulcem zasadniczym jest hamulec samoczyny zespolony.
Dla mnie hamulec samoczynny, jest hamulcem który działa samoczynnie. Hamulec zasadniczy takim hamulcem nie jest.
Można uważać, że hamulcem pomocniczym jest każdy hamulec poza zasadniczym, można też uważać, że hamulcem pomocniczym nazywamy hamulec pneumatyczny działający tylko na pojazd trakcyjny — co kto woli.
Hamulcem pomocniczym może być hamulec reczny, działający mechanicznie po przez układ dźwigni na klocki hamulcowe. Przecież w wagonach też taki jest stosowany. Także pneumatyczny działający tylko na koła pojazdu trakcyjnego.
To co to jest za hmulec co nim hamujemy w kiblu 1 - 7?
Fragment pliku klawiszologia.txt
7/1 - [kl. numeryczna] - hamowanie/odhamowywanie dowolnego pojazdu* hamulcem pomocniczym

* - tylko pojazdy do 500 m od prowadzonej lokomotywy i stojące na tym samym torze

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Hamulec pomocniczy
« Odpowiedź #23 dnia: 08 Kwietnia 2010, 09:34:30 »
Dla mnie hamulec samoczynny, jest hamulcem który działa samoczynnie. Hamulec zasadniczy takim hamulcem nie jest.
W Polsce hamulcem zasadniczym jest zawsze hamulec samoczynny zespolony (powietrzny).
Jeśli EZT ma hamulec EP, jest to hamulec zasadniczy. Kojarzenie go z hamulcem pomocniczym jest wprowdzeniem w błąd.
Hamulec EP nie może być hamulcem zasadniczym, gdyż nie umożliwia on współpracy z innymi pojazdami i nie jest samoczynny. Hamulec pneumatyczny stoi zawsze nad hamulcem elektropneumatycznym.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline Anrej

  • Wiadomości: 825
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Hamulec pomocniczy
« Odpowiedź #24 dnia: 08 Kwietnia 2010, 12:27:00 »
W Polsce hamulcem zasadniczym jest zawsze hamulec samoczynny zespolony (powietrzny).
Logicznie mysląc hamulec samoczynny jest to hamulec który działa samoczynnie bez udziału człowieka. Ja nie widzę aby to był hamulec somoczynny.
Hamulec EP nie może być hamulcem zasadniczym, gdyż nie umożliwia on współpracy z innymi pojazdami i nie jest samoczynny. Hamulec pneumatyczny stoi zawsze nad hamulcem elektropneumatycznym.
Skoro EZT został wyposażony w hamulec EP to jest to hamulec zasadniczy. Dla wyjaśnienia jest to tak samo hamulec pneumatyczny, tylko ze sterowaniem elektrycznym. W przypadku awarii sterowania elektrycznego działa jak zwykły hamulec pneumatyczny. Tak samo w przypadku rozerweania składu. Co to znaczy. Nie umożliwia współpracę z innymi pojazdami. O samoczynnym już pisałem. Hamulec pneumatyczny to przeżytek, był dobry przy szybkości 40km/godz.

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2307
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 168
Odp: Hamulec pomocniczy
« Odpowiedź #25 dnia: 08 Kwietnia 2010, 12:33:25 »
Logicznie mysląc hamulec samoczynny jest to hamulec który działa samoczynnie bez udziału człowieka. Ja nie widzę aby to był hamulec somoczynny.
No to przyjrzyj się lepiej. W przypadku rozerwania PG hamowanie zostaje wdrożone SAMOCZYNNIE. Na tym właśnie polega jego samoczynność

Dla wyjaśnienia jest to tak samo hamulec pneumatyczny, tylko ze sterowaniem elektrycznym. W przypadku awarii sterowania elektrycznego działa jak zwykły hamulec pneumatyczny. Tak samo w przypadku rozerweania składu.
W przypadku rozerwania EZT hamowanie nagłe zapewnia właśnie hamulec pneumatyczny (a nie elektropneumatyczny) i jego SAMOCZYNNOŚĆ.
« Ostatnia zmiana: 08 Kwietnia 2010, 14:16:31 wysłana przez ZiomalCl »
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline MichałŁ

  • Wiadomości: 1179
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 37
Odp: Hamulec pomocniczy
« Odpowiedź #26 dnia: 08 Kwietnia 2010, 12:36:44 »
Nawet próbę hamulca w EZT robi się hamulcem samoczynnym. EP daje nam to że można precyzyjniej hamować czyli łatwiej zatrzymać się w peronach z dużej prędkości na krótszym odcinku.

Offline Piotrek

  • Wiadomości: 888
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Hamulec pomocniczy
« Odpowiedź #27 dnia: 08 Kwietnia 2010, 20:51:34 »
Nawet próbę hamulca w EZT robi się hamulcem samoczynnym. EP daje nam to że można precyzyjniej hamować czyli łatwiej zatrzymać się w peronach z dużej prędkości na krótszym odcinku.

Próbę hamulca na EZT robi się pneumatycznym oraz elektropneumatycznym. Natomiast za hamulcem pneumatycznym jako głównym przemawia także fakt, że działa on zawsze, niezależnie od tego, czy jest napięcie "na kranie" oraz, że w pierwszych EN57 hamulec EP był załączany dodatkowo przyciskiem w rączce.

Offline Szopa

  • Wiadomości: 228
  • Miłośnik kolei z Wrocławia
    • Zobacz profil
    • Moja galeria zdjęciowa
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Hamulec pomocniczy
« Odpowiedź #28 dnia: 08 Kwietnia 2010, 22:00:32 »
Więc jak dokładnie wygląda próba hamulca w EZT? Maszynista najpierw hamuje hamulcem na pozycji hamowania elektropneumatycznego, luzuje a następnie hamuje na pozycji hamowania pneumatycznego?
www.gagarin.kolej.org.pl -moja galeria zdjęciowa
www.youtube.com/user/gagarinpl -moja galeria filmowa
Pozdrawiam!

Offline tomekilawa

  • Wiadomości: 258
  • na służbie...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Hamulec pomocniczy
« Odpowiedź #29 dnia: 08 Kwietnia 2010, 22:04:48 »
Więc jak dokładnie wygląda próba hamulca w EZT? Maszynista najpierw hamuje hamulcem na pozycji hamowania elektropneumatycznego, luzuje a następnie hamuje na pozycji hamowania pneumatycznego?
Z tego co obserwowałem w kabinie EN57 to wykonuje się próbę tylko pneumatykiem. Wystarczy nabić trochę powietrza, tak gdzieś 1mpa wystarczy.

Krzysiek626
« Ostatnia zmiana: 09 Kwietnia 2010, 03:41:38 wysłana przez Krzysiek626 »