Autor Wątek:  Twórcy tekstur: WIĘCEJ UWAGI!!!  (Przeczytany 7504 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Bartek

  • Wiadomości: 378
  • MaSzyna Team Member since 2003
    • Zobacz profil
    • http://republika.pl/gliniecki
  • Otrzymane polubienia: 5
Twórcy tekstur: WIĘCEJ UWAGI!!!
« dnia: 19 Maja 2004, 21:39:45 »
Drodzy twórcy tekstur!

Doceniam Wasz wkład w rozwój symka i cieszę się, że macie tyle zapału do pracy. Podziwiam również wyniki Waszej roboty, którymi są piękne i - co najważniejsze - realistyczne tekstury.

Jednak chciałbym zwrócić Waszą uwagę na Wasze niedoróbki, które często mogą zniweczyć cały trud wkładany w tworzenie tekstur.

Autor Eaos-packa, bodaj Mateuzs:

1. Nieszczęśliwy pomysł z instalatorem i domyślną ścieżką (błędnie zresztą podaną) o nazwie "C:/Katalog z symulatorem" czy coś w tym rodzaju. Nie mogłeś zrobić jak inni zwykłego .rar albo .zip?

2. Jak już robisz poprawioną scenerię z eaosami, to chłopie rób ją dokładnie!!! W poprawionym przez Ciebie Quarku nie ma gagarina (wagony są, ale loka wcięło). Do tego ewidentny bład w definicji wagonu. Tekstura nazywa się "eaos.jpg", a wpis w scenerii odwołuje się do pliku "eaos1.jpg", którego nie ma. Przez to wagony są śnieżnie białe... I jak ludzie mają używać tych nowych eaosów? Trzeba przerabiać scenerię ręcznie.

Autor tekstury ET22-1037

Jaka to jest tekstura musiałem się domyślać. Wszędzie jest co prawda ET22-1037, ale plik .rar ma nazwę ET22-1034. Rozdwojenie jaźni?

Do tego często zdarza się Wam mylić wpisy dla lokomotyw (wagonów). Podajecie je jakoś automatycznie i wychodzą takie kwiatki, że wpis odwołuje się do nieistniejącego pliku tekstury z powodu pomylenia numerka lokmotywy.

Tak więc na przyszłość: Poświęćcie te 5 minut na praktyczne sprawdzenie Waszego dzieła. Zróbcie wszystko od początku tak jak będzie to robiła osoba pobierająca Waszą teksturę: wypakowanie, dodanie wpisu, uruchomienie symka i sprawdzenie czy działa poprawnie!

Jednocześnie dziękuję za dostosowanie się do mojego porzedniego apelu i dodawanie zrzutów ekranu z symka. Mała uwaga do tego: róbcie takie zrzuty, żeby lokomotywę było w miarę wyraźnie widać, a więc z dosyć bliska. Większość zrzutów jest OK, ale kilka jest zbyt dalekich i przez to niewyraźnych.
Pozdrawiam z Gdyni Wielkiego Kacka,
Bartek

Offline Bart

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 415
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Twórcy tekstur: WIĘCEJ UWAGI!!!
« Odpowiedź #1 dnia: 19 Maja 2004, 22:03:20 »
No to i ja dorzucę swoje 3 grosze. Sprawa tyczy się Roberta, ale pewnie i nie tylko jego. Otórz w packu można znaleźć zdjecie oryginału oraz screena z symka. Wszystko byłoby super fajnie, ale screen jest w formacie BMP i zajmuje blisko 1000kb stanowiąć 70% zawartości paczki. Pamiętajcie że tu są modemowcy, a wcale nie jest problemem zapisać obrazek w JPG/JPEG a wtedy z 972kb zrobi się 97kb. Jak się zapisuje w PAINCIE to zawsze można zamienić na JPG w programie do oglądania zdjęć np ACDSee, opcja SAVE AS...
Marcin_EU (21-08-2005 20:42) napisał:
wystarczy znalezc wielu frajerow i za 10 lat ze starego symka bedziecie mieli bve, a za 50 to moze i mstsa

Offline uetam

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2641
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Re: Twórcy tekstur: WIĘCEJ UWAGI!!!
« Odpowiedź #2 dnia: 20 Maja 2004, 08:03:08 »
Cytat: "Bartek_G"
tekstur.

Autor Eaos-packa, bodaj Mateuzs:

1. Nieszczęśliwy pomysł z instalatorem i domyślną ścieżką (błędnie zresztą podaną) o nazwie "C:/Katalog z symulatorem" czy coś w tym rodzaju. Nie mogłeś zrobić jak inni zwykłego .rar albo .zip?

2. Jak już robisz poprawioną scenerię z eaosami, to chłopie rób ją dokładnie!!! W poprawionym przez Ciebie Quarku nie ma gagarina (wagony są, ale loka wcięło). Do tego ewidentny bład w definicji wagonu. Tekstura nazywa się "eaos.jpg", a wpis w scenerii odwołuje się do pliku "eaos1.jpg", którego nie ma. Przez to wagony są śnieżnie białe... I jak ludzie mają używać tych nowych eaosów? Trzeba przerabiać scenerię ręcznie.


W ogóle wszystko sie spierniczyło;/ Miał być zestaw tekstur materiałów a go nie było;/ Wysyłałem do ludzi poprawioną scenerię i im działała..
Koltom chyba już to wszystko poprawił, zreszta zaraz sprawdze. Archiwum jest w exe, ale równie dobrze mozna zmienic rozszerzenie na rar. I nie wiem jakim cudem zginął gagarin...Po za tym tekstury nazywają się eaos.bmp,eaos2.bmp,eaos3.bmp,eaos4.bmp oraz eaos5.bmp , w jpg są screeny. Po za tym w readme jest chyba wszystko bardzo dobrze opisane, wiec chyba nikomu nie sprawi problemu zmiana tekstury w swoim quarkmc.scn. Jesli komus sprawi to problem, to prosze na pw.

Offline Bartek

  • Wiadomości: 378
  • MaSzyna Team Member since 2003
    • Zobacz profil
    • http://republika.pl/gliniecki
  • Otrzymane polubienia: 5
Re: Twórcy tekstur: WIĘCEJ UWAGI!!!
« Odpowiedź #3 dnia: 20 Maja 2004, 13:51:15 »
Cytat: "MatEUzs"
Po za tym tekstury nazywają się eaos.bmp,eaos2.bmp,eaos3.bmp,eaos4.bmp oraz eaos5.bmp , w jpg są screeny.


Tak, chodziło mi o pliki .bmp. Ale nie zmienia to faktu, że wpisy są niepoprawne i wagony białe.


Cytat: "MatEUzs"
Po za tym w readme jest chyba wszystko bardzo dobrze opisane, wiec chyba nikomu nie sprawi problemu zmiana tekstury w swoim quarkmc.scn.


Jest wszystko wytłumaczone, ale nie o to przecież chodzi żeby samemu zmieniać wpisy skoro autor dostarcza już scenerię zmodyfikowaną. Chodzi mi o to, że można się zdenerwować lekko: użytkownik cieszy się, że nie musi sam zmieniać wpisów, bo jest sceneria zrobiona przez autora tekstur, a potem okazuje się, że trzeba i tak wszystko poprawiać.
Pozdrawiam z Gdyni Wielkiego Kacka,
Bartek

Offline uetam

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2641
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Twórcy tekstur: WIĘCEJ UWAGI!!!
« Odpowiedź #4 dnia: 20 Maja 2004, 15:00:07 »
Ja naprawde nie wiem co sie stalo, wysylalem ta scenerie andemu, i pisal ze wszystko jest ok...Moze zly plik wrzucilem...

Offline Bartek_Łódź

  • Wiadomości: 2
    • Zobacz profil
    • http://republika.pl/tolkmicko
  • Otrzymane polubienia: 0
Twórcy tekstur: WIĘCEJ UWAGI!!!
« Odpowiedź #5 dnia: 24 Maja 2004, 10:58:01 »
W sprawie za duzych screenow.bmp w paczkach z teksturami. Moje screeny sa po okolo 800kb w paczce w rar kurcza sie do okolo 200kb. Mozna je zrobic w .jpg ale wtedy i tak maja po okolo 200kb a po spakowaniu juz sie nie kurcza wiec nie widze roznicy (chyba ze sie myle).

Dzieki za uwagi.
Pozdrawiam  Robert = (Bartek_Ł)
Bartek_Ł

Offline Bart

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 415
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Twórcy tekstur: WIĘCEJ UWAGI!!!
« Odpowiedź #6 dnia: 24 Maja 2004, 14:05:32 »
Cytat: "Bartek_Łódź"
W sprawie za duzych screenow.bmp w paczkach z teksturami. Moje screeny sa po okolo 800kb w paczce w rar kurcza sie do okolo 200kb. Mozna je zrobic w .jpg ale wtedy i tak maja po okolo 200kb a po spakowaniu juz sie nie kurcza wiec nie widze roznicy (chyba ze sie myle).


Tak.. zobaczmy. Otwórzym paczkę EU07-343. Mamy screenik po skompresowaniu 640x480 (BMP) 230 Kb. Dalej mamy fotke 1024x768 (JPG) 105 Kb ze znacznie większą ilością kolorów. Policzmy BMP ilość kolorów 11798... zdjęcie JPG 92478 kolorów. Może nie widzisz różnicy ale ja widze drastyczną. Idźmy dalej. Skompresujmy screena z 343. Po kompresji bez utraty jakości ma 77kb po wrzóceniu do paczki 70 kb. JA TAM RÓŻNICE WIDZE :P
Marcin_EU (21-08-2005 20:42) napisał:
wystarczy znalezc wielu frajerow i za 10 lat ze starego symka bedziecie mieli bve, a za 50 to moze i mstsa

Offline Bartek_Łódź

  • Wiadomości: 2
    • Zobacz profil
    • http://republika.pl/tolkmicko
  • Otrzymane polubienia: 0
Twórcy tekstur: WIĘCEJ UWAGI!!!
« Odpowiedź #7 dnia: 25 Maja 2004, 09:23:47 »
Bart masz racje, sprawdziłem (moj blad), na przyszlosc postaram sie umieszczac screeny tylko w .jpg
Bartek_Ł

Offline ZT-POZNAN

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 493
  • PKP Cargo S.A
    • Zobacz profil
    • Wszystko o ET22
  • Otrzymane polubienia: 0
Twórcy tekstur: WIĘCEJ UWAGI!!!
« Odpowiedź #8 dnia: 07 Czerwca 2004, 16:23:09 »
I znowu ktoś dodał niby to teksture do et22-992 a w srodku co się okazuje wszystko gra et22-992 tylko czemu na teksturze jest numer 922 ?? Pozdrawiam twórce tej teksturki bo fajnie wyszła ale nastepnym razem warto przejżeć czy się wszystko zgadza
www.et22.pl - zapraszam

Offline Bartek

  • Wiadomości: 378
  • MaSzyna Team Member since 2003
    • Zobacz profil
    • http://republika.pl/gliniecki
  • Otrzymane polubienia: 5
Twórcy tekstur: WIĘCEJ UWAGI!!!
« Odpowiedź #9 dnia: 07 Czerwca 2004, 16:51:42 »
Robert!!! Przecież pisałem, do jasnej anielki, WIĘCEJ UWAGI. Drugi raz pomyliłeś numery!


Do tego kolega EU05 też jest niechlujny. W pliku czytajto.txt w paczce z teksturą do EU07-010 jest napisane:

Cytuj
node -1 0 EU07-010 dynamic PKP\Eu07 eu07-010 4E 0.0 headdriver 3 0 enddynamic

 Wystarczy tylko wpisać i można podziwiać fiata! Życzę więc miłych wrażeń!!!


Nie wiem od kiedy EU07 to "fiat"... Nie rób mechanicznie jak małpka kopiuj-wklej, bo zobacz co z tego wychodzi. Jak coś robisz, to naucz się to robić dokładnie!

Złe nazwy plików w teksturze dla byka poprawię.
Pozdrawiam z Gdyni Wielkiego Kacka,
Bartek