Autor Wątek:  Dodawanie nowych pojazdów do Rainsted(PC2009)  (Przeczytany 13680 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Alexej

  • Wiadomości: 82
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Dodawanie nowych pojazdów do Rainsted(PC2009)
« dnia: 22 Lutego 2010, 18:14:05 »
Witam
Mam mały problem,_otóż chciałem dodać do symka TEM2U autorstwa Sigmana._Dodałem wpisy do dynamic.dat, jednak<>w zakładce "skałady" i w pojazdach dostępnych do edycji owej lokomotywy nie znalazłem._W jaki sposób mogę dodać pojazd do spisu?

ZiomalCl
« Ostatnia zmiana: 22 Lutego 2010, 21:01:51 wysłana przez ZiomalCl »
maszynista-stażysta

Offline Rozi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1931
  • Są zdjęcia = są modele.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 135
Odp: Dodawanie nowych pojazdów do Rainsted(PC2009)
« Odpowiedź #1 dnia: 22 Lutego 2010, 18:16:24 »
W jaki sposób mogę dodać pojazd do spisu?

Zakładka "Tabor posiadany" wciskasz "Sprawdź posiadany tabor".

Offline Alexej

  • Wiadomości: 82
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: Dodawanie nowych pojazdów do Rainsted(PC2009)
« Odpowiedź #2 dnia: 22 Lutego 2010, 19:06:24 »
Niestety nic z tego._Widzi folder,_ale w nie dodaje pozycji w zakładce "pojazdy dostępne do edycji". Po wyłączeniu i ponownym włączeniu startera folder z TEM2U znika z listy "tabor posiadany" i ponownie trzeba wyszukiwać._I tak za każdym razem.

Pisz poprawnie. Jeśli stawiasz odstępy między wyrazami, to wygląda na to że spacja Ci działa. A więc stawiaj je również po znakach interpunkcyjnych.
ZiomalCl
« Ostatnia zmiana: 22 Lutego 2010, 21:04:10 wysłana przez ZiomalCl »
maszynista-stażysta

Offline libertyn89

  • Wiadomości: 2002
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Dodawanie nowych pojazdów do Rainsted(PC2009)
« Odpowiedź #3 dnia: 22 Lutego 2010, 19:07:18 »
Bo nie trzeba niczego dodawac do dynamic.dat. Musisz opisac tekstury w pliku textures.txt.
Pozdrawiam, Karol

Offline TeKatka

  • Wiadomości: 147
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Dodawanie nowych pojazdów do Rainsted(PC2009)
« Odpowiedź #4 dnia: 29 Marca 2010, 14:37:03 »
TEM2U autorstwa Sigmana oteksturowana jest teksturami w formacie .tga i .bmp. Dlatego, aby to działało trzeba przekonwertować te tekstury na .dds (np. mariuszowym narzędziem). Później we wszystkich plikach .t3d należy zmienić rozszerzenia z .tga i .bmp na .dds (ja to zrobiłem notatnikiem). Mnie to śmiga, tylko mam problem z drugim haslerem (jest w połowie nałożona tekstura biała i w połowie podświetlona) i z podświetleniem.

Offline chemik35

  • Wiadomości: 154
  • Stacja Płock Trzepowo
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: Dodawanie nowych pojazdów do Rainsted(PC2009)
« Odpowiedź #5 dnia: 29 Marca 2010, 14:55:03 »
Ja po prostu wrzuciłem metodą "na chama" foldery tamar do dynamic a potem po prostu w pliku .scn dodawałem wpis loka z pliku readme tamary. Metoda mało wygodna ale działa bez żadnego kombinowania.
mam problem z drugim haslerem (jest w połowie nałożona tekstura biała i w połowie podświetlona) i z podświetleniem.
Co do tego haslera - trzeba zmienić rozmiar pliku z bodajże 1204X512 na 1024X512 i wszystko jest OK (taki czeski błąd w rozmiarze).


Offline dymus

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1046
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 274
Odp: Dodawanie nowych pojazdów do Rainsted(PC2009)
« Odpowiedź #6 dnia: 29 Marca 2010, 14:55:48 »
TEM2U autorstwa Sigmana oteksturowana jest teksturami w formacie .tga i .bmp. Dlatego, aby to działało trzeba przekonwertować te tekstury na .dds (np. mariuszowym narzędziem). [...]
Nie trzeba zmieniać formatu tekstur na dds, bo exe dołączone do paczki 2009 czyta normalnie tekstury innego formatu (np. tga, bmp). Chyba że ktoś chce mieć wszystkie tekstury w paczce w formacie dds, ale takiej konieczności nie ma.

Offline El Mecánico

  • Wiadomości: 1067
  • Dawniej El Driver
    • Zobacz profil
    • Stowarzyszenie POLARIS - OPP
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Dodawanie nowych pojazdów do Rainsted(PC2009)
« Odpowiedź #7 dnia: 05 Kwietnia 2010, 19:12:47 »
Podepnę się, bo też mam problem. Prosiłbym o sprawdzenie struktury plików testures.txt i textures.ini. Otoż po wybraniu w Rainsted (v. 1.0.94.6822) tekstury loka do wstawienia, zamiast dużego mini pojawia się czarne zastępcze mini z pytajnikiem, a po przeciągnięciu do składu wywala błąd: Access violation at address 7C912C36 in module "ntdll.dll". Write of address 40004DB9 Pruóba uruchomienia symka po tym kończy się oczywiście na "player train init failed". Nie dzieje się tak ze wszystkimi teksturami. WinXP SP3.

W zipie opruócz textures.txt i .ini załączam plik tymczasowy scenerii (manewrowo3) i log.

Quark-t
« Ostatnia zmiana: 08 Kwietnia 2010, 15:38:13 wysłana przez Quark-t »
www.polaris.org.pl
www.ciemneniebo.pl
MaSzyna_LD w trakcie tworzenia...

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6112
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 34
Odp: Dodawanie nowych pojazdów do Rainsted(PC2009)
« Odpowiedź #8 dnia: 05 Kwietnia 2010, 19:23:03 »
Pierwszy błąd jest taki, że nazwy plików mini w opisach tekstur (",tem2ua=") nie są pisane tak, jak w linijce z wykrzyknikiem ("TEM2Ua"). Wielkość liter jest istotna.

Druga sprawa, to brak deklaracji w linijce z wykrzyknikiem obrazka mini o nazwie "tem2ubs".

Offline El Mecánico

  • Wiadomości: 1067
  • Dawniej El Driver
    • Zobacz profil
    • Stowarzyszenie POLARIS - OPP
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Dodawanie nowych pojazdów do Rainsted(PC2009)
« Odpowiedź #9 dnia: 05 Kwietnia 2010, 19:57:17 »
Wielkość liter jest istotna.

I dopiero teraz o tym piszesz? Ra, bez porządnej dokumentacji do tego programu to ja tego dobrze nie widzę;]

Poprawiłem wszystko na wielkie litery, jednak niektóre tekstury (np. SM48-127.tga) nadal po wybraniu nie dają prawidłowego mini. Na liście tekstur pojawia się jakaś .dds (z PC2009), i dopiero po kliknięciu w nią, a potem w .tga wszystko wraca do normy. Jeśli tak nie zrobię, to przy próbie wciągnięcia tej czarnej mini wyskakuje błąd który podałem w poprzednim poście (z ntdll.dll). Jeśli zrobię myk z kliknięciem najpierw w .dds a potem w .tga to mogę bez problemu wstawić loka i odpalić scenerię.
TEM2U Sigmana wypakowany do osobnego katalogu w dynamic, nie dokładałem do tych z PC2009.
« Ostatnia zmiana: 05 Kwietnia 2010, 20:14:03 wysłana przez El Mecánico »
www.polaris.org.pl
www.ciemneniebo.pl
MaSzyna_LD w trakcie tworzenia...

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6112
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 34
Odp: Dodawanie nowych pojazdów do Rainsted(PC2009)
« Odpowiedź #10 dnia: 05 Kwietnia 2010, 20:10:18 »
Teraz?

Zmiana 2008-06-24: dostosowanie opisu do aktualnego i przyszłego stanu, w związku z planowaną rezygnacją z używania pliku DYNAMIC.DAT do zmiany nazw.
- EN71 oddzielone od EN57 poprzez inną nazwę obrazka mini (wersja 1.0.61),
- istotna jest wielkość liter w nazwach obrazków mini (wersje przyszłe).

  • W ramach rezygnacji z wykorzystania pliku DYNAMIC.DAT została zmieniona funkcja nazw obrazków mini w plikach TEXTURES.TXT - nazwy te obecnie są również używane do opisania składu (np. zamiany modelu 303E na opis EU07, 401W na Eaos). W związku z tym istotna jest wielkość liter w nazwie.

Offline El Mecánico

  • Wiadomości: 1067
  • Dawniej El Driver
    • Zobacz profil
    • Stowarzyszenie POLARIS - OPP
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Dodawanie nowych pojazdów do Rainsted(PC2009)
« Odpowiedź #11 dnia: 05 Kwietnia 2010, 20:25:42 »
Ups:D OK, mój bląd, to można mnie zmoderować;)
www.polaris.org.pl
www.ciemneniebo.pl
MaSzyna_LD w trakcie tworzenia...

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6112
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 34
Odp: Dodawanie nowych pojazdów do Rainsted(PC2009)
« Odpowiedź #12 dnia: 05 Kwietnia 2010, 22:05:32 »
Jeśli dobrze się domyślam, sprawa dotyczy drugiej paczki ze strony Sigmana. Są w niej 2 pliki mini, powinny być one wymienione w linijce z wykrzyknikiem. Wielkość liter trzeba dobrać taką, jaka ma się pojawiać w opisach tekstowych składów (czyli np. "Eaos", a nie "eaos" ani "EAOS") i konsekwentnie stosować w opisach tekstur. W tym przypadku litery "a" i "b" są umownym oznaczeniem kierunku ustawienia, gdyż Symek nie pozwala na obrócenie modelu.
!=s,TEM2Ua,TEM2Ub
Następnie są linijki zaczynające się od gwiazdki. Dla każdego modelu, który może być ukrotniony podajemy sposób podłączenia. Ukrotnić można tylko wstawiając model "b" za modelem "a", stąd istotne są tylko linijki dla modeli "a". Przykładowa linijka powinna wyglądać tak:
TEM2UA=23C,TEM2UB,ACTIVELiczba 23C oznacza sprzęg 23 oraz connected w podłączanym pojeździe. Słowo ACTIVE nie ma chwilowo znaczenia. Linijki dla modeli "b" można pominąć. Nie wnikałem, czy różne modele można również ukrotnić (np. TEM2-286A z TEM2UB), jeśli tak, to po kolejnym znaku równości należy podać kolejny model.

Ponieważ nie ma uzależnienia malowania, linijek z podwójną gwiazdką ** na początku nie będzie. Linijki z małpą @ na początku wygenerują się automatycznie przy sprawdzaniu taboru, informują one, czy model posiada kabinę.

Tekstury są robione na konkretny model. Podane wpisy są nieco dziwne, gdyż sugerują, iż poszczególne egzemplarze lokomotywy mogą się poruszać zarówno po torze normalnym, jak i szerokim. Być może mają wymienne wózki… Jeśli nie, należy pozostawić albo część =TEM2UA,TEM2Ua=TEM2UB,TEM2Ub dla toru normalnego, albo
=TEM2UAS,TEM2Ua=TEM2UBS,TEM2Ub dla szerokiego. (Mamy jakieś scenerie z torem szerokim?)

SM48-092.tga=TEM2UA,TEM2Ua=TEM2UB,TEM2Ub=TEM2UAS,TEM2Ua=TEM2UBS,TEM2Ub
SM48-120.tga=TEM2UA,TEM2Ua=TEM2UB,TEM2Ub=TEM2UAS,TEM2Ua=TEM2UBS,TEM2Ub
SM48-126.tga=TEM2UA,TEM2Ua=TEM2UB,TEM2Ub=TEM2UAS,TEM2Ua=TEM2UBS,TEM2Ub
SM48-127.tga=TEM2UA,TEM2Ua=TEM2UB,TEM2Ub=TEM2UAS,TEM2Ua=TEM2UBS,TEM2Ub
TEM2-212.tga=TEM2UA,TEM2Ua=TEM2UB,TEM2Ub
TEM2-277.tga=TEM2UA,TEM2Ua=TEM2UB,TEM2Ub=TEM2UAS,TEM2Ua=TEM2UBS,TEM2Ub
TEM2-258.tga=TEM2UA,TEM2Ua=TEM2UB,TEM2Ub=TEM2UAS,TEM2Ua=TEM2UBS,TEM2Ub
SM48-279.tga=TEM2UA,TEM2Ua=TEM2UB,TEM2Ub=TEM2UAS,TEM2Ua=TEM2UBS,TEM2Ub
TEM2-286.tga=TEM2-286a,TEM2Ua=TEM2-286b,TEM2Ub


   « Dodano: 05 Kwietnia 2010, 22:07:36 »
Ps. "Czarne" mini, to pewnie od pliku tem2ubs.bmp, którego nie ma. Tzn. źle jest podana nazwa mini po nazwie modelu.

Offline El Mecánico

  • Wiadomości: 1067
  • Dawniej El Driver
    • Zobacz profil
    • Stowarzyszenie POLARIS - OPP
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Dodawanie nowych pojazdów do Rainsted(PC2009)
« Odpowiedź #13 dnia: 06 Kwietnia 2010, 13:41:58 »
Zgadza się. Co więcej, jak raz się spapra textures.txt to i potem trzeba poprawiać textures.ini;] BTW, jest sens dublować zawartości poszczególnych textures.txt do jednego textures.ini?
www.polaris.org.pl
www.ciemneniebo.pl
MaSzyna_LD w trakcie tworzenia...

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6112
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 34
Odp: Dodawanie nowych pojazdów do Rainsted(PC2009)
« Odpowiedź #14 dnia: 06 Kwietnia 2010, 16:12:24 »
Plik TEXTURES.INI jest generowany podczas sprawdzania taboru, z plików TEXTURES.TXT znalezionych w poszczególnych katalogach. Program używa tego pierwszego, informacje w nim są pogrupowane i nieco inaczej zapisane. Różnica jest też taka, że TEXTURES.TXT można spokojnie dać do paczki z taborem, nie przejmując się tym, co oprócz niego jest zainstalowane.

Offline puma2091

  • Wiadomości: 463
  • ...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Dodawanie nowych pojazdów do Rainsted(PC2009)
« Odpowiedź #15 dnia: 17 Kwietnia 2010, 15:35:02 »
Wiem że ten temat był już dawno ale mam problem z którym nie umiem sobie poradzić.
Chciałem dodać tą nieszczęsną 4E-004 zrobiłem odpowiedni wpis w TEXTURES.TXT lecz tekstura nie pojawia mi się w wyborze. Co ciekawe w wyborze także nie mam EU07-004 który wpis niechcący usunąłem ale jest tam gdzie był.
Cytat: 4E_v1/TEXTURES.TXT
!=e,EU07,EU06
*4E=23C,4E,ACTIVE=23C,4E-EP,ACTIVE=23C,4E-EP-TV,ACTIVE=23C,4E-EP-ZEZ,ACTIVE=23C,4E-TV,ACTIVE=23C,4E-ZEZ,ACTIVE
*4E-EP=23C,4E,ACTIVE=23C,4E-EP,ACTIVE=23C,4E-EP-TV,ACTIVE=23C,4E-EP-ZEZ,ACTIVE=23C,4E-TV,ACTIVE=23C,4E-ZEZ,ACTIVE
*4E-EP-TV=23C,4E,ACTIVE=23C,4E-EP,ACTIVE=23C,4E-EP-TV,ACTIVE=23C,4E-EP-ZEZ,ACTIVE=23C,4E-TV,ACTIVE=23C,4E-ZEZ,ACTIVE
*4E-EP-ZEZ=23C,4E,ACTIVE=23C,4E-EP,ACTIVE=23C,4E-EP-TV,ACTIVE=23C,4E-EP-ZEZ,ACTIVE=23C,4E-TV,ACTIVE=23C,4E-ZEZ,ACTIVE
*4E-TV=23C,4E,ACTIVE=23C,4E-EP,ACTIVE=23C,4E-EP-TV,ACTIVE=23C,4E-EP-ZEZ,ACTIVE=23C,4E-TV,ACTIVE=23C,4E-ZEZ,ACTIVE
*4E-ZEZ=23C,4E,ACTIVE=23C,4E-EP,ACTIVE=23C,4E-EP-TV,ACTIVE=23C,4E-EP-ZEZ,ACTIVE=23C,4E-TV,ACTIVE=23C,4E-ZEZ,ACTIVE
@4E=1
@4E-EP=1
@4E-EP-TV=1
@4E-EP-ZEZ=1
@4E-TV=1
@4E-ZEZ=1
4E-004.DDS=4E.EU07
4E-005.DDS=4E,EU07
[...]
4E-TV-148.DDS=4E-TV,EU07
4E-ZEZ-004.DDS=4E-ZEZ,4E
EU06-01.DDS=4E,EU06
oczywiście wcisnąłem sprawdź posiadany tabor no ale nic z tego nie wychodzi. Próbowałem nawet ręcznie wpisać loki do TEXTURES.INI ale również nic z tego. Co może być nie tak?

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6112
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 34
Odp: Dodawanie nowych pojazdów do Rainsted(PC2009)
« Odpowiedź #16 dnia: 17 Kwietnia 2010, 16:02:05 »
Cytat: 4E_v1/TEXTURES.TXT
!=e,EU07,EU06
4E-004.DDS=4E.EU07
4E-005.DDS=4E,EU07
[...]
4E-TV-148.DDS=4E-TV,EU07
4E-ZEZ-004.DDS=4E-ZEZ,4E
EU06-01.DDS=4E,EU06
Pomijając nieistotne tu wiersze, w pierwszej linii deklarujesz użycie dwóch obrazków mini - EU07.BMP i EU06.BMP. W kolejnej linijce jest "4E.EU07", o ile dobrze widzę, jest tam kropka, czyli to zupełnie nie zadziała. Kolejna to model 4E i obrazek EU07.BMP, dalej jest model 4E-TV, a obrazek ten sam. Kolejna linijka to użycie modelu 4E-ZEZ i obrazka 4E.BMP, a ostatnia to model 4E i obrazek EU06.BMP.

Ps. nazwa obrazka mini to jednocześnie przydział pojazdu do grupy w edytorze składu oraz sposób zapisania nazwy pojazdu w opisie tekstowym składu.

Offline El Mecánico

  • Wiadomości: 1067
  • Dawniej El Driver
    • Zobacz profil
    • Stowarzyszenie POLARIS - OPP
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Dodawanie nowych pojazdów do Rainsted(PC2009)
« Odpowiedź #17 dnia: 17 Kwietnia 2010, 16:20:48 »
@Ra, czy naciśnięcie "Sprawdź posiadany tabor" powoduje wygenerowanie pliku tekstures.inc na nowo, czy program dopisuje nowe elementy na końcu? Pytam otwarcie, bo to dość ważne dla wielu użytkowników.
www.polaris.org.pl
www.ciemneniebo.pl
MaSzyna_LD w trakcie tworzenia...

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6112
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 34
Odp: Dodawanie nowych pojazdów do Rainsted(PC2009)
« Odpowiedź #18 dnia: 17 Kwietnia 2010, 16:32:38 »
Tak, plik dynamic\TEXTURES.INI jest usuwany przed jego ponownym utworzeniem. Jest to takie robocze "cache" plików TEXTURES.TXT w poszczególnych katalogach, których wyszukiwanie i przetwarzanie trwa dosyć długo (przycisk Sprawdź posiadany tabor). Ręczne zmienianie tego pliku nie ma większego sensu.

Offline puma2091

  • Wiadomości: 463
  • ...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Dodawanie nowych pojazdów do Rainsted(PC2009)
« Odpowiedź #19 dnia: 17 Kwietnia 2010, 20:22:28 »
Tak kropka zamiast przecinka to był błąd w pierwszym, a w drugim nie mam pojęcia tak samo z siebie się naprawiło :) Dzięki za pomoc.