Autor Wątek:  Wahania FPS  (Przeczytany 3564 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline piotpal

  • Wiadomości: 104
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Wahania FPS
« dnia: 08 Lutego 2010, 21:38:20 »
Problem jest taki, że od kilku dni po odpaleniu scenerii co kilkanaście sekund wyraźnie spada FPS, średnio z ok. 16 na 2 lub 3 FPS, i po kilku sekundach znowu ląduje na 16 FPS. Wcześniej na tym samym sprzęcie było wszystko ok. Czy może to być wina nowej aktualizacji instalatora Ra czy też zainstalowania .NET Framework? Tylko te dwa rzeczy przychodzą mi na myśl, które mogą być tego powodem. Oto początek mojego logu:
Compilation 26-12-2009
Online documentation and additional files on http://www.eu07.pl
Authors: Marcin_EU, McZapkie, ABu, Winger, Tolaris, nbmx_EU, OLO_EU, Bart, Quark-t, ShaXbee, Oli_EU, youBy and others
Renderer:
GeForce4 MX 440 with AGP8X/AGP/SSE/3DNOW!
Vendor:
NVIDIA Corporation
OpenGL Version:
1.5.5
Supported Extensions:
GL_ARB_imaging GL_ARB_multitexture GL_ARB_pixel_buffer_object GL_ARB_point_parameters GL_ARB_point_sprite GL_ARB_shader_objects GL_ARB_shading_language_100 GL_ARB_texture_compression GL_ARB_texture_cube_map GL_ARB_texture_env_add GL_ARB_texture_env_combine GL_ARB_texture_env_dot3 GL_ARB_texture_mirrored_repeat GL_ARB_texture_rectangle GL_ARB_transpose_matrix GL_ARB_vertex_buffer_object GL_ARB_vertex_program GL_ARB_vertex_shader GL_ARB_window_pos GL_S3_s3tc GL_EXT_texture_env_add GL_EXT_abgr GL_EXT_bgra GL_EXT_blend_color GL_EXT_blend_minmax GL_EXT_blend_subtract GL_EXT_clip_volume_hint GL_EXT_compiled_vertex_array GL_EXT_Cg_shader GL_EXT_draw_range_elements GL_EXT_fog_coord GL_EXT_multi_draw_arrays GL_EXT_packed_pixels GL_EXT_paletted_texture GL_EXT_pixel_buffer_object GL_EXT_point_parameters GL_EXT_rescale_normal GL_EXT_secondary_color GL_EXT_separate_specular_color GL_EXT_shared_texture_palette GL_EXT_stencil_wrap GL_EXT_texture_compression_s3tc GL_EXT_texture_cube_map GL_EXT_texture_edge_clamp GL_EXT_texture_env_combine GL_EXT_texture_env_dot3 GL_EXT_texture_filter_anisotropic GL_EXT_texture_lod GL_EXT_texture_lod_bias GL_EXT_texture_object GL_EXT_vertex_array GL_IBM_rasterpos_clip GL_IBM_texture_mirrored_repeat GL_KTX_buffer_region GL_NV_blend_square GL_NV_fence GL_NV_fog_distance GL_NV_light_max_exponent GL_NV_packed_depth_stencil GL_NV_pixel_data_range GL_NV_point_sprite GL_NV_register_combiners GL_NV_texgen_reflection GL_NV_texture_env_combine4 GL_NV_texture_rectangle GL_NV_vertex_array_range GL_NV_vertex_array_range2 GL_NV_vertex_program GL_NV_vertex_program1_1 GL_SGIS_generate_mipmap GL_SGIS_multitexture GL_SGIS_texture_lod GL_SUN_slice_accum GL_WIN_swap_hint WGL_EXT_swap_control
glClearColor (FogColor[0], FogColor[1], FogColor[2], 0.0);
glFogfv(GL_FOG_COLOR, FogColor);
glClearDepth(1.0f); 
glEnable(GL_TEXTURE_2D);
glShadeModel(GL_SMOOTH);
glEnable(GL_DEPTH_TEST);
glEnable(GL_ALPHA_TEST);
glEnable(GL_ALPHA_TEST);
glAlphaFunc(GL_GREATER,0.04);
glBlendFunc(GL_SRC_ALPHA, GL_ONE_MINUS_SRC_ALPHA);
glDepthFunc(GL_LEQUAL);
glHint(GL_PERSPECTIVE_CORRECTION_HINT, GL_NICEST);
glPolygonMode(GL_FRONT, GL_FILL);
glFrontFace(GL_CCW);
glEnable(GL_CULL_FACE);
glLineWidth(1.0f);
glPointSize(2.0f);
glLightModelfv(GL_LIGHT_MODEL_AMBIENT,ambientLight);
glLightfv(GL_LIGHT0,GL_DIFFUSE,diffuseLight);
glLightfv(GL_LIGHT0,GL_SPECULAR,specularLight);
glLightfv(GL_LIGHT0,GL_POSITION,lightPos);
glEnable(GL_LIGHT0);
glEnable(GL_COLOR_MATERIAL);
glColorMaterial(GL_FRONT, GL_AMBIENT_AND_DIFFUSE);
glMaterialfv (GL_FRONT, GL_AMBIENT_AND_DIFFUSE, whiteLight) ;
glEnable(GL_LIGHTING);
glFogi(GL_FOG_MODE, GL_LINEAR);
glFogfv(GL_FOG_COLOR, FogColor);
glFogf(GL_FOG_START, 1000.0f);
glFogf(GL_FOG_END, 2000.0f);
glEnable(GL_FOG);
Font init
Font init OK
Sound Init
textures\logo.bmp
OK

A oto konfiguracja sprzętu:
AMD Athlon XP 2000+
Geforce4 MX 440 with APG8X - sterowniki NVidia Win2KXP 81.98
Windows XP

Będę wdzięczny za podpowiedzi, gdyż jestem w trakcie tworzenia misji do linii Częstochowa Stradom - Lubliniec, a nagły spadek FPS utrudnia pracę.
Piotpal

Offline jacekst44

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 352
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Wahania FPS
« Odpowiedź #1 dnia: 08 Lutego 2010, 21:43:32 »
Wg mnie to wina .NET Framework. On potrafi na słabszych kompach skutecznie je zamulić jesli chodzi o symek.

Offline PEKAP

  • Wiadomości: 588
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Wahania FPS
« Odpowiedź #2 dnia: 08 Lutego 2010, 22:22:24 »
Włączone zapisywanie log.txt?
-//-

Offline jageer

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1410
  • Jak Sz to tylko na Tm....
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 48
Odp: Wahania FPS
« Odpowiedź #3 dnia: 08 Lutego 2010, 22:23:51 »
Włączone zapisywanie log.txt?

Z tego wygląda, że kolega ma włączone. Miałem taką samą przyczynę. Chociaż w PC2009 już nie zauważyłem tego problemu...
Wyłącz zapis log.txt
Musi to robić delikatnie, bo jak nie umie to semafor opadnie...

Offline El Mecánico

  • Wiadomości: 1067
  • Dawniej El Driver
    • Zobacz profil
    • Stowarzyszenie POLARIS - OPP
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Wahania FPS
« Odpowiedź #4 dnia: 09 Lutego 2010, 10:51:44 »
Wyłącz zapisywanie informacji o pojazdach.
www.polaris.org.pl
www.ciemneniebo.pl
MaSzyna_LD w trakcie tworzenia...

Offline piotpal

  • Wiadomości: 104
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Wahania FPS
« Odpowiedź #5 dnia: 20 Lutego 2010, 20:23:53 »
Dzięki za wszystkie podpowiedzi. Powodem przycinania się obrazu był proces ekrn.exe, który co kilkanaście sekund zajmował 100% procesora. Okazało się, że to jeden z procesów antywirusowych NOD32, który teraz wyłączam i wszystko jest jest OK. Temat można zamknąć.
Piotpal