Autor Wątek:  poszukuję dokumentacji (DTSUE-01/M62/...)  (Przeczytany 5562 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Dżyszla

  • Wiadomości: 444
    • Zobacz profil
    • mgr inż. Dżyszla Homepage
  • Otrzymane polubienia: 6
poszukuję dokumentacji (DTSUE-01/M62/...)
« dnia: 26 Lipca 2004, 10:52:10 »
Witam... Trochę mnie ni ebyło na Forum... Niestety, brak czasu...

Nie posiada przypadkiem ktoś dokumentacją technologiczną systemu utrzymania eksploatacyjnego lokomotywy spalinowej typu M62 (oznaczenie PKP: ST44 w wersji elektronicznej?

Mam wersję papierową jedynie, a potrzebuję elektroniczną.

Offline Dżyszla

  • Wiadomości: 444
    • Zobacz profil
    • mgr inż. Dżyszla Homepage
  • Otrzymane polubienia: 6
poszukuję dokumentacji (DTSUE-01/M62/...)
« Odpowiedź #1 dnia: 26 Lipca 2004, 12:06:32 »
Przy okazji wyciąg (może się przyda)

Podstawowe dane techniczne lokomotywy M62
[/b]

Producent     ETŻ/ZSRR
Typ     M62
Przeznaczenie     prowadzenie pociągów towarowych i pasażerskich


Układ osi     CoCo
Prędkość konstrukcyjna (max) lokomotywy     100 km/h
Masa służbowa lokomotywy     116 500 kg ± 3%
Największy nacisk osi na szynę     190,1 kN (19 400 kG) ± 3%
Rodzaj przekładni     elektryczna
Sposób sterowania lokomotywą     w trakcji podwójnej (z stanowiska w każdej kabinie maszynisty sterowanie dwóch lokomotyw)


Szerokość toru     1 435 mm
Całkowita długość lokomotywy ze zderzakami     17 550 mm
Największa szerokość lokomotywy     2 950 mm
Największa wysokość lokomotywy od główki szyny     4 615 mm
Rozstaw osi skrajnych lokomotywy     12 800 mm
Rozstaw czopów skrętu     8 600 mm
Rozstaw osi skrajnych wózka     4 200 mm
Najmniejszy promień łuku toru
[/b]- przy prędkości 30 km/h     125 m
- przy prędkości 15 km/h     90 m
- przy prędkości 5 km/h     75 m
Rodzaj podwozia     wózkowe
Ilość wózków     2
Ilość osi napędnych     6
Średnica koła nowego na obwodzie tocznym     1 040 mm
Średnica koła przy max dopuszczalnym zużyciu     980 mm
Przełożenie przekładni osiowej     68 : 15 = 4,53


Obliczeniowa siła pociągowa przy pracy ciągłej i przy prędkości 20 km/h,
[/b]na obwodzie kół     200 kN (20 000 kG)
Największa siła pociągowa przy rozruchu ograniczona
[/b]przyczepnością przy współczynniku f=0,33     380,0 kN (38 000 kG)
Prędkość ciągła     20 km/h
Prędkość godzinna     16 km/h
Godzinna siła pociągowa przy prędkości 16 km/h     250 kN (25 000 kG)


Zapas paliwa w zbiorniku głównym     3 900 l
Ilość wody w układzie chłodzenia     950 kg
Ilość oleju w układzie smarowania silnika spalinowego     950 kg
Zapas piasku     600 kg


Silnik spalinowy     typ 14D40 producent KTZ/ZSRR
- moc znamionowa silnika przy 750 obr/min i normalnych
[/b]  warunkach atmosferycznych (20°C i 760 mm Hg)     1470 kW (2000KM)
- znamionowa prędkość obrotowa silnika spalinowego     750 obr/min
- prędkość obrotowa biegu jałowego silnika spalinowego     400 obr/min
- jednostkowe zużycie oleju napędowego     158+9 g/KMxh (215+12/kWxh)
- dopuszczalna różnica ciśnień w cylindrach     max 9 kG/cm2
- temperatura gazów wylotowych (przy normalnych warunkach atmosfer.)     max 470 °C
- dopuszczalna różnica temperatury w poszczególnych cylindrach     max 100 °C


- połączenie wału korbowego z prądnicą     za pomocą sprzęgła płytkowego
- urządzenia rozruchowe     elektryczne
- wymiary zespołu: silnik spalinowy - prądnica główna
[/b]   (długość, szerokość, wysokość)     5607 x 1818 x 2508 mm


- układ cylindrów     widlasty o koncie rozwarcia 45°
- liczba cylindrów     12
- liczba suwów     2
- średnica cylindra     230 mm
- skok tłoka: w prawym rzędzie cylindrów     300 mm
                    w lewym rzędzie cylindrów     304,3 mm
- pojemność skokowa cylindrów     150,6 l
- kolejność pracy cylindrów     1L-1P; 6L-6P; 2L-2P; 4L-4P; 3L-3P; 5L-5P


Prądnica główna     typu GP312
- wzbudzenie     obce
- wentylacja     wymuszona
- prędkość obrotowa na 15-tej pozycji nastawnika jazdy     750 obr/min
- prąd ciągły     3570 A
- napięcie     356 V
- prąd ciągły prądnicy głównej odpowiadający pracy wysokonapięciowej     2230 A
- napięcie     570 V
- prąd godzinny prądnicy głównej     4200 A
- dopuszczalny maksymalny prąd przy rozruchu w czasie jednej minuty     6300 A
- najwyższe napięcie robocze prądnicy głównej     570 V
- ilość biegów     10


Jednostkowe zużycie paliwa o wartości opałowej 10200-10300 kcal/kg
[/b](przy znamionowej mocy i normalnych warunkach atmosferycznych)     170 g/KM+5%
Zużycie paliwa na biegu jałowym i przy najniższej prędkości obrotowej     max 7,5% godzinowego zużycia przy mocy znamionowej
System smarowania     obiegowy pod ciśnieniem
Średnie godzinowe zużycie oleju przy mocy znamionowej     max 4,5kg/h
Typ chłodnicy oleju     wodno-olejowy wymiennik ciepła
Rodzaj chłodzenia silnika     wodny z obiegiem wymuszonym
Podgrzewacz paliwa     typ wodnorurkowy
Typ chłodnicy     wodno-powietrzny żeberkowy z płaskimi rurkami


Elektryczny silnik trakcyjny     typ ED 107 (prądu stałego 192kW)
- wzbudzenie     ze stopniowym osłabianiem pola
- ilość biegów     4 bez uzwojenia kompensacyjnego
- prąd odpowiadający pracy niskonapięciowej     595 A
- napięcie     356 V
- prędkość obrotowa     474 obr/min
- prąd odpowiadający pracy wysokonapięciowej     372 A
- prędkość obrotowa     365 obr/min
- maksymalny dopuszczalny prąd przy rozruchu w ciągu 1 minuty     1000A


Dwumaszynowy agregat     typ A-706A (w układzie dwumaszynowym zabudowana jest wzbudnica i prądnica pomocnicza); 1800 obr/min przy 750 obr/min wału korbowego silnika
Wzbudnica prądnicy     typ B 600 (W 600) prądu stałego z własną wentylacją (20,6 kW; 125 A; 165 V)
Prądnica pomocnicza     typ WGT 275/120 prądu stałego z własną wentylacją (12 kW; 160 A; 75 V)
Agregat jednokadłubowy     A 705A (w jednym kadłubie zamontowana prądnica tachometryczna i synchroniczna podwzbudnica)
Prądnica tachometryczna     typ TG-83/35 prądu stałego z własną wentylacją (0,12kW; 5A; 24V)
Prędkościomierze rejestrujący i wksazujący firmy Hasler     RT9 (kab. A) i A16 (kab. B)
Bateria akumulatorów     typ 32TN 450; ołowiowa kwasowa (450 Ah; 64V)


Hamulec     klockowy
Sposób uruchamiania hamulca     powietrzny i ręczny
System hamulca powietrznego     typu Oerlikon
Sprężarka powietrzna     typ KT-7


Napięcie instalacji obwodów pomocniczych     75±2V
Urządzenia lokomotywy są przystosowane do prawidłowej pracy w zakresie zmian temperatury -30°C do +30°C
[/b]