Pytania:
1. Czy to jest standardowa procedura?
2. Czy po wjeździe pociągu trzeba rozwiązać drogę przebiegu manewrowego zrywając plomby na przyciskach pulpitu?
3. Jeżeli 2 = Tak, to ktoś z zabezpieczenia musi być ciągle przy dyżurnym, czy tylko "rano przyjdzie i założy" ?
AD 1. Nie nie jest to wymagane, jedyne podczas sygnału zastępczego wymagane jest odłączenie napięcia nastawniczego (tak, aby w trakcie wjazdu nie przestawić zwrotnicy przez przypadek), jednak czasem tak się stosuje (droga jest utwierdzona)
AD 2. W tym wypadku tak- przebiegi manewrowe są zorganizowane, a więc droga jest utwierdzona, w niektórych sytuacjach można rozwiązać przebieg manewrowy wygaszając tarcze.
AD 3. Jeżeli zerwie się plombę nie trzeba od razu zakładać nowej. Wpis w książce, a jak się zjawią zabezpieczeniowcy to założą. Czasem jest tak, że jeżeli często jakieś urządzenie się sypie to nawet nie zakładają, tylko wpisuje się zawsze brak. Nie koniecznie "rano" bo można np zadzwonić do kogoś z tzw "turnusu" i jak mu się nudzi to podjedzie założy.
Sygnał zastępczy podawany jest niezależnie od stanu innych urządzeń, a więc ułożenia zwrotnic, wykolejnic, stanu bloków blokad itp...