Autor Wątek:  Odpowiednia konfiguracja plików .chk lokomotywy.  (Przeczytany 5553 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Marcin65103

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 8
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odpowiednia konfiguracja plików .chk lokomotywy.
« dnia: 04 Stycznia 2010, 22:51:44 »
Witajcie.
Otóż mam do Was takie pytanie dotyczące modyfikacji pliku .chk lokomotywy: co mam zmodyfikować aby na wskazaniu manometrów w lokomotywie była możliwa taka sytuacja jak w prawdziwej realnej lokomotywie elektrycznej typu EU/EP07 z przekładnią bo'bo'?

Niżej przedstawiam tabelę, w której jest zilustrowana powyższa sytuacja:
Pozycja hamulca:          Cylinder hamulcowy:          Przewód hamulcowy:         Zbiornik główny:
1                                0,05Atm                          0,4Atm                            0,7Atm
2                                0,2Atm                           0,3Atm                            0,06Atm
3                                0,3Atm                           0,2Atm                            0,5Atm
4                                0,4Atm                           0,05Atm                           0,04Atm
5                                0,5Atm                           0,0Atm                             0,00Atm

P/S. Ja myślę, że trzeba coś zmienić w tym momencie:
MotorParamTable:
0 21.64 181  097  078 
1 23.18 237  095  094   
2 25.58 373  094  131   
3 27.35 535  096  215   
4 26.97 646  099  310 
5 35.79 1226  096  383 
6 30.78 1197  098  533
END-MPT

ale nie wiem czy to trzeba dokładnie to zmienić, czy coś innego. Nie chciałem na razie grzebać, bo chciałbym się dowiedzieć co mądrzejszy ode mnie sądzą na ten temat.
Z góry dzięki za odpowiedź.


Offline libertyn89

  • Wiadomości: 2002
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Odpowiednia konfiguracja plików .chk lokomotywy.
« Odpowiedź #1 dnia: 04 Stycznia 2010, 23:23:53 »
Kluczowe znaczenie ma tutaj wlasnie MotorParamTable. W paczce z lokomotywa 4E @Sakoriusa znajduja sie pliki chk, ktore @hunter tak dostosowal zeby bylo najbardziej realistycznie, jednak moze niech on sam sie wypowie. Okazuje sie tez, ze istotny wplyw ma wspolczynnik tarcia w scenerii. Domyslnie, prawie wszedzie jest 0,25 i hunter pod to dostosowal te chk.
Pozdrawiam, Karol

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Odpowiednia konfiguracja plików .chk lokomotywy.
« Odpowiedź #2 dnia: 05 Stycznia 2010, 02:15:59 »
Pewności nie mam, ale z tego co mi wiadomo o płynach, współczynnik oporu aerodynamicznego dla pudła siódemki jest raczej większy niż 0.3. Na jakiej podstawie ustalono tę wielkość w .chk?

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 445
Odp: Odpowiednia konfiguracja plików .chk lokomotywy.
« Odpowiedź #3 dnia: 05 Stycznia 2010, 06:54:10 »
Pozycja hamulca:          Cylinder hamulcowy:          Przewód hamulcowy:         Zbiornik główny:
1                                0,05Atm                          0,4Atm                            0,7Atm
2                                0,2Atm                           0,3Atm                            0,06Atm
3                                0,3Atm                           0,2Atm                            0,5Atm
4                                0,4Atm                           0,05Atm                           0,04Atm
5                                0,5Atm                           0,0Atm                             0,00Atm
Mam kilka pytań, czemu pozycja zaznaczona na żółto ma tak niską wartość? Później ciśnienie w zbiorniku znów rośnie aż do 0,5 by nagle spaść do 0,04?
Takie samo pytanie mam o wartości zaznaczone na niebiesko, prócz pozycji 1 i 4 suma wartości ciśnienia wynosi zawsze 0,5 atm, czemu w pozycji 1 i 4 ma być inaczej? Jakiego hamulca dotyczą przedstawione parametry, zasadniczego czy pomocniczego? Dotyczy to lokomotywy luzem czy z wagonami?
Pewności nie mam, ale z tego co mi wiadomo o płynach, współczynnik oporu aerodynamicznego dla pudła siódemki jest raczej większy niż 0.3. Na jakiej podstawie ustalono tę wielkość w .chk?
Jak dla mnie problem nie polega na wstawieniu rzeczywistych wartości współczynnika tarcia, oporu czy innych. Efektem końcowym ma być tylko prawidłowe przetworzenie tych danych przez exe tak, by symulacja jazdy była najbliższa rzeczywistości (to oznacza że w symulatorze stosujemy wartości według innych jednostek specjalnie utworzonych dla exe). Ktoś wie jak zostało napisane exe, jak liczy fizykę ruchu pojazdu i na podstawie jakich danych dostarczonych z zewnątrz (z chk)?

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6167
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 876
Odp: Odpowiednia konfiguracja plików .chk lokomotywy.
« Odpowiedź #4 dnia: 05 Stycznia 2010, 11:11:30 »
Na jakiej podstawie ustalono tę wielkość w .chk?
Bo tak.
Niżej przedstawiam tabelę, w której jest zilustrowana powyższa sytuacja:
Tabela jest błędna.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.