Autor Wątek:  Wózki EU07 a ET41  (Przeczytany 4560 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Wózki EU07 a ET41
« dnia: 05 Marca 2010, 22:07:27 »
Czy wózki są wymienne między seriami 4E, 303E i 203E? Czy występują w nich różnice co do układu dźwigniowego hamulca?
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2307
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 168
Odp: Wózki EU07 a ET41
« Odpowiedź #1 dnia: 05 Marca 2010, 22:55:06 »
Czy wózki są wymienne między seriami 4E, 303E i 203E? Czy występują w nich różnice co do układu dźwigniowego hamulca?

Są wymienne, jeździ w Polsce trochę EU07 z jednym wózkiem od 4E a drugim z 303E. Oczywiście występują pewne różnice, ale nie mają one wpływu na współprace z resztą lokomotywy.
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Wózki EU07 a ET41
« Odpowiedź #2 dnia: 05 Marca 2010, 22:59:55 »
W zasadzie w ET41 jest tak samo jak Borys napisał. Przyglądałem się pewien czas temu ET41 i widziałem, że niektóre wózki są od 4E, a niektóre od 303E.
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Wózki EU07 a ET41
« Odpowiedź #3 dnia: 05 Marca 2010, 23:15:07 »
Pytam, ponieważ bardzo dziwi mnie kwestia różnych mas hamujących poszczególnych serii:
– 4E: R 74, P 66, G 63,
– 303E: R 71, P 56, G 46,
– jeden człon 203E: R 65, P 51, G 40 (oba człony: R 130, P 102, G 79).
Jak widać, różnica jest tutaj dosyć znaczna. O ile kwestia różnic między 4E i 303E jest jeszcze do ogarnięcia (niewielkie zmiany układu hamulca), o tyle ET41 już dość znacznie odbiega od tego schematu. Teraz pozostaje pytanie, czy ta niepasująca masa hamująca jest tylko jakąś sztuczką matematyczną, czy też ma to podłoże typowo techniczne np. w innych ciśnieniach i przełożeniach?

Zmiana: dane ET41 spisałem z załącznika 9 do Cw-1 (http://kolej.krb.com.pl/cw1/zal9.html), zaś nie rozglądnąłem się po zdjęciach ET41.
Oznacza to, że masy hamujące wynoszą odpowiednio: R 135, P 102, G 89 — jeden człon: R 67, P 51, G 45. Wyniki te zbliżają się już do wyników 303E, chociaż wciąż martwi mnie ubytek paru ton przy hamowaniu R i P.
« Ostatnia zmiana: 05 Marca 2010, 23:52:55 wysłana przez youBy »
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.