Autor Wątek:  ET40 jeszcze "pod parą"  (Przeczytany 24781 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline LHS_ST40S

  • Wiadomości: 472
  • OSx86 is the best!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 27
Odp: ET40 jeszcze "pod parą"
« Odpowiedź #30 dnia: 17 Grudnia 2009, 17:46:59 »
Czy jamniki też planują wycofać tak jak bomby, czy nie?

//Czy ma ktoś może fotki z kabiny ET42 gdy ostatni raz "był pod patykiem"?
Cud zdarza się tylko kiedy nie ma znaczenia.

Offline Sebek13sebek

  • Wiadomości: 46
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: ET40 jeszcze "pod parą"
« Odpowiedź #31 dnia: 17 Grudnia 2009, 17:51:49 »
Czy jamniki też planują wycofać tak jak bomby, czy nie?


A "Jamniki" zostały w ogóle wycofane?

Offline LHS_ST40S

  • Wiadomości: 472
  • OSx86 is the best!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 27
Odp: ET40 jeszcze "pod parą"
« Odpowiedź #32 dnia: 17 Grudnia 2009, 18:01:13 »
A "Jamniki" zostały w ogóle wycofane?

No to właśnie się pytam czy ET41 też czeka los taki jaki spotkał inne dwuczłonowce, czy jednak je oszczędzą, ponieważ widzę że coraz częściej byczki ciągną węglarki(niestety zauważyłem też coraz częstsze wady u ET22, niektóre nawet psują się niecały miesiąc po wizycie w ZNTK).
Cud zdarza się tylko kiedy nie ma znaczenia.

Offline maciekmaciek

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 346
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: ET40 jeszcze "pod parą"
« Odpowiedź #33 dnia: 17 Grudnia 2009, 18:04:51 »
Gdyby mieli wycofać, nie przystosowywali by tych lokomotyw do jazdy po Słowacji, razem z modernizacją.

Offline Piotrek

  • Wiadomości: 888
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: ET40 jeszcze "pod parą"
« Odpowiedź #34 dnia: 17 Grudnia 2009, 18:15:00 »
Chyba w najlepszej sytuacji z lokomotyw liniowych są gagarinki(te najstarsze wersje), bo tam to raczej minimum elektroniki.

Której to elektroniki brak w tym przypadku nie idzie w parze z awaryjnością, oszczędnością i komfortem pracy.

Czy jamniki też planują wycofać tak jak bomby, czy nie?

Nie, ET41 mają jeszcze zatrudnienie, poza tym do tych lokomotyw jest dużo części zamiennych i są łatwiejsze w utrzymaniu.

//Czy ma ktoś może fotki z kabiny ET42 gdy ostatni raz "był pod patykiem"?

Co to za określenie "pod patykiem" ? Poza tym chyba zdjęcie kabiny z dnia ostatniej służby danej ET42 nie różni się od zdjęcia wykonanego pół roku wcześniej :-) ?

No to właśnie się pytam czy ET41 też czeka los taki jaki spotkał inne dwuczłonowce, czy jednak je oszczędzą, ponieważ widzę że coraz częściej byczki ciągną węglarki(niestety zauważyłem też coraz częstsze wady u ET22, niektóre nawet psują się niecały miesiąc po wizycie w ZNTK).

Na Dolnym Śląsku ET41 mają się dobrze i zatrudnienia nie brakuje, a to, że w innych częściach kraju widujesz ET22 to pewnie dlatego, że nie ma potrzeby wystawiać na dany pociąg ET41 (małe brutto, łagodny profil linii). A co to za "wady" które zauważyłeś?

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: ET40 jeszcze "pod parą"
« Odpowiedź #35 dnia: 17 Grudnia 2009, 18:17:23 »
Wycofanie ET41 bylby strzalem w stope.
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline LHS_ST40S

  • Wiadomości: 472
  • OSx86 is the best!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 27
Odp: ET40 jeszcze "pod parą"
« Odpowiedź #36 dnia: 17 Grudnia 2009, 18:47:43 »
A co to za "wady" które zauważyłeś?
Ostatnio była to pomocnicza sprężarka, a zwykle rozkraczają się przez drobnostki(takie jak np. 30min wcześniej baterie dawały prąd, a wyłączyli byczka i skoczyli się gdzieś na chwilę i ni stąd ni z owąd potem okazuje się, że trzeba wymienić akumulatory).
Cud zdarza się tylko kiedy nie ma znaczenia.

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: ET40 jeszcze "pod parą"
« Odpowiedź #37 dnia: 17 Grudnia 2009, 18:57:54 »
Jesli cos zdefektuje to wysyla sie do zakladu naprawczego, ktory wykonuje naprawe gwarancyjna. Czyz nie?
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline LHS_ST40S

  • Wiadomości: 472
  • OSx86 is the best!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 27
Odp: ET40 jeszcze "pod parą"
« Odpowiedź #38 dnia: 17 Grudnia 2009, 19:08:07 »
Jeśli coś się da zrobić "na szybko", to dzwonią po kilku techników, a oni z kolei przyjeżdżają na miejsce i grzebią przy lokomotywie, by można było węgiel dociągnąć tą samą lokomotywą, nie wysyłając dodatkowej.
Cud zdarza się tylko kiedy nie ma znaczenia.

Offline Charlie89

  • Wiadomości: 669
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: ET40 jeszcze "pod parą"
« Odpowiedź #39 dnia: 17 Grudnia 2009, 19:12:07 »
No to właśnie się pytam czy ET41 też czeka los taki jaki spotkał inne dwuczłonowce, czy jednak je oszczędzą, ponieważ widzę że coraz częściej byczki ciągną węglarki(niestety zauważyłem też coraz częstsze wady u ET22, niektóre nawet psują się niecały miesiąc po wizycie w ZNTK).
Na Dolnym Śląsku ET41 mają się dobrze i zatrudnienia nie brakuje, a to, że w innych częściach kraju widujesz ET22 to pewnie dlatego, że nie ma potrzeby wystawiać na dany pociąg ET41 (małe brutto, łagodny profil linii). A co to za "wady" które zauważyłeś?

W Łazach również bez zmian, jamniki jeżdżą normalnie a ja osobiście nie słyszałem o jakiś wadach byków..
Z miasta gdzie początek swój bierze Warta a kończy się CMK :)

Offline puma2091

  • Wiadomości: 463
  • ...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: ET40 jeszcze "pod parą"
« Odpowiedź #40 dnia: 17 Grudnia 2009, 19:14:16 »
Ja również widziałem na W-D jamnika jak jechał z węglarkami we wtorek, a jest to u nas rzadkość. Więc wycofanie z eksploatacji raczej im nie grozi.

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: ET40 jeszcze "pod parą"
« Odpowiedź #41 dnia: 17 Grudnia 2009, 19:18:25 »
Jeśli coś się da zrobić "na szybko", to dzwonią po kilku techników, a oni z kolei przyjeżdżają na miejsce i grzebią przy lokomotywie, by można było węgiel dociągnąć tą samą lokomotywą, nie wysyłając dodatkowej.
Nie wiem jak to wyglada, ale gdyby w ET41 byly jakies wady, to chyba w siodemkach byloby to samo?
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4367
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 323
Odp: ET40 jeszcze "pod parą"
« Odpowiedź #42 dnia: 17 Grudnia 2009, 19:38:19 »
Cytuj
Wydaje mi sie, ze jesli na PKP Cargo maja jeszcze troszke racji bytu, to u prywaciarzy nikle.

Jesli pisesz o et40 to Dlaczego tak uwazasz? et42 bardzo chcieli odkupic od PKP.
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: ET40 jeszcze "pod parą"
« Odpowiedź #43 dnia: 17 Grudnia 2009, 19:49:46 »
Jesli pisesz o et40 to Dlaczego tak uwazasz? et42 bardzo chcieli odkupic od PKP.
Kierowalem swoj post do @LHSa, ktory pisal o 14D40.
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline LHS_ST40S

  • Wiadomości: 472
  • OSx86 is the best!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 27
Odp: ET40 jeszcze "pod parą"
« Odpowiedź #44 dnia: 17 Grudnia 2009, 19:50:43 »
Nie wiem jak to wyglada, ale gdyby w ET41 byly jakies wady, to chyba w siodemkach byloby to samo?
Jak to wygląda? - Idzie sobie trzech przez tory z narzędziami, wymontują co trzeba, idą po nowe części zamienne, zamontują je, mechanik robi test, jeśli działa to tych trzech się zwija z narzędziami i jadą, mechanik zaś czeka na zastępczy.
Co do ET41, to wiadomo - niezawodność tak jak EU07(każdy wie, że ET41 = 2 * EU07 + gumy - 2 * kabina). Jamniki są lepsze niż jakieś mega wypas opływowe lokomotywy 6MW mocy i szybko się te ostatnie u nas nie przyjmą.
Cud zdarza się tylko kiedy nie ma znaczenia.

Offline Dolmio89

  • Wiadomości: 1185
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: ET40 jeszcze "pod parą"
« Odpowiedź #45 dnia: 17 Grudnia 2009, 20:11:06 »
Lepsze pod względem?

Offline Piotrek

  • Wiadomości: 888
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: ET40 jeszcze "pod parą"
« Odpowiedź #46 dnia: 17 Grudnia 2009, 20:15:05 »
Nie wiem jak to wyglada, ale gdyby w ET41 byly jakies wady, to chyba w siodemkach byloby to samo?

Zależy kto wykonuje naprawę ;-) Koledze pewnie chodziło o często usterki występujące w lok. które niedawno wróciły z NR/NG.


   « Dodano: 17 Grudnia 2009, 20:18:21 »
Jamniki są lepsze niż jakieś mega wypas opływowe lokomotywy 6MW mocy i szybko się te ostatnie u nas nie przyjmą.

A to niby dlaczego?

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: ET40 jeszcze "pod parą"
« Odpowiedź #47 dnia: 17 Grudnia 2009, 21:10:39 »
Zależy kto wykonuje naprawę ;-) Koledze pewnie chodziło o często usterki występujące w lok. które niedawno wróciły z NR/NG.
Jak to wyglada w takim razie, jesli lokomotywa np. po dwoch jazdach zdefektuje? Jesli to jest drobniejsza usterka, ktora mozna naprawic na warsztacie, to tak czy siak czeka sie na wyslanie do ZNTK na naprawe gwarancyjna?
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline Charlie89

  • Wiadomości: 669
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: ET40 jeszcze "pod parą"
« Odpowiedź #48 dnia: 18 Grudnia 2009, 22:22:48 »
Cytat: LHS_ST40S
Jamniki są lepsze niż jakieś mega wypas opływowe lokomotywy 6MW mocy i szybko się te ostatnie u nas nie przyjmą.

Bo kolega jest ortodoksyjnym MK :D A tak na serio to nie widze żadnych plusów w stosunku do nowoczenych loków, może oprócz szeroko dostępnych części zamiennych;]
Z miasta gdzie początek swój bierze Warta a kończy się CMK :)

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: ET40 jeszcze "pod parą"
« Odpowiedź #49 dnia: 18 Grudnia 2009, 22:42:06 »
Nie ukrywam, że jestem za wprowadzaniem nowych lokomotyw na Polskie szlaki, jednak to co wczoraj zaprezentował Traxx to już przesada...
-14oC, nowoczesna maszyna, niemiecka technologia a ktoś nie pomyślał, że istnieje zjawisko zwane zimą i (o zgrozo) występują wtedy temperatury poniżej 0oC. Projektant o tym nie wiedział i umieścił sprężarkę między wózkami bez jakiś szczególnych osłon termicznych... W efekcie po niedługim postoju w ZWK Traxxior nam zamarzł i musiał pojechać w roli wagonika do Gdańska, ciągnięty przez jakże to starą i "kiepską" maszynę serii 181 ;).
Jestem za maszynami nowymi i nowoczesnymi ale nie takimi, których konstruktorzy za wszelką cenę chcieli uciec od starych sprawdzonych rozwiązań... Postój na szopie w dodatniej temperaturze też mu nie pomógł a zastosowanie pochodni parafinowej przy takim sprzęcie niestety odpada.
Zima na kolei bez skrupułów testuje każdą maszynę.
:)
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline Charlie89

  • Wiadomości: 669
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: ET40 jeszcze "pod parą"
« Odpowiedź #50 dnia: 18 Grudnia 2009, 23:30:02 »
@Mechatronik: Ale przecież Traxxy są używane m.in. w Norwegii czy Szwajcarii gdzie zimy potrafią bardziej dokuczać i tam jakoś dają rade, może "nasz" jakiś felerny ;D
Z miasta gdzie początek swój bierze Warta a kończy się CMK :)

Offline maciekmaciek

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 346
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: ET40 jeszcze "pod parą"
« Odpowiedź #51 dnia: 19 Grudnia 2009, 10:16:18 »
Może jeździł gdzie indziej w lato, sprężarka była zabudowana (tak jak w EP09 po NG), przegrzewała się i zdjęli obudowę, a o tym zapomnieli :)

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2307
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 168
Odp: ET40 jeszcze "pod parą"
« Odpowiedź #52 dnia: 19 Grudnia 2009, 11:22:30 »
(tak jak w EP09 po NG), przegrzewała się i zdjęli obudowę

Ciekawostka, szkoda ze z rzeczywistością nie ma nic wspólnego.
« Ostatnia zmiana: 19 Grudnia 2009, 13:40:26 wysłana przez EU07-483 »
Jak będę duży zostanę maszynistą!