« Odpowiedź #49 dnia: 18 Grudnia 2009, 22:42:06 »
Nie ukrywam, że jestem za wprowadzaniem nowych lokomotyw na Polskie szlaki, jednak to co wczoraj zaprezentował Traxx to już przesada...
-14oC, nowoczesna maszyna, niemiecka technologia a ktoś nie pomyślał, że istnieje zjawisko zwane zimą i (o zgrozo) występują wtedy temperatury poniżej 0oC. Projektant o tym nie wiedział i umieścił sprężarkę między wózkami bez jakiś szczególnych osłon termicznych... W efekcie po niedługim postoju w ZWK Traxxior nam zamarzł i musiał pojechać w roli wagonika do Gdańska, ciągnięty przez jakże to starą i "kiepską" maszynę serii 181 ;).
Jestem za maszynami nowymi i nowoczesnymi ale nie takimi, których konstruktorzy za wszelką cenę chcieli uciec od starych sprawdzonych rozwiązań... Postój na szopie w dodatniej temperaturze też mu nie pomógł a zastosowanie pochodni parafinowej przy takim sprzęcie niestety odpada.
Zima na kolei bez skrupułów testuje każdą maszynę.
:)
Zapisane
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76