Autor Wątek:  ET40 jeszcze "pod parą"  (Przeczytany 23746 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline EU07-457

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1475
  • dyrektor lokomotywy
    • Zobacz profil
    • Paweł Telega - fotografia kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 5
ET40 jeszcze "pod parą"
« dnia: 13 Grudnia 2009, 19:38:59 »
Wątek właściwie bardziej informacyjny - mam nadzieję, że fotograficy kolejowi zrobią z tego użytek. Jutro (14.12) około godz. 11.00 z Bydgoszczy w "ostatnią drogę" wyruszy ET40-47 (na "ciepło") oraz jako wagon ET40-50. Stacja (szopa) przeznaczenia: Tarnowskie Góry. Fotografować, bo to prawdopodobnie ostatnia okazja złapania czynnej ET40.

Offline puma2091

  • Wiadomości: 463
  • ...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: ET40 jeszcze "pod parą"
« Odpowiedź #1 dnia: 13 Grudnia 2009, 19:45:45 »
Cytuj
Stacja (szopa) przeznaczenia: Tarnowskie Góry
Jadąc do Chorzowa w sierpniu (sorry że dopiero teraz o tym piszę, ale sądziłem że to nic ważnego) w Tarnowskich Górach stał cały "sznurek" ET40 (chyba z 10 sztuk) dlaczego akurat tam i co się z nimi będzie dziać?

Offline EU07-457

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1475
  • dyrektor lokomotywy
    • Zobacz profil
    • Paweł Telega - fotografia kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: ET40 jeszcze "pod parą"
« Odpowiedź #2 dnia: 13 Grudnia 2009, 19:48:11 »
Jadąc do Chorzowa w sierpniu (sorry że dopiero teraz o tym piszę, ale sądziłem że to nic ważnego) w Tarnowskich Górach stał cały "sznurek" ET40 (chyba z 10 sztuk) dlaczego akurat tam i co się z nimi będzie dziać?

Stoją w Tarnowskich Górach (część w Gliwicach), ponieważ należą do CT Śląskiego ;))


Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: ET40 jeszcze "pod parą"
« Odpowiedź #3 dnia: 13 Grudnia 2009, 19:51:21 »
Szkoda, ze tak z dnia na dzien dwie serie praktycznie znikly ze szlakow. Pamietam, jak fotografowalem ET42 ze skladem weglarek w Imielinie kilka dni przed podjeciem decyzji o wycofaniu.
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: ET40 jeszcze "pod parą"
« Odpowiedź #4 dnia: 14 Grudnia 2009, 02:20:08 »
OT
ET42 w części były niemalże natychmiast wycofane. W Karsznicach nawet jak w stacji stał z podpiętym składem czekając na wyjazd, przychodziła informacja, że ma natychmiast wracać do szopy. Na biegu odpinano go od składu i szukano lokomotyw zastępczych. Przyglądałem się wielu Ruskom, i w kabinach widać pozostawione przez maszynistów gazety, rozkazy pisemne itd. Wygląda to wręcz przerażająco. Tak jakby ktoś w pospiechu opuszczał kabinę albo liczył na to, że kolejnego dnia wróci do maszyny...
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline Piotrek

  • Wiadomości: 888
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: ET40 jeszcze "pod parą"
« Odpowiedź #5 dnia: 14 Grudnia 2009, 07:03:14 »
Szkoda, ze tak z dnia na dzien dwie serie praktycznie znikly ze szlakow. Pamietam, jak fotografowalem ET42 ze skladem weglarek w Imielinie kilka dni przed podjeciem decyzji o wycofaniu.

Nie zniknęły. ET42 zostały przeniesiony do zapasu długotrwałego, są utrzymywane w stanie gotowości i w każdej chwili gotowe do uruchomienia :-)

Offline EU07-457

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1475
  • dyrektor lokomotywy
    • Zobacz profil
    • Paweł Telega - fotografia kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: ET40 jeszcze "pod parą"
« Odpowiedź #6 dnia: 14 Grudnia 2009, 17:36:14 »
Nie zniknęły. ET42 zostały przeniesiony do zapasu długotrwałego, są utrzymywane w stanie gotowości i w każdej chwili gotowe do uruchomienia :-)

Teoretycznie tak, a w praktyce wieeeele wody upłynie, zanim np. uruchomią ET40. Nie wiem jak jest z ET42, ale ET40 są praktycznie niezdatne do jazdy na tą chwilę.
« Ostatnia zmiana: 14 Grudnia 2009, 18:26:33 wysłana przez EU07-457 »

Offline ST44-003

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2959
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 319
Odp: ET40 jeszcze "pod parą"
« Odpowiedź #7 dnia: 14 Grudnia 2009, 18:11:10 »
Zastanawia mnie w takim razie, po co była robiona naprawa dla ET40-43 skoro stoi w zapasie. Gdzie tu sens?? :|

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4339
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 312
Odp: ET40 jeszcze "pod parą"
« Odpowiedź #8 dnia: 14 Grudnia 2009, 20:59:38 »
Cytuj
ET40 są praktycznie niezdatne do jazdy na tą chwilę.

Co miales na mysli? mozesz rozwinac to zdanie?
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline EU07-457

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1475
  • dyrektor lokomotywy
    • Zobacz profil
    • Paweł Telega - fotografia kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: ET40 jeszcze "pod parą"
« Odpowiedź #9 dnia: 14 Grudnia 2009, 21:15:48 »
Co miales na mysli? mozesz rozwinac to zdanie?

Oczywiście. Inaczej mówiąc są rozkradzione i będzie bardzo ciężko odtworzyć (zdobyć) części potrzebne do ich uruchomienia.

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: ET40 jeszcze "pod parą"
« Odpowiedź #10 dnia: 14 Grudnia 2009, 21:26:30 »
Zapewne ten stan zapewnia idealne miejsce do przetrzymywania tych lokomotyw. Jeszcze raz, ET40 sa wycofane, a ET42 tylko w zapasie?
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline EU07-457

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1475
  • dyrektor lokomotywy
    • Zobacz profil
    • Paweł Telega - fotografia kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: ET40 jeszcze "pod parą"
« Odpowiedź #11 dnia: 14 Grudnia 2009, 21:44:57 »
Jeszcze raz, ET40 sa wycofane, a ET42 tylko w zapasie?

Obydwie serie są w zapasie długotrwałym.

Offline Żuk

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1085
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: ET40 jeszcze "pod parą"
« Odpowiedź #12 dnia: 14 Grudnia 2009, 21:49:01 »
Ciekawe ile już miedzi się z nich sprzedało?
są utrzymywane w stanie gotowości i w każdej chwili gotowe do uruchomienia :-)

Jestem ciekaw ile sztuk dałoby się uruchomić tak od pstryknięcia z kciuka. Może napiszesz coś więcej jakie są to działania, które utrzymują je w stanie gotowości.

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: ET40 jeszcze "pod parą"
« Odpowiedź #13 dnia: 14 Grudnia 2009, 22:05:30 »
Z tym, że ET42 są utrzymywane w "stałej gotowości" to bardzo ciekawe... Jedyne działania, które można zaobserwować w okolicach ET42 to drobne "pożyczanie części" na wieczne nieoddanie.
Gro maszyn pożegnało się już np z wycieraczkami. Ciężko mi powiedzieć coś o wnętrznościach bo są pozamykane, jednak na niektórych maszynach ustawionych w ustronnych miejscach są pozrywane plomby... Z rozmów z osobami, które dokonywały komisyjnych zamknięć wynika, że lokomotywy nie były w żaden sposób zabezpieczane. Prócz odłączenia baterii, upuszczenia kondensatu i powietrza ze zbiorników, nie zrobiono praktycznie nic. Obecnie największym problemem wcale nie jest to, że one nie jeżdżą ale to, że nie są należycie zabezpieczone i przy ewentualnym wybudzeniu serii mogą pojawić się spore problemy...
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline EU07-457

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1475
  • dyrektor lokomotywy
    • Zobacz profil
    • Paweł Telega - fotografia kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: ET40 jeszcze "pod parą"
« Odpowiedź #14 dnia: 14 Grudnia 2009, 22:09:58 »
Jestem ciekaw ile sztuk dałoby się uruchomić tak od pstryknięcia z kciuka.

Jakiś czas temu próbowano "od pstryknięcia" uruchomić byczka. Warunki atmosferyczne zrobiły swoje, i przy przestawieniu koła na pozycję po prostu strzelił silnik trakcyjny. Podejrzewam, że w innych zakładach jest podobnie.

Offline Żuk

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1085
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: ET40 jeszcze "pod parą"
« Odpowiedź #15 dnia: 14 Grudnia 2009, 22:19:07 »
strzelił silnik trakcyjny. Podejrzewam, że w innych zakładach jest podobnie.
Wilgotność i czas postoju robi swoje. A i stan izolacji na silnikach czy też przetwornicach czasami przy badaniach pozostawia wiele do życzenia.

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4339
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 312
Odp: ET40 jeszcze "pod parą"
« Odpowiedź #16 dnia: 16 Grudnia 2009, 19:09:09 »
Paweł jakto rozkradzione? Gdzie to zostało dokonane, jeszcze u nas w bydzi? Przeciez te loki nie tak dawno jezdziły i to prawie wszystkie. Jak mozna było dopuścic do rozkradania? Mam nadzieje że ET42 to nie spotka.
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: ET40 jeszcze "pod parą"
« Odpowiedź #17 dnia: 16 Grudnia 2009, 19:45:20 »
Tia, niedawno. W TG stoja w takich miejscach (bynajmniej te, ktore sa na tym torze wyciagowym), ze dostanie sie do tego miejsca nie sciaga na siebie zbytniej uwagi SOK.
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4339
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 312
Odp: ET40 jeszcze "pod parą"
« Odpowiedź #18 dnia: 16 Grudnia 2009, 20:07:31 »
A to dlatego ze oni za niedopilnowanie obiektow i pojazdor nie dostaja po kieszeni jak zostanie cos rozkradzione, a powinni ! Po coś sa. Za to wola uganiac sie za MK z aparatami w reku.  A tak pozatym, niedługo wyprowadzam się z bydzi na amen. Mam nadzieje że mnie kiedys na kawe zaprosisz do szopy, bo ostatnio musialem pisac podanie ze zdjeciem by tam wejsc.
Ale dosc tego ot. Paweł mam nadzieje ze mi odpiszesz na moje pytania.
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline LHS_ST40S

  • Wiadomości: 472
  • OSx86 is the best!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 27
Odp: ET40 jeszcze "pod parą"
« Odpowiedź #19 dnia: 16 Grudnia 2009, 22:44:40 »
Polska ostatnio stoi na głowie. Jak obejrzałem to:



zacząłem się zastanawiać po jakiego grzyba komu EU43, a takie porządne maszyny stoją tylko i się marnują, przecież to krew zalewa człowieka. To samo teraz już z ET40, po prostu R.I.P.
Cud zdarza się tylko kiedy nie ma znaczenia.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: ET40 jeszcze "pod parą"
« Odpowiedź #20 dnia: 16 Grudnia 2009, 22:54:33 »
Polska ostatnio stoi na głowie. Jak obejrzałem to:

zacząłem się zastanawiać po jakiego grzyba komu EU43, a takie porządne maszyny stoją tylko i się marnują, przecież to krew zalewa człowieka. To samo teraz już z ET40, po prostu R.I.P.
A z czym ma to jeździć? Może z osobowymi? A jak nie wiesz po co kupują EU43, to chociaż nie mów o tym głośno.

Offline Dolmio89

  • Wiadomości: 1185
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: ET40 jeszcze "pod parą"
« Odpowiedź #21 dnia: 16 Grudnia 2009, 23:01:17 »
A po grzyba nam te EU07? Przecież tyle było parowozów...

Offline hunter

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1126
    • Zobacz profil
    • kolej.banda.pl
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: ET40 jeszcze "pod parą"
« Odpowiedź #22 dnia: 16 Grudnia 2009, 23:05:03 »
Tia. Najlepiej uzywac pradozernych trupow, bo to jest fajne i sie przyzwyczailismy. Dzis liczy sie oszczednosc energii, latwy dostep do czesci zamiennych, oplywowe, nowe ksztalty.
Z pozdrowieniami,
Grzegorz Durbajło

http://www.kolej.banda.pl/ - moje kolejowe zdjęcia.

Offline Sakorius

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 666
  • KB Serwis - Szczecin Dąbie
    • Zobacz profil
    • Sakorius Home Gallery
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: ET40 jeszcze "pod parą"
« Odpowiedź #23 dnia: 16 Grudnia 2009, 23:17:06 »
(...)
zacząłem się zastanawiać po jakiego grzyba komu EU43, a takie porządne maszyny stoją tylko i się marnują, przecież to krew zalewa człowieka. To samo teraz już z ET40, po prostu R.I.P.
Taaa, lepiej turlać się złomem, który powinien dawno stać w muzeach kolejnictwa, niż polepszać konkurencyjność oferty przewozowej. Ludzie, ocknijcie się, ten tabor musi kiedyś odejść ze służby liniowej, bo jest przestarzały technologicznie.
Pozdrawiam, Sławek

Offline LHS_ST40S

  • Wiadomości: 472
  • OSx86 is the best!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 27
Odp: ET40 jeszcze "pod parą"
« Odpowiedź #24 dnia: 16 Grudnia 2009, 23:17:24 »
A z czym ma to jeździć? Może z osobowymi?
Znaczy się ja miałem na myśli te cargowskie EU43. Wiem, że napiszesz pewnie, że 2 systemy i że do Niemiec jeżdżą, no ale please proszę - nie uśmiercajmy tego, co tyle lat ciągnęło bruttoa. Niech przynajmniej czapajewy przetrzymają w szopie "pod kluczem", jeśli aktualnie ich nie ruszają, zamiast narażać je na atak złomiarzy, bo to kawałek historii, czy tego chcesz czy nie.

Quark-t
« Ostatnia zmiana: 16 Grudnia 2009, 23:34:56 wysłana przez Quark-t »
Cud zdarza się tylko kiedy nie ma znaczenia.

Offline Quark-t

  • Administrator
  • Wiadomości: 3590
  • Automaty liczą...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 47
Odp: ET40 jeszcze "pod parą"
« Odpowiedź #25 dnia: 16 Grudnia 2009, 23:30:13 »
no ale please - nie uśmiercajmy tego co tyle lat ciągnęło brutto
No to trzeba się rzucić remontować wszystkie Ty'greki, Tekatki, Lasy itd.
Historię trzeba umieć szanować i pamiętać o niej, a nie uprawiać. Parę czapajewów, bombowców jako eksponaty, a resztę przerobić na coś nowego (oj, oberwie mi się za to :p).
EP03 jest jedna, i to jeszcze z bebechami od ET21 - źle? Wystarczy.
A potem są takie sytuacje, że EC Wawel Kraków - Berlin / Lüneburg / Hamburg w Polsce prowadzony jest czeską 163...
Pozdrawiam, dr inż. Quark-t

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: ET40 jeszcze "pod parą"
« Odpowiedź #26 dnia: 16 Grudnia 2009, 23:48:58 »
Jeśli chodzi o ET42 to jest jedna ciekawa rzecz. Otóż 10 sztuk w chwili obecnej już by jeździło gdyby Lotos Kolej dogadał się z PKP CARGO. Głównym powodem zakupu Traxxów właśnie jest to, że Lotosowi nie udało się kupić ET42. PKP CARGO zgodziłoby się odsprzedać maszyny gdyby Lotos wziął je razem z maszynistami CARGO i serwisem. O ile na serwis Lotos się zgodził o tyle na maszynistów już nie. A to z tego względu, że w LK jeździ spora grupa maszynistów, którzy jeździli dawniej na ruskach. Te maszyny wcale nie są takie przestarzałe. Los trochę spłatał im figla i dlatego stoją. I wcale nie jest to spowodowane tym, że są takie przestarzałe. A to, że CARGO się nie opłaca ich eksploatować... cóż. Może wszystko wróci do normy gdy nowo powstała spółka córka PKP CARGO w Karsznicach zacznie na siebie zarabiać.
Swoją drogą panowie... Żadne Traxxy, Maximy czy inne cuda techniki nie pojeżdżą tak długo jak np poczciwe SM42. A to dlatego, że za dużo w nich elektroniki, a ta cały czas się zmienia i stosunkowo często defektuje. Przewidywany czas eksploatacji np Maximy to ok 15-20lat (i to w porywach). Ostatnio po raz drugi ten cud techniki zdefektował i to właśnie przez elektronikę...
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline Dolmio89

  • Wiadomości: 1185
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: ET40 jeszcze "pod parą"
« Odpowiedź #27 dnia: 17 Grudnia 2009, 09:11:35 »
Taka sama sytuacja jest z samochodami, w nowych samochodach najczęściej jako pierwsza psuje się elektronika. Myślę że nie jest to jednak taki wielki problem, po prostu oprócz mechaników i elektryków trzeba będzie zatrudnić w szopach elektroników i informatyków żeby nie trzeba było z każdą pierdółką wzywać firmowego serwisu bo nikt nie umie tego naprawić.

Offline LHS_ST40S

  • Wiadomości: 472
  • OSx86 is the best!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 27
Odp: ET40 jeszcze "pod parą"
« Odpowiedź #28 dnia: 17 Grudnia 2009, 17:37:15 »
Chyba w najlepszej sytuacji z lokomotyw liniowych są gagarinki(te najstarsze wersje), bo tam to raczej minimum elektroniki.
Cud zdarza się tylko kiedy nie ma znaczenia.

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: ET40 jeszcze "pod parą"
« Odpowiedź #29 dnia: 17 Grudnia 2009, 17:38:03 »
Wydaje mi sie, ze jesli na PKP Cargo maja jeszcze troszke racji bytu, to u prywaciarzy nikle.
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.