Autor Wątek:  Szyby  (Przeczytany 5153 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline SM40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 258
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Szyby
« dnia: 03 Grudnia 2009, 15:12:52 »
Mam pytanie czy dało by się zrobić przezroczyste szyby w drzwiach w EN57?

Offline RooteK

  • Wiadomości: 1238
    • Zobacz profil
    • Nieoficjalna strona węzła kolejowego Jaworzno.
  • Otrzymane polubienia: 21
Odp: Szyby
« Odpowiedź #1 dnia: 03 Grudnia 2009, 15:49:28 »
Jasne, wystarczy zrobić teksturę EN57 w *.tga i w miejscu szyb dać kanał alpha z przeźroczystością (odcienie szarego).

Offline SM40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 258
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Szyby
« Odpowiedź #2 dnia: 03 Grudnia 2009, 16:06:03 »
A czy ktoś mógł by spróbować to zrobić? Bardzo Proszę.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Szyby
« Odpowiedź #3 dnia: 03 Grudnia 2009, 16:09:34 »
Podstawowe pytanie, po co Ci przezroczysta szyba w drzwiach?

Offline SM40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 258
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Szyby
« Odpowiedź #4 dnia: 03 Grudnia 2009, 16:16:03 »
Żeby było realistycznjej i ładniej.

Offline PEKAP

  • Wiadomości: 588
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Szyby
« Odpowiedź #5 dnia: 03 Grudnia 2009, 16:22:17 »
Żeby było realistycznjej i ładniej.
To wymodeluj jeszcze wnętrze kibla i zrób przeźroczyste szyby w całym składzie, tak żeby pasowały do drzwi.
-//-

Offline SM40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 258
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Szyby
« Odpowiedź #6 dnia: 03 Grudnia 2009, 16:25:02 »
Dobry pomysł.


   « Dodano: 03 Grudnia 2009, 16:38:08 »
Jeszcze przezroczyste szyby przydały by się do kabiny od zewnątrz.

Krzysiek626
« Ostatnia zmiana: 03 Grudnia 2009, 16:56:28 wysłana przez Krzysiek626 »

Offline MaciejZ

  • Wiadomości: 344
  • Latamy by ratować ;) Pozdro z góry!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 69
Odp: Szyby
« Odpowiedź #7 dnia: 03 Grudnia 2009, 17:03:44 »
Według mnie to trochę bezsensowny zabieg. Chcesz robić przeźroczyste szyby w drzwiach, żeby było realistyczniej, a reszta co? Uważam, że zrobienie przeźroczystych szyb w drzwiach, a zostawienie reszty tak jak jest będzie wyglądało gorzej niż całość oteksturowana.
A czy ktoś mógł by spróbować to zrobić? Bardzo Proszę.
Jakbyś podał faktycznie sens robienia tego to ktoś by się tego pojął, ale nikomu to potrzebne nie jest, więc rób sam, na pomoc możesz liczyć. A pomoc nie znaczy zrobienie za kogoś czegoś.

Edit. Zrób to na gotowej teksturze .tga, która jest dostępna wraz z EN57 @PEKAP-a.

Offline SM40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 258
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Szyby
« Odpowiedź #8 dnia: 03 Grudnia 2009, 17:07:18 »
Mam GIMP 2 ale jak zrobić kanał alpha? Bardzo prosze o odpowiedz.
Edit. Zrób to na gotowej teksturze .tga, która jest dostępna wraz z EN57 @PEKAP-a.
Tak wiem ale jak to zrobić?
« Ostatnia zmiana: 03 Grudnia 2009, 18:08:27 wysłana przez SM40 »

Monczan_SP32

  • Gość
Odp: Szyby
« Odpowiedź #9 dnia: 03 Grudnia 2009, 18:17:35 »
W GIMPie? Kanał Alpha na warstwę, i wytnij, co Ci potrzeba ;-)

Offline SM40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 258
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Szyby
« Odpowiedź #10 dnia: 03 Grudnia 2009, 18:35:13 »
Ale dokładnie jak?

Offline adsim

  • Moderator
  • Wiadomości: 3934
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 12
Odp: Szyby
« Odpowiedź #11 dnia: 03 Grudnia 2009, 18:49:38 »
Google Ci się popsuło? Mało to tutoriali wisi w sieci i czeka aż ktoś je przeczyta? Zamiast czekać aż ktoś Ci odpowie, juz 10 razy znalazłbyś rozwiązanie.
Nie zawracaj głowy betatesterom, bo mają testować PC, a nie odpowiadać na takie pytania:D
(: ɯɐıʍɐɹpzod

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Szyby
« Odpowiedź #12 dnia: 03 Grudnia 2009, 18:49:53 »
Jesli na plik przezroczysty o wymiarach zalozmy 1024x1024 masz nalozona teksture o tym samym wymiarze, zaznaczasz interesujacy Cie kawaleczek i wycinasz za pomoca skrotu Ctrl+x.
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline Szociu

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 828
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 54
Odp: Szyby
« Odpowiedź #13 dnia: 04 Grudnia 2009, 18:08:57 »
Ale dokładnie jak?
Zrobiłem to dla Ciebie, niestety efekt jest nie za ciekawy, gdyż wewnątrz znika ściana. Spowodowane jest to pewnie tym, że tekstura ściany i drzwi jest odczytywana z jednego pliku .tga. Postaram się pokombinować w .t3d (wydzielić ścianę z .tga i oteksturować w modelu z oddzielnego pliku) i pokażę co wyszło z tego.
Pozdrawiam.
Piotrek