Autor Wątek:  3Ds Max-początki  (Przeczytany 7359 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Mytnik

  • Wiadomości: 576
  • Administrator
    • Zobacz profil
    • Mój kanał na YT
  • Otrzymane polubienia: 0
3Ds Max-początki
« dnia: 26 Grudnia 2009, 22:56:04 »
Witam.
Chcę zacząć swoja przygodę z tym programem tylko od czego mam zacząć ?
Macie może jakieś tutoriale/poradniki od których wy zaczynaliście przygodę z tym programem ??

Offline Bombardier

  • Wiadomości: 367
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: 3Ds Max-początki
« Odpowiedź #1 dnia: 26 Grudnia 2009, 23:05:03 »
Ja tam uczyłem się sam, choć kilka tutoriali też dodaje wiedzy z programem. Proponuję postawić podstawowe elementy (box, cylinder, itp), najpierw zobaczyć co to są segmenty, zobaczyć jak wygląda siatka (bodajże klawisz F3). Naciśnij na figurę prawym, wybierz Convert to editable mesh, wybierz co chcesz zaznaczyć (wierzchołek, polygon), przestawiaj, obracaj. Tak nauczysz się najszybciej, tutoriale nie zawsze są najlepsze (szczególnie, jeśli symek jest wybredny, a my nauczymy się "zuego" systemu mapowania).

Offline JONIN_EZT

  • Wiadomości: 918
  • Dalej student. Linia 202 maker
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: 3Ds Max-początki
« Odpowiedź #2 dnia: 26 Grudnia 2009, 23:22:19 »
Zależy jeszcze na jakie potrzeby.
Jeżeli chodzi o budowanie tras to jest jeden duży przyklejony temat jak używać skryptu, budować tory, drogi, trakcję, trochę o budowaniu terenu.
Jeżeli chcesz w ogóle projektować budować jakieś modele to jest trochę tego na necie. Spróbuj na google poszukać.

Ja zajmuje się (jeszcze jak potrafię sobie czas znaleźć) tylko trasami, bo z modelami to nie mam jakoś zapędu (chociaż próbowałem bez pozytywnego skutku). Jedną trasę która buduje już ponad 2 lata i nie wiem, kiedy ją skończę to jest już technicznie lepiej niż te chwile temu kiedy nic nie wiedziałem. Da rade się tego nauczyć
Nawet u mnie na uczelni był darmowy kurs 3DSmaxa, niestety za późno się dowiedziałem.
Linia 202
Układ torowy (tory główne) - 100%
Układ torowy (reszta) - 15%

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: 3Ds Max-początki
« Odpowiedź #3 dnia: 26 Grudnia 2009, 23:49:25 »
Mysle, ze ten film zapozna Cie z programem i nauczy podstawowych opcji.
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline Mytnik

  • Wiadomości: 576
  • Administrator
    • Zobacz profil
    • Mój kanał na YT
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: 3Ds Max-początki
« Odpowiedź #4 dnia: 27 Grudnia 2009, 23:16:18 »
A która wersja jest lepsza ?? 2009 czy 2010 ??

Offline Quark-t

  • Administrator
  • Wiadomości: 3590
  • Automaty liczą...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 46
Odp: 3Ds Max-początki
« Odpowiedź #5 dnia: 27 Grudnia 2009, 23:19:53 »
Wystarczy 5. Kiedyś do KŚ dali na płycie 7 + duużo tekstur + sporawy help.
Pozdrawiam, dr inż. Quark-t

Offline Joke1997

  • Wiadomości: 236
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: 3Ds Max-początki
« Odpowiedź #6 dnia: 28 Grudnia 2009, 14:11:30 »
(...) Kiedyś do KŚ dali na płycie 7 + duużo tekstur + sporawy help.

@Quark-t, wiesz może jaki numer?
Bym sobie zamówił.
Proszę Cię bardzo/

Offline Quark-t

  • Administrator
  • Wiadomości: 3590
  • Automaty liczą...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 46
Odp: 3Ds Max-początki
« Odpowiedź #7 dnia: 28 Grudnia 2009, 22:52:51 »
Niestety nie, mam to zapisane w .txt na kompie, który z powodu przeprowadzki/remontu wciąż jest w rozsypce. Z takiego samego powodu nie mam jak przejrzeć płyt, żeby znaleźć i podać (nawet nie wiem w którym pudle tą płytkę mam :p).
Ale może coś wygooglam...
Pozdrawiam, dr inż. Quark-t

Offline Joke1997

  • Wiadomości: 236
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: 3Ds Max-początki
« Odpowiedź #8 dnia: 29 Grudnia 2009, 15:34:53 »
No szkoda, może coś znajdę na google.
Kolekcjonuję KŚ od 2008 r. i nic o 3dsie nie było ;(
Proszę Cię bardzo/

Offline Quark-t

  • Administrator
  • Wiadomości: 3590
  • Automaty liczą...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 46
Odp: 3Ds Max-początki
« Odpowiedź #9 dnia: 29 Grudnia 2009, 15:42:16 »
To było dużo wcześniej, googlałem, ale nic nie znalazłem. Może to nie był KŚ, tylko PCWD... Tak czy siak jest szansa na to, że przed lutym (przypadek :p) skręcę kompa i przeszperam pudła, to najwyżej odkopię wątek.
Pozdrawiam, dr inż. Quark-t

Offline puma2091

  • Wiadomości: 463
  • ...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: 3Ds Max-początki
« Odpowiedź #10 dnia: 29 Grudnia 2009, 19:16:12 »
A nie był to czasami KŚ 26/04 CD?
« Ostatnia zmiana: 29 Grudnia 2009, 21:40:01 wysłana przez puma2091 »

Offline Quark-t

  • Administrator
  • Wiadomości: 3590
  • Automaty liczą...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 46
Odp: 3Ds Max-początki
« Odpowiedź #11 dnia: 29 Grudnia 2009, 21:48:32 »
Sądząc po liście plików - tak, to jest to.
Gratuluję, mnie się tego odnaleźć nie udało.
« Ostatnia zmiana: 29 Grudnia 2009, 22:03:07 wysłana przez Quark-t »
Pozdrawiam, dr inż. Quark-t

Offline Mytnik

  • Wiadomości: 576
  • Administrator
    • Zobacz profil
    • Mój kanał na YT
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: 3Ds Max-początki
« Odpowiedź #12 dnia: 29 Grudnia 2009, 22:17:19 »
Ja mam jeszcze małe pytanko :P
Robię sobie boxa, stawiam sobie jego parametry wys/szer/dł.
Potem ustawiam sobie Lenght/Widht/Height segs. Daję convert to editable poly. Coś tam kombinuję i teraz jak mogę wrócić do tych ustawień o których pisałem wcześniej ?? Żeby np. zwiększyć ilość linii (Lenght/Widht/Height segs)??

Offline Mannerheim

  • Wiadomości: 106
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: 3Ds Max-początki
« Odpowiedź #13 dnia: 29 Grudnia 2009, 22:21:35 »
Ja mam jeszcze małe pytanko :P
Robię sobie boxa, stawiam sobie jego parametry wys/szer/dł.
Potem ustawiam sobie Lenght/Widht/Height segs. Daję convert to editable poly. Coś tam kombinuję i teraz jak mogę wrócić do tych ustawień o których pisałem wcześniej ?? Żeby np. zwiększyć ilość linii (Lenght/Widht/Height segs)??
Po zamianie na Editable Mesh/Poly nie da się już ustalić rozmiarów wpisując wartości.
« Ostatnia zmiana: 29 Grudnia 2009, 22:27:22 wysłana przez Mannerheim »

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: 3Ds Max-początki
« Odpowiedź #14 dnia: 29 Grudnia 2009, 22:31:28 »
Mozesz jeszcze obiekt potraktowac opcja Slice. Zaznaczasz obiekt za pomoca 'Element' (to cala figura), rozwijasz menu Edit Geometry i szukasz takiego guzika jak Slice plane. Pojawia sie taki zolty pasek wokol obiektu i naciskajac Slice 'tworzysz' nowe vertexy. Mozesz ten pasek obracac, przesuwac za pomoca strzalek. Osobiscie polecam przemyslec ksztalt boxa i przed Editable Mesh ustalic odpowiednia ilosc segsow.
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline Rozi

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1931
  • Są zdjęcia = są modele.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 135
Odp: 3Ds Max-początki
« Odpowiedź #15 dnia: 30 Grudnia 2009, 03:01:17 »
Jest jeszcze łatwiejszy sposób (bo slice, to dzielenie całego boxa, np. na pół). Zaznaczasz dwa boki (edges) lub więcej w editable poly, prawym przyciskiem i connect. I wybierasz ile nowych linii ma ci powstać.