Autor Wątek:  Nastawnik/Pulpit do komputera - Wskazówki i gotowe projekty.  (Przeczytany 756125 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Eqest

  • Wiadomości: 61
  • Tu był tekst osobisty.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: Nastawnik/Pulpit do komputera - Wskazówki i gotowe projekty.
« Odpowiedź #750 dnia: 03 Lutego 2018, 23:57:46 »
Powtarzam pytane: Czy łatwo nauczyć się obsługiwać arduino?

Offline Bulba

  • Wiadomości: 118
  • :ziew:
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 127
Odp: Nastawnik/Pulpit do komputera - Wskazówki i gotowe projekty.
« Odpowiedź #751 dnia: 04 Lutego 2018, 00:00:12 »
Google nie boli. Poszukaj sobie sobie poradniki, przeczytaj sobie i sam stwierdzisz czy to jest łatwe czy nie. Bo dla kogoś może być łatwe a dla drugiego nie :)

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2206
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
Odp: Nastawnik/Pulpit do komputera - Wskazówki i gotowe projekty.
« Odpowiedź #752 dnia: 04 Lutego 2018, 04:49:38 »
Dzięki @Dziadek! Byłbym jednak wdzięczny gdybyś udostępnił kody na kontrolki i przyrządy pomiarowe, bo ty;lo tego do pełni szczęścia mi brakuje :)
Arduino Pro Micro.
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline Milek7

  • Administrator
  • Wiadomości: 1051
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 906
Odp: Nastawnik/Pulpit do komputera - Wskazówki i gotowe projekty.
« Odpowiedź #753 dnia: 04 Lutego 2018, 13:14:57 »
A to wszystko lepiej podłączyć do płytki Arduino czy Pokeys? Dodam jeszcze że nie mam takich umiejętności aby pisać zaawansowane sterowniki.
Obecnie z pokeys nie ma możliwości sterowania przełącznikami.

Offline mac310

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 524
    • Zobacz profil
    • Moim Okiem...
  • Otrzymane polubienia: 73
Odp: Nastawnik/Pulpit do komputera - Wskazówki i gotowe projekty.
« Odpowiedź #754 dnia: 04 Lutego 2018, 19:04:03 »
Możliwość sterowania jest, bo niby czemu nie. Większy problem jest z niektórymi przełącznikami z trzema pozycjami.  Martwi mnie zmiana klawiszologii utrudniająca komunikację z pulpitem. Ten sam klawisz na załączanie i wyłączanie może jest dobry jak się używa klawiatury albo myszy ale nie do sterowania przez mikrokontroler. Dlatego chcąc nie chcąc trzymam się starszej wersji z normalną klawiszologią :(
Historia budowy pulpitu lokomotywy serii EU07.

Offline Pitek

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 297
    • Zobacz profil
    • [YT] Pitkowa Kolej
  • Otrzymane polubienia: 307
Odp: Nastawnik/Pulpit do komputera - Wskazówki i gotowe projekty.
« Odpowiedź #755 dnia: 04 Lutego 2018, 19:42:04 »
Dzisiaj dla testu wrzuciłem nowe exe z Pokeysem, to kamera zwariowała, a po przestawieniu kranu całkiem dostałem crasha symka. Po cichu liczę, że ktoś ogranie te wersje również pod Pokeysa, inaczej byłaby to totalnie mega ignorancja.

Offline miko22

  • Wydział Promocji
  • Wiadomości: 619
  • Promocja MaSzyny w terenie
    • Zobacz profil
    • Nasze-Symulatory.pl
  • Otrzymane polubienia: 199
Odp: Nastawnik/Pulpit do komputera - Wskazówki i gotowe projekty.
« Odpowiedź #756 dnia: 04 Lutego 2018, 20:15:48 »
Żeby kamera się nie obracała, trzeba do *.ini dodać wpis "input.gamepad no", bo exe wykrywa chyba wejścia analogowe PoKeys jako gamepada. Warto też piasecznicę przestawić sobie spod {Shift} + {S} pod jakiś inny klawisz bez Shifta (pod samym {S} jest teraz oddzielnie jeden z tonów syreny), bo jeśli jest z Shiftem, to po załączeniu (wciśnięciu pedału) nie da się jej już wyłączyć z PoKeys i tak samo jest z jakimkolwiek innym przyciskiem chwilowym z Shiftem (domyślnie są to chyba jeszcze tylko sprężarka pantografów i przycisk pokazywania prądów drugiego członu w ET41). Sytuacja jest identyczna do tej, kiedy również z klawiatury puści się najpierw klawisz obsługujący daną funkcję i dopiero po tym puści się Shift, ale to przydaje się do "podpierania stycznika" sprężarki pantografów - można sobie go w taki sposób zablokować i nie trzeba trzymać cały czas {Shift} + {V}, ale można sobie już np. przejść do kabiny, a sprężarka będzie dalej pompowała aż nabije do 0,5MPa.

Offline mac310

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 524
    • Zobacz profil
    • Moim Okiem...
  • Otrzymane polubienia: 73
Odp: Nastawnik/Pulpit do komputera - Wskazówki i gotowe projekty.
« Odpowiedź #757 dnia: 04 Lutego 2018, 20:17:09 »
Kamera wariuje jak przy PoKeys masz włączoną obsługę gamepad'a w eu07.ini. Wyłącz i powinno być OK. Też to miałem.
Historia budowy pulpitu lokomotywy serii EU07.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Nastawnik/Pulpit do komputera - Wskazówki i gotowe projekty.
« Odpowiedź #758 dnia: 05 Lutego 2018, 03:09:15 »
Po cichu liczę, że ktoś ogranie te wersje również pod Pokeysa, inaczej byłaby to totalnie mega ignorancja.
Zrodla programu sa publicznie dostepne. Niestety do ogarniecia tematu raczej wymagane jest posiadanie rzeczonego urzadzenia, bo na slepo to mozna sobie w nosie dlubac, a nie debugowac komunikacje z zewnetrznym hardware. Poniewaz urzadzeniem nie dysponuje, raczej pozostane tutaj mega ignorantem.

Offline mac310

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 524
    • Zobacz profil
    • Moim Okiem...
  • Otrzymane polubienia: 73
Odp: Nastawnik/Pulpit do komputera - Wskazówki i gotowe projekty.
« Odpowiedź #759 dnia: 05 Lutego 2018, 10:03:09 »
Ale nie chodzi o jakąś wyrafinowaną komunikację ze sprzętem. Wyjścia działają (kontrolki, mierniki, manometry, hasler), wejścia działają (hamulce). Moim zdaniem problem pojawił się wraz ze zmianą klawiszologii. Nowa koncepcja przełączania hebelków/przycisków jednym klawiszem komplikuje sterowanie wysyłaniem sekwencji klawiszy z PoKeys (ale prawdopodobnie także z innych kontrolerów). Może okazać się, że np. hebelki zaczną działać odwrotnie. Do tego nie trzeba mieć PoKeys żeby testować. Wystarczyło zostawić alternatywną klawiszologię zgodną wstecznie. W nowej teoretycznie można sobie część rzeczy przemapować w pliku eu07_input-keyboard.ini ale niestety nie wszystkie. Przełączenie stanu zamiast oddzielnie załączenie i wyłączenie jest problemem. Np. WS na pulpicie jest obsługiwany dwoma przyciskami, teraz oba będą działały tak samo więc wszystko jedno, który nacisnę to zadziała.
Historia budowy pulpitu lokomotywy serii EU07.

Offline Dziadek

  • Wiadomości: 48
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 7
Odp: Nastawnik/Pulpit do komputera - Wskazówki i gotowe projekty.
« Odpowiedź #760 dnia: 05 Lutego 2018, 14:51:57 »
Cytuj
Przełączenie stanu zamiast oddzielnie załączenie i wyłączenie jest problemem. Np. WS na pulpicie jest obsługiwany dwoma przyciskami, teraz oba będą działały tak samo więc wszystko jedno, który nacisnę to zadziała.
Nie znam się na pokeys, więc nie wiem czy jest tam taka opcja, ale ja bym po prostu wykluczył taką możliwość programowo, lub fizycznie - jeden przekaźnik i już nie ma innej opcji jak wyłączanie i załączanie osobnymi guzikami. Programowo - dajmy na to, mamy zmienną X typu bool, int czy cokolwiek, przyjmuje ona dwie wartości - odpowiednio dla załączonego i wyłączonego WS. Jeżeli ma wartość oznaczającą załączenie WS, nie będzie reagować na naciskanie zielonego - prawda, komplikacja pod tytułem wybiło WS i trzeba go najpierw wyłączyć żeby załączyć, ale i to da się obejść, korzystając z danych z symka - stan lampki WS. Warunek do if podwójny i już nie ma kłopotu. Ale tak jak mówię, nie wiem jak z tym na pokesie będzie, ale na arduino bez problemu.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Nastawnik/Pulpit do komputera - Wskazówki i gotowe projekty.
« Odpowiedź #761 dnia: 05 Lutego 2018, 15:48:27 »
Do tego nie trzeba mieć PoKeys żeby testować. Wystarczyło zostawić alternatywną klawiszologię zgodną wstecznie.
Dostep do Pokeys jest [mi] potrzebny zeby dojsc jak to urzadzenie komunikuje sie z symulatorem, jak ono w ogole dziala, i zeby sprawdzic czy ewentualne poprawki funkcjonuja tak, jak powinny. Ja tych rzeczy zwyczajnie nie wiem i na ile moge tego uniknac nie zamierzam wypuszczac nietestowanego kodu pisanego na slepo. Jesli ty dysponujesz taka wiedza i/lub uwazasz ze nie jest ona potrzebna, a sam problem jest trywialny, to jak juz wspomnialem, zrodla symulatora sa publicznie dostepne. Kwestia tak jak ci sie wydaje trywialna nie powinna zajac wiecej niz kilka dni -- napiszesz troche kodu, opublikujesz, wlaczy sie go do exe i wszyscy beda zadowoleni.

Podpowiem tylko, ze "wystarczylo zostawic alternatywna klawiszologie zgodna wstecznie" to w kontekscie zmian w kodzie mniej wiecej jak sugerowac, ze "w lokomotywie spalinowej wystaczylo zostawic alternatywny kociol parowy i tloki".

Offline mac310

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 524
    • Zobacz profil
    • Moim Okiem...
  • Otrzymane polubienia: 73
Odp: Nastawnik/Pulpit do komputera - Wskazówki i gotowe projekty.
« Odpowiedź #762 dnia: 05 Lutego 2018, 16:43:11 »
No właśnie i w tym problem. Ty nie masz PoKeys, żeby testować kod, a ja nie znam się na programowaniu, więc dostępność źródeł w niczym mi nie pomoże.
To co sugeruje @Dziadek też jest słabym pomysłem bo PoKeys się tak nie programuje jak Arduino czy inny uC, a dorabianie dodatkowej elektroniki, żeby działał zwykły przycisk jest przerostem formy nad treścią.
Nie wiem jak wybrnąć z takiego pata. Chętnie bym pomógł ale nie mogę zrobić czegoś na czym się kompletnie nie znam. Nie ma szans na jakąś współpracę osób programujących z posiadaczami PoKeys, żeby to jakoś ogarnąć?
Ja mogę powiedzieć tylko tyle, że Pokeys poza obsługą wejść i wyjść, które działają (mierniki, manometry, kontrolki, buczek, hasler i hamulce) działa jak konfigurowalny emulator klawiatury. Zatem wszystkie komendy klawiaturowe mozna przypisać do pinów PoKeys. Czyli np. stan wysoki na danym pinie powoduje efekt naciśnięcia klawisza lub kombinacji klawiszy. Itd itp. Tylko tyle i aż tyle. W przypadku hebelków można ustawić stosowną kombinację klawiszy przy przejściu w stan wysoki, a inną w stan niski dzięki temu można wysłać jeden klawisz załączając hebelek, a inny wyłączając. I tak to działa. PoKeys pod tym względem działa jak zwykła klawiatura podpięta pod USB.
Historia budowy pulpitu lokomotywy serii EU07.

Offline m_w

  • Wiadomości: 15
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 24
Odp: Nastawnik/Pulpit do komputera - Wskazówki i gotowe projekty.
« Odpowiedź #763 dnia: 05 Lutego 2018, 18:26:34 »
mac310, wydaje mi się, że ten problem z WS można by rozwiązać poprzez zbudowanie odpowiedniego schematu w programie PoBlocks. Jest to program służący do implementacji różnych zależności między pinami w pokeys, dostępny na stronie producenta. Takie programowanie tylko, że w formie schematów blokowych. Może dałoby się w nim zrobić zależność, tak aby uC reagował na jeden z przycisków tylko gdy kontrolka WS jest nieaktywna, a na drugi gdy jest aktywna. Niestety schematu takiego Ci nie ułożę, bo nie jestem w tym programie wystarczająco biegły, ale może jeżeli napisałbyś do producenta to by w tym pomogli. Ja jakiś czas temu opisałem im swój problem z enkoderem gubiącym naciśniecia klawiszy, i na następny dzień dostałem w odpowiedzi schemat w Poblocks, dzięki któremu pokeys wysyłał informacje o naciśnięciu klawiszy do komputera w zwiększonych odstępach czasu. Problem z WS to pewnie byłaby prostsza zależność.


Z innej beczki, czy na najnowszym patchu działa komunikacja przez UART?
« Ostatnia zmiana: 05 Lutego 2018, 18:27:36 wysłana przez m_w »

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Nastawnik/Pulpit do komputera - Wskazówki i gotowe projekty.
« Odpowiedź #764 dnia: 05 Lutego 2018, 18:30:50 »
Im dluzej nad tym mysle tym bardziej dochodze do wniosku ze trzeba to bedzie to zrobic "na trudno" i zaimplementowac komendy do wywolania konkretnego stanu, bo przy okazji obslugi arduino zaczelo sie tam dodatkowo troche komplikowac i chyba najlepiej bedzie to uciac w zarodku.

W zwiazku z tym, prosze o ile to mozliwe o liste funkcji, ktore macie podpiete pod przelaczniki/klawisze na pulpicie, zeby to mozna bylo mozliwie minimalnym wysilkiem wprowadzic ;/

Przy okazji, wie ktos moze dlaczego Pokeys jest obslugiwany przez taka emulacje klawiatury, a nie przez odczyt stanu wejsc? Bo odczyt jest z tego co widze robiony, ale dane nie sa wykorzystywane...
« Ostatnia zmiana: 05 Lutego 2018, 18:36:43 wysłana przez tmj »

Offline miko22

  • Wydział Promocji
  • Wiadomości: 619
  • Promocja MaSzyny w terenie
    • Zobacz profil
    • Nasze-Symulatory.pl
  • Otrzymane polubienia: 199
Odp: Nastawnik/Pulpit do komputera - Wskazówki i gotowe projekty.
« Odpowiedź #765 dnia: 05 Lutego 2018, 19:33:19 »
@tmj - tutaj jest dokumentacja do PoKeys (zakładka "Related downloads" po lewej -> "PoKeys user manual"): https://www.poscope.com/product/pokeys57u/ Jeśli chodzi o wejścia, to obecnie wykorzystywane pod względem jako takiej komunikacji z exe są tylko piny analogowe 46 i 47 do odczytu wartości napięcia z potencjometrów w kranach hamulcowych i to jest jakoś przesyłane do exe. Cała reszta informacji wejściowych, tak jak napisał @mac310, opiera się na emulacji klawiatury. Jest to o tyle dobre, że nawet jeśli ktoś nie zna się na programowaniu, to dosyć przyjazdy i intuicyjny interfejs PoKeys umożliwia łatwy wybór tego, co na którym pinie chce się mieć podłączone i co w ogóle chce się mieć podłączone (ja np. dla zaoszczędzenia pinów (55 dostępnych to wcale nie tak dużo) zrobiłem sobie analogowy sterownik kontrolki ogrzewania pociągu w pulpicie i miałem wolny dodatkowy pin np. na radio-stop jako wejście). Jeśli chodzi o wyjścia, to te są na stałe przypisane do konkretnych pinów PoKeys w exe, ale można nie korzystać z jakiegoś z nich ustawiając je w oknie interfejsu PoKeys jako jakieś dodatkowe wejście (jak w powyższym przykładzie) lub pozostawiając niepodłączone, jeśli akurat nie jest potrzebne (np. w pulpicie EN57 nie przyda się wyjście kontrolki wysokiego rozruchu).

Problem z tą emulacją klawiatury jako sygnały wejściowe polega obecnie na tym, że czasami przy przełączaniu np. hebelka na pulpicie może się akurat zdarzyć jakieś zakłócenie mechaniczne (np. styk źle przeskoczy i wyśle sygnał podwójny) lub elektryczne (czasami np. falownik do Haslera "sieje" i sygnał o "wciśnięciu klawisza" danym hebelkiem w ogóle nie dotrze przez USB, albo sam z siebie wygeneruje się jakiś przypadkowy) i wtedy stan hebelka na rzeczywistym pulpicie nie pokrywa się ze stanem w MaSzynie. Przy starej klawiszologi, gdzie na załączanie była kombinacja z Shiftem, a na wyłączanie pojedynczy klawisz, wystarczyło raz machnąć hebelkiem tam i z powrotem, i stan hebelka rzeczywistego ponownie pokrywał się ze stanem w symku. Teraz ta metoda nie ma szans zadziałać, bo z klawiatury (a więc i z PoKeys) wysyła się tylko zmianę stanu hebelka danym klawiszem, a nie ustawienie na konkretny stan jak kiedyś, co ma też wpływ na opisywane działanie przycisków od WSa (ten sam klawisz/kombinacja na załączanie i wyłączanie, przez co na pulpicie da się użyć dowolnego z dwóch przycisków do obu tych czynności).

Co do programowania PoKeys, to oprócz tego PoBlocks da się też chyba normalnie pisać program w C# - strona 120+ podlinkowanej wyżej instrukcji obsługi, ale nigdy nie próbowałem.

Listę funkcji zaraz zrobię...

EDIT: Ok, chyba będzie ;) Jak o czymś zapomniałem, to proszę o dopisanie. Dałem jako kod, żeby można było przejrzeć bez pobierania i żeby jednocześnie nie wydłużać postu.

Wyjścia główne (ogólne):

- buczek CA/SHP (pin 16)
- amperomierz WN 1 (PWM 17)
- amperomierz WN 2 (PWM 18)
- woltomierz WN (PWM 19)
- manometr cylindra hamulcowego (PWM 20)
- manometr przewodu głównego (PWM 21)
- manometr zbiornika głównego (PWM 22)
- kontrolka SHP (pin 23)
- kontrolka CA (pin 24)
- kontrolka WS (pin 25)
- kontrolka sygnalizacji wentylatorów i oporów (pin 26)
- kontrolka przekaźnika nadmiarowego silników trakcyjnych (pin 27)
- kontrolka przekaźnika nadmiarowego przetwornicy i ogrzewania (pin 28)
- kontrolka styczników liniowych (pin 29)
- kontrolka poślizgu (pin 30)
- kontrolka ogrzewania pociągu (pin 31)
- kontrolka jazdy na oporach (pin 32)
- Hasler (wyjście analogowe 43)
- rysik Haslera - hamowanie (pin 52)
- rysik Haslera - jazda z poborem prądu (pin 53)

Wyjścia dodatkowe z uwzględnieniem charakterystycznych elementów poszczególnych pojazdów (piny trzeba przypisać):

- kontrolka odhamowania II członu
- kontrolka otwarcia drzwi prawych
- kontrolka otwarcia drzwi lewych
- kontrolka sygnału odjazdu
- kontrolka pracy przetwornic
- kontrolka pracy sprężarek
- kontrolka I stopnia bocznikowania
- kontrolka II stopnia bocznikowania
- kontrolka III stopnia bocznikowania

Wejścia główne (ogólne):

- załączenie baterii
- pantograf przedni podniesiony
- pantograf tylny podniesiony
- przetwornica
- sprężarka
- reflektor prawy biały
- reflektor górny
- reflektor lewy biały
- reflektor prawy czerwony
- reflektor lewy czerwony
- oświetlenie kabiny
- przyciemnienie oświetlenia kabiny
- oświetlenie przyrządów pomiarowych
- wyłączenie WSa
- załączenie WSa
- odblokowanie przekaźnika nadmiarowego silników trakcyjnych
- odblokowanie przekaźnika nadmiarowego przetwornicy i ogrzewania
- wyłączenie styczników liniowych
- przyhamowanie przy poślizgu
- luzowanie hamulca
- kasowanie CA/SHP
- syrena niski ton
- syrena wysoki ton
- hamulec pospieszny-osobowy
- hamulec osobowy-towarowy
- rozruch wysoki/niski
- hamulec dodatkowy (wejście analogowe 46)
- hamulec zasadniczy (wejście analogowe 47)
- nastawnik kierunku przód-0
- nastawnik kierunku 0-tył
- nastawnik jazdy kanał A enkodera lub {Num+}
- nastawnik jazdy kanał B enkodera lub {Num-}
- nastawnik bocznikowania kanał A enkodera lub {Num/}     //także załączenie bocznikowanie, gdyby ktoś robił pulpit SM42
- nastawnik bocznikowania kanał B enkodera lub {Num*}
/* - nastawnik jazdy {Shift} + {Num+}
- nastawnik jazdy {Shift} + {Num-}
- nastawnik bocznikowania {Shift} + {Num/}
- nastawnik bocznikowania {Shift} + {Num*} */     // - przydatne, jeśli komuś enkoder gubi pozycje nastawnika
- piasecznica
- radio-stop
- wyłączenie radiotelefonu
- przyciemnienie reflektorów
- hamulec awaryjny
- załączenie ogrzewania pociągu

Przyszłościowa obsługa radia:

- następny kanał
- poprzedni kanał

Wejścia dodatkowe z uwzględnieniem charakterystycznych elementów poszczególnych pojazdów:

- sprężarka pomocnicza
- kurek sprężarki pomocniczej
- odłączenie uszkodzonych silników trakcyjnych
- pokazywanie prądów II członu
- zwiększenie hamowania hamulcem ręcznym     //m.in. w ET22 i SM42 korba/koło jest w pulpicie
- zmniejszenie hamowania hamulcem ręcznym
- otwarcie drzwi prawych
- otwarcie drzwi lewych
- załączenie sygnału odjazdu
- wyłączenie przetwornicy w obsadzonym członie
- wyłączenie sprężarki w obsadzonym członie
- opuszczenie wszystkich pantografów
- następna konfiguracja reflektorów
- poprzednia konfiguracja reflektorów
- reflektor prawy biały tylny
- reflektor górny tylny
- reflektor lewy biały tylny
- reflektor prawy czerwony tylny
- reflektor lewy czerwony tylny

Inne wejścia z eu07_input-keyboard, które teoretycznie mogą się komuś przydać, ale nie do końca wiem, co obecnie robią:

- trainbrakeoperationtoggle ctrl num_4 // przelaczenie stanu hamulca pojazdu
- notchingrelaytoggle g // przelaczenie stanu przekaznika samoczynnego rozruchu
- epbrakecontroltoggle ctrl z // przelaczenie stanu hamulca elektro-pneumatycznego
- brakeloadcompensationincrease shift ctrl h // wybor wyzszego przelozenia hamulca
- brakeloadcompensationdecrease ctrl h // wybor nizszego przelozenia hamulca
- mubrakingindicatortoggle shift l // przelaczenie stanu wskaznika hamowania czlonow EZT
- doorlocktoggle ctrl s // przelaczenie stanu blokady drzwi
« Ostatnia zmiana: 05 Lutego 2018, 21:27:47 wysłana przez miko22 »

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Nastawnik/Pulpit do komputera - Wskazówki i gotowe projekty.
« Odpowiedź #766 dnia: 05 Lutego 2018, 23:29:23 »
Mi chodzilo raczej o to co ludzie na chwile obecna maja faktycznie obslugiwane przez swoje pulpity podpiete przez Pokeys (zeby spriorytyzowac wprowadzenie zwiazanym z tym funkcji) a na tej liscie to jest chyba wszystko co jest w tym momencie w exe i jeszcze pare innych rzeczy/kontrolek ktore na 95% nie sa wyprowadzone do tego urzadzenia... ;>

Offline miko22

  • Wydział Promocji
  • Wiadomości: 619
  • Promocja MaSzyny w terenie
    • Zobacz profil
    • Nasze-Symulatory.pl
  • Otrzymane polubienia: 199
Odp: Nastawnik/Pulpit do komputera - Wskazówki i gotowe projekty.
« Odpowiedź #767 dnia: 05 Lutego 2018, 23:37:17 »
To te podstawowe elementy, które większość ma podpięte, są określone na liście jako wyjścia i wejścia "główne (ogólne)". No może bez wyłączenia radiotelefonu i hamulca awaryjnego. Jak ktoś ma pulpit z EN57, to dochodzi jeszcze sterowanie drzwiami, ale chyba nie ma takiego pulpitu podpiętego pod PoKeys, a istniejące wykorzystują płytki z klawiatury. Jeszcze tu jest taka stara już dosyć rozpiska: http://rainsted.com/pl/Symulator/MaSzyna/Informacje_zwrotne/PoKeys Wyjścia określone jako "dodatkowe" rzeczywiście nie są wyprowadzone na PoKeys (dlatego napisałem, że piny trzeba by ew. przypisać), a wejścia dodatkowe, to obecnie kwestia odpowiedniego zaprogramowania sobie PoKeys na emulację poszczególnych klawiszy w zależności od indywidualnych potrzeb każdego (tak samo jak i te "główne" każdy ma po swojemu przypisane do poszczególnych pinów).
« Ostatnia zmiana: 05 Lutego 2018, 23:40:42 wysłana przez miko22 »

Offline Milek7

  • Administrator
  • Wiadomości: 1051
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 906
Odp: Nastawnik/Pulpit do komputera - Wskazówki i gotowe projekty.
« Odpowiedź #768 dnia: 05 Lutego 2018, 23:38:19 »
Z innej beczki, czy na najnowszym patchu działa komunikacja przez UART?
Są, tylko z innego modułu niż to było wcześniej i zmieniła się konfiguracja. http://eu07.pl/forum/index.php/topic,28460.msg471061.html#msg471061

Offline Pitek

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 297
    • Zobacz profil
    • [YT] Pitkowa Kolej
  • Otrzymane polubienia: 307
Odp: Nastawnik/Pulpit do komputera - Wskazówki i gotowe projekty.
« Odpowiedź #769 dnia: 06 Lutego 2018, 10:32:22 »
Mi chodzilo raczej o to co ludzie na chwile obecna maja faktycznie obslugiwane przez swoje pulpity podpiete przez Pokeys (zeby spriorytyzowac wprowadzenie zwiazanym z tym funkcji) a na tej liscie to jest chyba wszystko co jest w tym momencie w exe i jeszcze pare innych rzeczy/kontrolek ktore na 95% nie sa wyprowadzone do tego urzadzenia... ;>
Problem jest wszędzie tam, gdzie kiedyś był Shift, a dzisiaj tym samym przyciskiem robisz kilka różnych czynności (chociażby oświetlenie). Na szybko co pamiętam:
- załączenie baterii - teraz tylko "j", kiedyś Shift + "j",
- pantografy - teraz "p", "o", kiedyś Shift + "p", Shift + "o",
- wyłącznik szybki - teraz "m", kiedyś Shift + "m",
- przetwornica - teraz "x", kiedyś Shift + "x",
- sprężarka - teraz "c", kiedyś Shift + "c",
- wszystkie przyciski od oświetlenia - "y", "u", "i"
- pakietowy z wyborem hamulca - "b"
- wysoki rozruch - teraz "f", kiedyś Shift + "f"

Tyle mi na razie do głowy przychodzi na szybko, z czym miałem wczoraj problem. Tak jak poprzednicy piszą, wystarczy, że raz gdzieś styk nie łapie i dany element chodzi na odwrót.

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2206
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
Odp: Nastawnik/Pulpit do komputera - Wskazówki i gotowe projekty.
« Odpowiedź #770 dnia: 06 Lutego 2018, 18:22:26 »
Problematyczny jest na pewno WS, z racji tego że załącza się go i wyłącza jednym przełącznikiem tudzież przyciskiem. To akurat jest mało realne.
« Ostatnia zmiana: 06 Lutego 2018, 18:54:34 wysłana przez EU40 »
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline mac310

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 524
    • Zobacz profil
    • Moim Okiem...
  • Otrzymane polubienia: 73
Odp: Nastawnik/Pulpit do komputera - Wskazówki i gotowe projekty.
« Odpowiedź #771 dnia: 06 Lutego 2018, 18:33:20 »
To ja dodam do listy, którą wstawił @Pitek jeszcze załączanie:
- ogrzewania pociągu - teraz "h", kiedyś Shift + "h"
- oświetlenia przyrządów - teraz ";", kiedyś Shift + ";"
« Ostatnia zmiana: 06 Lutego 2018, 18:34:28 wysłana przez mac310 »
Historia budowy pulpitu lokomotywy serii EU07.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Nastawnik/Pulpit do komputera - Wskazówki i gotowe projekty.
« Odpowiedź #772 dnia: 06 Lutego 2018, 19:21:05 »
Eksperymentalnie od wersji 18.206 dla wylacznika szybkiego mozna stosowac "stary" model obslugi z odrebna kombinacja klawiszy dla wylaczenia i zalaczenia. Szczegoly sa w watku "na warsztacie", prosze o ile to mozliwe sprawdzic czy funkcjonuje to poprawnie z Pokeys -- jesli tak, to bedzie to mozna rozwinac na dalsze komendy.

Offline mac310

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 524
    • Zobacz profil
    • Moim Okiem...
  • Otrzymane polubienia: 73
Odp: Nastawnik/Pulpit do komputera - Wskazówki i gotowe projekty.
« Odpowiedź #773 dnia: 06 Lutego 2018, 21:45:12 »
Pobrałem, przestawiłem wg opisu i rzeczywiście działa tak jak trzeba ale tylko z samej klawiatury. Nie wiem dlaczego nie chce działać z emulacji w PoKeys. Efekt jest taki, że wciśnięcie przycisku załączenia załącza WSa ale jak tylko puszczam przycisk to natychmiast WS się wyłącza. Jak to samo robię z klawiatury, czyli trzymam Shift + "m" to się WS załącza i trzyma, ale zwykle najpierw puszczam klawisz, a dopiero później shift. Chyba coś jest na rzeczy z kombinacją Shift i klawisz jak to było z syreną. Jak sobie testowo ustawiłem "m" na załączanie WSa, a "w" na wyłączanie, to wtedy wszystko działa dobrze. Nie mam pojęcia dlaczego wcześniej kombinacja z Shiftem działała dobrze, a teraz nie chce. Chyba kolejność wciskania i puszczania Shifta z PoKeys jest inna. Jak zrobiłem test z klawiatury tak, że wcześniej puściłem Shift, a później "m" to był ten sam efekt jak z PoKeys. Chyba muszę napisać do PoScope czy coś się da z tym zrobić.
Generalnie rozdzielenie załączania i wyłączania jest i tak dobrym kierunkiem bo można sobie podmapować co się chce, tak żeby w końcu działało jak trzeba.
« Ostatnia zmiana: 06 Lutego 2018, 23:51:00 wysłana przez mac310 »
Historia budowy pulpitu lokomotywy serii EU07.

Offline miko22

  • Wydział Promocji
  • Wiadomości: 619
  • Promocja MaSzyny w terenie
    • Zobacz profil
    • Nasze-Symulatory.pl
  • Otrzymane polubienia: 199
Odp: Nastawnik/Pulpit do komputera - Wskazówki i gotowe projekty.
« Odpowiedź #774 dnia: 07 Lutego 2018, 00:05:44 »
A jak Ci działa teraz piasecznica z PoKeys ({Shift} + {S})? Bo z tego co ja kiedyś testowałem na tej nowej klawiszologi, to po załączeniu piasecznicy z PoKeys nie dało się jej już z PoKeys wyłączyć, co z kolei jest odpowiednikiem puszczenia najpierw {S} a później {Shift} z klawiatury, czyli odwrotnie do tego, co opisujesz w przypadku WSa. Aż chyba sprawdzę, jak ten WS działa teraz z moim PoKeysem (56U), bo mam go gdzieś luzem...

EDIT: A to ciekawe... U mnie też WS puszcza, chociaż ostatnia komenda w konsoli to zawsze [Shift] + [M], ale jednocześnie piasecznica też dalej się zacina, jeśli jest ustawiona pod {Shift} + {S}.
« Ostatnia zmiana: 07 Lutego 2018, 00:19:18 wysłana przez miko22 »

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Nastawnik/Pulpit do komputera - Wskazówki i gotowe projekty.
« Odpowiedź #775 dnia: 07 Lutego 2018, 01:34:16 »
Z opisu wyglada na to ze Pokeys faktycznie "najpierw puszcza Shift" w zwiazku z czym przy konfiguracji Shift+M/m exe odbiera sekwencje:

"wcisnieto klawisz zamkniecia WS"
"puszczono klawisz otwarcia WS"

i troche mu to rozsypuje logike. O ile rozlaczanie w rezultacie WS da sie ogarnac, to pozostana nadal bledy animacji (przycisk zalaczenia pozostaje wcisniety poniewaz exe nigdy nie otrzymuje komunikatu, ze zostal on puszczony) i obslugi przycisku -- technicznie rzecz biorac WS pozostaje w stanie "w trakcie zamykania" ktory jest finalizowany dopiero po odebraniu sygnalu o puszczeniu przycisku.

Obawiam sie ze jesli producent nie bedzie w stanie zalatwic tego po swojej stronie (nie wiem czy to jest mozliwe) to jedyna opcja pozostaje przypisanie kazdej z operacji do osobnego klawisza bez modyfikatorow. W najgorszym wypadku, biorac pod uwage ilosc klawiszy, daje to mozliwosc obslugi 16 funkcji, czy cos kolo tego. Chociaz tylko czesc z komend zwraca uwage na event puszczenia klawisza, wiec zapewne elementy takie jak przelaczniki bistabilne da sie podpiac pod kombinacje klawisz/klawisz+modyfikator(y) bez efektow ubocznych.

EDIT: A to ciekawe... U mnie też WS puszcza, chociaż ostatnia komenda w konsoli to zawsze [Shift] + [M], ale jednocześnie piasecznica też dalej się zacina, jeśli jest ustawiona pod {Shift} + {S}.
Podejrzewam ze przyczyna jest tutaj identyczna -- Pokeys wysyla sekwencje ktora exe odbiera jako "wcisnieto aktywacje piasecznicy" i "puszczono S" i w efekcie nigdy nie wylacza piasecznicy bo nie orzymuje informacji ze 'klawisz' odpowiedzialny za ta funkcje zostal zwolniony, a co najwyzej probuje wylaczyc podpieta pod S syrene, ktora i tak nie gra wiec efekt jest niezauwazalny.
« Ostatnia zmiana: 07 Lutego 2018, 01:40:27 wysłana przez tmj »

Offline Lorem

  • Wiadomości: 138
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 11
Odp: Nastawnik/Pulpit do komputera - Wskazówki i gotowe projekty.
« Odpowiedź #776 dnia: 07 Lutego 2018, 13:58:29 »
Zastanawia mnie - skoro kod do obsługi PoKeys po jego natywnym protokole (w celu chociażby odczytów wejść analogowych, ustawiania lampek i wartości PWM dla mierników) jest już w źródłach symulatora, czy nie lepiej skorzystać z tego samego protokołu i zmapować stany odpowiednich pinów na komendy sterujące symulacją? Zamiast przerabiać teraz znowu system sterowania na z Shiftem i bez Shifta i efektywnie znowu używać zamiennika klawiatury.
A może by tak własny pulpit...

Offline Milek7

  • Administrator
  • Wiadomości: 1051
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 906
Odp: Nastawnik/Pulpit do komputera - Wskazówki i gotowe projekty.
« Odpowiedź #777 dnia: 07 Lutego 2018, 14:17:01 »
To jest interesujące pytanie dlaczego wcześniej tak nie było :P
Obecny okropny kod najlepiej wywalić i użyć biblioteki od producenta https://bitbucket.org/mbosnak/pokeyslib. Wygląda na dosyć ogarniętą, ale nie mam motywacji żeby w tym grzebać.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Nastawnik/Pulpit do komputera - Wskazówki i gotowe projekty.
« Odpowiedź #778 dnia: 07 Lutego 2018, 14:31:59 »
Zastanawia mnie - skoro kod do obsługi PoKeys po jego natywnym protokole (w celu chociażby odczytów wejść analogowych, ustawiania lampek i wartości PWM dla mierników) jest już w źródłach symulatora, czy nie lepiej skorzystać z tego samego protokołu i zmapować stany odpowiednich pinów na komendy sterujące symulacją? Zamiast przerabiać teraz znowu system sterowania na z Shiftem i bez Shifta i efektywnie znowu używać zamiennika klawiatury.
No pytalem o to (biorac pod uwage ze odczyt calosci juz w kodzie jest zrobiony ale z jakiegos powodu niewykorzystany) i z tego co padlo w tym watku rozumiem, ze uzytkownikom jest w ten sposob latwiej wykorzystac swoje urzadzenie? Jesli tak to troche trudno by bylo zmuszac ich by potencjalnie przerabiali pulpit pod zmiany w oprogramowaniu ;/

Offline mac310

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 524
    • Zobacz profil
    • Moim Okiem...
  • Otrzymane polubienia: 73
Odp: Nastawnik/Pulpit do komputera - Wskazówki i gotowe projekty.
« Odpowiedź #779 dnia: 07 Lutego 2018, 19:21:55 »
Chyba mam rozwiązanie. Zamiast wysyłać klawisze bezpośrednio trzeba uzyć makra i wtedy można określić dokładnie sekwencję wciskania i zwalniania klawiszy:
{Shift}{Null}m{Null}{/Shift}
Sprawdziłem i działa dobrze :)
Jedyna uwaga do exe, że załączanie jest natychmiast po wciśnięciu przycisku, a nie po dłuższym przytrzymaniu.
Historia budowy pulpitu lokomotywy serii EU07.