Autor Wątek:  Upadłość PR  (Przeczytany 18007 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline El Mecánico

  • Wiadomości: 1067
  • Dawniej El Driver
    • Zobacz profil
    • Stowarzyszenie POLARIS - OPP
  • Otrzymane polubienia: 2
Upadłość PR
« dnia: 30 Października 2009, 12:19:11 »
No p Przed chwilą w Radiu ZET poleciało, PR wszczyna procedurę upadłościową. Mówili, że mogą pociągnąć za sobą resztę grupy PKP. Czyżby zapowiadany od dawien dawna przez forumowych (i nie tylko) wieszczów koniec PKP stawał się rzeczywistością na naszych oczach?

Krzysiek626
« Ostatnia zmiana: 30 Października 2009, 17:02:10 wysłana przez Krzysiek626 »
www.polaris.org.pl
www.ciemneniebo.pl
MaSzyna_LD w trakcie tworzenia...

Offline figurrr

  • Wiadomości: 11
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Upadłość PR
« Odpowiedź #1 dnia: 30 Października 2009, 14:53:06 »
Według RMF FM Zarząd PR ma przygotować do 6 listopada wniosek o upadłość. Kto wie czy faktycznie IC i cała reszta powiedzmy szczerze dzięki Przewozom Regionalnym nie znajdą się nad przepaścią...

Offline jageer

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1410
  • Jak Sz to tylko na Tm....
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 48
Odp: Upadłość PR
« Odpowiedź #2 dnia: 30 Października 2009, 15:04:35 »
PLK też... z tego co wiem do PR wiszą im troszkę pieniędzy za użytkowanie infrastruktury, podobnie jak Cargusie.
Musi to robić delikatnie, bo jak nie umie to semafor opadnie...

Offline buczo

  • Wiadomości: 311
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Upadłość PR
« Odpowiedź #3 dnia: 30 Października 2009, 15:33:51 »
No przed chwilą w Radiu ZET poleciało, PR wszczyna procedurę upadłościową. Mówili, że mogą pociągnąć za sobą resztę grupy PKP.
Rada nadzorcza spółki jako organ nadzorujący może wnosić o takie działanie.
Natomiast nie jest to takie proste, ponieważ PKP to podmiot nieposiadający zdolności upadłościowej.
Wynika to z ustawy o restrukturyzacji i komercjalizacji PKP, a więc trzeba by ogłosić upadłość firmy która nie może "legalnie" zbankrutować.
« Ostatnia zmiana: 30 Października 2009, 16:27:52 wysłana przez buczo »
Gdy zbudzi nas dźwięk potłuczonego szkła....

Offline chemik35

  • Wiadomości: 154
  • Stacja Płock Trzepowo
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: Upadłość PR
« Odpowiedź #4 dnia: 30 Października 2009, 16:57:08 »
Wczoraj słuchałem o tym w wiadomościach i we środę na youtubie w kolejtv. Spółka winna jest 250 mln wierzytelności wobec PKP Intercity za nieodprowadzone pieniądze ze sprzedaży biletów na IC w swoich kasach. Sądzę, że wiemy jak to dalej się potoczy.

Offline buczo

  • Wiadomości: 311
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Upadłość PR
« Odpowiedź #5 dnia: 30 Października 2009, 17:54:28 »
250 mln wierzytelności
To jakaś nowa jednostka monetarna ?
Sądzę, że wiemy jak to dalej się potoczy.
Ja nie wiem. Póki co w odpowiedzi na pozew złożony przez PKP IC został wydany nakaz zapłaty w postępowaniu nakazowym, który stanowi tytuł zabezpieczenia, wykonalny bez nadawania mu klauzuli wykonalności. I to wszystko. Teraz czas na odpowiedź PKP PR. Na 100% zostanie wniesiony sprzeciw do nakazu i rozpocznie się spór przed sądem. Bez klauzuli wykonalności Komornik nie ma prawa rozpocząć egzekucji. Nakaz zapłaty to nie tytuł wykonawczy. Problem w tym, że taki stan rzeczy może utrzymać się przez dłuższy czas i sama blokada kont doprowadzi do niewydolności PR.
« Ostatnia zmiana: 30 Października 2009, 18:09:13 wysłana przez buczo »
Gdy zbudzi nas dźwięk potłuczonego szkła....

Offline Krzysiek

  • Wiadomości: 200
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Upadłość PR
« Odpowiedź #6 dnia: 30 Października 2009, 17:55:58 »
Prawda jest taka, że te zawirowania najbardziej odczuje przeciętny Kowalski dojeżdżający do pracy pociągiem.
Pozdrawiam
Krzysiek

Offline Dolmio89

  • Wiadomości: 1185
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Upadłość PR
« Odpowiedź #7 dnia: 30 Października 2009, 19:22:52 »
Prawda jest taka, że te zawirowania najbardziej odczuje przeciętny Kowalski dojeżdżający do pracy pociągiem.
A tak dokładnie to jak to odczuje? Nagle pociągi przestaną kursować?

Offline oko

  • Wiadomości: 283
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Upadłość PR
« Odpowiedź #8 dnia: 30 Października 2009, 19:38:02 »
Ja pracuje w PR jako ustawiacz i widzę to tak jako pracownik:
1.Nie dziwie się tej sytuacji ponieważ firma jest źle  prowadzona.
2.(nie żębym coś miał do icków bo wszyscy jesteśmy kolejarzami)  ICC powstało z niczego: Zabrali nam bany, wagony za darmo je dostali, a teraz na nas wielce komornika nasyłają ,wiec jak mamy funkcjonować jak taboru nie mamy..
3. To co mówią i piszą w TV jest nie do końca prawdą, gdyż widziałem nowy rozkład i powiem wam że PR uruchamia o wiele więcej połączeń i roboty będzie więcej:).
4. Jak naprawdę spółka upadnie , to ludzie wyjdą w tory i wtedy ani ICC ani żadna inna spółka nie pojedzie.
Jak słyszę słowo spółka to mnie szczyka. Porozkradają wszystko a za parę lat będziemy jedną kolej ze strzępków składać z powrotem, bo już nie będzie czego kraść. Stocznie rząd rozwalił, huty, naszego HCP, teraz nas chcą:/ płakać mi się chce jak to widzę, i współczuje pasażerom..

Offline Dolmio89

  • Wiadomości: 1185
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Upadłość PR
« Odpowiedź #9 dnia: 30 Października 2009, 19:48:48 »
Stocznie rząd rozwalił, huty, naszego HCP, teraz nas chcą:/
Jakieś konkrety, czy tylko zwykłe zwalanie winy na ten zły rząd?
Stocznie i huty jak wszyscy wiemy prosperowały doskonale, przynosiły miliardowe zyski, aż tu nagle przychodzi facet z rządu i wszystko rozwala...

Offline puma2091

  • Wiadomości: 463
  • ...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Upadłość PR
« Odpowiedź #10 dnia: 30 Października 2009, 19:57:23 »
3. To co mówią i piszą w TV jest nie do końca prawdą, gdyż widziałem nowy rozkład i powiem wam że PR uruchamia o wiele więcej połączeń i roboty będzie więcej:)
Z twojego podpisu wynika że pracujesz na Poznaniu Głównym. Tam może być ciekawy rozkład, ale co mam powiedzieć o linii 181. Zamknęli "mi" kasę i cały budynek stacyjny Wieluń-Dąbrowa gdzie mieściła się kasa PKP Cargo. Więc Może to być różnie. Kasy na nowo mi na pewno nie otworzą. Mogłem jedynie liczyć właśnie na powiększenie się ilości pociągów. A z kolei gdy usłyszałem w "wiadomościach" o upadłości spółki straciłem już wszelkie nadzieje.
« Ostatnia zmiana: 30 Października 2009, 20:03:17 wysłana przez puma2091 »

Offline Doktor M

  • Wiadomości: 83
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Upadłość PR
« Odpowiedź #11 dnia: 30 Października 2009, 20:01:41 »
Na 100% zostanie wniesiony sprzeciw do nakazu i rozpocznie się spór przed sądem.

Nie sprzeciw tylko zarzuty (sprzeciw jest w postępowaniu upominawczym). Pozwany ma dwa tygodnie od dnia doręczenia mu nakazu zapłaty wraz z odpisem pozwu i załączników na ich złożenie i ustosunkowanie się do żądania powoda. Jeżeli Sąd wydał nakaz zapłaty w postępowaniu nakazowym, to znaczy, że powód musiał mieć dość mocne dowody zasadności roszczenia (np. dokument urzędowy, weksel albo pisemne oświadczenie pozwanego o uznaniu długu). Jeżeli zarzuty zostaną wniesione skutecznie - bez uchybień formalnych i uiszczona zostanie od nich opłata sądowa - będzie się toczyć normalny proces o zapłatę. Prawnicy PR z zarzutami od nakazu zapłaty mogą również wnosić o to, aby Sąd ograniczył zakres zabezpieczenia (może to dotyczyć sposobu, jak i sumy zabezpieczenia). Zasadą jest, że Sąd udziela zabezpieczenia roszczenia pieniężnego, jeżeli powód uprawdopodobni, że pozwany nie ma majątku, bądź majątek zbywa, ukrywa itp., co zagrażałoby możliwości egzekucyjengo wykonania ewentualnego zapadłego w sprawie orzeczenia. Powołując się na przepisy art. 492 par. 2 i 742 kodeksu postępowania cywilnego, PR może próbować to zabezpieczenie podważyć, wykazując np. że ma majątek, z którego powód mógłby, w przypadku wygrania sprawy, się zaspokoić.

Offline oko

  • Wiadomości: 283
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Upadłość PR
« Odpowiedź #12 dnia: 30 Października 2009, 20:02:16 »
Przykład HCP: Dobrze wiadomo było że stocznie na 90% upadną. Moje pytanie brzmi dlaczego nie postarano się znaleźć innych kontrachętów żeby się zabezpieczyć na wypadek upadku stoczni.... Wiesz coś ci powiem, gdybyś może to zobaczył inaczej byś myślał. Myślałem że HCP i ZNTK jakoś prosperują. Wpychałem ostatnio EN57 na hale do sprawdzenia. To co zobaczyłem na hali mnie przeraziło......niegdyś gdzie pracowały tysiące osób teraz są puste hale...wolne tory..koty biegające po hali i garstka szczęśliwych ludzi że im "kibla" do naprawy przywiozłem. To jest chore co się dzieje w naszym kraju, wszystko jest sprzedawane i niszczone, na kolei powstają co chwile spółki, które istnieją krótki czas , po czym prezes bierze milionowe odprawy i ludzie zostają na lodzie..brak słów.. jestem jeszcze mlody i z perspektywami ale gdybym nie kochał tej naszej kolei , nie pracował bym jako ustawiacz uwierzcie mi...  tyle mam do powiedzenia. Dziękuje.

Offline buczo

  • Wiadomości: 311
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Upadłość PR
« Odpowiedź #13 dnia: 30 Października 2009, 20:40:36 »
Jeżeli Sąd wydał nakaz zapłaty w postępowaniu nakazowym, to znaczy, że powód musiał mieć dość mocne dowody zasadności roszczenia (np. dokument urzędowy, weksel albo pisemne oświadczenie pozwanego o uznaniu długu).
To raczej oczywiste, była podpisana stosowna umowa.
Nigdzie w komunikatach nie ma opisanego trybu w jakim został ten nakaz wydany, ale kwestia zabezpieczenia rozwiewa wątpliwości ( w postępowaniu upominawczym nie ma takiej opcji ).
Prawnicy PR z zarzutami od nakazu zapłaty mogą również wnosić o to, aby Sąd ograniczył zakres zabezpieczenia (może to dotyczyć sposobu, jak i sumy zabezpieczenia).
Obecnie to priorytet, właśnie to stwarza realną groźbę "położenia" spółki.
Myślałem że HCP i ZNTK jakoś prosperują.
Szkoda, szczególnie Ceglarza....
« Ostatnia zmiana: 30 Października 2009, 20:54:16 wysłana przez buczo »
Gdy zbudzi nas dźwięk potłuczonego szkła....

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Upadłość PR
« Odpowiedź #14 dnia: 30 Października 2009, 20:51:46 »
Co tam, Lapy upadly, HCP nie jest w dobrej formie ale chinscy producenci wagonow juz zacieraja rece!
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2307
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 168
Odp: Upadłość PR
« Odpowiedź #15 dnia: 30 Października 2009, 20:59:19 »
  ICC powstało z niczego: Zabrali nam bany, wagony za darmo je dostali
A że tak zapytam, kiedy, od kogo i za co niby PR kupował te "bany"?

a teraz na nas wielce komornika nasyłają ,
Czyli naciągając Twoje słowa - można się uchylać od płacenia należności, tylko dlatego, że jest się ogólnie pokrzywdzonym przez los?

wiec jak mamy funkcjonować jak taboru nie mamy..

PR nie ma taboru? PR ma wagonów dużo więcej niż potrzebuje - to właśnie IC, przejmując sektor przewozów międzywojewódzkich powinno otrzymać 100% taboru, którym do tej pory jeździły PR. Niestety tak się nie stało, dlatego miniony sezon wyglądał jak wyglądał...

Ps. nie ma czegoś takiego jak ICC (Intercitycity?), jest za to IC wywodzące się od Intercity.
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3925
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 277
Odp: Upadłość PR
« Odpowiedź #16 dnia: 30 Października 2009, 21:04:09 »
Patrzę na to z zewnątrz, być może moja ocena jest subiektywna, ale ja to widzę tak:
-złe wielokrotne: podziały, misje spółek
-petryfikacja struktur
-system w którym funkcjonujemy wszyscy
-ogólna biedota, marazm i tumiwisizm

Natomiast co do rządzących (tych byłych, obecnych i chyba niestety przyszłych):
hmmmm,
-ciągle wybieramy tych samych ludzi, tylko w innych konfiguracjach. Nikt z nich tak naprawdę nie sprawdził się, a my ciągle ich wybieramy- to jakiś fanomen i głupole z narodu, choć umiem sobie to wytłumaczyć.
-pozorowane działania i raczej kosmetyczne zmiany w systemie
-brak przyzwolenia społecznego na grutowne zmiany i w związku z tym grzechy zaniechań rządzących. Brak odważnych, bo liczą się słupki...
-brak dalekosiężnych planów- tutaj aby kadencję przepękać, reszta się nie liczy
-korupcja kwitła i kwitnie w najlepsze
-prawo zbyt biurokratyczne
-złodziejstwo (choć to raczej nie ma dużego znaczenia, no bo skoro wszyscy płacimy duże podatki, a z tego 'nic' nie ma, to niemożliwe, aby tyle nakradli- tutaj raczej system jest winien),
« Ostatnia zmiana: 30 Października 2009, 21:09:26 wysłana przez Mariusz1970 »

Offline Sakorius

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 666
  • KB Serwis - Szczecin Dąbie
    • Zobacz profil
    • Sakorius Home Gallery
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Upadłość PR
« Odpowiedź #17 dnia: 30 Października 2009, 21:06:13 »
(...)To jest chore co się dzieje w naszym kraju, wszystko jest sprzedawane i niszczone, na kolei powstają co chwile spółki, które istnieją krótki czas , po czym prezes bierze milionowe odprawy i ludzie zostają na lodzie..brak słów..(...)
Ach to nasze typowo polskie malkontenctwo... Jakby każdy wziął się za siebie, życie we własne ręce, a nie czekał aż Państwo da pod nos, "bo się należy", to byłoby inaczej. Skończyły się czasy "czy się stoi, czy się leży, 2 tys. się należy".
Pozdrawiam, Sławek

Offline libertyn89

  • Wiadomości: 2002
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Upadłość PR
« Odpowiedź #18 dnia: 30 Października 2009, 21:08:27 »
Skończyły się czasy "czy się stoi, czy się leży, 2 tys. się należy".

Moze to mi sie zle wydaje, ale dla betonu PKP te czasy nadal trwaja...
Pozdrawiam, Karol

Offline Sakorius

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 666
  • KB Serwis - Szczecin Dąbie
    • Zobacz profil
    • Sakorius Home Gallery
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Upadłość PR
« Odpowiedź #19 dnia: 30 Października 2009, 21:24:55 »
Moze to mi sie zle wydaje, ale dla betonu PKP te czasy nadal trwaja...
To swoją drogą ;-) Beton PKP twardo trzyma się czerwonej przeszłości, budząc się powoli z ręka w nocniku, z letargu do którego przyzwyczaili się w "poprzedniej epoce". Dopóki w kadrach zarządzających nie nastąpi wymiana pokoleniowa, nie ma szans na poprawę sytuacji.

"(...)słudzy stali się panami i poznali tajemnice(...)"
Cytat z Kazika, jakby ktoś nie wiedział.
Pozdrawiam, Sławek

Offline El Mecánico

  • Wiadomości: 1067
  • Dawniej El Driver
    • Zobacz profil
    • Stowarzyszenie POLARIS - OPP
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Upadłość PR
« Odpowiedź #20 dnia: 31 Października 2009, 01:47:24 »
No dobra, jeśli taki twór jak PR nie może w rozumieniu prawa upaść, to co się dzieje, kiedy traci płynność finansową, wierzyciele dobijają się drzwiami i oknami, a ludziom nie ma z czego pensji wypłacić?
Jakie są powiązania finansowe między spółkami grupy PKP, jak wygląda przepływ pieniędzy i jakie zasady go opisują?
Jak może wyglądać transport kolejowy w momencie, kiedy na scenie pozostaną tylko przewoźnicy spoza grupy (tzw. prywatni, np. PCC, CTL, Rail, Orlen) a PLK leży i kwicy?
www.polaris.org.pl
www.ciemneniebo.pl
MaSzyna_LD w trakcie tworzenia...

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3925
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 277
Odp: Upadłość PR
« Odpowiedź #21 dnia: 31 Października 2009, 02:30:03 »
Wg mnie wszystko może upaść, np. http://pl.wikipedia.org/wiki/Enron też upadł. Można wspomnieć też o: http://www.bryk.pl/teksty/liceum/historia/xx_wiek/4448-wielki_kryzys_gospodarczy_lat_30_tych_a_polska.html
Cytuj
Jak może wyglądać transport kolejowy w momencie, kiedy na scenie pozostaną tylko przewoźnicy spoza grupy (tzw. prywatni, np. PCC, CTL, Rail, Orlen) a PLK leży i kwicy?
Życie nie znosi próżni. Coś się zapewne wtedy nowego pojawi.

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2206
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
Odp: Upadłość PR
« Odpowiedź #22 dnia: 31 Października 2009, 08:31:57 »
Cytuj
ICC powstało z niczego: Zabrali nam bany, wagony za darmo je dostali
Mam prośbę oko:
Zabierz se te złomy z powrotem do PR :) IC ich na pewno nie chciało.
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline kwiatek3

  • Wiadomości: 206
  • Nowe wcielenie Gagarina
    • Zobacz profil
    • Punkt informacyjny symulatora (Pomoc z uruchomieniem itd.)
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Upadłość PR
« Odpowiedź #23 dnia: 31 Października 2009, 09:40:49 »
Cytuj
Zabierz se te złomy z powrotem do PR :) IC ich na pewno nie chciało.

A ja ponoć słyszałem, że te złomy intercity chce remontować :)
Pozdrawiam załogę eu07.pl
Profil: Technik Transportu Kolejowego

Offline Dominik333

  • Wiadomości: 212
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Upadłość PR
« Odpowiedź #24 dnia: 31 Października 2009, 09:41:08 »
IC nie umie sobie z konkurencją radzić, do półki nie było IR wszystko było można powiedzieć OK. Ale gdy ludzie zaczęli przesiadać do tańszego IR to IC doszło do wniosku, że jeśli u nich "nikt" nie jeździ to gdzie indziej też nie będą jeździć. Ale PR też bez winy nie jest, i o tym też wiem bo jednak dług to dług i trzeba go spłacić. Takie jest moje zdanie na ten temat.

Offline Charlie89

  • Wiadomości: 669
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Upadłość PR
« Odpowiedź #25 dnia: 31 Października 2009, 09:56:22 »
Oko fajny jesteś, patrzysz się na całą Polske przez pryzmat Poznania... HCP traci klientów ale Newag, Pesa, ZLNE i inni się rozwijają, to nie jest komuna że Państwo ma zapewnić zbyt fabryce. A jeśli chodzi o PRy to wniosek o upadłość będzie a samej upadłości nie, zobaczycie.
Z miasta gdzie początek swój bierze Warta a kończy się CMK :)

Offline BLAcKboY

  • Wiadomości: 440
  • Trydencki monarchista
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Upadłość PR
« Odpowiedź #26 dnia: 31 Października 2009, 17:46:52 »
Wiem, że trochę nie temat, choć był tu wątek dot. taboru.

Czy mógłby mi ktoś wytłumaczyć, dlaczego PR musiało kupować sobie lokomotywy od Cargo, a IC po prostu przejęło te same maszyny od PR?
My personal favourites: 2TE10, 240 and 750
Fan mjuzjk 1
Fan mjuzjk 2

Offline Radkos07

  • Wiadomości: 297
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Upadłość PR
« Odpowiedź #27 dnia: 01 Listopada 2009, 00:10:36 »
Cytuj
PR nie ma taboru? PR ma wagonów dużo więcej niż potrzebuje - to właśnie IC, przejmując sektor przewozów międzywojewódzkich powinno otrzymać 100% taboru, którym do tej pory jeździły PR. Niestety tak się nie stało, dlatego miniony sezon wyglądał jak wyglądał...
A kto Szanowny Kolego przejął 69 maszyn wyremontowanych przez Unię Europejską? A kto przejął wagony wyremontowane przez Unię Europejską?

Powinno otrzymać? Przede wszystkim IC nie powinno przejmować tego sektora, bo to co się dzieje w segmencie pociągów pospiesznych w porównaniu z czasami Przewozów Regionalnych to śmiech na sali.... Sodoma i gomora...
A miniony sezon? Dam sobie rękę uciąć, że następny będzie wyglądał podobnie, jak nie gorzej....
Ciężka praca i brak rozrywek sprawią,
ze bedziesz cholernym nudziarzem,
a twoja żona bogatą wdową

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2307
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 168
Odp: Upadłość PR
« Odpowiedź #28 dnia: 01 Listopada 2009, 00:14:51 »
A kto Szanowny Kolego przejął 69 maszyn wyremontowanych przez Unię Europejską?

Domyślam się, że mówisz o budyniach - tylko, że Unia w tej modernizacji udziału nie brała.  IC przejęło wagony, bo były one modernizowane na potrzeby ruchu międzywojewódzkiego - a tym właśnie zajmuje się obecnie PKP IC.
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline EU07-457

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1475
  • dyrektor lokomotywy
    • Zobacz profil
    • Paweł Telega - fotografia kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Upadłość PR
« Odpowiedź #29 dnia: 01 Listopada 2009, 09:40:31 »
Moje pytanie jest następujące: dlaczego IC tak mocno oponuje przeciwko uruchamianiu pociągów kategorii IR przez Przewozy Regionalne? Mówimy o liberalizacji rynku kolejowego, a tak naprawdę IC próbuje stworzyć swego rodzaju monopol na przewozy międzywojewódzkie. Prawa ekonomii są bezlitosne i nikt nie chce być "pod kreską", tylko nie można moim zdaniem przejmować pociągów na zasadzie "zobaczymy czy się sprawdzą", a jak się okaże, że przynoszą straty, to...wszyscy wiemy co było. Dlaczego w sezonie niektóre (piszę tylko o tych, które przejeżdżają przez moją miejscowość) pociągi jeździły w zestawieniu 4-5 wagonów, a po sezonie (gdzie z pewnością pasażerów jeździ 2-3 razy więcej ;))) te same pociągi jeżdżą w zestawieniu 7-8 wagonowym? Gdzie tu logika? Dlaczego za wszelką cenę dążyło się do przejęcia przewozów międzywojewódzkich, a teraz okazuje się, że owszem, ale tam gdzie trakcja spalinowa to już jest be? Tak było w kuj-pomie, tak też było na Podlasiu, że pociągi spółki IC na odcinku "bezdrutowym" jeździła spółka zajmująca się przewozami towarowymi. Niech nikt mi tylko nie pisze, że nie ma maszyn. Chociażby w Lublinie stoi cały sznurek SU45 należących do IC, na ale trzeba wydać pieniądze na naprawę. Do tej pory przecież nikogo z tej spółki nie interesowało za co będzie wykonana naprawa, po prostu miało być. No i teraz jest..jedna wielka....kupa. Nikt nie jest w 100% w porządku, dlatego miejmy trochę samokrytyki i nie opowiadajmy, że u nas jest "cacy", a u innych, albo przez inych jest "be".