Autor Wątek:  Przechylki na łukach  (Przeczytany 4475 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Przechylki na łukach
« dnia: 16 Października 2009, 07:51:43 »
Zainspirowany różnymi pomysłami dopatrzyłem się dość słabego punktu symulatora. Są co prawda przechyłki, jednak takie trochę oszukane. Chodzi o to że torowisko na łukach jest rysowane poziomo - obie szyny zawsze są na takiej samej wysokości. Do tak rysowanego przez exe łuku przypisujemy parametr oznaczający przechyłkę taboru. Efektem jest spore oszukaństwo wyglądające jak na screenie. Pytanie jest takie: Czy można zmusić exe do rysowania równierz szyn zgodnie z przypisanym parametrem kąta pochylenia taboru na łuku?

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Przechylki na łukach
« Odpowiedź #1 dnia: 16 Października 2009, 10:18:54 »
Należy postąpić zgodnie z instrukcją w odpowiednim wątku, co przyspieszy dodawanie nowych funkcji do exe.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Przechylki na łukach
« Odpowiedź #2 dnia: 16 Października 2009, 10:32:55 »
Tak też postąpię, o ile będzie wielu zwolenników takiej poprawki.
Teraz nie jestem już sam.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Przechylki na łukach
« Odpowiedź #3 dnia: 16 Października 2009, 12:45:55 »
Nie musisz mieć zwolenników ani poprawki, by tak postąpić ;>

Przeniosłem wątek.
Krzysiek626
« Ostatnia zmiana: 16 Października 2009, 12:54:00 wysłana przez Krzysiek626 »
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline muri

  • Wiadomości: 627
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Przechylki na łukach
« Odpowiedź #4 dnia: 16 Października 2009, 16:22:56 »
Dopiąłbym tutaj również taki drobiazg jak wykolejenie: mianowicie obecnie po wykolejeniu model po prostu "zapada się" w szyny, a wystarczyłoby żeby jednocześnie przesunął się w jedną czy drugą stronę o 5 cm i po problemie... Wyglądało by to dużo lepiej, a nie jest to chyba jakoś specjalnie skomplikowane (chyba trzeba tylko zmienić współrzędne wektora o który teraz przesuwany jest model podczas wykolejenia czy jak to tam teraz jest robione).

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Przechylki na łukach
« Odpowiedź #5 dnia: 16 Października 2009, 17:38:23 »
U mnie zeskakuje z szyn...

Offline muri

  • Wiadomości: 627
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Przechylki na łukach
« Odpowiedź #6 dnia: 17 Października 2009, 13:35:22 »
No ale zeskakuje na bok ? Tak że jedno koło jest między szynami a drugie na zewnątrz szyn? Bo o coś takiego właśnie by mi chodziło. Teraz (przynajmniej u mnie, znaczy na exe z dizelpacka, tutaj akurat sceneria manewrowo, model 201WN i SM03) wygląda to tak jak na screenach:

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Przechylki na łukach
« Odpowiedź #7 dnia: 17 Października 2009, 13:37:28 »
Tak, o to chodzi. Mi zeskakuje - a to, że na niektórych modelach dzieje się to źle, to jest to wina modeli...

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Przechylki na łukach
« Odpowiedź #8 dnia: 17 Października 2009, 13:38:27 »
Może masz zły rozstaw szyn i się rozjechały? A może model ma źle wymodelowaną oś z kołami.

Offline muri

  • Wiadomości: 627
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Przechylki na łukach
« Odpowiedź #9 dnia: 17 Października 2009, 13:54:48 »
W modelach ani w torach nic nie dłubałem, ale w każdym przypadku wykolejenia jaki dotychczas u siebie oglądałem było tak jak to opisałem, dlatego myślałem że tak to było zrobione i już. Jeżeli wina leży w modelach no to w takim razie fajnie by było to poprawić.
To może pasowałoby do nowego wątku ale w takim razie w jaki sposób realizowane jest wykolejenie? Ja myślałem ze dzieje się to jakoś tak: Exe stwierdza że model ma się wykoleić -> załączenie odgrywania dźwięku wykolejenia -> zatrzymanie modelu -> przesunięcie modelu o wektor [0,-wysokość_szyny,0]. Dlatego myślałem ze wystarczy w tym wektorze dodać współrzędne X i Z wyliczane przez exe (na podstawie kąta obrotu modelu w stosunku do osi północ-południe czy jak tam zorientowane są osie w sceneriach) tak żeby przesunąć model prostopadle do toru o powiedzmy 10 cm i już.
« Ostatnia zmiana: 17 Października 2009, 20:27:40 wysłana przez muri »