Autor Wątek:  E6ACT Dragon z Gliwic/Newagu  (Przeczytany 14910 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

EU07-033

  • Gość
E6ACT Dragon z Gliwic/Newagu
« dnia: 09 Października 2009, 20:26:55 »

Offline ST44-003

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2961
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 324
Odp: E6ACT Dragon z Gliwic/Newagu
« Odpowiedź #1 dnia: 09 Października 2009, 20:43:54 »
Ciekawie się prezentuje. Oby tylko sprawdził się w praktyce.

Offline Gonza

  • Wiadomości: 38
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: E6ACT Dragon z Gliwic/Newagu
« Odpowiedź #2 dnia: 09 Października 2009, 21:05:50 »
Wzmianka o Dragonie była w dzisiejszym Teleexpresie.

Offline jageer

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1410
  • Jak Sz to tylko na Tm....
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 48
Odp: E6ACT Dragon z Gliwic/Newagu
« Odpowiedź #3 dnia: 10 Października 2009, 11:53:09 »
Jedyne co na początek rzuca się w oczy to to że jest w układzie CoCo... więc na kilka szlaków już nie wjedzie.
Musi to robić delikatnie, bo jak nie umie to semafor opadnie...

Offline maciekmaciek

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 346
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: E6ACT Dragon z Gliwic/Newagu
« Odpowiedź #4 dnia: 10 Października 2009, 12:20:43 »
Ale są to szlaki przede wszystkim górskie, gdzie oprócz linii Żywiec-Skalite nie prowadzi się super ciężkich pociągów. A sama lokomotywa zrobiła na mnie spore wrażenie, wreszcie polska inżynieria kolejowa powoli wychodzi z tego katastrofalnego zacofania. :)
Pozdrawiam, Maciek.

Offline firleju

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1588
  • bawię się (w) exe...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 121
Odp: E6ACT Dragon z Gliwic/Newagu
« Odpowiedź #5 dnia: 10 Października 2009, 12:28:39 »
A czemu na Żywiec - Zwardoń nie miałaby wjechać? Co miałoby ją przed tym powstrzymać? Tylko nie mówcie, że 3-osiowe wózki. Bo to, że ET22 tam nie mogło wjechać, nie wynikało z racji posiadania wózków 3-osiowych, tylko ich konstrukcji.
Skrypty do Blendera dostępne tutaj
W miarę aktualne wiki EXE wiki.eu07.es

Offline filip2h

  • Wiadomości: 372
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: E6ACT Dragon z Gliwic/Newagu
« Odpowiedź #6 dnia: 10 Października 2009, 12:38:59 »
No teraz tylko czekać jak przyjdzie na testy na Kryniczankę (096). Jak narazie każdego loka, który ma dostać dopuszczenie testują u nas.

Offline Damo

  • Wiadomości: 194
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: E6ACT Dragon z Gliwic/Newagu
« Odpowiedź #7 dnia: 10 Października 2009, 13:26:54 »
Ale są to szlaki przede wszystkim górskie, gdzie oprócz linii Żywiec-Skalite nie prowadzi się super ciężkich pociągów.
Na tej linii także nie prowadzi się ciężkich pociągów towarowych. Zazwyczaj jedzie ET41 i około 20 wagonów, a czasami jeszcze mniej.

Offline Mati_An

  • Wiadomości: 630
  • Trasopisarz i fotograf
    • Zobacz profil
    • Moje Fotki
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: E6ACT Dragon z Gliwic/Newagu
« Odpowiedź #8 dnia: 10 Października 2009, 13:50:31 »
Jedyne co na początek rzuca się w oczy to to że jest w układzie CoCo... więc na kilka szlaków już nie wjedzie.
ET21 też ma Co'Co' i jakoś wszędzie wjeżdża gdzie jest drut.
Bajka o czasie - trza się brać tylko za trasy... a może nie tylko?

Offline firleju

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1588
  • bawię się (w) exe...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 121
Odp: E6ACT Dragon z Gliwic/Newagu
« Odpowiedź #9 dnia: 10 Października 2009, 15:15:48 »
Ale są to szlaki przede wszystkim górskie, gdzie oprócz linii Żywiec-Skalite nie prowadzi się super ciężkich pociągów.
Na tej linii także nie prowadzi się ciężkich pociągów towarowych. Zazwyczaj jedzie ET41 i około 20 wagonów, a czasami jeszcze mniej.
A myślisz, że na Żywiec - Skalite to jakie pociągi jeżdżą?
Patrzyłeś na dane techniczne? Zastanowiłeś się dlaczego na torze poziomym z pociągiem 3200t może osiągnąć 115 km/h a raptem na 6 promilowym wzniesieniu "tylko" 74 km/h?

A jaka jest długość użyteczna toru stacyjnego na obu liniach? Pozwala na około 20 wagonowy skład.
Skrypty do Blendera dostępne tutaj
W miarę aktualne wiki EXE wiki.eu07.es

Offline EU07-457

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1475
  • dyrektor lokomotywy
    • Zobacz profil
    • Paweł Telega - fotografia kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: E6ACT Dragon z Gliwic/Newagu
« Odpowiedź #10 dnia: 10 Października 2009, 19:30:01 »
Foto z dzisiaj przy okazji zaprowadzenia ST45 oraz...SM42-1601, ale o tym za chwilę ;)
http://gmfk.pl/cpg144/displayimage.php?pos=-52817

Offline libertyn89

  • Wiadomości: 2002
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: E6ACT Dragon z Gliwic/Newagu
« Odpowiedź #11 dnia: 10 Października 2009, 19:39:03 »
Czyzby ta ubrudzona przednia szyba byla efektem zabrudzen z pantografu lokomotywy porzedzajacej (zakladajac, ze Dragona ciagnal jakis elektryk)?
Pozdrawiam, Karol

Offline EU07-457

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1475
  • dyrektor lokomotywy
    • Zobacz profil
    • Paweł Telega - fotografia kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: E6ACT Dragon z Gliwic/Newagu
« Odpowiedź #12 dnia: 10 Października 2009, 20:07:02 »
Czyzby ta ubrudzona przednia szyba byla efektem zabrudzen z pantografu lokomotywy porzedzajacej (zakladajac, ze Dragona ciagnal jakis elektryk)?

Tak, jechała w składzie: ET22 czynna + Dragon + ET22 na zimno.

Offline BLAcKboY

  • Wiadomości: 440
  • Trydencki monarchista
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: E6ACT Dragon z Gliwic/Newagu
« Odpowiedź #13 dnia: 10 Października 2009, 22:12:03 »
Dlaczego ta maszyna ma takie "czółko"? Przecież trzeba będzie to cały czas myć. Czy nie mogli zrobić jakiegoś gustownego, opływowego daszku?

My personal favourites: 2TE10, 240 and 750
Fan mjuzjk 1
Fan mjuzjk 2

Offline maciekmaciek

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 346
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: E6ACT Dragon z Gliwic/Newagu
« Odpowiedź #14 dnia: 10 Października 2009, 23:05:15 »
@BLAcKboY, czytanie ze zrozumieniem... :)
Cytuj
Czyzby ta ubrudzona przednia szyba byla efektem zabrudzen z pantografu lokomotywy porzedzajacej (zakladajac, ze Dragona ciagnal jakis elektryk)?
Odpowiedź:
Cytuj
Tak(...)

Offline Charlie89

  • Wiadomości: 669
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: E6ACT Dragon z Gliwic/Newagu
« Odpowiedź #15 dnia: 10 Października 2009, 23:48:59 »
Ciekawe tylko czy mechanik siedzi na środku z doskonałym polem widzenia, czy jak w Teminatorze - po prawej stronie i z widocznością powiedzmy że nie jest najlepiej.
Z miasta gdzie początek swój bierze Warta a kończy się CMK :)

Offline BLAcKboY

  • Wiadomości: 440
  • Trydencki monarchista
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: E6ACT Dragon z Gliwic/Newagu
« Odpowiedź #16 dnia: 11 Października 2009, 00:05:19 »
@BLAcKboY, czytanie ze zrozumieniem... :)

Widziałem, że będą takie uwagi. Pragnąłbym zauważyć, że inne lokomotywy na polskich torach (189 1822) mają ten sam problem.
Jak masz brud na dachu i trochę popada, to wszystko elegancko spływa na tył...
My personal favourites: 2TE10, 240 and 750
Fan mjuzjk 1
Fan mjuzjk 2

Offline Mihau

  • Wiadomości: 1696
  • Grafika - brak ciągnie z procka
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: E6ACT Dragon z Gliwic/Newagu
« Odpowiedź #17 dnia: 11 Października 2009, 09:42:04 »
Tak, jechała w składzie: ET22 czynna + Dragon + ET22 na zimno.
Sądząc po zestawieniu składu to Dragon miał wyłączone hamulce i stąd drugi helmut na zimno. Nie wystarczająca masa hamująca. Dobrze gadam? To polać mi xD
Strażak-ratownik, kierowca OSP Susz

Offline Krzysiek

  • Wiadomości: 200
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: E6ACT Dragon z Gliwic/Newagu
« Odpowiedź #18 dnia: 14 Października 2009, 21:19:00 »
Szczerze mówiąc cała Europa stara się jeździć na 4-osiowych lokomotywach i nie rozumiem dlaczego u nas jest inaczej...
Pozwolę sobie przytoczyć niektóre dane techniczne które pochodzą z www.rynek-kolejowy.pl.
Układ osi: Co'Co'

Masa służbowa: 110-120 Mg

Napięcie zasilania: 3 kV DC (nominalne), 2 kV DC (minimalne), 4 kV DC (maksymalne)

Moc ciągła lokomotywy odniesiona do silników trakcyjnych: 5000 kW

Maksymalna masa pociągu: 4000 Mg

Maksymalna prędkość robocza: 120 km/h

Maksymalna prędkość konstrukcyjna: 140 km/h

Całkowita długość lokomotywy: 20 250 mm

Okres między przeglądami kontrolnymi: 10 000 km

Okres między przeglądami okresowymi: 50 000 km

Przebieg między przeglądami dużymi: 250 000 km

Przebieg między naprawami rewizyjnymi: 1 000 000 km

Przebieg między naprawami głównymi: 4 000 000 km

Czas eksploatacji lokomotywy: min. 25 lat

Niektórzy twierdzą, że lokomotywa o układzie osi Co'Co' ma lepsza przyczepność podczas startu z cięzkim składem. Z tego co wiem jest to nieprawda (kiedyś była dłuuuuga rozmowa na Naszym forum a temat powraca jak bumerang). Chodzi jedynie o to, że lokomotywa ta waży 120 ton (trochę dużo) i jakoś trzeba było rozłożyć ciężar. Zastanawia mnie niewielka moc tej lokomotywy 5MW ?! TRAXX ma uklad Bo'Bo' i 5,4MW mocy a przecież to 2 silniki mniej (zakładam że DRAGON ma 6 silników). Z tego co wyczytałem DRAGON jest adresowany do prywatnych przewoźników, jeżdżących na odkupionych zabytkach z PKP. Jego atutem ma być niska cena w porównaniu do zachodnich odpowiedników.
Czy uważacie, że DRAGON to dobra strategia firmy ZNLE Gliwice?

P.s Jeśli gdzieś się pomyliłem poproszę o korektę.
Pozdrawiam
Krzysiek

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6164
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 870
Odp: E6ACT Dragon z Gliwic/Newagu
« Odpowiedź #19 dnia: 14 Października 2009, 21:38:09 »
Dla polskich warunków jest to moc w zupełności wystarczająca. Biorąc pod uwagę, że jest to moc ciągła, może ona być pewnie niejednokrotnie przekraczana.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline firleju

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1588
  • bawię się (w) exe...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 121
Odp: E6ACT Dragon z Gliwic/Newagu
« Odpowiedź #20 dnia: 15 Października 2009, 07:05:13 »
jJakbyś uważniej czytał rynek kolejowy, to byś się dowiedział, że wg ZNLE większa moc nie ma całkowicie sensu, gdyż nie byłaby wykorzystana ze względu na fatalną jakość zasilania. Moc jest dostosowana do panujących warunków na  p o l s k i c h  szlakach. Zresztą 75 km/h na 6 promilach to chyba jest wystarczająca prędkość dla składu 3200t, szczególnie że na większości szlaków i tak nie zostanie wykorzystana.

Krzysiek626
« Ostatnia zmiana: 15 Października 2009, 09:58:13 wysłana przez Krzysiek626 »
Skrypty do Blendera dostępne tutaj
W miarę aktualne wiki EXE wiki.eu07.es

Offline Piotrek

  • Wiadomości: 888
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: E6ACT Dragon z Gliwic/Newagu
« Odpowiedź #21 dnia: 15 Października 2009, 09:48:40 »
jakbyś uważniej czytał rynek kolejowy to byś się dowiedział, że wg ZNLE większa moc nie ma całkowicie sensu, gdyż nie byłaby wykorzystana ze względu na fatalną jakość zasilania. Moc jest dostosowana do panujących warunków na  p o l s k i c h  szlakach.

No właśnie, zasilanie to niestety obecnie bardzo słaby element. Niektóre podstacje wywalają przy rozruchu EP07, o EP09 nawet nie wspominając, a co dopiero E6ACT. Zresztą podobna sytuacja była z EU11.

Offline marcepan

  • Wiadomości: 176
  • Kocham SKM...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: E6ACT Dragon z Gliwic/Newagu
« Odpowiedź #22 dnia: 17 Października 2009, 13:35:24 »
Ciekawe tylko czy mechanik siedzi na środku (...), czy jak w Teminatorze - po prawej stronie

 Stanowisko maszynisty jest po prawej stronie, choć widoczność jest lepsza niż w 311D. Na środku pulpitu ulokowano konsolę z nawiewami, z której steruje się chłodzeniem, bądź ogrzewaniem kabiny. Wygląda, jakby była żywcem wyjęta z samochodu. 
SP/ST/SU45 & EN57/71 LOVER. | Za nastawnikiem: SU45-097 i 196: 0,5 km. | Posiadam dokładne opisy i plany wszystkich lokomotyw spalinowych polskiej produkcji.