Autor Wątek:  Słupki kilometrażowe.  (Przeczytany 3031 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline danielek

  • Wiadomości: 271
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 7
Słupki kilometrażowe.
« dnia: 07 Października 2009, 11:33:07 »
Witam!
Panowie czy mogę w jakiś prosty sposób np. w starterze @Ra ustawic słupki kilometrażowe np. na linii 546. Z góry dzięki.
Miłośnik stonek i siódemek :)

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Słupki kilometrażowe.
« Odpowiedź #1 dnia: 07 Października 2009, 11:59:20 »
Najlepiej jest zaimportować tory do 3dsa. Później wstawić słupki kilometrażowe za pomocą 3dsa, następnie wyeksportować same słupki do pliku .inc. Wpisać go następnie do scenerii i tyle.  Dawniej takie rzeczy robiłem przy pomocy STV (ten program jako podgląd scenerii i źródło informacji do pozycjonowania obiektów, przykładowo sieci trakcyjnej) oraz notatnika do ręcznego wpisywania obiektu. Bardzo żmudna robota, tyle że nie trzeba 3dsmaxa.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6308
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 337
Odp: Słupki kilometrażowe.
« Odpowiedź #2 dnia: 07 Października 2009, 13:09:20 »
Czy sposób jest prosty, to nie wiem, bo nikt tego wcześniej nie robił w takim celu.

Z tego co widzę, to Linia 546 jest w całości płaska, a tory są na wysokości 0.2m, więc w tym zakresie problemu nie będzie. Trzeba by tak:
- wyeksportować tory do formatu RSF,
- znaleźć tor przebiegający "na wprost" przez całą długość, jeśli takiego nie ma, znaleźć punkty, w których liczenie kilometrażu ma przeskoczyć na inny tor,
- na końcach ustawić przekroje poprzeczne, również na ewentualnym przeskoku oraz jeśli jest zmiana szerokości skrajni (rozstawu słupków na dłuższym odcinku),
- ustawić na poprzecznych wysokość 0.2m,
- pomiędzy poprzecznymi narysować odcinek niwelety, również musi być dodatkowy odcinek ("ogonek") od strony większego kilometrażu,
- przeliczyć długość niwelet i poprawiać ustawienie poprzecznych lub ich indeks kilometrażu, aż do uzyskania możliwie małego błędu,
- wstawić poprzeczne co 100m,
- ustalić skrajnię dla niwelety (2.6m po obu stronach dla pojedynczego toru),
- ustawić automatyczne słupki i przeliczyć niwelety,
- sprawdzić, czy słupki nie wstawiły się w nieodpowiednich miejscach, skorygować ich położenie, ewentualnie poprawić skrajnię niwelety,
- wyeksportować do SCN,
- z wyeksportowanego pliku wydzielić słupki do odpowiedniego SCM (zadanie dla grep),
- sprawdzić po uruchomieniu scenerii, ewentualnie poprawić i wyeksportować ponownie.

Mogę wyeksportować tory do RSF i ustawić poprzeczne oraz niwelety, bo to jest mi prościej zrobić, niż tłumaczyć, co po kolei klikać. Pozostanie do zrobienia ustalenie skrajni niwelet (odległość w poprzek od toru po którym jest liczony kilometraż do słupka) i korekcja pojedynczych słupków.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline pozdze

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 490
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 268
Odp: Słupki kilometrażowe.
« Odpowiedź #3 dnia: 07 Października 2009, 17:26:48 »
Najlepiej byłoby gdyby autor posiadający plik max to zrobił.  3-5 h roboty.
Łukasz Jachimek

Offline przepioramarcin

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 265
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: Słupki kilometrażowe.
« Odpowiedź #4 dnia: 07 Października 2009, 17:43:21 »
W każdej chwili plik max mogę udostępnić.
Właściwie to proszę:
http://eu07.pl/userfiles/4302/priv-Linia546.rar
« Ostatnia zmiana: 07 Października 2009, 17:50:08 wysłana przez przepioramarcin »
"Dlatego wszystko, co chcecie, żeby ludzie wam czynili, wy też im podobnie czyńcie... ."
Mateusza 7:12