Autor Wątek:  Likwidacja połączeń od 1 września.  (Przeczytany 31937 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline maciekmaciek

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 346
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Likwidacja połączeń od 1 września.
« Odpowiedź #60 dnia: 17 Sierpnia 2009, 20:18:58 »
Wczoraj (już prawie dzisiaj) brat z żoną i półtora rocznym dzieckiem jechali na tydzień nad jezioro do Boszkowa. Oczywiście pociągiem. 23 z groszami w Katowicach jest pociąg pospieszny z Przemyśla do Szczecina, jechało bodajże 15 wagonów (w tym 2 kuszetki), a oni poprostu ledwo co się mieścili w korytarzu! Nawet matka z małym dzieckiem (bratowa z Karolkiem) nie mogła wejść do przedziału przeznaczonego dla matek z dziećmi, bo wcześniej był otwarty (a nie zamknięty na "kwadracik" ;P), i ludzie (chamy, w tym przedziale nie było osoby poniżej 20 roku życia...) nie chcieli ustąpić miejsca...
EDIT: Podobno ten pociąg chcą zlikwidować...

Offline Sakorius

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 666
  • KB Serwis - Szczecin Dąbie
    • Zobacz profil
    • Sakorius Home Gallery
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Likwidacja połączeń od 1 września.
« Odpowiedź #61 dnia: 17 Sierpnia 2009, 20:29:38 »
(...)Nawet matka z małym dzieckiem (bratowa z Karolkiem) nie mogła wejść do przedziału przeznaczonego dla matek z dziećmi, bo wcześniej był otwarty (a nie zamknięty na "kwadracik" ;P), i ludzie (chamy, w tym przedziale nie było osoby poniżej 20 roku życia...) nie chcieli ustąpić miejsca...
W takiej sytuacji, ludzie zajmujący przedział dla matki z dzieckiem, nie muszą mieć chęci do ustąpienia miejsca, oni po prostu muszą ustąpić to miejsce, bez żadnego gadania. Jeśli nie chcą ustąpić - trzeba ten fakt zgłosić obsłudze pociągu.

Cytuj
EDIT: Podobno ten pociąg chcą zlikwidować...
Przemyślanina? Zlikwidować? Skąd to info?Przemek ma zawsze dobrą frekwencję, a już szczególnie w sezonie lub w weekendy poza sezonem.
Pozdrawiam, Sławek

Offline maciekmaciek

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 346
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Likwidacja połączeń od 1 września.
« Odpowiedź #62 dnia: 17 Sierpnia 2009, 20:34:23 »
...Jeśli nie chcą ustąpić - trzeba ten fakt zgłosić obsłudze pociągu.
Kierownik pociągu nie dał rady KNS*.
*-kółko niewychowanych studentów.

Monczan_SP32

  • Gość
Odp: Likwidacja połączeń od 1 września.
« Odpowiedź #63 dnia: 17 Sierpnia 2009, 21:01:18 »
Przemyślanina? Zlikwidować? Skąd to info?Przemek ma zawsze dobrą frekwencję, a już szczególnie w sezonie lub w weekendy poza sezonem.
Ha, a mówiłem coś o frekwencji Zamenhofa? ;-) Pewnie na miejsce pośpiesznego wrzucą dwa ekspresy, hehe

Offline buczo

  • Wiadomości: 311
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Gdy zbudzi nas dźwięk potłuczonego szkła....

Offline jageer

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1410
  • Jak Sz to tylko na Tm....
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 48
Odp: Likwidacja połączeń od 1 września.
« Odpowiedź #65 dnia: 02 Września 2009, 08:19:38 »
Oczywiście pociągiem. 23 z groszami w Katowicach jest pociąg pospieszny z Przemyśla do Szczecina, jechało bodajże 15 wagonów (w tym 2 kuszetki), a oni poprostu ledwo co się mieścili w korytarzu!
EDIT: Podobno ten pociąg chcą zlikwidować...

Przemyślanin nie zostanie zlikwidowany, jedynie co to wagon pocztowy może już nie kursować. Co do składu to ostatnio jeżdżą: 3 sypialne, 6 x 2 klasa i 1 x 1 klasa, chyba że już jako że koniec wakacji to zostały 2 sypialne. Kiedyś były 2 x 1 klasa i 8 x 2 klasa, ale przycięli ostro skład.
Musi to robić delikatnie, bo jak nie umie to semafor opadnie...

Offline puma2091

  • Wiadomości: 463
  • ...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Likwidacja połączeń od 1 września.
« Odpowiedź #66 dnia: 02 Września 2009, 20:43:47 »
Z tego co słyszałem na miejsce Wikinga (Częstochowa-Szczecin-Częstochowa) ma przyjść jakiś InterRegio. Może ma ktoś jakieś szersze info?

Offline mk1992

  • Wiadomości: 435
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Likwidacja połączeń od 1 września.
« Odpowiedź #67 dnia: 03 Września 2009, 15:50:13 »
Mają być dwa IR w relacji Szczecin-Poznań. Pierwszy będzie wyjeżdżał 10 minut przed pociągiem TLK Barbakan, a drugi jakoś popołudniu.

EDIT:

Cytuj
Tani pociąg do Poznania dzięki wojnie w PKP

Fantastyczny efekt konkurencji na torach. Od 1 września do Poznania możemy pojechać pociągiem za 31 zł, tj. o 25 proc. taniej niż dotychczas. To skutek wprowadzenia połączeń InterRegio. Miłą niespodziankę zrobiła pasażerom należąca do urzędów marszałkowskich spółka PKP Przewozy Regionalne.

Tani i zarazem szybki pociąg między Szczecinem i Poznaniem pojawił się w ofercie, gdy należąc do grupy PKP spółka Intercity wyrzuciła z rozkładu kilkadziesiąt pociągów pospiesznych. Przewozy Regionalne postanowiły szybko wykorzystać tę lukę. "Największy polski przewoźnik pasażerski [czyli PKP PR - przyp. red.] stara się błyskawicznie zorganizować komunikację kolejową w regionach skazanych na cofnięcie się do XVII wieku" - czytamy na stronie internetowej PKP PR.

I tak od 1 września samorządowa spółka w miejsce zlikwidowanego pociągu spółki Intercity "Wiking" wprowadziła swoje połączenia ze Szczecina do Poznania zwane InterRegio. Do stolicy Wielkopolski pociąg wyruszy o godz. 7.22 oraz o 13.17. Jednostka elektryczna (zwana niegdyś "żółtkiem") potrzebuje na pokonanie trasy tyle samo czasu, co pociąg pospieszny. Zatrzymuje się tylko w Dąbiu, Stargardzie, Choszcznie, Dobiegniewie, Krzyżu, Wronkach i Szamotułach. Koszt dojazdu do stacji Poznań Główny: 31 zł. Odjeżdżający ze Szczecina Głównego dziesięć minut później pociąg spółki Intercity pod szyldem "Tanie Linie Kolejowe", kosztuje na trasie do Poznania 44 zł i jest na miejscu kwadrans później od składu InterRegio. Na trasie Poznań-Szczecin pociągi InterRegio będą wyruszać o godz. 10.07 i 16.30.

PKP PR zapowiada, że to pierwsze, ale nie ostatnie pociągi InterRegio dla pasażerów z naszego regionu. Spółka nie podaje jednak szczegółów.

- Podamy informacje tak szybko, jak to będzie możliwe - obiecał Michał Przybycień z Terenowego Zespołu Komunikacji Marketingowej PKP PR.

W innych rejonach Polski PKP PR wojuje z Intercity od kilku miesięcy. Z bardzo korzystnymi dla pasażerów rezultatami. Broniąc swojej pozycji Intercity zaczęła wprowadzać liczne promocje i upusty. Przykład: pula tanich biletów po 19 zł na linie Warszawa-Kraków. Tego typu promocje nie obejmowały jednak - jak do tej pory - pociągów zaczynających lub kończących bieg w Szczecinie.

Polityka PKP PR irytuje Intercity. "Spółka PKP Przewozy Regionalne miała skupić się na realizacji przewozów regionalnych. Taka segmentacja rynku z czytelnie określonym profilem działalności miała umożliwić stworzenie sprawnego, komplementarnego systemu połączeń pasażerskich" - czytamy w oświadczeniu firmy zatytułowanym "PKP PR, czyli sen gęsi o byciu łabędziem".

Źródło: Gazeta Wyborcza

Monczan_SP32

  • Gość
Odp: Likwidacja połączeń od 1 września.
« Odpowiedź #68 dnia: 03 Września 2009, 15:58:23 »
Cytuj
Taka segmentacja rynku z czytelnie określonym profilem działalności miała umożliwić stworzenie sprawnego, komplementarnego systemu połączeń pasażerskich
Czytajmy: Taka segmentacja rynku miała umożliwić realizowanie monopolu w danych segmentach, bez wchodzenia sobie w drogę w strefach wpływów...

Offline Piotrek

  • Wiadomości: 888
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Likwidacja połączeń od 1 września.
« Odpowiedź #69 dnia: 03 Września 2009, 17:26:08 »
W innych rejonach Polski PKP PR wojuje z Intercity od kilku miesięcy. Z bardzo korzystnymi dla pasażerów rezultatami. Broniąc swojej pozycji Intercity zaczęła wprowadzać liczne promocje i upusty.

Wszyscy widzą same zalety Inter Regio, ale nikt nie dostrzega, że pociągi te są uruchamiane kosztem cięć pociągów z innych linii np. Jerzmanice Zdrój - Legnica czy Lubań Śląski - Zgorzelec (za pierwszym razem uruchamiając IR Wrocław - Świnoujście i Wrocław - Zakopane zmniejszono liczbę pociągów na w/w liniach, a uruchamiając IR Wrocław - Warszawa zupełnie zawieszono ruch). Taka korekta rozkładu niby "przy okazji".

Monczan_SP32

  • Gość
Odp: Likwidacja połączeń od 1 września.
« Odpowiedź #70 dnia: 03 Września 2009, 17:51:53 »
Ja nie widzę samych zalet, chociażby z powodu wspomnianego przez Ciebie faktu. Tak narpawdę Ci dwaj przewoźnicy są na swój sposób głupi, dla użytkownika danej linii kolejowej jednak każdy będzie mądry, kto ją zechce obsługiwać.