Autor Wątek:  Dźwięki jako .inc, bez eventów  (Przeczytany 2667 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Rozi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1931
  • Są zdjęcia = są modele.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 135
Dźwięki jako .inc, bez eventów
« dnia: 16 Sierpnia 2009, 17:11:21 »
Witam, czy jest możliwość odtwarzania dźwięków w symulatorze, np. bez wstawiania eventów? Chodzi mi o to, aby np. wstawić gwar ludzi na stacji, oni by sobie tam gadali na okrągło, ale żeby nie musiało by to być robione na eventach (np. wstawić to jako include).

Offline Rozi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1931
  • Są zdjęcia = są modele.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 135
Odp: Dźwięki jako .inc, bez eventów
« Odpowiedź #1 dnia: 16 Sierpnia 2009, 17:17:03 »
OK, chyba doszedłem do tego. Na przykładzie:
node 100 0 (p1)_dzwon2 sound 3.5 0.0 -6.0 CrossingBell2.wav endsound

Określam odległość z jakiej ma to być słyszane, nazwę, współrzędne i nazwę dźwięku. I wpisuję to do scenerii. Dobrze rozumiem? Co to jest to "(p1)_dzwon2"?


   « Dodano: 16 Sierpnia 2009, 17:18:11 »
I czy musi to być wyzwalane eventem?

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Dźwięki jako .inc, bez eventów
« Odpowiedź #2 dnia: 16 Sierpnia 2009, 17:25:44 »
Musi być eventem - choćby raz. Możesz sobie inc zrobić, w nim zestaw eventów (i node sound, które współrzędne i odległość pobiera ze wpisu (pX)) i na starcie scenerii odpalić.

Offline libertyn89

  • Wiadomości: 2002
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Dźwięki jako .inc, bez eventów
« Odpowiedź #3 dnia: 16 Sierpnia 2009, 17:35:51 »
Co to jest to "(p1)_dzwon2"?

@Mariusz1970 tlumaczyl to kiedys jako komorke pamieci pod jaka zapisany jest ten dzwiek. W scenery.doc nic o tym nie ma, poniewaz tam w ogole jest opisany inny sposob wyzwalania eventow dzwiekowych, ktory nie zostal wprowadzony. To (p1) zostanie zamienione na konkretne slowo/znak/liczbe, ktora podasz jako pierwszy parametr komendy include.
« Ostatnia zmiana: 16 Sierpnia 2009, 17:41:05 wysłana przez libertyn89 »
Pozdrawiam, Karol