Autor Wątek:  Problem z kartą VIA Chrome9 HC IGP na systemie Vista  (Przeczytany 4454 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline muri

  • Wiadomości: 627
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Problem z kartą VIA Chrome9 HC IGP na systemie Vista
« dnia: 13 Sierpnia 2009, 20:05:09 »
Hej.
Jak w temacie: próbuję odpalić symka na lapku z Vistą, procek 1,8GHz, chipset VIA VN896 + VT8237A, 1GB pamięci (z tego system dostaje 766, resztę wciąga wspomniany już zintegrowany układ graficzny), DX10. Dochodzi do logo.bmp i na tym koniec, wrzucam początek loga:

Starting MaSzyna rail vehicle simulator.
Compilation 140904v13 - UNOFFICIAL <wersja niepubliczna>
Online documentation and additional files on http://www.eu07.pl
Authors: Marcin_EU, McZapkie, ABu, Winger, Tolaris, nbmx_EU, OLO_EU, Bart, Quark-t, ShaXbee, Oli_EU, youBy and others
[b]Renderer:
S3 Graphics DeltaChrome
Vendor:
S3 Graphics, Incorporated
OpenGL Version:
1.4 15.13.16.09[/b]
Supported Extensions:
WGL_ARB_extensions_string WGL_EXT_extensions_string WGL_EXT_swap_control GL_S3_s3tc  GL_EXT_compiled_vertex_array  GL_EXT_texture_env_add  GL_ARB_multitexture  GL_ARB_transpose_matrix  GL_ARB_texture_env_add  GL_ARB_texture_cube_map  GL_ARB_texture_compression  GL_ARB_texture_border_clamp  GL_ARB_point_parameters  GL_ARB_texture_env_combine  GL_ARB_texture_env_crossbar  GL_ARB_texture_env_dot3  GL_ARB_texture_mirrored_repeat  GL_ARB_depth_texture  GL_ARB_shadow  GL_ARB_shadow_ambient  GL_ARB_window_pos  GL_ARB_vertex_program  GL_ARB_fragment_program  GL_ARB_vertex_buffer_object  GL_ARB_occlusion_query  GL_ARB_texture_non_power_of_two  GL_ARB_point_sprite  GL_EXT_texture_rectangle GL_ARB_texture_rectangle  GL_EXT_abgr  GL_EXT_blend_color  GL_EXT_texture3D  GL_EXT_histogram  GL_EXT_convolution  GL_EXT_packed_pixels  GL_SGIS_texture_lod  GL_EXT_rescale_normal  GL_EXT_vertex_array  GL_SGIS_generate_mipmap  GL_SGIS_texture_edge_clamp  GL_SGIS_texture_border_clamp  GL_EXT_blend_minmax  GL_EXT_blend_subtract  GL_EXT_point_parameters  GL_EXT_draw_range_elements  GL_EXT_bgra  GL_EXT_separate_specular_color  GL_EXT_secondary_color  GL_EXT_multi_draw_arrays  GL_EXT_fog_coord  GL_EXT_texture_env_combine  GL_EXT_blend_func_separate  GL_EXT_stencil_wrap  GL_NV_texgen_reflection  GL_EXT_texture_lod_bias  GL_EXT_texture_filter_anisotropic  GL_NV_blend_square  GL_EXT_texture_compression_s3tc  GL_NV_texture_rectangle  GL_ATI_fragment_shader  GL_ATI_vertex_array_object  GL_EXT_vertex_shader  GL_ATI_element_array  GL_EXT_shadow_funcs  GL_EXT_stencil_two_side  GL_ATI_texture_env_combine3  GL_ATI_vertex_attrib_array_object  GL_KTX_buffer_region  GL_WIN_swap_hint  GL_EXT_color_table  GL_EXT_color_matrix  GL_EXT_texture_cube_map  GL_EXT_texture_edge_clamp GL_EXT_framebuffer_object
glClearColor (FogColor[0], FogColor[1], FogColor[2], 0.0);
glFogfv(GL_FOG_COLOR, FogColor);
glClearDepth(1.0f); 
glEnable(GL_TEXTURE_2D);
glShadeModel(GL_SMOOTH);
glEnable(GL_DEPTH_TEST);
glEnable(GL_ALPHA_TEST);
glEnable(GL_ALPHA_TEST);
glAlphaFunc(GL_GREATER,0.04);
glBlendFunc(GL_SRC_ALPHA, GL_ONE_MINUS_SRC_ALPHA);
glDepthFunc(GL_LEQUAL);
glHint(GL_PERSPECTIVE_CORRECTION_HINT, GL_NICEST);
glPolygonMode(GL_FRONT, GL_FILL);
glFrontFace(GL_CCW);
glEnable(GL_CULL_FACE);
glLineWidth(1.0f);
glPointSize(2.0f);
glLightModelfv(GL_LIGHT_MODEL_AMBIENT,ambientLight);
glLightfv(GL_LIGHT0,GL_DIFFUSE,diffuseLight);
glLightfv(GL_LIGHT0,GL_SPECULAR,specularLight);
glLightfv(GL_LIGHT0,GL_POSITION,lightPos);
glEnable(GL_LIGHT0);
glEnable(GL_COLOR_MATERIAL);
glColorMaterial(GL_FRONT, GL_AMBIENT_AND_DIFFUSE);
glMaterialfv( GL_FRONT, GL_AMBIENT_AND_DIFFUSE, whiteLight );
glEnable(GL_LIGHTING);
glFogi(GL_FOG_MODE, GL_LINEAR);
glFogfv(GL_FOG_COLOR, FogColor);
glFogf(GL_FOG_START, 1000.0f);
glFogf(GL_FOG_END, 2000.0f);
glEnable(GL_FOG);
Font init
Font init OK
Sound Init
Loading - texture: textures\logo.bmp
OK

Z tego co się rozglądałem po forum podmiana sterowników jest potrzebna jeżeli openGL jest nowszy niż 1.4, tak? Obiło mi się też gdzieś o oczy, że DeltaChrome jest po prostu za cienki i nie da się na nim symka odpalić, czy ktoś to potwierdzi? Fajnie by było jakby ktoś miał pomysł w którym kierunku działać, czy może coś gdzieś da sie skonfigurować, czy próbować z innymi sterownikami czy co jeszcze...
Pozdrawiam

EDIT:
Zainstalowałem inny sterownik, dalej jest to samo... Wklejam co się zmieniło w log.txt:
Renderer:
VIA Chrome9 HC IGP
Vendor:
S3 Graphics, Incorporated
OpenGL Version:
1.4 21.09.01h
Zmieniałem różne ustawienia sterownika OpenGL, nic nie pomaga. Jakieś sugestie?
« Ostatnia zmiana: 14 Sierpnia 2009, 14:58:14 wysłana przez muri »

Offline Szociu

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 828
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 54
Odp: Problem z kartą VIA Chrome9 HC IGP na systemie Vista
« Odpowiedź #1 dnia: 14 Sierpnia 2009, 15:34:58 »
Ogólnie karta nie nadaje się do symka, jest stanowczo za słaba, możesz spróbować scenerii i exe z tej paczki, zanim odpalisz symulator zmień w opcjach tryb z pełnoekranowego na okienkowy, roździelczość ustaw na minimum, wyłącz zapisywanie log'a i parametrów fizycznych pojazdu:
http://eu07.pl/download/2004/242n-eu07-220204.zip
Pozdrawiam.
Piotrek

Offline eu07siedemek

  • Wiadomości: 43
  • "*Mam w głowie olej ,więc foce kolej*"
    • Zobacz profil
    • foty,modelarstwo o tematyce kolejowej
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Problem z kartą VIA Chrome9 HC IGP na systemie Vista
« Odpowiedź #2 dnia: 14 Sierpnia 2009, 15:38:28 »
Kup sobie porostu lepszy komputer ,bo nawet jak by ci poszła to miał byś pokaz slajdów.Pozdrawiam.
foty,modelarstwo o tematyce kolejowej
/www.1435mm.cba.pl

Offline maciekmaciek

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 346
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Problem z kartą VIA Chrome9 HC IGP na systemie Vista
« Odpowiedź #3 dnia: 14 Sierpnia 2009, 16:25:19 »
Kup sobie porostu lepszy komputer ,bo nawet jak by ci poszła to miał byś pokaz slajdów.Pozdrawiam.
Tak po prostu nie każdy ma zapas 2000 tysięcy złotych...