Autor Wątek:  BMP --> TGA  (Przeczytany 9311 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Paul

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 523
    • Zobacz profil
    • Beskidzka Strona Kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 16
BMP --> TGA
« dnia: 15 Kwietnia 2004, 17:29:21 »
Skąd mogę ściągnąć jakiś konwerter BMP --> TGA (32bpp)? Wszystkie które ściągnąłem robią tekstury o głębi barw 24bpp, a symek nie chce ich wczytywać (wymaga tych z 32bpp). Chodzi mi o TGA, ponieważ BMP z daleka brzydko wygląda (nie rozmazuje się, przez co robią się dziwne efekty).
automatyka sterowania ruchem kolejowym rox
www.isdr.pl | www.bsk.isdr.pl | pokrzesik.wytnij@gmail.com

Offline EU05

  • Wiadomości: 536
  • Tekstury produkuję!
    • Zobacz profil
    • http://www.tgk.rail.pl
  • Otrzymane polubienia: 0
BMP --> TGA
« Odpowiedź #1 dnia: 15 Kwietnia 2004, 19:03:43 »
A próbowałeś Tga Tool 2?
Chętnie przyjmę zdjęcia na tekstury lokomotyw serii EU06, EU07, EP07, EP08 a także ET21, ET22, ET40, ET41 i ET42.

Kontakt mailowy.

Offline Paul

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 523
    • Zobacz profil
    • Beskidzka Strona Kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 16
BMP --> TGA
« Odpowiedź #2 dnia: 15 Kwietnia 2004, 19:55:20 »
Dzięki, działa i grzecznie konwertuje. Tyle że się trochę zawiodłem - efekt "ziarna" podczas oglądania tekstury z daleka jest identyczny... Wiesz może, skąd można ściągnąć ten stary konwerter do formatu TEX? Był kiedyś dołączony do symka...
automatyka sterowania ruchem kolejowym rox
www.isdr.pl | www.bsk.isdr.pl | pokrzesik.wytnij@gmail.com

Offline McZapkie

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 675
    • Zobacz profil
    • http://www.mczapkie.prv.pl
  • Otrzymane polubienia: 0
BMP --> TGA
« Odpowiedź #3 dnia: 15 Kwietnia 2004, 19:57:11 »
Raczej niemozliwe zeby rozmywanie bmp i lo identyczne - chyba ze masz tga z przezroczystoscia albo ze znakiem # w nazwie.

Offline Pit

  • Wiadomości: 372
    • Zobacz profil
    • http://www.pit.eu07.pl
  • Otrzymane polubienia: 0
BMP --> TGA
« Odpowiedź #4 dnia: 15 Kwietnia 2004, 23:16:03 »
Hmmm
Ja robilem zawsze w Paint Shop Pro 6 który zapisuje do 24bpp i nie miałem żadnych problemów nigdy.
Reaktywacja ?

Offline saper_unreal

  • Wiadomości: 19
    • Zobacz profil
    • http://www.adiwarez.tk
  • Otrzymane polubienia: 0
BMP --> TGA
« Odpowiedź #5 dnia: 16 Kwietnia 2004, 06:20:41 »
albo proboj w superJPG

Offline Paul

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 523
    • Zobacz profil
    • Beskidzka Strona Kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 16
BMP --> TGA
« Odpowiedź #6 dnia: 16 Kwietnia 2004, 15:48:27 »
Cytat: "saper_unreal"
albo proboj w superJPG


Ja już sobie poradziłem z targami (ściągnąłem tga tool 2), ale to nie pomaga - chodzi o to, że zrobiłem teksturę podsypki pod anglika i patrząc z bliska jest ok, a z daleka - zamiast rozmazywać się w jeden kolor "mieni" się brzydko wszystkimi kolorami. Format TEX działa poprawnie - tak więc szukam konwertera który kiesdyś był standardowo w symulatorze. A może pomogła by jakaś zmiana we właściwościach materiału w 3d studio?

* * *

Jak ktoś nie rozumie o co mi chodzi to mam nadzieje że teraz zrozumie:



Widać różnicę między BMP (anglik) a TEX (cała reszta). TGA dało taki sam efekt jak BMP.
automatyka sterowania ruchem kolejowym rox
www.isdr.pl | www.bsk.isdr.pl | pokrzesik.wytnij@gmail.com

Offline McZapkie

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 675
    • Zobacz profil
    • http://www.mczapkie.prv.pl
  • Otrzymane polubienia: 0
BMP --> TGA
« Odpowiedź #7 dnia: 17 Kwietnia 2004, 20:39:36 »
Niestety ktoś wywalił katalog download z /misc gdize była stara strona,
a nie wrzucił tego wszystkiego co tam było do download/dodatki/programy.
Ale na starych stronach to powinno byc, np.
http://www.kolej.pl/~mczapkie/maszyna/download/

Offline Paul

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 523
    • Zobacz profil
    • Beskidzka Strona Kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 16
BMP --> TGA
« Odpowiedź #8 dnia: 18 Kwietnia 2004, 16:06:49 »
Dzięki za link.

Pliki TEX rozmazują się dokładnie tak, jak chciałem, ale mam kolejny kłopot: 3DS nie chce wczytać tekstury w formacie TEX...

Jednak ktoś kto robił "stare" angliki do symulatora zastosował pliki TGA(rozkrz8R150-1pods-new.tga, rozkrz8R150-2pods-new.tga i StonesMediumLightBrown1.tga), i te tekstury zachowują się tak jak TEX (identycznie sie rozmazują).

Ktoś wie jak rozwiązać ten problem?
automatyka sterowania ruchem kolejowym rox
www.isdr.pl | www.bsk.isdr.pl | pokrzesik.wytnij@gmail.com

Offline McZapkie

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 675
    • Zobacz profil
    • http://www.mczapkie.prv.pl
  • Otrzymane polubienia: 0
BMP --> TGA
« Odpowiedź #9 dnia: 18 Kwietnia 2004, 16:29:25 »
1. ja sobie radziłem tak że do 3ds wczytywałem bmp, a po eksporcie podmienialem w editpadzie na tex.
2. nie wiem czemu tga sie nie rozmywaja, powinny sie rozmywac, moze masz nazwa.tga.bmp albo inne cos dziwnego?
Przyslij na mczapkie at eu07.pl