Autor Wątek:  Problem ze zmapowaniem modelu  (Przeczytany 3427 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline eu07-001

  • Wiadomości: 337
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Problem ze zmapowaniem modelu
« dnia: 27 Lipca 2009, 13:36:14 »
Witam.
Niedawno zacząłem tworzyć proste modele z box-ów w notatniku. Wszystko dot. mapowania obliczam w systemowym kalkulatorze. Ale mimo iż wpisy mam takie //---------------------------------------------------------------------------------
Parent: none
Type: Mesh
Name: slup
Anim: false
Ambient: 150.0 150.0 150.0
Diffuse: 200.0 200.0 200.0
Specular: 100.0 100.0 100.0
SelfIllum: false
Wire: false
WireSize: 1.0
Opacity: 100.0
Map: wiatanatablodj-1.bmp
MaxDistance: 900
MinDistance: 0
Transform:
           1.0 0.0 0.0 0.0
           0.0 1.0 0.0 0.0
           0.0 0.0 1.0 0.0
           0.0 0.0 0.0 1.0
NumVerts: 24
8
-0.125 -0.125 0.0 0.828125 0.265625
0.125 -0.125 0.0 0.8671875 0.265625
0.125 -0.125 5.5 0.8671875 0.953125

8
0.125 -0.125 5.5 0.8671875 0.953125
-0.125 -0.125 5.5 0.828125 0.953125
-0.125 -0.125 0.0 0.828125 0.265625

16
0.125 -0.125 0.0 0.828125 0.265625
0.125 0.125 0.0 0.8671875 0.265625
0.125 0.125 5.5 0.8671875 0.953125

16
0.125 0.125 5.5 0.8671875 0.953125
0.125 -0.125 5.5 0.828125 0.953125
0.125 -0.125 0.0 0.828125 0.265625

32
0.125 0.125 0.0 0.828125 0.265625
-0.125 0.125 0.0 0.8671875 0.265625
-0.125 0.125 5.5 0.8671875 0.953125

32
-0.125 0.125 5.5 0.8671875 0.953125
0.125 0.125 5.5 0.828125 0.953125
0.125 0.125 0.0 0.828125 0.265625

64
-0.125 0.125 0.0 0.828125 0.265625
-0.125 -0.125 0.0 0.8671875 0.265625
-0.125 -0.125 5.5 0.8671875 0.953125

64
-0.125 -0.125 5.5 0.8671875 0.953125
-0.125 0.125 5.5 0.828125 0.953125
-0.125 0.125 0.0 0.828125 0.265625
W symulatorze wygląda to tak [zał1]
Tyle że to ma się mapować od około 34 piksela od góry a nie od zera.
Czy coś źle obliczyłem? Czy tak to już jest i muszę zmienić mapowanie?
Pozdrawiam.

Offline libertyn89

  • Wiadomości: 2002
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Problem ze zmapowaniem modelu
« Odpowiedź #1 dnia: 27 Lipca 2009, 14:25:03 »
Jak ty to obliczasz? Normalnie respekt. A co do tematu, to mysle jednak, ze latwiej bedzie zrobic to w 3ds maxie.
Pozdrawiam, Karol

Offline Marconi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 410
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 62
Odp: Problem ze zmapowaniem modelu
« Odpowiedź #2 dnia: 27 Lipca 2009, 14:29:07 »
Mapuje się od dołu do góry, a nie z góry do dołu.
Pozdrawiam.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6308
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 336
Odp: Problem ze zmapowaniem modelu
« Odpowiedź #3 dnia: 27 Lipca 2009, 14:38:53 »
Tak przy okazji napiszę, że ja robiąc modele T3D w notatniku konwertuję je moim programem do 3DS a następnie oglądam w programie Browz 3D. Nie obsługuje to co prawda mapowania tekstur, ale można szybko sprawdzić, czy model nie ma dziur.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline eu07-001

  • Wiadomości: 337
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Problem ze zmapowaniem modelu
« Odpowiedź #4 dnia: 27 Lipca 2009, 14:54:31 »
Mapuje się od dołu do góry, a nie z góry do dołu.
Czyli wartośc 0.265625 mam zamienic na 0.953125 i odwrotnie?
« Ostatnia zmiana: 27 Lipca 2009, 15:25:41 wysłana przez eu07-001 »

Offline Marconi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 410
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 62
Odp: Problem ze zmapowaniem modelu
« Odpowiedź #5 dnia: 27 Lipca 2009, 15:21:58 »
...
Czyli wartośc 0.265625 mam zamienic na 0.953125 i odwrotnie?
Nie, początkiem układu mapowania w pionie jest dolna krawędź obrazka, czyli będzie to 0. Przesuwając się w górę wartość będzie rosła. Jeżeli jest to 34 linia od góry, to musisz wykonać działanie: Ilośćlinii-34. Jeżeli maksymalna liczba linii wynosi 256, to będzie 256-34=222. Musisz obliczyć mapowanie dla 222 linii.
Mam nadzieję, że zrozumiałeś.
Pozdrawiam.

Offline eu07-001

  • Wiadomości: 337
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Problem ze zmapowaniem modelu
« Odpowiedź #6 dnia: 27 Lipca 2009, 15:28:51 »
Zrozumiałem. Tylko teraz teksturę mam odwrotnie. (góra jest na dole)

Offline Marconi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 410
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 62
Odp: Problem ze zmapowaniem modelu
« Odpowiedź #7 dnia: 28 Lipca 2009, 07:53:30 »
To teraz zamień miejscami wspólrzedną Y.
Pozdrawiam.

Offline eu07-001

  • Wiadomości: 337
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Problem ze zmapowaniem modelu
« Odpowiedź #8 dnia: 03 Sierpnia 2009, 18:11:24 »
Dzięki, pomogło. Temat do zamknięcia.
« Ostatnia zmiana: 03 Sierpnia 2009, 21:34:30 wysłana przez Quark-t »