Autor Wątek:  Moje problemy z Gmax'em  (Przeczytany 26131 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6301
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 330
Odp: Moje problemy z Gmax'em
« Odpowiedź #30 dnia: 25 Lipca 2009, 22:17:27 »
Tryb ten działa tylko w bardzo starych EXE. Lepiej wstaw jakikolwiek pojazd z kabiną.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline puma2091

  • Wiadomości: 463
  • ...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Moje problemy z Gmax'em
« Odpowiedź #31 dnia: 25 Lipca 2009, 22:29:17 »
Wstawiłem pojazd przez notatnik ot mój wpis:
trainset none tornr1 0.0 0.0
node -1 0 machajka dynamic PKP\machajka none machajka 10.0 headdriver 0 0 enddynamic
komunikat
Cytuj
Track does not exist ""
Wiem co on oznacza ale nie wiem jak temu zaradzić.





Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6301
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 330
Odp: Moje problemy z Gmax'em
« Odpowiedź #32 dnia: 25 Lipca 2009, 22:31:58 »
A masz w scenerii tor o nazwie tornr1? Jeśli chodzi o poprawność wpisów, to wczytuj do mojego programu i sprawdzaj na zakładce Struktura.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline puma2091

  • Wiadomości: 463
  • ...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Moje problemy z Gmax'em
« Odpowiedź #33 dnia: 25 Lipca 2009, 22:38:50 »
Tak mam taki tor, a twój program niczego złego nie wykrył.

Offline Sm 42 driver

  • Wiadomości: 320
  • Trasopisarz
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 70
Odp: Moje problemy z Gmax'em
« Odpowiedź #34 dnia: 25 Lipca 2009, 22:52:47 »
trainset none tornr1 0.0 0.0
node -1 0 machajka dynamic PKP\machajka none machajka 10.0 headdriver 0 0 enddynamic
Może spróbuj przesunąć pojazd trochę do przodu, np.

trainset none tornr1 10.0 0.0
node -1 0 machajka dynamic PKP\machajka none machajka 10.0 headdriver 0 0 enddynamic
endtrainset

Z tego co zauważyłem to w twoim wpisie nie ma endtrainset, chyba że wszystkiego nie skopiowałeś ;]
Pzdr

Offline puma2091

  • Wiadomości: 463
  • ...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Moje problemy z Gmax'em
« Odpowiedź #35 dnia: 25 Lipca 2009, 22:57:37 »
Nic to nie dało.
Dodam również że w STV tory się nie wyświetlają a gdy chcę przybliżyć wyskakuje floating point overflow

Offline dymus

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1046
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 274
Odp: Moje problemy z Gmax'em
« Odpowiedź #36 dnia: 25 Lipca 2009, 23:00:39 »
Sprawdz w pliku scenerii czy napewno ten tor został zapisany.

Offline puma2091

  • Wiadomości: 463
  • ...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Moje problemy z Gmax'em
« Odpowiedź #37 dnia: 25 Lipca 2009, 23:02:21 »
Jest tylko mój skład.

Offline dymus

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1046
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 274
Odp: Moje problemy z Gmax'em
« Odpowiedź #38 dnia: 25 Lipca 2009, 23:04:07 »
A jaką masz 'strukturę' plików, czyli pojedynczy plik .scn czy .scn i include do .scm ? Bo jak masz 2 pliki (scn i scm) to tam gdzie masz tory znajdz wpis tornr1 (nie chodzi tu o wpis składu).

Offline puma2091

  • Wiadomości: 463
  • ...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Moje problemy z Gmax'em
« Odpowiedź #39 dnia: 25 Lipca 2009, 23:18:12 »
Mam tylko jeden plik .scn a jak go otworze w notatniku jest pusty.

Offline dymus

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1046
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 274
Odp: Moje problemy z Gmax'em
« Odpowiedź #40 dnia: 25 Lipca 2009, 23:35:02 »
Jeśli ten plik jest pusty to nie ma trasy. Do kopiowania trasy z Gmax'a używaj CopyListenera.

Offline puma2091

  • Wiadomości: 463
  • ...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Moje problemy z Gmax'em
« Odpowiedź #41 dnia: 26 Lipca 2009, 10:03:21 »
Jest przekopiowane ale gdy wstawie skład wywala Track does not exist "" a potem Scene parse error near node. Pokarze jeszcze końcówkę loga i wpisy do scenerii.
log:
Font init
Font init OK
Sound Init
Loading - texture: textures\logo.bmp
OK
Sound Init OK
Textures init
Textures init OK
Models init
Models init OK
Ground init
Track does not exist ""
Scene parse error near node
sceneria:
1
500.0
5.0
100.0
100.0
100.0
100.0
"fixed"
$Line:torwieluń1 @ [20.772947,-108.695656,0.200000]
1
500.0
5.0
100.0
100.0
100.0
100.0
"fixed"
$Line:torwieluń1 @ [104.699646,-623.129028,0.200000]
angle: 90
0
19.4806
300.0
1
10.0
[104.7,-79.129,0.2]
[0,1,0]
500.0
5.0
100.0
100.0
100.0
100.0
"fixed"
$Line:none @ [104.699646,-79.129028,0.200000]
[104.7,420.871,0.2]
[0,1,0]
500.0
5.0
100.0
100.0
100.0
100.0
"fixed"
$Line:tornr1wieluń @ [104.699646,420.870972,0.200000]
[104.7,920.871,0.2]
[0,1,0]
500.0
5.0
100.0
100.0
100.0
100.0
"fixed"
$Line:tornr1wieluń01 @ [104.699646,920.870972,0.200000]
1
500.0
5.0
100.0
100.0
100.0
100.0
"fixed"
$Line:tornr1wieluń02 @ [104.699646,-79.129028,0.200000]
[104.7,420.871,0.2]
[0,1,0]
500.0
5.0
100.0
100.0
100.0
100.0
"fixed"
$Line:tornr1wieluń03 @ [104.699646,420.870972,0.200000]

Firstinit

trainset none tornr1wieluń02 10.0 0.0
node -1 0 machajka dynamic PKP\machajka none machajka 10.0 headdriver 0 0 enddynamic
endtrainset

Offline Sm 42 driver

  • Wiadomości: 320
  • Trasopisarz
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 70
Odp: Moje problemy z Gmax'em
« Odpowiedź #42 dnia: 26 Lipca 2009, 10:25:14 »
Hmm, wpisy w scenerii nie powinny tak wyglądać.

Przed kopiowaniem upewnij się, że program CopyCopyListener.exe jest w folderze gmaxa.

Opis kopiowania:
1. Kliknij SCN/INC Export, a następnie Save As ....
2. Uruchom program CopyCopyListener.exe nie zamykając gmaxa.
3. Kliknij przycisk Kopiuj, zaczekaj chwilę, a następnie kliknij Zapisz.
4. Wybierz ścieżkę, aby zapisał w folderze scenery i potwierdź zapisanie pliku.
5. Teraz możesz dodawać wpisy taboru oraz atmo i light.
Pzdr

Offline puma2091

  • Wiadomości: 463
  • ...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Moje problemy z Gmax'em
« Odpowiedź #43 dnia: 26 Lipca 2009, 11:34:15 »
Y wyszło takie coś:
Welcome to MAXScript.

1
angle: 90
0
145.5
297.5
251.828
3.0
84.2117
83.4052
"fixed"
$Editable_Spline:none @ [-247.741394,5.314010,0.200000]
[-67.6139,128.232,0.2]
[-0.987688,0.156435,0]
50.0
[-116.998,136.054,0.2]
[-0.987688,0.156435,0]
50.0
[-166.383,143.876,0.2]
[-0.987688,0.156435,0]
100.0
2.0
50.0
"fixed"
$Line:none @ [-166.382690,143.876007,0.200000]

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Moje problemy z Gmax'em
« Odpowiedź #44 dnia: 26 Lipca 2009, 12:59:44 »
Nie trzeba było stworzyć czasem jakiegoś pliku tymczasowego w katalogu skryptów? Coś z nazwą temp/tmp...

Jak ktoś używa gmaxa i mu działa wszystko jak należy, to niech wystawi mu swój folder skryptów.

Offline dymus

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1046
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 274
Odp: Moje problemy z Gmax'em
« Odpowiedź #45 dnia: 26 Lipca 2009, 13:06:26 »
Ten plik o nazwie tmp.poly trzeba było używać  przy zapisie terenu.

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Moje problemy z Gmax'em
« Odpowiedź #46 dnia: 26 Lipca 2009, 13:11:41 »
Ja wiem od czego on był ;]

Offline puma2091

  • Wiadomości: 463
  • ...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Moje problemy z Gmax'em
« Odpowiedź #47 dnia: 26 Lipca 2009, 13:20:30 »
Nie ma tu takiego pliku.

Offline dymus

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1046
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 274
Odp: Moje problemy z Gmax'em
« Odpowiedź #48 dnia: 26 Lipca 2009, 13:35:23 »
Skoro nie ma tam takiego pliku, to pokaż listę plików jakie masz w skryptach.

Offline puma2091

  • Wiadomości: 463
  • ...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Moje problemy z Gmax'em
« Odpowiedź #49 dnia: 26 Lipca 2009, 13:42:22 »
Załącznik.

Offline dymus

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1046
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 274
Odp: Moje problemy z Gmax'em
« Odpowiedź #50 dnia: 26 Lipca 2009, 14:01:00 »
Brakuje pliku cc3550.dll   i to on może być odpowiedzialny za złe działanie skryptów.  Masz chyba pliki które są skryptami do 3D studio. Masz 26 plików a ja w swojej wersji Gmax'a mam 22 pliki.

Offline puma2091

  • Wiadomości: 463
  • ...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Moje problemy z Gmax'em
« Odpowiedź #51 dnia: 26 Lipca 2009, 14:04:43 »
Zainstalowałem jeszcze raz skrypty ale biblioteki i tmp.poly niema.
« Ostatnia zmiana: 26 Lipca 2009, 14:10:58 wysłana przez puma2091 »

Offline Sm 42 driver

  • Wiadomości: 320
  • Trasopisarz
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 70
Odp: Moje problemy z Gmax'em
« Odpowiedź #52 dnia: 26 Lipca 2009, 14:09:59 »
Ja mam wersje skryptów "zmiksowaną" ;] Najpierw wgrałem skrypty pod 3ds'a (był tam również plik tmp.poly), a następnie wgrałem skrypty pod gmaxa (wersja z 2003 roku) nadpisując pliki. U mnie wszystko działa, oczywiście wersja skryptów pod gmax ;]

Offline dymus

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1046
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 274
Odp: Moje problemy z Gmax'em
« Odpowiedź #53 dnia: 26 Lipca 2009, 14:16:48 »
To jak biblioteki nie ma, to raczej i skrypty nie będą poprawnie działać.
« Ostatnia zmiana: 26 Lipca 2009, 14:22:45 wysłana przez ZiomalCl »

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Moje problemy z Gmax'em
« Odpowiedź #54 dnia: 26 Lipca 2009, 14:22:26 »
Skrypty same w sobie biblioteki nie potrzebują do działania. To gmax odpowiednio interpretuje kod.

Offline puma2091

  • Wiadomości: 463
  • ...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Moje problemy z Gmax'em
« Odpowiedź #55 dnia: 26 Lipca 2009, 14:24:37 »
Myślę że biblioteka będzie mi potrzebna tylko do terenu.
Poprostu skrypty były
Cytuj
zmiksowane
.


   « Dodano: 26 Lipca 2009, 14:47:08 »
Okej a teraz jak się łączy rozjazd z torem tak aby nie było null tracka?
« Ostatnia zmiana: 26 Lipca 2009, 14:47:08 wysłana przez puma2091 »

Offline dymus

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1046
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 274
Odp: Moje problemy z Gmax'em
« Odpowiedź #56 dnia: 26 Lipca 2009, 15:23:47 »
Wybierasz  w skryptach zwrotnica, create i klikasz na prosty tor. Zwrotnica powinna pojawić sie w przedłużeniu toru prostego.

Offline Sm 42 driver

  • Wiadomości: 320
  • Trasopisarz
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 70
Odp: Moje problemy z Gmax'em
« Odpowiedź #57 dnia: 26 Lipca 2009, 15:29:03 »
Okej a teraz jak się łączy rozjazd z torem tak aby nie było null tracka?
Przy pomocy Flexa. Znajdziesz go w zakładce Track. Występują tam 3 rodzaje toru:
  • line - prosty
  • arc - łuk
  • flex - łącznik (odcinek)
Klikasz na Flex, następnie Create (to pierwsze ;]). Najeżdżasz kursorem na koniec toru, klikasz LPM na tym końcu toru i przytrzymując LPM "ciągniesz" do zwrotnicy lub do toru który chcesz połączyć, po czym puszczasz LPM ;]
Pzdr

PS. @dymus mnie uprzedził ;] Jeśli chcesz do prostego toru dodać zwrotnicę to zrób tak jak napisał @dymus. Jeśli masz już wstawioną zwrotnicę i tor i chcesz je połączyć to stosuj flexa.

Offline puma2091

  • Wiadomości: 463
  • ...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Moje problemy z Gmax'em
« Odpowiedź #58 dnia: 26 Lipca 2009, 15:30:18 »
To w takim razie jak się tworzy teren?

Offline Sm 42 driver

  • Wiadomości: 320
  • Trasopisarz
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 70
Odp: Moje problemy z Gmax'em
« Odpowiedź #59 dnia: 26 Lipca 2009, 15:56:45 »
http://eu07.pl/forum/index.php/topic,6244.0.html
Tutaj jest napisane jak to się robi ;]

Ja natomiast praktykuję wstawianie terenu jako zwykły plane, oczywiście z odpowiednią ilością segmentów aby była możliwość późniejszego zróżnicowania wysokości. Następnie teksturowanie (Modifiers -> UV Coordinates -> UVW Map) następnie ustawiasz powtarzalność tekstury "podglądając" ją w okienku Perespective. Jeśli chcesz zróżnicować wysokości to najpierw trzeba skonwertować plane do Editable Mesh (PPM na obiekcie [w tym wypadku plane] -> Convert to -> Convert to editable mesh). Następnie u góry menu pojawi ci się pięć ikonek (3 kropki, trójkąt pusty w środku, trójkąt, kwadrat, sześcian). Klikasz na ikonę z kropkami, na plane pojawiają sie niebieskie punkty, po zaznaczeniu któregokolwiek (lub kilku) punktu możesz zmienić jego położenie.
Pzdr